Kan ik hier melding van maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:49

Ik vind gewoon dat hij zo niet hoort te doen :+ 100% of niet... Mensen moeten op een normale manier kunnen communiceren, kan dit niet? Politie erbij halen en melding doen over dreigementen. Als hij dan ooit je kat iets aandoet is dit een soort van moord met voorbedachte raden :Y) .
Ze gaan je natuurlijk niet zo serieus nemen maar daar moet je je niets van aantrekken..
En die zever over katten binnen houden mag eigenlijk ook best wel stoppen..
Ts heeft al meerdere keren vermeld dat ze alles gaat doen om haar katten uit de buur zijn tuin te houden. :j
Ik vind het erg netjes van jou ts dat je aan de buren gaat vragen of ze last van de katten hebben. Hier bij ons in straat zitten vaak katten gewoon in je huis binnen. We hebben zo wat 100 katten hier lopen en dan ga je de overlast ook echt niet melden aan de buren. Je jaagt de kat op een VRIENDELIJKE manier buiten... Kat kan er niet aan doen dat het baasje haar op straat laten loslopen.
En daarbij nog.. als heel de buurt het oke vind dat je katten buiten lopen en de buurman wilt geen kat in zijn tuin, kan de buurman niet anders dan zijn tuin katproof maken want jou katten zijn vast niet de enige die in straat los lopen :(:)

esther_sonja

Re: Kan ik hier melding van maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:02

Gewoon je tuin afzetten, dat je katten alleen daar in kunnen. vriendin van mij doet dit ook. ZO heeft niemand last van je katten :) En kan je buurman je katten ook niets doen

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:15

Sommige reacties zijn weer erg jammer... Ik neem aan dat TS alleen bezorgd is, en de berichten dat zij inderdaad haar kat maar bij zich moet houden, en dat ze aandacht zou willen trekken.. ZUCHT!

Ik ben het volledig met TS eens, dat de buurman niet netjes reageert. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn buren nooit gevraagd heb of ze last hebben van mijn kat. Het schijnt dat mijn kat bij alle buren op visite gaat en zelfs dat is geen probleem. Dus zo'n reactie van "anders schiet ik hem af", zeer onvriendelijk! Ik weet niet of je aangifte kan doen, maar als je je er prettig bij voelt zou ik gewoon eens langs het bureau gaan. Daar kun je navraag doen. En in de tussentijd inderdaad de tuin afzetten oid... Ik zou het anders ook niet weten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:18

Als jouw katten echt overlast veroorzaken, bijvoorbeeld constant poepen en piesen, tja, dat is natuurlijk niet fijn. Maar dat hij jou gaat bedreigen slaat natuurlijk nergens op, of je kat. En ik geloof nu dat alle bokkers de katten binnen hebben zitten! _O- Nou, ik heb er 3 en die komen heerlijk buiten en piesen en poepen in eigen tuin! Heel bijzonder maar echt waar! Tot ergernis van mijn man! :') Maar zou mijn buurman er last van hebben dan heb ik graag dat hij dat meldt, dat heb ik hem ook gezegd. Iemand hoeft niet gelijk zo uit zijn slof te schieten, lijkt mij. Maar als een kat door iemand zijn tuin loopt, daar kan ik nou werkelijk niet mee zitten. Er lopen hier ook vossen, marters enz. door de tuin.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:23

Wat een gezaag over dat ze de katten maar moet binnenhouden zeg! TS vertelt toch dat ze regelmatig vraagt of er niemand last heeft van haar katten.. Hier janken verschillende katten 's nachts zo erg dat je er wakker van wordt. Nog niemand die ons is komen vragen of ze de katten beter binnen houden 's nachts. Ik vind dit al echt wel netjes van TS :j. Een beetje verdraagzaamheid kan ook.. Ik snap dat het niet leuk is als andermans katten jouw hele tuin vol pissen oid, maar TS geeft aan er alles aan te doen om overlast te voorkomen. En dat er eens een kat door je tuin loopt.. Let it be. Er zijn ergere zaken in 't leven.

Ik vind dit ook een sterk overdreven reactie van de buurman en ik vind ook dat je er best wel melding van kunt maken. :)

En ik vraag me ook af hoe mensen dit zien: een tuin afzetten zonder dat de katten weg kunnen? Een kat laat zich door een omheining toch niet tegenhouden?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:28

Mijn kat zit elke dag in een kooitje van 1 bij 1, zo voorkom ik klachten van de buurt. :j Want mijn katten buiten, dat kan echt niet, die bezorgen véél te veel overlast hoor. Stel je voor dat mijn buren aan de deur komen. Want zij hebben immers toch geen kat genomen, maar ik?

grapje natuurlijk

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:43

KletsKoekje schreef:
Ik heb niets uit het verband gerukt. Dit is precies wat er gebeurd is. Het duurt misschien 30 sec. maar ik kan er echt niets anders van maken. Ik ga het hier niet erger neer zetten dan het is hoor!

