Kittens zijn er bijna! *update: geboren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:11

Hhilde schreef:
anneuijttt schreef:
haha nee daar heb je helemaal gelijk in, maar vond het nogal overdreven dat iemand zij dat ze daarvan doodgaan, zeg geen dingen waar je niks van weet zeg ik altijd maar:)

Ik weet er genoeg van om te kunnen beweren dat ze dood kunnen gaan aan de geboorte van de kittens; simpelweg omdat ze nog niet volgroeid zijn.

Zelf weet ik er ook wat van, omdat wij precies hetzelfde hadden, en ze leeft toch echt nog..

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:11

beste is naar de da te gaan.
Toen mijn zus haar kat wou sterilizeren had de kat al 4 kitten in haar buik.
De dierenarts heeft deze gelijk weggedaan.
Aangezien de kat ook veel te jong was om kitten te hebben.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:13

anneuijttt schreef:
Zelf weet ik er ook wat van, omdat wij precies hetzelfde hadden, en ze leeft toch echt nog..

Daarom zeg ik ook KUNNEN. De poes van onze buren is overleden bij de geboorte van haar kittens toen ze 11 maanden was omdat ze nog niet volgroeid was.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:16

Hhilde schreef:
anneuijttt schreef:

Daarom zeg ik ook KUNNEN. De poes van onze buren is overleden bij de geboorte van haar kittens toen ze 11 maanden was omdat ze nog niet volgroeid was.

Ik zeg niet dat het goed is, en het zal best eens voorkomen dat een poesje het niet overleeft (maar dan was er misschien wat anders mis) maar dat al best eens voorkomen, maar over het algemeen is het geen enkel probleem denk ik. Als ik ten minste zie hoeveel boerderijkatjes zelf jongen krijgen voordat ze volwassen zijn, gaat altijd goed.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:29

Over dat het niet zo best is voor een jonge kat zijn we het wel eens, daar hoeven jullie niet zo over door te blijven zagen daar kan TS niks aan doen.
Feit is dat TS nu met een zwangere poes zit en daar tips voor wil hebben, poezel laten helpen is nu toch al te laat, zo te horen zijn de kittens al in aantocht.

TS, zorg dat je poes binnen houdt en je vast inleest in hoe het rond een geboorte gaat, er is genoeg over te vinden op internet en er zijn boeken over. Er zijn veel dingen waar je rekening mee moet houden en die kunnen gebeuren, lees daar over zodat je voorbereid bent en weet te herkennen als het fout dreigt te gaan.
Het is teveel om hier alles neer te zetten. Er worden ook heel veel kittens zonder al te veel moeite geboren ook uit jonge poezen maar er gaat ook genoeg fout.
Hou het telefoonr van de dierenarts bij de hand en kijk of je iemand kunt vinden die ervaring heeft met geboortes die je kunt bellen voor steun en info. Zorg dat je een grote doos hebt die je als kraamkamer kunt gebruiken (geen bananendoos of andere fruitdoos ivm de insecticiden die ze er op spuiten!!),
Verder, keep your fingers crossed voor een goede afloop!

Na de geboorte ook poes binnen houden want je zal de eerste niet zijn dat poes wordt aangereden en er een nestje ligt wat dan zonder mamma verder moet, hou haar dus zeker tot de kittens 5 weken oud zijn binnen, beter nog langer maar dat is jouw eigen keuze.
Succes!
http://www.kattenplaza.nl/inforichtlijnen
http://www.kattenplaza.nl/infobevalling
http://www.kattenplaza.nl/Kittens/Infor ... er-Kittens

MMIDV

Re: Kat zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:33

en volgens mij is een poes vrij snel na de bevalling weer vruchtbaar, dus sowieso binnen houden lijkt me totdat ze gesteriliseerd kan worden

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:08

Laatst bijgewerkt door SanderD op 13-06-11 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag niet meer dan twee foto's per post

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:13

Afbeelding nog n picture

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:27

Mijn kat was ook een jaar (ongeveer, misschien zelfs jonger!) toen ze 4 kittens kreeg..
ben benieuwd wanneer ze eruit komen :D

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:24

Ik ben benieuwd wat eruit komt, ik blijf dit topic volgen haha!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:13

Kun je een duidelijkere foto maken van de tepels?
Zoals ik het nu zie zeg ik nee niet zwanger. maar tepels zijn lastig te zien.

