Kat weg.. t is mijn eigen schuld...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Kat weg.. t is mijn eigen schuld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:51

Ik schrok van je topic Patries, maar wat enorm fijn dat hij weer terecht is, gelukkig maar!!! :(:)

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:53

Wat goed dat je hem weer terug hebt *\o/*

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:54

Wat fijn dat hij weer terecht is!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 12:04

_danieke_ schreef:
aaah ik ben heel blij voor je ! mijn katje is toen niet weer gevonden weet nog steeds niet of die leeft of dood is dat is heel poedersuiker ;(

Ohh jeetje... dat is echt heel erg! Het is zo rot om in onwetendheid te zitten... :(:)

KletsKoekje schreef:
Ohhh meid fijn dat hij terug is! Ik zit in het zelfde schuitje, een van onze katten is vermist.. Voel me zo naar in mijn buik. Heb net ook flyers in de buurt gehangen..

De mevrouw van de dierenbescherming zei dat er gisteren een kat is thuisgeplaatst die al drie maanden weg was!! Dat zijn fijne berichten om te horen en ik hoop dat jouw kat ook weer veilig thuis komt!!!!

Zo, 25 juni worden zowel Tom als onze Bolle gechipt!

Juni is de maand van het chippen! Veel dierenartsen en winkels zoals Ranzijn doen mee met deze actie!

http://www.chipjedier.nl

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:07

Chippen is leuk, maar dan moet je dier wel gevonden worden. Mijn kat is 2 jaar terug 4 weken de hort op geweest en werd niet gevonden, dus dan heb je ook niks aan een chip ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:07

wat fijn dat die weer terug is .

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:08

Ik heb dit ook meegemaakt alleen was ik mijn balkondeur vergeten toen ik ging douche, die stond op een kier.
Mijn kat had hem verder opengeschoven en is toen van het balkon gesprongen.
Niet hoog want hij is via het balkon op de parasol van mijn onderburen gesprongen en toen aan de wandel gegaan.

Hij was ook niet gewend om buiten te komen, en 2 dagen later hoorde ik hem mauwen in hun tuin.
Toen heb ik het reismandje aan een dik touw gedaan en heb ik hem omhoog gehaald.

Mijn kat zit graag in dat mandje dus ik wist dat hij er wel in zou gaan zitten.

Hoop dat ie gauw terug komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:08

*\o/* Super! Heel erg fijn.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:11

*\o/* *\o/* *\o/*
Wat fijn voor jullie zeg! Dat zal een behoorlijke opluchting zijn.
Wat kan je je zorgen maken om die beesten he... :j

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 12:13

stef schreef:
Chippen is leuk, maar dan moet je dier wel gevonden worden. Mijn kat is 2 jaar terug 4 weken de hort op geweest en werd niet gevonden, dus dan heb je ook niks aan een chip ;)

Daar heb je gelijk in, maar mochten ze wel gevonden worden dan zit er iig een chip in.. Dat zit er nu niet (of wel, maar verkeerde gegevens) in...
Bovendien is een chip straks wettelijk verplicht om een kat (en andere dieren) te mogen vervoeren naar het buitenland.. (niet dat ik dat van plan ben... maar toch..)

Citaat:
Tatoeage niet meer geldig: profiteer van de Chipmaand!
14 juni 2011

Als u met hond, kat of fret de grens over wilt, moeten zij geïdentificeerd zijn. Tot nog toe mocht dat zowel met een duidelijk leesbare tatoeage als met een chip. Per 2 juli 2011 is de tatoeage echter niet meer toegestaan voor reizen binnen de EU, en is de chip dus verplicht!

Gaat uw hond, kat of fret dit jaar mee op vakantie en is hij of zij nog niet gechipt? Laat dat dan nu doen. Het is nog de hele maand juni Chipmaand, wat betekent dat u bij veel dierenartsen nu korting kunt krijgen op het plaatsen van de chip. Op de speciale website van de Chipmaand vindt u wie er meedoen. Staat uw dierenarts er niet bij, informeer dan toch even of er een speciaal Chipmaand-tarief gehanteerd wordt.

Ook als uw dier thuis blijft, is het belangrijk om hem of haar te laten chippen. Uw kat zal de eerste niet zijn die in uw afwezigheid de benen neemt, en ook de hond kan aan uw oppas ontsnappen. Met een chip en de daarbij behorende registratie kan uw dier weer worden terugbezorgd. Zo laat u uw dieren met een veilig gevoel thuis.

