Appels en peren.. Welke hond??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Appels en peren.. Welke hond??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:27

Weet je hoe de honden met andere honden zijn?
Ook niet onbelangrijk als je vader er ook nog wat bij wil?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:10

ik zou alleen een hond nemen van een stichting waarbij je de hond ook terug kan brengen als het niet gaat
dus er moet opvang zijn bij de stichting

de eerste is een podenco en dat zijn niet de makkelijkste honden, ook niet met andere honden, vrij dominant in hun gedrag en werken graag op zich zelf
de hond is nog niet volwassen dus kan nog veranderen in die dingen(positief of negatief)
ze luisteren vaak slecht buiten en als ze los zijn willen ze nog wel eens gaan jagen
dat heeft niks te maken met de dieren op het erf trouwens

de tweede oogt veel gemakkelijker in gedrag, gewoon een lief dier
maar foto's kunnen bedreigelijk zijn(hoeft niet)

wij hebben inmiddels aardig wat ervaring wat betreft herplaatsers
pipa was een spaanse galga die we hier uit de opvang hebben gehaald
eerlijk gezegd had ik die nooit uitgekozen op de foto, ze was heel anders in het echt
bella(whippet) komt uit een belgisch asiel, nou, daar hebben we nog altijd wat werk aan
javier(galgo) zat ook in de opvang bij iemand thuis
gezien op een foto en gaan kijken
hij was precies zoals ik verwachte, bang maar oooh zo lief en zacht, bang is hij nog een beetje(is hier nu 3 jaar) maar verder een schat van een hond
alma(spaanse mastin) hebben we vanaf foto's en beschrijving gekozen , maar als ze niet beviel om wat voor rede dan ook , kon ze terug in een opvang in Nederland voor herplaatsing
gelukkig beviel ze prima en is ze uitgegroeid tot een beer van een honde dame

verder is het ook erg belangrijk dat er nazorg is voor als er problemen zijn of gewoon voor tips

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 20:49

Havanna kan in elk geval goed met andere honden (woont nu met nog 2 hondjes en dat gaat prima), is voor zover nu duidelijk een, iig voor ons, perfecte hond in gedrag etc. Kan alleen nog niet los lopen ivm haar angst maar daar wordt dus aan gewerkt, ze zal moeten leren dat ze de baas kan vertrouwen :)

Karma, tsja, er is gewoon zo weinig informatie over, vind het zo moeilijk. T is eigenlijk gewoon onmogelijk te vergelijken.. Ze oogt idd ontzettend lief op de foto, lijkt mij vanaf de foto een lieve, sportieve hond (t soort dat met alle liefde achter een stok aan de sloot in springt en die met veel plezier weer bij je terugbrengt :+ ). Maar idd, foto's kunnen weer zo bedriegelijk zijn..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:05

Je bent gewoon verliefd op Havanna!
Dat is duidelijk Amy!

Wat jammer van je hondje trouwens, maar het zat er aan te komen he?

Hoop dat deze de leegte op kan vullen, want oh wat mis je ze als ze er niet meer zijn!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 21:17

Hihi is het? Ik heb dat idee ook heel sterk als ik mn eigen posts teruglees overigens, alsof ik diep van binnen de keus al heb gemaakt, al wil dat nog niet helemaal doorkomen naar de oppervlakte :=

Tsja, t was zo rond december eigenlijk al duidelijk, toen die tumor ineens verscheen in de vorm van een klein rood puntje. T is nog steeds heel leeg hier inderdaad, vreselijk!! Maar goed, wat helpt is de gedachte dat ze op een goede manier is gegaan, ben heel bang geweest dat die tumor zou knappen (want dat risico was er, gelukkig niet in extreme mate maar toch...) en ze met veel pijn zou moeten gaan. Nu was het rustig, in mijn armen, voordat ze echt pijn had.. Dat maakt het ietsje makkelijker te dragen :j Missen zal ik haar altijd, maar het afscheid is goed geweest dus zijn het de mooie dingen die je bijblijven :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 07:18

Ah..
Tuurlijk zal je haar missen! Wat 'fijn' dat ze zo rustig gegaan is.

Ik ben benieuwd wat je ouders van deze vinden! ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:40

"leuk"topic...
Ben ook regelmatig op dezelfde sites aan het rondkijken ts.
Voorlopig willen we nog geen hond, maar áls de tijd rijp is willen we ook een herplaatser(nouja,ik vooral,vriend vindt het wat makkelijker allemaal).
Zou zelf niet snel een hond aan durven schaffen die ik niet gezien heb,die dus nog niet in nederland is.
Bij kennissen van me heb ik dat aardig mis zien gaan met een hond uit Spanje.
Ik weet liever van te voren in grote lijnen hoe de hond in huis is, en bv met katten en kinderen en in huis.