Met 10 maanden is het zeker veel te jong, buiten het lichamelijke risico, is er ook een gro(o)t(er) risico dat mammapoes niets van de kleintjes zal willen weten. Dan wordt het elke 2 uur flessen. Gezien bovenstaande foto's zou ik zelf nog voor castratie inclusief eventuele abortus kiezen.

Over catterys dat die allemaal met 1 jaar dekken, das minimaal en komt normaliter alleen voor als het om medische redenen niet anders kan. Dan nog bevallen ze pas met 14 maanden, dat scheelt toch nog behoorlijk wat maanden als poes van TS. Mijn poezen worden allemaal niet voor de 2 jaar gedekt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:19

Hhilde schreef:
anneuijttt schreef:

Tja en ik ken genoeg poezen die allemaal nog leven.

Ik ken ook katten/honden die dood zijn gegaan op 3 jarige leeftijd tijdens het jongen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:07

Als dat met 3 jaar het eerste nest is is dat ook niet zonder verhoogde risico's nee, dus dat kan kloppen...

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 06:45

en nog vorderingen?of toch niet zwanger hihi

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:01

Ik vind haar er niet echt zwanger uit zien hoor. Mijn katten zijn ook zo maar dat zijn katers!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:23

Omg.... Volgens mij is ze bezig!!! Ze liep net de hele tijd rond mijn hond een liggen op haar zijkant achterste likken. En ik heb ze nu binnengedaan ze ligt languit in de mand van onze hond en de hond ligt ernaast. Ik zie af en toe haar buik samentrekken en ze mauwd nu even niet..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:19

nou ... ???
alles goed gegaan ??

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:27

ben ook wel benieuwd!
Mijn kat is ook bevallen toen ze net een jaar en 1 week was, was okniet de bedoeling, ze komt normaal gesproken niet buiten, maar ze is ontsnapt.
Nu heb ik 5 poezeltjes van 7 weken rond lopen :D en mams heeft het helemaal alleen gedaan en goed verzorgd, gelukkig.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 22:29

hmm t was loos alarm waarschijnlijk nog geen jonkies hier.. ze ligt nu buiten op de tuintafel te maffen..
rare kat.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:55

Spannend! Is het wel verstandig haar nu buiten te laten of kan ze de tuin niet uit? mocht ze op het punt van bevallen staan, kan dat beter binnen. En straks word ze vandaag gedekt:p

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:01

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt, ik volg dit ff! :)

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:18

dus toch wel zwanger?
voel je ze ook al bewegen dan?
ben nu toch benieuwd of ze dan toch jongen krijgt.

spannend

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:35

Ik heb nu toch echt haar buik zien bewegen en heb ze ook gevoeldd :D Baby's zijn er dus zeker wel!!! Ze ligt nu voor me te slapen en ik zie steeds haar buik bewegen en dan verkrampt ze een beetj zal wel pijn doen arme poessie!!
Iemand enig ideehoe let dan nog lang het dan nog duurt?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 13:08

Nu zag ik net dat zeen beetje bruinige uitvloeiing uit haar vulva had.. heel klein druppeltje hing eraan..

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:10

Leuk zeg! Mijn kat gaat nu ook binnen 24 uur bevallen.
Ze verliezen een slijmprop (beetje groenig), en dan bevallen ze binnen 24 uur.
Mijn kat heeft net de slijmprop verloren.
Je hoeft hem niet gezien te hebben, ze likken hem soms ook weg.
Ik zou haar even goed in de gaten houden! :)