Ontzettend bezorgt om poot van pupje!!! help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loisbr96

Re: Ontzettend bezorgt om poot van pupje!!! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:53

Goed dat je naar de dierenarts gaat.
Luister neit zo naar alle opmerkingen.
Het is een forum, daar moet je rekening mee houden.
Mensen kennen je niet, dus oordelen te snel.
Succes met alles

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:55

Hoihoi, ik heb alleen je beginpost gelezen.
Ik zou als ik jou was even naar de DA gaan. Mijn pup had hier ook last van.
Die had dus mooi een gebroken pootje, dit is goed geholpen. Een zwak pootje, kan ook liggen aan de groei.
Wat voor ras is het?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:02

Maaikee43 schreef:
Hoihoi, ik heb alleen je beginpost gelezen.
Ik zou als ik jou was even naar de DA gaan. Mijn pup had hier ook last van.
Die had dus mooi een gebroken pootje, dit is goed geholpen. Een zwak pootje, kan ook liggen aan de groei.
Wat voor ras is het?

Misschien toch maar even het topic doorlezen. :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:50

Goed zo te lezen is mijn opmerking verkeerd begrepen.
Wat ik er mee bedoelde is dat jij afhankelijk bent van je ouders, dus ook al wil jij ongeacht het niet of wel nodig is (dat weet ik niet van achter mijn computer). Maar dat je ouders wel uiteindelijk beslissen en jij niet. Dus dat jij er verder weinig aan kan doen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 18:24

inge1968 schreef:
wat wil je dan horen je doet het goed kijk het maar aan ook al loopt je hond slecht en geeft pijn aan???

Nee zeggen dat ik slecht voor hem ben help zeker?
Die hond is alles voor me. Punt
Lizz schreef:
Elin_ schreef:
Ja prima ,heb dus maar gebeld ,maar dan gaat bokt verder met reacties op mij offtopic dat het hondje ''oh zo zielig is met zulke slechte baasjes'' en dat pik ik niet.

"Heb dus maar gebeld" klinkt alsof je van bokt moest bellen... (Kan zijn dat ik dit fout interpreteer, excuses dan)
Niemand zegt volgens mij dat jullie slechte baasjes zijn, maar mensen laten weten dat ze het niet eens zijn met de keuzes die jullie maken.
De meeste mensen gaan namelijk met een (jong) dier dat mank loopt naar de dierenarts en al zeker als deze piept bij aanraking. Want als ik het goed begrijp loopt pup nu met twee pootjes niet goed... Dan is het niet gek dat ze het sneu voor de pup vinden.

En dat je niet meteen naar de DA rent, moet je zelf weten, maar stel dan niet de vraag of je nu moet gaan of niet.

@Opmerking over : ''heb dus maar gebeld'' zei ik ipv dat ik gegaan ben naar dierenarts :) Was beetje raar gevormuleerd.
Als het aan mij gelegen had had ik gister bij eerste piep allaanng bij dierenarts gezeten ,maar nu loopt ie weeer gewoon goed (of iig weer op 4 pootjes en wat beter) dus had het onnodig geweest.

Maar ik ga hem zowieso laten testen.

seresta schreef:
goed zeg dat je morgen een afspraak heb staan, ik ben heel benieuwd wat er uit de testen komt. ik denk zelf wel dat je in de richting van PL moet gaan denken! succes.

Bedankt! Nouja.. morgen gaa ik er inderdaad zelf heen om informatie op te vragen over het testen.
Hij word namelijk wss gecastreerd dus ga ik hem er eerst op testen en dan zou het bijde (castrere + voetje operenen) tegelijk kunnen :)

loisbr96 schreef:
Goed dat je naar de dierenarts gaat.
Luister neit zo naar alle opmerkingen.
Het is een forum, daar moet je rekening mee houden.
Mensen kennen je niet, dus oordelen te snel.
Succes met alles

Het is gewoon teleurstellend dat mensen je het gevoel proberen te geven dat je niets voor je dier overhebt.
Dit beestje is alles voor me. Slaapt in mijn bed, is als ik thuis ben altijd bij me en we gaan altijd overal samen naartoe.

wemkelover schreef:
Goed zo te lezen is mijn opmerking verkeerd begrepen.
Wat ik er mee bedoelde is dat jij afhankelijk bent van je ouders, dus ook al wil jij ongeacht het niet of wel nodig is (dat weet ik niet van achter mijn computer). Maar dat je ouders wel uiteindelijk beslissen en jij niet. Dus dat jij er verder weinig aan kan doen.