Vind Havannah erg gaaf,zou ook echt een dier voor mij zijn...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 13:13

Heb mn ouders sowieso heel erg betrokken bij mn zoektocht :j Niet dat paps het erg waardeerde, als echt man bestaat bij hem alleen maar ''verbouwing'' op dit moment := Maar goed, of ie t wilde of niet, kijken moest ie! :Y) De honden die hun niet aanspraken om wat voor reden dan ook heb ik besproken en als zij het echt niks vonden ook geschrapt.. Vind heel belangrijk dat zij het ermee eens zijn :) Maar goed, Havanna moeten ze nog in het echt zien natuurlijk :+

Overigens denk ik dat ik er definitief uit ben.. Kreeg een berichtje met nog 2 hele zinnen informatie over Karma maar erbij vermeld dat er een aanvraag voor haar was gekomen.. En het enige dat er bij mij door mn hoofd schoot was ''gelukkig, dan heeft zij een warm mandje en kan ik met een gerust hart voor Havanna gaan''. Duidelijke zaak lijkt me := Helaas vandaag dan weer een berichtje dat het een vergissing was en de aanvraag voor een andere hond was, maar mijn gevoel is iig 100% duidelijk denk ik :j

darkcrystal; wat leuk zeg! Mis gegaan? Hond was toch heel anders dan de informatie deed vermoeden oid? Ik vind het idd ook prettig van tevoren alles een beetje te weten mja, had eigenlijk helemaal nooit verwacht dat ik er eentje zou vinden die al in Nl zat..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:26

Darkchrystal! Neem jij Havanna! Neemt Amyz Karma! :D
Problem solved! ;-)!
2 dogs happy!!

Of is dat nu ook weer niet de bedoeling Amy :D??
(is Havanna gereserveerd oid? Of zou het kunnen zijn dat een ander je voor is?)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 14:43

Neeee (ok, voor zover het niet al duidelijk was voor mezelf :') ) Havanna komt bij mij wonen :D

Ze is nog niet gereserveerd, wilde eerst nog met mn ouders gaan kijken :j Maar als er een andere aanvraag voor haar zou komen zou ze me even bellen daarover :) En als ik met mn ouders ben wezen kijken ga ik haar ook gewoon reserveren :+ Das t fijne, ze mocht daar dan gewoon blijven tot ze bij mij kan komen :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:32

Ik heb zojuist het aanvraagformulier voor Havanna ingevuld en verzonden *\o/* Natuurlijk moet ik nog wel ff kijken met mn ouders maar het voelt zoooo goed! :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:00

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 20:01

:D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:06

Nou ja, bijna gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst dan! :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 20:13

:D

Tsja, t is allemaal nog lang niet rond natuurlijk, eerst moet ik in overleg met het opvanggezin nog goedgekeurd worden, dan de verdere procedure (dus ook betaling, documenten enz) en dan wordt t nog wachten tot wij verhuisd zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:05

wat leuk,spannend hoor.

met die hond ging het niet echt goed.
kwam rechtstreeks uit een opvang in spanje(was een husky ook nog eens),en toen,hop een huis in..
een appartement,wel te verstaan.
dat was geen succes,nu gaat het volgens mij beter,is inmiddels al wel 5 jaar geleden...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:07

Een appartement :oo Jeutje, tsja, das ook niet best nee.. Pfoe nee, daar zou ik niet voor kiezen, zeker niet met een Husky. Is de stichting ook flink de mist in gegaan denk ik, of dachten ze gewoon dat de hond heel anders was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:09

dat weet ik eerlijk gezegd niet,maar vind het een kwalijke zaak.
hond was niet zindelijk,blafte hele dagen en nachten door...

volgens mij ook geen huisbezoeken gedaan..

ik vond het in elk geval niks.

dus zou het zelf niet aandurven,zo op het plaatje een hond adopteren.
een klik vind ik wel belangrijk, evenals beschikbare nazorg en hulp als dat nodig is.

lammelanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:15

nou ik heb een soort gelijk iets meegemaakt. wij hebben dan geen herplaatsingshond, maar wel een hond die je opt uiterlijk af zou gaan zou nemen. maar toen wij bij hem gingen kijken was hij nog een pup. hij maakte helemaal geen contact met je en wilde alleen maar onder zijn zusje kruipen. die trouwens wel heel enthousiast waren en wel contact maakte.toch wilde mijn moeder perse die hond omdat hij er zo leuk uitzag. wat resulteerd in een erg moeilijk hondje, waar we met een half jaar al een gedragstherapeut bij hadden moeten halen. wij hebben zelf wel ervaring met honden. hij is erg bang voor vreemde mensen en honden. ook blaft hij erg.
wat ik met dit verhaal probeer te zeggen is, dat ik vind dat een hond jou moet uitzoeken. ik vind dat je geen hond van een foto kan uitkiezen. onze andere hond heeft ons wel uitgekozen en dat is echt een super hond!
vind het trouwens wel heel goed dat je een herplaatsingshond neemt, maar waarom zo ver weg in nederland zitten er ook zoveel honden in het asiel

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:21

Jeetje ja, ik ben daar gelukkig wel nuchter in, als t niet klikt dan klikt t niet.. Een hond moet je niet alleen op uiterlijk kiezen. Daarom vind ik het ook zo jammer dat de extra informatie en iets van een filmpje oid bij Karma steeds op zich laat wachten, wil toch liever geen hond kiezen op basis van 3 regels en een paar foto's, zeker niet als er over de andere hond wel heel veel informatie beschikbaar is..

Ik heb wel gekeken in Nl asiels, ben maanden aan het kijken geweest, maar er zit gewoon niks bij dat me aanspreekt. Sowieso vind ik Spaanse honden al erg leuk :)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:34

Denk dat havanna een hele goede keus is!
Ze heeft echt een fijne uitstraling.