Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Susyb schreef:TS heeft eerder aangegeven dat hij 'naast' kent.. maar 5 seconden volt houd.. zijn 5 second vol en 'wil (dus voordat hij gaat trekken)' hij gaan trekken geef je correctie.. hiervan moet hij als het goed is terugschrikken en dan zeg je weer naast.. doet hij het dan 2 seconden zeg je: Dat is naastbraaf!! en duw je er een brok of wat dan ook in
Elke keer als hij weg loopt geef je een correctie en elke keer als hij ook maar even de aandacht bij jou heeft rijkelijk belonen
Wilawander schreef:Wisten jullie dat bijna alle halsbanden bij trekken ernstige schade aan luchtpijp en nekwervels veroorzaken.? (heb heel wat röntgenfoto's gezien van trekkende honden en geloof maar dat die daar last van hebben)
Enige vriendelijke en gezonde is dan de prikband of een tuig.
. peugotje schreef:Dat vele belonen vind ik ook een discussie punt hoor Gewoon 'braaf' is al prima. Niet te veel, te hoog, en te enthousiast, want dan sjeest die hond uit enthousiasme waarschijnlijk gelijk weer verder (joepie ik ben geweldig, sjoef!)
tantjeuh schreef:Susyb schreef:TS heeft eerder aangegeven dat hij 'naast' kent.. maar 5 seconden volt houd.. zijn 5 second vol en 'wil (dus voordat hij gaat trekken)' hij gaan trekken geef je correctie.. hiervan moet hij als het goed is terugschrikken en dan zeg je weer naast.. doet hij het dan 2 seconden zeg je: Dat is naastbraaf!! en duw je er een brok of wat dan ook in
Elke keer als hij weg loopt geef je een correctie en elke keer als hij ook maar even de aandacht bij jou heeft rijkelijk belonen
Probleem hierbij is dat je nogal snel vervalt in een constant corrigeren, want je moet er én snel genoeg voor corrigeren (héél belangrijk: als je corrigeert, moet je correct kunnen corrigeren, anders moet je niet corrigeren), én correct belonen én dat consequent doorzetten. Weinig mensen dat dat correct kunnen.
Hoe het op te lossen valt, hangt ook heel sterk van het karakter van de hond af. En de hond heeft enthousiast naar de baas? Speelt hij graag? Eet hij graag? Krijg je zijn aandacht eerder makkelijk of is hij makkelijk afgeleid? Luisterd hij over't algemeen 'graag' of luisterd hij omdat hij moet luisteren? .... Bij de ene hond werkt een enthousiase, belonende en uitdagende manier. Bij de andere moet je'm compleet negeren totdat hij stopt met trekken om dan te belonen. Bij de andere moet je streng en correct zijn omdat hij met je voeten aan het rammelen is.
Nogmaals: TS: kan je jezelf met de hond eens laten filmen als je met hem wandeld? Maakt het plaatje veel completer..
ik kan net zoals jou niet beoordelen tot ik de hond met baas gezien heb
dus ik zeg nu puur de theorie peugotje schreef:Dat vele belonen vind ik ook een discussie punt hoor Gewoon 'braaf' is al prima. Niet te veel, te hoog, en te enthousiast, want dan sjeest die hond uit enthousiasme waarschijnlijk gelijk weer verder (joepie ik ben geweldig, sjoef!)
tantjeuh schreef:peugotje schreef:Dat vele belonen vind ik ook een discussie punt hoor Gewoon 'braaf' is al prima. Niet te veel, te hoog, en te enthousiast, want dan sjeest die hond uit enthousiasme waarschijnlijk gelijk weer verder (joepie ik ben geweldig, sjoef!)
Ook weer, puur afhankelijk van de hond die je naast je hebt zitten. Van onze border bijvoorbeeld krijg je alles gedaan, zolang je'm maar heel enthousiast de hemel in prijst... Je ziet'm dan echt denken "YES, baas vind mij fantastisch! baas, baas, baas, wat mag ik nog doen? baaaaaaas kijk naar mij". Bij hem moet je ook niet met correcties (ook geen zachte) afkomen, dan kruipt hij in elkaar en klapt hij toe, krijg je niets meer van gedaan.
Eerst kijken welke hond je voor je hebt, dan pas trainingsmanier kiezen. Ik ben er zeker van dat geen enkele trainingsmanier voor elke hond perfect toepasbaar is.
jou verhaal van je correcties zie ik heel erg terug in mijn aussies
Wildgirl schreef:Is er nou niemand van al die mensen die met tips komen die snapt dat als je dit niet dagelijks met je hond kunt doen het dus geen effect heeft"?
RoosIris schreef:Wildgirl schreef:Is er nou niemand van al die mensen die met tips komen die snapt dat als je dit niet dagelijks met je hond kunt doen het dus geen effect heeft"?
Wat is dat nou voor flauwekul, een hond leert snel genoeg wat hij bij welke baas wel en niet mag.
Met een paar keer per week oefenen leert hij het vanzelf, duurt misschien wat langer. Maar hij leert het echt wel. En zeker labjes wel.
Prikband eraan hangen, dat is een lekkere oplossing. NOT. Afleren door pijn toe te passen, das lekker
Wilawander schreef:En onderzocht dat het de minste stress bij de hond geeft.![]()
Ik gebruik ze al jaren en ik zie dat hier ook. Beter in één keer goed dan weken hangen in een halsband en de boel kapot laten trekken wat je niet ziet. Dat is pas NOT
Wilawander schreef:SusyB@ Ik ook hoor. Als ze niet trekken worden ze ook zeer zeker hier voor beloond. Maar ontpannen lopen door niet te trekken is al een beloning op zich![]()
En dat hebben ze heel snel door.
Ragebol1977 schreef:Wat Wilawander zegt is waar! Een slipketting en een gewone halsband kunnen bij voortdurend trekken en/of harde correctie een ernstige beschadiging aan de halswervels en luchtpijp toebrengen.
Mijn tip: de U lead. Een tuig met ring op de borst
http://www.dogthings.nl/index.php?prod= ... ge=details
Het is geen wondermiddel maar wel een heel goed hulpmiddel om het trekken eraf te krijgen. Als de hond veel druk zet op de riem moet hij automatisch omdraaien.

RoosIris schreef:En al die prikkers geven ook vast geen irritatie aan de huid.....nee...heb wel honden gezien met litteken weefsel van die band...
Nee ik zou mijn dieren nooit pijn doen als het op een andere manier ook prima op te lossen is.
Ik geloof ook 0,0 van dat hele onderzoek. Angst is niet te meten. Slechts stress. Maar een hond die trekt hoeft echt niet perse stress te ondervinden. Kan net zo goed een opvoedfoutje zijn(zoals bij mijn hond en de bouvier) of een dominantie probleem. Afdwingen door pijn resulteert in brave hondjes! Waarom? Angst.
En daarbij is het onderzoek gedaan door Duitsers, en die willen maar wat graag hun wrede manieren goed praten. net als de mensen die het als excuus gebruiken.
Maar goed, heb geen enkele behoefte om hier een discussie over te gaan houden. En ga die dus ook niet houden.
Ieder mens heeft zijn eigen manier.
TS heeft genoeg alternatieven aangeboden gekregen om mee te gaan oefenen!