Jup.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:15

Sorry TS maar je schrijft zelf over zijn "zwakke pootje" heeft hij al langer last van enz. Niks raars aan hoor dat mensen dat gaan denken zeker als je het navraagt op bokt ipv aan een dierenarts waar je dan hoort te zijn.

En dan de reacties van iemand, dat haar honden "moeder en dochetr"dat ook doen. Schrikwekkend. dat er mee gefokt wordt :o

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 20:26

Nou ja .. ''zwakke pootje''
Die hij net als iemand anders al uitlegde af en toe optrekt .. Het is meer een pasje.
Pootje heeft hij namelijk ook geen pijn aan ofso .. dus vandaar.

Moirae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:43

Hoe weet je dat hij geen pijn aan dat pootje heeft, is dat door een DA bekeken? Zit er niet misschien een splinter in, is het geen groeipijn? Allemaal niks levensbedreigend, maar wel dingen waar je naar moet laten kijken en laten behandelen. Als er dan niks aan de hand is weet je het tenminste!

Hoe dan ook, dat is niet je vraag. Onze hond (maltezer x shi tzu) begon ook ineens heel hard te piepen en liep op drie pootjes (ook achterpoot optrekken). Na tien minuutjes niks meer aan de hand, dus wij besloten om gewoon na het weekend (het gebeurde zaterdagavond) even naar de DA te gaan. Hond was weer vrolijk en rende weer rond, volgende dag deed ze weer hetzelfde. Toen zijn we meteen naar de dierenarts gegaan en ook dat bleek een patella luxatie te zijn waar ze aan geopereerd is. Dat je hondje er nu dus weer op loopt betekent niet dat het maar gewoon een verstuiking is. Het kan wel, maar dat zegt dus lang niet alles.

Ik hoop dat je hem toch snel even door de DA laat testen, want dit is echt een hele nare aandoening voor de hond en het klinkt precies hetzelfde als bij onze twee honden, de andere heeft het gehad zo'n jaar geleden.

Beterschap voor de hond en ik hoop dat het allemaal meevalt!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:01

Elin_ schreef:
Die hij net als iemand anders al uitlegde af en toe optrekt .. Het is meer een pasje.

Dat zeg je zelf. :+ Waarom dan ontzettend bezorgd als het toch niet erg is? En dat hij pijn heeft kan de dierenarts beoordelen. :)*

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:01

1e advies van een paraveterinair: WEL pijnstillers en benchrust.
Uitlaten, kleine stukjes aan de riem.

Pijn lijden is nooit een behandeling.

2e advies: Goed naar laten kijken. Achterpootje klinkt inderdaad als patella luxatie.
Voorpootje zou inderdaad wel weer over kunnen gaan met pijnstilling en rust.
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 19-06-11 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:19

Heel knap dat mensen een situatie kunnen beoordelen op basis van een paar zinnen. Ook heel knap dat sommigen een diagnose kunnen stellen zonder studie diergeneeskunde, of zonder het hondje maar gezien te hebben (suggereren mag hoor, maar ik lees ook reacties als 'dit IS het').

Hier gaan mijn nekharen ECHT van overeind staan, ook al weet ik dat ik me er beter niet in kan mengen. Een stelletje 'volwassenen' die even lekker een kind/tiener/hoe oud ben je? de mantel uitvegen. Jullie moesten je schamen. Je kunt iemand niet afbranden op basis van een paar zinnen op een forum.

En dan nog: ze geeft aan dat ze naar de DA gaat, en dan krijgt ze sarcastische reacties als: 'ja, wel een beetje laat, niet?' of reacties als: 'ja, maar alleen omdat bokt het zegt'. Uh... hoe kan ze het dan in godsnaam nog wel goed doen? Ze vraagt advies en volgt het op.

Goed dat je advies vraagt, TS. En goed dat je naar de dierenarts gaat. :)
Wat pijnstillers betreft: dit zou een goed idee kunnen zijn, als het om ontstekingsremmers gaat: die werken ook pijnstillend. Je bent dan dus wel bezig met het aanpakken van de oorzaak, mocht de pijn worden veroorzaakt door bijv. een verstuiking. Dit moet echter wel gediagnosticeerd worden door je dierenarts.

