Mijn luidruchtige 'vriend' is terug, rotbeest, ik haat je!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Re: Mijn luidruchtige 'vriend' is terug, rotbeest, ik haat je!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:30

Ik ken dit gedrag van de merels hier alleen als ze een nest hebben.
Vraag is of je ze dan wel wil "bestrijden" . Die beestjes moeten ook hun ei kwijt :D
Nog even volhouden TS, komt allemaal goed en tot die tijd maar proberen om weer zen te worden :+

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:40

Er is denk ik 1 oplossing, en dat is de poezen binnen houden. Het zal niet meevallen, maar dit geluid is het alarm van de merel. Zogauw die een gevaar ziet lopen gaat de sirene af. Wil je echt je rust , is dat het proberen waard! (En geloof me, de poezen weten allang waar het nest zit, die blijven de merel ook echt wel stalken)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:45

Hahaha jij doet me denken aan dat meisje, Kit, van in die film van gisteren, Failure to launch.
Die had een spotlijster in een boom voor dr slaapkamer zitten, en die werd hier ook gek van. Ze heeft hem neergeschoten met een luchtdrukpistool..

Da's voor jou natuurlijk geen optie, helaas :+
Ik zou niet weten wat je er aan kunt doen, eigenlijk.. Veel succes!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:46

Ooooo wat ergelijk.....

Zie ik die vogel nou ook een keer vlak over die kat een scheren????

zou hij bij onze Boris niet doen hoor....die vangt alles...

Boris huren??

Boris is onze Noorse Boskat....die vangen zelfs meeuwen...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:51

Hij/zij verdedigt alleen maar zijn nest tegen de katten hoor. Vermoedelijk klinkt het ook zo hard door de weerkaatsing op al die muren. Mijn tips:
-niet te veel aan ergeren, leve de natuur ,-)
-paar planten zetten tegen de blinde muren
-in de lente een glitterversiering (kerstslinger?) over de koer spannen en af en toe verhangen. Mogelijk blijven ze daar (tijdelijk ,-)) bij uit de buurt. Mogelijk zijn ze ook niet onder de indruk maar het valt te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:14

femiaans schreef:
Er is denk ik 1 oplossing, en dat is de poezen binnen houden. Het zal niet meevallen, maar dit geluid is het alarm van de merel. Zogauw die een gevaar ziet lopen gaat de sirene af.

Wel eens een gefrustreerde kat gehoord die ineens niet meer naar buiten mag? Klinkt ook niet echt als rustgevend muziekje :D

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:28

Bandida schreef:
Hij/zij verdedigt alleen maar zijn nest tegen de katten hoor. Vermoedelijk klinkt het ook zo hard door de weerkaatsing op al die muren. Mijn tips:
-niet te veel aan ergeren, leve de natuur ,-)
-paar planten zetten tegen de blinde muren
-in de lente een glitterversiering (kerstslinger?) over de koer spannen en af en toe verhangen. Mogelijk blijven ze daar (tijdelijk ,-)) bij uit de buurt. Mogelijk zijn ze ook niet onder de indruk maar het valt te proberen.

Kijk maar uit, als je klimplanten of andere grote planten doet gaan er nog meer vogels in de tuin zitten... :Y)

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:43

gewoon even een paar vuurwerkjes in de tuin laten knallen :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:45

even kijken of er eieren in het nest liggen. Zo ja die eieren schudden en terug leggen.
Dan komen de eieren niet uit en komen ze waarschijnlijk volgend jaar niet meer terug

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:51

Nou zeg.. je gaat toch niet eieren schudden? Snap dat je het irritant zou kunnen vinden, maar het is gewoon de natuur. Om dan meteen maar de eieren te schudden?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:10

natuur of geen natuur irritant is het zeker..
heb hier een paar mensen in de straat die het ZO leuk vinden om een haan te houden die dan lekker rond mag scharrelen(wonen met de achterkant tegen een bos aan)
wat dus inhoud dat elke ochtend van 6 tot 10 uur er een haan loopt te kraaien.. heel fijn voor de eigenaren want die hebben er geen last van want die wonen een halve straat verderop

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:25

hihih hier zitten ze ook,met zn tweetjes een koppeltje dus. :=
En als onze katten in de buurt zijn dan spelen ze behoorlijk circus om hun nestje te beschermen. :j _O-
Ik heb zelfs al eens gezien dat een van de vogels "mank" deed lopen voor de neus van onze katten :wow: hahaha dus die 2 volgevreten ex katers hadden zoiets van hmmmm dat ziet er lekker (makkelijk) uit. :9
En toen ze erop wouden springen vloog de vogel weg :wave: hahaha

2 totaal verbaasde koppen keken de vogel na. -O-
Ik vind het wel wat hebben,is niks om je over te ergeren.Zoals al eerder werd gezegd kun je je katten binnen houden dan hoeft het vogel paartje ook geen alarm te slaan. :)*