Dit is precies wat er gebeurd is, en daardoor voel IK mij bedreigd. Wellicht zou jij het niet zo voelen maar ik wel. Aan wat er gebeurd is kunnen geen misverstanden over bestaan en niets is dan ook uit het verband gerukt!
Wat kan je uit het verband rukken bij Anders ziet ik hem zelf wel af. Heb ik dat verkeerd begrepen? Bedoelde hij dat hij dan mijn kat met een stokje zou wegjagen ofzo :+

Nee sorry, dit is precies wat er is gebeurd, en precies zoals ik mij voel(de)

Je hoeft niet gelijk in de verdediging te schieten hoor ;)

Er zijn veel meer situaties waarin mensen uitspraken doen die als je ze letterlijk opneemt een dreiging zijn. Zoals ´als ik die en die in mijn vingers krijg dan....´ En ik zou zelf ook nooit zulke uitspraken doen, maar er zijn ook mensen die dat wel ´normaal´ vinden zoals je buurman misschien. Daarmee vraag ik me dus af of je het letterlijk als dreigement op moet vatten, maar zo te zien heb je de medling al gemaakt en als jij je daar beter van voelt dan is dat zo.

Maar als het contact met die buren zo matig was, weet je zeker dat je ook bij hun (en die persoon zelf) ook zo vaak hebt aangegeven en gevraagd naar overlast?

Overigens vind ik sommige wel wat overdreven reageren betreft overlast en binnenhouden. Het is geen verplichting om een kat te móeten hebben. :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 14:52

Sorry, nu ik het terug lees Bienotje was ik ff emotioneel ofzo denk ik.
Ik snap wat je bedoeld, maar hij heeft en gezegd dat hij het dan zelf wel oplost, en af schieten.
En meerdere keren in het gesprek. Ook was hij opgefokt, en alles bij elkaar kan het echt niet anders dan
dat hij het echt zo bedoelde en niet dat je het op meerdere manieren kan opvatten of iets.

Melding is inderdaad gemaakt en ben uitgenodigd naar het bureau te komen voor aangifte zodat er stappen tegen de persoon gemaakt zullen maken (zo stond het letterlijk in de mail die ik terug kreeg) maar dat hoeft van mij ook weer niet. (wellicht na het gesprek van vanavond, maar daar gaan we niet vanuit :))
Ik ben tevreden met de melding.

Ik heb het níet aangegeven tegen deze mensen (zoals ik al vertelde :)) omdat wij hier geen contact mee hebben. Zij zeggen nooit iets uit zichzelf, ook geen gedag en er komt met enorm veel moeite hoi terug. Hebben ze uitgenodigd op de koffie maar ze 'konden niet'. Ook daarna zeggen ze niets.
Het contact loopt in ieder geval vanaf het begin al vreemd, of helemaal niet. Maar daarnaast, hoef je nog steeds niet zo te reageren toch. Kan je toch gewoon normaal met elkaar praten. Ik kon amper iets zeggen..
Behalve dat ik blij was dat hij het aangaf, en daarna ging hij gewoon door en liep weg.

Achjha.. :) Mijn melding staat

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:17

@TS: ik vind dat je je in beginsel prima op hebt gesteld. Je hebt regelmatig gevraagd of mensen er last van hadden of niet. En nu je hebt vernomen dat er overlast is, zeg je er wat aan te willen doen. (Zo, is dat ook even gezegd)
Dat je een melding hebt gedaan is prima, die man heeft zich fatsoenlijk te gedragen. Zo ga je nou eenmaal niet met mensen om :n

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:47

Dit past toch beter op BB, dus ik verplaats het topic.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:22

Hou je beesten bij je, zodat ze anderen geen overlast kunnen veroorzaken. Zet je tuin af, of houd ze binnen.

Je buurt heeft niet gevraagd om jouw katten, of je dat nou leuk vind om te horen of niet.
Feit is nog steeds wel dat ze schijten in andermans tuin, vijvers leegroven, bij andere mensen in huis gaan....En dan moeten mensen die last hebben van jouw katten in de portemonnee tasten om jouw katten van hun eigen terrein af te houden? Beetje de omgekeerde wereld, niet?

En het excuus 'dat doen mijn katten niet' gaat niet op. Je weet simpelweg niet wat je katten uitvreten zodra ze uit zicht zijn.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:14

Sancha schreef:
Hou je beesten bij je, zodat ze anderen geen overlast kunnen veroorzaken. Zet je tuin af, of houd ze binnen.