Je kunt beter een keer te vaak gaan, dan een keer te weinig. En als jij en je gezin niets om jullie dieren zouden geven, dan had je vast dit topic niet geopend.

EDIT: patella luxatie is overigens in de meeste gevallen PIJNLOOS, dus dit is het waarschijnlijk niet.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 21:49

Miss_Lara schreef:
Hoe weet je dat hij geen pijn aan dat pootje heeft, is dat door een DA bekeken? Zit er niet misschien een splinter in, is het geen groeipijn? Allemaal niks levensbedreigend, maar wel dingen waar je naar moet laten kijken en laten behandelen. Als er dan niks aan de hand is weet je het tenminste!

Hoe dan ook, dat is niet je vraag. Onze hond (maltezer x shi tzu) begon ook ineens heel hard te piepen en liep op drie pootjes (ook achterpoot optrekken). Na tien minuutjes niks meer aan de hand, dus wij besloten om gewoon na het weekend (het gebeurde zaterdagavond) even naar de DA te gaan. Hond was weer vrolijk en rende weer rond, volgende dag deed ze weer hetzelfde. Toen zijn we meteen naar de dierenarts gegaan en ook dat bleek een patella luxatie te zijn waar ze aan geopereerd is. Dat je hondje er nu dus weer op loopt betekent niet dat het maar gewoon een verstuiking is. Het kan wel, maar dat zegt dus lang niet alles.

Ik hoop dat je hem toch snel even door de DA laat testen, want dit is echt een hele nare aandoening voor de hond en het klinkt precies hetzelfde als bij onze twee honden, de andere heeft het gehad zo'n jaar geleden.

Splinter!? Ga ik ook even gauw naar kijken! Ik ga maandag langs de dierenarts om een folder + informatie te vragen over die aandoening + hoe en wat om te laten testen.
En dan wil ik hem gauw laten testen!! Mocht ie het hebben dan (zoals ik al zei) laat ik het tegelijkertijd als ie gecastreerd word opereren!
Wilawander schreef:
Elin_ schreef:

Dat zeg je zelf. :+ Waarom dan ontzettend bezorgd als het toch niet erg is? En dat hij pijn heeft kan de dierenarts beoordelen. :)*

Als je beter leest en even leest op wie ik deze reactie gaf zie je dat het om dat andere pootje ging. :)*

Paintlinger schreef:
1e advies van een paraveterinair: WEL pijnstillers en benchrust.
Uitlaten, kleine stukjes aan de riem.

Pijn lijden is nooit een behandeling.

2e advies: Goed naar laten kijken. Achterpootje klinkt inderdaad als patella luxatie.
Voorpootje zou inderdaad wel weer over kunnen gaan met pijnstilling en rust.

Mijn hondje krijgt GEEN pijnstillers. Het is een doorzetter en met pijnstillers zou ie net zo hard weer aan de ren gaan en/of in de bench zich ook drukmaken.
Hij heeft nu veel gelegen en geslapen (ik heb hem af en toe weer laten omdraaien om het niet telkens dezelfde houding aan te laten houden)

VogeltjeM schreef:
Heel knap dat mensen een situatie kunnen beoordelen op basis van een paar zinnen. Ook heel knap dat sommigen een diagnose kunnen stellen zonder studie diergeneeskunde, of zonder het hondje maar gezien te hebben (suggereren mag hoor, maar ik lees ook reacties als 'dit IS het').

Hier gaan mijn nekharen ECHT van overeind staan, ook al weet ik dat ik me er beter niet in kan mengen. Een stelletje 'volwassenen' die even lekker een kind/tiener/hoe oud ben je? de mantel uitvegen. Jullie moesten je schamen. Je kunt iemand niet afbranden op basis van een paar zinnen op een forum.

En dan nog: ze geeft aan dat ze naar de DA gaat, en dan krijgt ze sarcastische reacties als: 'ja, wel een beetje laat, niet?' of reacties als: 'ja, maar alleen omdat bokt het zegt'. Uh... hoe kan ze het dan in godsnaam nog wel goed doen? Ze vraagt advies en volgt het op.

Goed dat je advies vraagt, TS. En goed dat je naar de dierenarts gaat. :)
Je kunt beter een keer te vaak gaan, dan een keer te weinig. En als jij en je gezin niets om jullie dieren zouden geven, dan had je vast dit topic niet geopend.