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:26

_Jessie schreef:
even kijken of er eieren in het nest liggen. Zo ja die eieren schudden en terug leggen.
Dan komen de eieren niet uit en komen ze waarschijnlijk volgend jaar niet meer terug

Allee zeg! :(

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 18:41

Wees niet bang, ik ga de eitjes niet schudden en ik zorg ervoor dat de baby-vogeltjes goed op kunnen groeien :)
Maar ik hoop heel hard dat ze snel het nest uit zullen vliegen en wij van dit geflieeetttt af zijn!!
Zelfs de hond van de buren wordt knettergek en blijft maar blaffen naar die vogels.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:38

Storm schreef:
Wees niet bang, ik ga de eitjes niet schudden en ik zorg ervoor dat de baby-vogeltjes goed op kunnen groeien :)
Maar ik hoop heel hard dat ze snel het nest uit zullen vliegen en wij van dit geflieeetttt af zijn!!
Zelfs de hond van de buren wordt knettergek en blijft maar blaffen naar die vogels.

Ik had niet anders verwacht hoor. Ik leef helemaal met je mee.
Mijn katten en honden, ja ja allebei gaan voor de papa-merel op de loop. Wij ook trouwens :D

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:50

hihi ik zat even je filmpje te kijken met geluid natuurlijk komt mijn main coon naar beneden gestormt om te kijken waar die vogels zitten. hij snapt dus niet dat dat uit de laptop komt en doorzoekt nu de hele beneden etage. wil je hem lenen, hij had van de week ook al een ekster uit de lucht geslagen die vloog te laag over de tuin heen terwijl meneer gewoon lag te slapen. Hij is dan ook de ergste van de 4 katten, hij vangt werkelijk alles wat vliegt of loopt.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:23

Fijn .. :=

Ik ken het probleem.
Wij hebben het alleen met een duif ..
Die al begint rond een uur of half 6 ..

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:34

funnyhorses schreef:
Zoals al eerder werd gezegd kun je je katten binnen houden dan hoeft het vogel paartje ook geen alarm te slaan. :)*

Helaas, ik herkende dit geluid meteen :) Zo eentje heb ik er ook gehad in de achtertuin. Mijn katten blijven binnen, maar op het moment dat de vogeltjes ze 1 x in de vensterbank hadden zien zitten,
hebben ze mijn hele huis als 'evil' bestempeld. Vanaf dat moment had ik van 's morgens vroeg tot 's avonds laat een merel die van links op de schutting naar rechts vloog met tussendoor een schijnaanval langs het raam.
Ik schrok me af en toe de pleuris, en dat ie nog nooit tegen het raam is geklapt verwonderd me nog :+
Sorry TS, het stopt vanzelf in augustus / september :(:)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:40

sjeuj zeg snap niet waar je je druk om maakt (en anderen als ik dit zo lees).. ik dacht toch echt dat het een grap zou zijn. Tuurlijk is dat geluid wat vervelend, maar je gaat toch geen vogels wegjagen en de tips die ik hier te lezen krijg, daar valt mn mond van open. Wees toch blij met een stukje natuur, dat is al zo schaars in de nieuwbouwwijken. Pff.. doet me denken aan onze buren die een boom willen kappen achter hun grond, omdat ze een paar keer per jaar moeten vegen, want er vallen zaden uit de boom. Waar ben je dan mee bezig zeg.

Sorry, het komt er misschien een beetje fel uit, maar ik denk zo te zien anders dan de meesten (wij mensen met onze betonblokken wonen op het terrein van de dieren en de natuur, waaronder dus irritante fiet-vogels en daarom moeten we ze gewoon respecteren ipv verjagen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:42

Nou ik moet zeggen... het is wel écht heel luidruchtig hoor. Ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt en ik kan me helemaal voorstellen dat je woongenot erop achteruit gaat... En ik ben dan zo ongeveer de grootste natuurliefhebber die ik ken.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:39

luanova schreef:
funnyhorses schreef:
Zoals al eerder werd gezegd kun je je katten binnen houden dan hoeft het vogel paartje ook geen alarm te slaan. :)*

Helaas, ik herkende dit geluid meteen :) Zo eentje heb ik er ook gehad in de achtertuin. Mijn katten blijven binnen, maar op het moment dat de vogeltjes ze 1 x in de vensterbank hadden zien zitten,
hebben ze mijn hele huis als 'evil' bestempeld. Vanaf dat moment had ik van 's morgens vroeg tot 's avonds laat een merel die van links op de schutting naar rechts vloog met tussendoor een schijnaanval langs het raam.
Ik schrok me af en toe de pleuris, en dat ie nog nooit tegen het raam is geklapt verwonderd me nog :+
Sorry TS, het stopt vanzelf in augustus / september :(:)

Ja zeg....hou dan ook je katten van de vensterbank! :+

_O- _O- _O-

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:10

Haha! ik had die ook vorig jaar, en ik had 'm laatst ook alweer gehoord! ik probeer er maar niet op te letten :P

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:12

Wij hebben ook een merel nest in de tuin gehad
Geen last van gehad