Je buurt heeft niet gevraagd om jouw katten, of je dat nou leuk vind om te horen of niet.
Feit is nog steeds wel dat ze schijten in andermans tuin, vijvers leegroven, bij andere mensen in huis gaan....En dan moeten mensen die last hebben van jouw katten in de portemonnee tasten om jouw katten van hun eigen terrein af te houden? Beetje de omgekeerde wereld, niet?

En het excuus 'dat doen mijn katten niet' gaat niet op. Je weet simpelweg niet wat je katten uitvreten zodra ze uit zicht zijn.

Ze heeft toch al aangegeven dat ze haar dieren veilig wilt weg houden van de buurman? Dat ze aan heel de straat gevraagd heeft of iemand daar last van heeft?
Ik vind je reactie wel wat kort door de bocht hoor..
TS heeft helemaal niet gezegd dat iemand anders voor haar katten moet opdraaien of ze gebruikt geen excusen van 'dat doen mijn katten niet'. Ze geeft ook nergens aan dat ze weet wat haar katten uitvreten..

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 21:07

WTF een k*t reactie zeg.

Ik denk dat jij eerst maar eens al mijn posts moet gaan lezen.
Dan zie je dat wat jij nu zegt totaal niet op mij slaat!!
Ik vraag of mensen last hebben, want ik vind dat net zo vervelend al zei dat vinden.
En tuurlijk wil ik dat oplossen!
Daarnaast poepen en piesen ze totaal niet in hun tuin, hij probeerde alleen binnen komen
en die moeder is bang voor katten.

Je valt mij aan op iets wat op iemand slaat die heel laks is en overal schijt aan heeft,
maar zo ben ik totaal niet.

Sancha schreef:

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:12

RM94 schreef:
Kletskoekje je zegt zelf dat hij niet helemaal 100% is na het ongeluk misschien even met de ouders praten dat je natuurlijk alles zult doen om de katten bij je te houden maar dat je van zijn manier erg geschrokken bent

Helemaal mee eens. Dat is de beste oplossing.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:14

Sancha schreef:

Zeg kan het wat minder? je mag je mening verkondigen...maar kan het ook op een normale manier?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:18

Sancha schreef:

Lekker kortzichtig weer hoor. :?
En in de portemonnee tasten voor TS haar katten, waar zie jij dat staan?
Heb jij haar kat wel in zicht dan? Want je weet wel te vertellen dat hij vijvers leeg rooft.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:33

Ts, hoe is het afgelopen met t gesprek dat je vriend is gaan proberen te voeren? :)

Ik begrijp al dat ge-emmer over loslopende katten nooit zo eigenlijk.. Als een paard in een stalletje met paddock staat wordt er hoog van de toren geblazen want een paard heeft ruimte en vriendjes nodig maar een kat moeten we met zn allen maar binnenhouden? Sterker nog, aan een riempje uitlaten? Pfft kom op zeg. Ts, vind dat je t super doet door netjes te vragen of je katten geen overlast veroorzaken! Dat deze man niet normaal lijkt te kunnen communiceren kun jij weinig aan doen, hoop iig dat het allemaal met een sisser afloopt :j

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:21

Ik denk dat het helemaal geen zoden aan de dijk zet om een melding te maken.
Ik denk dat je er beter aan doet te voorkomen dat hij je katten wat aandoet, een melding maken veranderd er niks aan, als hij ze wat aan wil doen. Dan is het al te laat... (en er zijn meer manieren dan afschieten).

Ik zou deze vent wel serieus nemen, en zorgen dat er niks kan gebeuren door idd je tuin af te zetten of iets dergelijks.
Ik heb persoonlijk ook mijn tuin afgezet, niet eens om het feit dat ik niet wil dat ze anderen overlast bezorgen maar om te voorkomen dat mijn katten zelf wat overkomt!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 19:46

De melding is allang gemaakt, en zeker heel serieus genomen. Ze vonden het juist wel goed dat we er melding van gemaakt hebben.
Gesprek met de moeder was ook goed en ze maakte uit zichzelf al excuus dat hij zo opvliegerig was.
Mochten ze toch nog een keer last hebben dan komt ze het gewoon zelf even aangeven.

Opgelost dus :j

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:58

Nou, dat is een fijne reactie van zijn moeder :j. Nu maar hopen dat het in de toekomst niet nog een keer gebeurt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:01

Super dat het gesprek met de ouders goed ging!!!
Zou me alleen wel voor kunnen stellen dat je het eng vindt om je kat naar buiten te laten (weet niet of die jongen alleen een opvliegend karakter heeft, of ook daadwerkelijk zeg maar 'losse handjes' heeft??), of heb je daar nu wel een goed gevoel bij??