Bedankt _/-\o_ Ik ben 14 ;)
Maandag zo snel mogelijk. Nu ligt ie gelukkig weer te slapen en hij is bij het uitlaten ook zo druk... ik vind het ontzettend vreemd ,maar laten testen wil ik hem zowieso (en evt. opereren)
Het is echt mijn kleine hondje :+: En hij moet ook al gecastreerd worden (helaas) .. Het is wel (mijn) zorgkindje :(:)
Dus ik hoop dat het in 1 x kan dan bespaart het hem een hoop pijn (ipv 2x pijn nu 1 x wat meer > dan krijgt ie wel pijnstillers!) en een hoop rusttijd (hij vind rusten zooooo moeilijk)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:01

Ik hadt wel gelezen dat het een ander pootje was en ook dat dit er al langer was en daarvan snap ik al niet waarom er niet naar gekeken wordt. Zeker bij een Pup!!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:27

Elin_ schreef:
[Mijn hondje krijgt GEEN pijnstillers. Het is een doorzetter en met pijnstillers zou ie net zo hard weer aan de ren gaan en/of in de bench zich ook drukmaken.
Hij heeft nu veel gelegen en geslapen (ik heb hem af en toe weer laten omdraaien om het niet telkens dezelfde houding aan te laten houden)

Nee dat las ik al, maar dat zou wel moeten.
In een kleine bench en aan de riem moet het gewoon te handhaven zijn.
Het lukt al onze klanten, dus jou vast ook wel.
Geen pijnstilling geven wanneer dat wel nodig is, is gewoon ronduit zielig.

Na zijn eventuele patella operatie moet ie ook pijnstilling en benchrust.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:30

Onze chihuahua heeft het ook en het eerste wat hij kreeg voorgeschreven waren pijnstillers!

Moirae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:11

Elin_ schreef:
Miss_Lara schreef:

Splinter!? Ga ik ook even gauw naar kijken! Ik ga maandag langs de dierenarts om een folder + informatie te vragen over die aandoening + hoe en wat om te laten testen.
En dan wil ik hem gauw laten testen!! Mocht ie het hebben dan (zoals ik al zei) laat ik het tegelijkertijd als ie gecastreerd word opereren!

Is maar gewoon zo een idee dat in me opkomt, onze vorige hond had ooit ook een beetje zoiets als je omschrijft, voor zover ik het natuurlijk daaruit op kan maken, en hij had op een plekje tussen de voetzooltjes een splintertje zitten dat verschoof en soms even prikte. Altijd iets om even uit te sluiten, al is het natuurlijk niet erg waarschijnlijk. Ik dacht, wie weet, een suggestie kan geen kwaad toch?

Ik hoop niet dat iemand het idee krijgt dat ik nu probeer te suggereren dat het wel een patella luxatie moet zijn, maar de beschrijving klinkt een beetje als, ik hoop zelfs dat het dat niet is hoor! Ik weet echter dat van de 2 honden die het bij ons hadden, ze alle 2 wel piepten op het moment dat het gebeurde. Gelukkig is onze jongste daar nu een jaar geleden aan geopereerd en ze is helemaal beter.

Ik was bij haar ook best een beetje bang dat ze over haar eigen grenzen zou gaan door de pijnstilling, maar dit was heel goed onder controle te houden, terwijl ze pas iets ouder dan een jaar was toen ze werd geopereerd, hier zou ik dus niet zo heel bang voor zijn als ik jou was. Mocht je hond wel pijnstillers nodig hebben, zou ik gewoon even overleggen met de dierenarts hoe je hem/haar rustig kunt houden (en vertellen dat je bang bent dat hij over zijn eigen grens zal gaan) en dan wel doen! Je hond kan helaas niet vertellen hoeveel pijn iets doet.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:09

zal je vertellen,
ik heb een chihuahua van 5maanden,
deze heeft het vanaf het begin af aan ook gehad, het hinken met der achter pootje.
ik direckt naar de dierenarts ( ivm knieschijven ect. ) hij voelen en onderzoek doen..
niets aan de hand, hij vertelde mij dat deze kleine rassen ook rasclownen zijn "het aandacht willen hebben, of opgetild willen worden"
mijnes heeft het alleen zodra die rustig aan "galopeert" zodra ze gaat "draven" of echt spelen met mn andere heeft ze opeens nergens last van.

veel chi`s en jackrussel hebben losse knieschijven dus wel even opletten omdat jouwes ook aangeeft er last van te hebben "piepen" en er niet op willen lopen nu..

succes

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:12

Aandacht trekken heeft er niets mee te maken...fijne DA die dat beweert.

