Bloed konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:03

Of je de bak gebruiken makkelijk vind dat weet ik niet, ik merk zelf dat mijn knijn er rustiger onder blijft. Het is niet ergonomisch (voorover gebogen) maar het gaat hier het snelst, en hij kan er nooit uitwippen, want de achterkant staat tegen je benen zeg maar, en de voorkant bedwing je met je hand :P.

Ik denk dat het veel scheelt als je haar gewoon 'firm' hanteert zeg maar (twijfelgedrag gebruiken ze om van je weg te komen :')
Hoe vaker ze weg kan schieten hoe moeilijker en enger het voor haar (en voor jullie misschien ook wel een beetje) wordt misschien. Als je gewoon hup pakt, plop erin, klaar en na-knuffelen..

Wat ik doe als ik zoals hierboven gezegd de bak gebruik is, met je linkerhand; pink en ringvinger onder de onderkaak houden, middelvinger op de wang, en dan wijsvinger en duim op het achterhoofd. Zo kan je nl haar hoofd hoog krijgen als ze in haar wam duikt, en tegenhouden als ze weg wil trekken.

Wat je ook kan doen > konijn bij iemand op schoot, tegen je aanhouden en met je arm genoeg tegendruk geven voor de zijkant van knijn, desnoods nekvel gebruiken, en dat jij dan de greep van hierboven toepast met de ene en met de andere het spuitje..
Dan kan je 1 spuitje in 2 keer naar binnen werken, sneller klaar, sneller stress klaar voor knijn :)

Het is altijd een beetje zoeken en handigheid krijgen hoor, en ik weet uit ervaring dat ik het met mijn voedster ook een stuk lastiger heb dan mijn exram. Maar de voedster zou ik al niet eens proberen om op schoot meds te geven, die krabt mijn schoot direct open :')

Ik weet niet of ze bij jouw gedroogd bruin brood krijgen en of ze het héél vies vind.. Hier doe ik de pijnstiller altijd op een stuk brood (grote pinknagel) en dat gaat hup vrijwillig naar binnen! Maar ja, de AB is niet smakelijk te krijgen denk ik :')

Hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is :')

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 22:31

Super bedankt voor al je tips +:)+ ! Kan 1 ml in 2 keer naar binnen worden gespoten? Ja ik ben echt te twijfelachtig idd. Het is beter om in 2x in te spuiten dan in 10x kleine beetjes... Ik denk dat ik zeker eens ga proberen met de tip.. konijn bij iemand op schoot, tegen je aanhouden en met je arm genoeg tegendruk geven voor de zijkant van knijn, desnoods nekvel gebruiken, en dat jij dan de greep van hierboven toepast met de ene en met de andere het spuitje.. Mijn voedster is echt heel braaf alleen banig. Ik moet morgenochtend toch naar de manege. Ik trek mijn magvieswordenklerenaan. Whahah en in mijn bodywarmer zit al een hap van een paard dus kan niet veel erger worden. :')

Ben blij dat je overal super serieus op ingaat en dat je het allemaal duidelijk uitlegd.. super bedankt voor de moeite!! :j :j

Creatas

Re: Bloed konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:15

Ik heb net een poging gedaan om een foto te maken terwijl ik medicijnen gaf :')
Ik ga ze even uploaden..

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:57

Afbeelding

Zoals ie in de bak zit; Kop naar de voorkant, kont tegen de achterkant, achterkant bak tegen mijn benen (die zwarte vlek :') )
Knijn vaak tegen de linker zijkant van de bak (enkel je arm ertussen die zijn kop hanteert).

Afbeelding
Het enige wat ik nog hoef te doen is handje hier houden om te voorkomen dat zijn kop omhoog schiet.

Rest van de foto's zijn jammerlijk mislukt :') Erg lastig alleen met een knijn ook :P

Anyways, hopelijk had je er nog iets aan :)

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 22:16

@Creatas Ten eerste wat een lief beestje!! Gelukkig gaat het met nijntje alweer beter vanaf gister geen bloed meer in de urine en eet al haar voer weer op. De kuur blijkt gelukkig goed aan te slaan. De kuur moet afgemaakt worden. We moeten wel nog erg alert blijven en als weer symptonen zullen optredden weer gelijk verder laten onderzoeken.. dat wordt een teken dat het ergens anders iets mis is. Ze is nu weer een beetje de oude dikkie dik. Medicatie geven gaat steeds beter. Houding foto erg duidelijk en geprobeerd.. gaat nu stukken beter. nou alweer bedankt hea <3

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 07:57

Ghehe, hij kan wel lief zijn jah :+

Fijn dat het alweer beter gaat! Kuur afmaken is met antibiotica heel belangrijk idd (ivm resistentie).
Hoop dat ze weer helemaal opknapt! En fijn dat die slechte foto's ook maar een beetje geholpen hebben :)

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 22:55

Hallo allemaal...

Een tijdje terug had ik dit topic geopend over bloed bij mijn konijn. Het is een tijdje terug en het ging een heel goed tot vanochtend.
Heel het hok lag onder het bloed, ze dronk niet meer, za at niet meer en lag er zielig bij. Toen was het voor mij duidelijk.. mijn konijn was echt goed ziek! Ik ben z.s.m. naar de dierenarts gegaan en ik had mijn besluit al genomen om haar van haar pijn te verlossen.. helaas was het dus niet de gehoopte blaasonsteking maar vermoedelijk baarmoederkanker! Dit kan helaas niet meer genezen.. alleen maar tijd rekken! De DA heeft ook gezegd dat het het beste was! Het komt helaas vaker bij oudere konijn voor.. poedersuiker poedersuiker poedersuiker.... |(

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 23:04

Aw wat jammer
Heel veel sterkte met het verlies van je konijntje
Vind het dapper dat je dit besluit hebt genomen!
Respect

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 15:54

Heel veel sterkte, wat erg maar inderdaad bij oudere voedsters komt het 50 % voor..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:35

Aaah wat erg TS dat je konijntje baarmoederkanker had.. Wel dapper dat je dit besluit hebt genomen. Nu heeft ze geen pijn meer :(:)

Baarmoederkanker is de meest voorkomende vorm van kanker bij konijnen en 50 tot 80% van de voedsters ouder dan 4 jaar kan er uiteindelijk aan lijden.

Sterkte met het verlies van je konijn Y;(

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 18:41

Dankjewel allemaal!!! <3 ALTIJD als mijn nijntje uit het hok wilde pakken begon ze te grommen.. ze beschermde haar eigen terratorium.. als ze eenmaal uit het hok was.. kon je uren met haar knuffelen. Het is tot op de dag van gister nooit voorgekomen dat ze niet gromde. Maar gister deed ze niks.. aaien in haar hok kon gewoon.. het maakte haar allemaal niks meer uit! Ze was gewoon op! Ik heb altijd gezegd wanneer een beest gaat lijden laat ik het meteen inslapen.. niks uitstellen, dwangvoeren, medicatie of andere troep... als je weet dat ze nooit meer beter wordt! :n :n

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:41

Helemaal met je eens, maar dan nog vind ik het heel knap dat je zo voor het dier kiest! +:)+

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 21:40

Natuurlijk.. altijd beste voor de beestjes over! Ik vind je echt EGO als het beestje laat lijden om maar net iets langer bij het beestje te kunnen zijn! Maar dankjewel :)! Het is fijn om te horen dat het goed besluit is geweest! :j