Welk kattengrit??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:55

Marley schreef:
ik merk het wel als ik na een dag werken thuis kom :j
als ik dan wat ruik, gaat de bak leeg en dat is steeds zo na een week of 2

maar roer je alles wel 1-2x per dag door elkaar??

MMIDV

Re: Welk kattengrit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:38

ja, als ik de boel er uit schep (zeker 2x per dag) dan schep ik ook de hele boel om ;)
Ik ben gewoon een miep

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:14

Tieme schreef:
doe ik ook altijd :j zelf wen je eraan. zo rook ik op een gegeven moment totaal niet dat m'n kater boven alles onder had gezeken :o m'n moeder en zusje zeiden allebei dat het boven gigantisch stonk.
:D ooh jee, dat is ernstig idd ;-) haha. Beetje off topic, maar als je last hebt van stank uit een ondergezeken kleedje of iets dergelijks: Ecodor heeft daar iets voor (of liever gezegd: tegen). Da's echt een aanrader want het werkt heel goed. Dit is het flesje:
Afbeelding

nastyexplosive

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:38

Ik heb 2 oude katten gehad (16 en 18) die met z'n tweeën per dag bijna 750ml water dronken en uitplasten (nierproblemen) dus ik heb heel veel kattenbakspul geprobeerd omdat de zakken er echt doorheen vlogen. Bijv., dat klontergrit van de AH vond ik altijd heel fijn tot ik deze 2 katten kreeg. Ik gebuikte bijna 3 hele verpakkingen per week en moest elke dag stofzuigen omdat er zoveel grit naast lag (ondanks zo'n anti-uitloopmatje). Wat ik echt geweldig vond is dit http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... best/21337 heel zuinig, het vormt ook een soort klontjes/gelballetjes die je er makkelijk uit kunt scheppen, je ruikt het niet en ze lopen het niet zo erg uit.
Op een gegeven moment ben ik wel overgestapt naar de variant voor langharige katten omdat bij één van de katten soms een beetje gel aan haar vacht klonterde omdat de bovenste laag korrels door de enorme hoevelheid plas ook al gel/klontje werd ipv netjes erdoorheen zakte en daar een klontje werd. En omdat ze 18 was en wat stijf kon ze zich niet meer bij haar achterpootjes wassen dus moest ik dit steeds eruit borstelen. Dit is die langharige variant http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... best/49397 deze was echt superzuinig en loopt helemaal niet uit (het heeft de vorm van gewone houtkorrels).

Hoe beide werken tegen poepjes-geur weet ik niet, want de bejaarde snoezels zijn een aantal jaar geleden gestopt met het begraven ervan?! Geen idee waarom.

O, en je kunt wat je er elke dag uitschept door de wc-spoelen staat erop, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd omdat de gel/klontjes zo groot waren dat ik bang was dat mijn wc ervan zou verstoppen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:42

Wat doen jullie allemaal moeilijk met kattengrid :oo

Ik gebruik gewoon zaagsel wat ook in de stallen van m'n paarden ligt :-D Zo'n geperste baal doe je eeuwig mee!! En het is goedkoop!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:42

@paars: dat is zeker erg ja :o maar hier is het geleidelijk gegaan waardoor ik het ws. niet gemerkt heb. spul had ik toen moeten hebben ja. heb heel wat weg gegooid wat allemaal onder gepiest was. ergste vond ik dat m'n oude schoolrapporten en m'n poeziealbums ondergepiest waren. die liggen nu al een jaar te luchten, geur is er nog steeds niet uit. meneer was gewoon bovenop bakken met spullen gaan zitten :( het heeft wel voordelen gehad, heb grondig op kunnen ruimen :+
maar beestje heeft het wel met een reden gedaan, bleek blaasgruis te hebben en moest ook geopereerd worden. hierna was het over. (en 1200 euro lichter :$ )

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:43

Ik heb de klontvormende kattenbakkorrels van de welkoop,en dat bevalt me prima!

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:46

Volgens mij is het al een paar keer voorbij gekomen, maar ik gebruik kattenbakvulling op basis van babypoeder. Het is echt super zuinig, je schept elke keer de klonten en drollen eruit, vult het een beetje aan en klaar is klara! Heb ook al aardig wat soorten gebruikt (vooral omdat ik een kat heb die echt óntzettend stinkt!!), maar dit is toch echt het allerbeste!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:11

Ik gebruik Catsan. Het uitlopen van de korrels is was minder, maar het stinkt in ieder geval niet!

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:15

Ik heb nu naar wat digen geprobreerd te hebben het huismerk van de jumbo.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:20

Hier ook alles al geprobeerd eigenlijk.
Nu bezig aan de eerste zak houtkorrels samen met een Boktvriendinnetje. :')

Ik ben iig heeeeeel tevreden. Enige wat niet echt stinkt. Hij staat hier op de gang, woon in een flat, maar hij grenst aan mijn slaapkamer. Waar ik de deur altijd open van heb, dus ik ben blij. Ruik hem niet meer. :D En minder uitloop, maar daar had ik speciale matjes voor.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:41

Mijn kater is 5 en geholpen, ik wissel nog een beetje tussen houtkorrel en gewoon grit.
Houtkorrel is wel makkelijker qua geur, maar met plas kan je er uit blijven scheppen, het absorbeert super in vergelijking met grit!

Edit; ik heb de kattenbak voor erbij, mijn kat loopt veel buiten, en doet daar meerendeel van zijn behoeftes.