Het is zo belangrijk om een pup van geteste ouders te zoeken.....het is zeker niet normaal dat een kleine hond PL heeft hoor....!!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:17

De bewoording: "Losse knieschijven" is de reinste bullshit!

Het probleem is dat de patulaarband met daarin de patella op een minder handig punt aangehecht zit bij honden met dit probleem......... namelijk teveel naar buiten waardoor de knieschuif uit zijn 'gootje' wordt getrokken.
Wat soms in combinatie hiermee voorkomt is een 'te ondiep' gootje.
Met gootje bedoel ik het 'glijbaantje' waarin de knieschijf hoort te liggen.

Links patella erin --- recht patella eruit.
Afbeelding

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:50

Paintlinger schreef:
Elin_ schreef:
[Mijn hondje krijgt GEEN pijnstillers. Het is een doorzetter en met pijnstillers zou ie net zo hard weer aan de ren gaan en/of in de bench zich ook drukmaken.

Nee dat las ik al, maar dat zou wel moeten.
In een kleine bench en aan de riem moet het gewoon te handhaven zijn.
Het lukt al onze klanten, dus jou vast ook wel.
Geen pijnstilling geven wanneer dat wel nodig is, is gewoon ronduit zielig.

Na zijn eventuele patella operatie moet ie ook pijnstilling en benchrust.

Tsja als je het zo keert (bench) dan zou het wel kunnen.
Gelukkig heeft hij alleen maar gerust en verder geen pijn meer gehad (alleen als we eraan zaten) > hij liep wel gewoon
Miss_Lara schreef:
Is maar gewoon zo een idee dat in me opkomt, onze vorige hond had ooit ook een beetje zoiets als je omschrijft, voor zover ik het natuurlijk daaruit op kan maken, en hij had op een plekje tussen de voetzooltjes een splintertje zitten dat verschoof en soms even prikte. Altijd iets om even uit te sluiten, al is het natuurlijk niet erg waarschijnlijk. Ik dacht, wie weet, een suggestie kan geen kwaad toch?

Ik hoop niet dat iemand het idee krijgt dat ik nu probeer te suggereren dat het wel een patella luxatie moet zijn, maar de beschrijving klinkt een beetje als, ik hoop zelfs dat het dat niet is hoor! Ik weet echter dat van de 2 honden die het bij ons hadden, ze alle 2 wel piepten op het moment dat het gebeurde. Gelukkig is onze jongste daar nu een jaar geleden aan geopereerd en ze is helemaal beter.

Ik was bij haar ook best een beetje bang dat ze over haar eigen grenzen zou gaan door de pijnstilling, maar dit was heel goed onder controle te houden, terwijl ze pas iets ouder dan een jaar was toen ze werd geopereerd, hier zou ik dus niet zo heel bang voor zijn als ik jou was. Mocht je hond wel pijnstillers nodig hebben, zou ik gewoon even overleggen met de dierenarts hoe je hem/haar rustig kunt houden (en vertellen dat je bang bent dat hij over zijn eigen grens zal gaan) en dan wel doen! Je hond kan helaas niet vertellen hoeveel pijn iets doet.

Bedankt! Hier heb ik echt veel aan! Gelukkig is ie nu weer helemaal beter.. :? echt heel raar..

Sancha schreef:
Aandacht trekken heeft er niets mee te maken...fijne DA die dat beweert.

Het is zo belangrijk om een pup van geteste ouders te zoeken.....het is zeker niet normaal dat een kleine hond PL heeft hoor....!!!

|o Het is nog helemaal niet bewezen dat ie dat heeft? Hij vertoont nu helemaal geen pijnverschijnselen meer.. ik mag er aan zitten .. hij piept helemaal niet meer.. Hij loopt gewoon weer..
Echt heel raar..
toch even laten testen voor het terug komt ;) dat wel.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:57

mijn pup is onderzocht, vandaar kwam gemakzucht naar boven.
ze konden NIETS vinden!
ze heeft het ook soms, zodra ik zeg je heb 4poten gaat ze der op 4 lopen

op het strand "mulle zand" rent ze met 4poten, nergens last van.