Vraag is of je ze dan wel wil "bestrijden" . Die beestjes moeten ook hun ei kwijt

Nog even volhouden TS, komt allemaal goed en tot die tijd maar proberen om weer zen te worden
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

femiaans schreef:Er is denk ik 1 oplossing, en dat is de poezen binnen houden. Het zal niet meevallen, maar dit geluid is het alarm van de merel. Zogauw die een gevaar ziet lopen gaat de sirene af.
Bandida schreef:Hij/zij verdedigt alleen maar zijn nest tegen de katten hoor. Vermoedelijk klinkt het ook zo hard door de weerkaatsing op al die muren. Mijn tips:
-niet te veel aan ergeren, leve de natuur ,-)
-paar planten zetten tegen de blinde muren
-in de lente een glitterversiering (kerstslinger?) over de koer spannen en af en toe verhangen. Mogelijk blijven ze daar (tijdelijk ,-)) bij uit de buurt. Mogelijk zijn ze ook niet onder de indruk maar het valt te proberen.
hahaha dus die 2 volgevreten ex katers hadden zoiets van hmmmm dat ziet er lekker (makkelijk) uit.
hahaha
Storm schreef:Wees niet bang, ik ga de eitjes niet schudden en ik zorg ervoor dat de baby-vogeltjes goed op kunnen groeien![]()
Maar ik hoop heel hard dat ze snel het nest uit zullen vliegen en wij van dit geflieeetttt af zijn!!
Zelfs de hond van de buren wordt knettergek en blijft maar blaffen naar die vogels.
funnyhorses schreef:Zoals al eerder werd gezegd kun je je katten binnen houden dan hoeft het vogel paartje ook geen alarm te slaan.
Zo eentje heb ik er ook gehad in de achtertuin. Mijn katten blijven binnen, maar op het moment dat de vogeltjes ze 1 x in de vensterbank hadden zien zitten,
luanova schreef:funnyhorses schreef:Zoals al eerder werd gezegd kun je je katten binnen houden dan hoeft het vogel paartje ook geen alarm te slaan.
Helaas, ik herkende dit geluid meteenZo eentje heb ik er ook gehad in de achtertuin. Mijn katten blijven binnen, maar op het moment dat de vogeltjes ze 1 x in de vensterbank hadden zien zitten,
hebben ze mijn hele huis als 'evil' bestempeld. Vanaf dat moment had ik van 's morgens vroeg tot 's avonds laat een merel die van links op de schutting naar rechts vloog met tussendoor een schijnaanval langs het raam.
Ik schrok me af en toe de pleuris, en dat ie nog nooit tegen het raam is geklapt verwonderd me nog![]()
Sorry TS, het stopt vanzelf in augustus / september