Bron http://www.licg.nl

Tom ligt volgevreten op mijn bed waar hij eigenlijk niet mag liggen O:) :+:

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:27

jeeeeeeeej wat fijn!! *\o/*

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 12:29

Hmm.. hij heeft een schaafwondje bij zijn neus en zag dat zijn kussentjes van zijn voorpootjes ook open geschaafd zijn.. vind hem ook niet helemaal jofel lopen.. kijk het even aan en anders toch even langs de DA om hem na te laten kijken..

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:55

Denk dat dat sowieso niet onverstandig is ivm eventuele inwendige beschadiging.
Maar ik begrijp dus dat hij wel goed eet en drinkt.
Ik hoop echt dat mijn kat ook snel terecht is..!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 12:58

Ik hoop het ook heel erg voor je!!! Heb mezelf wel voorgenomen om vaker op de sites te kijken en om me heen te kijken.. het is echt een heel naar gevoel als je je dier mist...

Tom is kapot, hij is na het eten gaan liggen en slapen.. Net even gauw een foto genomen, hier zie je dat zijn bekkie kapot is..
Afbeelding

Afbeelding

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:02

Aah wat fijn dat ie weer terecht is!

Heb ik zelf ook een keer gehad. Kat van 2 hoog naar beneden gedonderd, en maar niet te vinden. Ik woonde toen boven een café, dus daar even gaan horen. Beestje was daar effectief naar binnen gelopen, en die hadden de politie verwittigd. Zijn hem dezelfde dag nog in het asiel kunnen gaan ophalen. Arm dier, neusje lag helemaal open, en de gang beneden (de voorste deur stond vaak open) lag vol met bloedspatters.

Hoorde trouwens van mijn ex dat de andere kat ook de hort op was begin deze week. Hij was net verhuisd, dus waar o waar loopt dat beest dan naartoe.. Asielen en politie verwittigd en posters opgehangen. Een dag later was ook zij terecht, hoera!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:05

oh gelukkig, wat een opluchting dat ie terug is! arm beestje!
De kat van mijn vader wandelde vroeger altijd op 3 hoog van balkon tot balkon. Ze is toen waarschijnlijk ergens binnen gewandeld en die mensen hebben haar toen buiten op straat gezet :( Je kan bedenken dat die kat niet van de straat je huis in is gekomen als je op 3 hoog woont?!
Gelukkig zag ik dr zitten onder een bankje in de straat (aan de voorkant van het huis, het balkon zit aan de achterkant en de achtertuinen zijn volledig omsloten), waar ze zich klein en stil hield, dier was helemaal de kluts kwijt!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:10

Gelukkig is hij terug! *\o/* *\o/*

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:51

Die van mij had ook precies zo'n wondje op zijn neus. Waarschijnlijk van de klap op de grond. (doorveren door de poten) Misschien toch even voor een check up langs de DA ivm inwendige dingetjes.
Maar hij ziet er goed en alert uit op de foto's!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:19

super dat ie terug is!!! Mijn kat mag ook niet buitenlopen. Ik heb ook veel te veel schrik dat ie zou weglopen en overreden worden... soms heb ik hier ook een klein raampje open (even) en daar staat ze dan uit te kijken, maar durft gelukkig niet naar beneden springen.. maar denk dat ik dat raampje toch ook niet meer open ga doen met kat erbij!!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:54

Oh wat fijn om te lezen dat ie terug is! +:)+

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 16:56

:D

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Hij ligt nu al de hele middag lekker te slapen op bed.. Hij zal wel moe zijn na zijn avontuur :=

EvaaaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:58

gelukkig is hij nu wel terug gevonden!.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:01

Oh gelukkig dat hij weer terecht is! *\o/* die van mij is ook al een paar keer weggeweest...vreselijk is dat!!!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:05

Gelukkig is hij weer terug (ik heb dit ook een keer meegemaakt je maakt jezelf dan helemaal gek.. althans ik wel).
Heeft hij een halsband met een kokkertje om? Misschien is dat een optie. Ik heb mijn katten allemaal z'n ding om. Dan kunnen mensen die anders misschein denken van aww een straatkatje en hem in huis nemen zonder hem te laten 'lezen' bij de DA gelijk zien van wie die is :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 17:11

Hij komt normaal helemaal niet buiten ;)
Ik heb wel bandjes met kokertjes voor als ze op het balkon mogen.