Levend voer voor hongerige tijgers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Levend voer voor hongerige tijgers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:09

ik ga dat filmpje helemaal niet kijken...beetje terug naar de middeleeuwen,toen werden er criminelen voor de leeuwen gegooit.(betere optie naar mijn idee)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:10

verography schreef:
De reden dat ik het filmpje even wilde zien is om te beoordelen in hoeverre dit echt slecht is. En ja dit vind ik echt not done. Dat dieren echt moeten kunnen jagen, jah daar ben ik het wel mee eens. Kijk ook altijd National Geographic en vind het machtig om te zien. Maar hoe deze dieren echt eruit gegooid (letterlijk worden) vind ik echt not done. Zelfde als die kippen. Bang voor hun eigen handjes krijgen ze gewoon een slinger de lucht in. Ik zou zeggen 1000 euro voor een chinees. Zijn zo ook zo van het overbevolkingsprobleem af ;)

+:)+ €1000?! ik zeg €2000,-!!! wie bied er meer?! :Y)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:10

Nou idd geerke :D

Ik bied 2500

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:17

Ik kan het filmpje niet vinden? Die van 7 mei?

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:18

Jeetje, dit vind ik wel erg apart! Vind eigenlijk zoiets ook niet kunnen :n
Ze denken misschien dan wel 'natuurlijk' bezig te zijn, maar dan kunnen ze de dierentuin beter sluiten. Want dieren in gevangenschap houden en een koe recht voor de tijgers 'gooien' is alles behalve natuurlijk.

Tegenwoordig proberen ze in dierentuinen volgens mij ook om het eten moeilijker te maken voor de dieren. Op plekken verstoppen enzo, zodat ze langer ermee bezig zijn.

Heb het filmpje trouwens niet gezien.. :o

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:45

Op zich vind ik er niets mis mee, maar hoe ze met het levende voer omgaan vind ik belachelijk! Die kip wordt letterlijk de auto uit gesmeten en de koe wordt gedeponeerd met een kiepwagen. Kan ook wel iets normaler lijkt mij. Maar met het voeren van levende dieren vind ik niets mis, het is immers de natuur, oke, de dieren kunnen niet wegvluchten, maar ja, je kan niet overal wildlifeparken van weet ik veel hoeveel hectare hebben.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:59

Ik snap wel dat die kip zo naar buiten wordt gegooid, want je ziet nu al dat er bijna een tijger op/in de auto zit. Je moet niet hebben dat die kip terug naar binnen valt met een tijger er achteraan. En kippen kunnen enigszins vliegen dus hard vallen ze niet. En ookal doen ze dat wel: twee seconden later zijn ze toch dood.

Die koe vind ik zoals gezegd wel beroerd uit die auto gedumpt worden, maar ik zie zo gauw geen alternatief. Een hok met koeien erin waarvan je er af en toe eentje loslaat is geen optie, want dan gaan de tijgers dag en nacht voor dat hok liggen wachten. Ik weet niet hoe groot dat park is, maar met een auto kun je nog variëren met de plek, en dus ook eventueel met de tijger die hem 'krijgt'.

Er zijn slachthuizen waar de koeien nog veel beroerder worden behandeld voor hun dood.

Ik vind het commentaar erbij weer typisch Telegraaf. Door hun woordkeuze wordt het al veroordeeld. Ik maak liever zelf uit of ik dit schokkend vind of niet. Dat noemen ze dan journalistiek... :n

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:18

magda_90 schreef:
Nu krijg ik vast iedereen over mij heen. Hoewel ik snap dat de manier waarop het uitgevoerd wordt nogal barbaars is, vind ik levend voer voor de carnivoren toch wel gezonder dan dood voer. Zo moeten ze werken en blijven ze lichamelijk en geestelijk gezond (want in Afrika ligt het voer ook niet netjes kant klaar voor je neus). Ik ben het er alleen wel mee eens dat de manier wáárop ze het uitvoeren echt barbaars is. :\

Laten we wel wezen. Een gezonde gazelle maakt idd in mijn ogen meer kans om te maken dat ie wegkomt dan een kip of een koe. In de natuur worden ook alleen de zwakkere dieren een prooi. Om dan 'voor het volk' zo'n beest te laten vermoorden, tja, nee, niet mijn ding. En hoe gaat dat dan? In een kleine kooi of op een vlakte a la beekse bergen? Da's ook een verschil! :j En idd als ze altijd op dezelfde plek worden losgelaten, dan heb je wel een ander effect, dan dat ze hem in de verte zien lopen. :+ Dan heeft levend voeren ook geen enkele toegevoegde waarde dan alleen volksvermaak. Maar ja, volgens mij staat de geschiedenis bol van dit soort volksvermaken. Alleen waren er toen ook vaak mensen betrokken als slachtoffer. Dát zou pas echt leuk zijn. Zo een mens laten rennen voor z'n leven! :')

Ik vind beesten in kooien zowiezo al niet natuurlijk. Het is wel goed dat op deze wijze bedreigde diersoorten nog een kans krijgen. Dat vind ik het enige voordeel en laten we wel wezen: Het is mooi om zo'n beest te kunnen bekijken. Het is al spectaculair genoeg om ze met een stuk koe bezig te zien, die al dood is.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:25

LindyH schreef:
Ik snap wel dat die kip zo naar buiten wordt gegooid, want je ziet nu al dat er bijna een tijger op/in de auto zit. Je moet niet hebben dat die kip terug naar binnen valt met een tijger er achteraan. En kippen kunnen enigszins vliegen dus hard vallen ze niet. En ookal doen ze dat wel: twee seconden later zijn ze toch dood.

Die koe vind ik zoals gezegd wel beroerd uit die auto gedumpt worden, maar ik zie zo gauw geen alternatief. Een hok met koeien erin waarvan je er af en toe eentje loslaat is geen optie, want dan gaan de tijgers dag en nacht voor dat hok liggen wachten. Ik weet niet hoe groot dat park is, maar met een auto kun je nog variëren met de plek, en dus ook eventueel met de tijger die hem 'krijgt'.

Er zijn slachthuizen waar de koeien nog veel beroerder worden behandeld voor hun dood.

Ik vind het commentaar erbij weer typisch Telegraaf. Door hun woordkeuze wordt het al veroordeeld. Ik maak liever zelf uit of ik dit schokkend vind of niet. Dat noemen ze dan journalistiek... :n

Ze zijn verplicht aan te geven dat het schokkend is. Zodat mensen weg kunnen kijken. Anders kunnen ze juist problemen krijgen.

Ik vind dat alle dierentuinen in China verboden moeten worden. Want daar laten ze ook beren dansen enzo omdat dat leuk is. Of ze binden ze vast op stelten want het is zo schattig als ze vallen 8)7 _-:( _-:( _-:(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:37

Laten we eerlijk zijn: Chinezen zijn gewoon raar! Maar dat wisten we toch al? Het is het enige land ter wereld waar je in sommige kroegen moedermelk kan bestellen... Zelfs hun kinderen behandelen ze raar. Een totaal verknipt volk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:40

Dat ze andere gewoontes hebben dan hier in het westen hoeft nog niet te betekenen dat ze verknipt zijn. Meteen generaliseren is ook niet aardig. Zij vinden ons op veel gebieden vast ook raar. ;)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:45

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:21

Marietje_007 schreef:
LindyH schreef:

Ze zijn verplicht aan te geven dat het schokkend is. Zodat mensen weg kunnen kijken. Anders kunnen ze juist problemen krijgen.

Ja, maar dan kunnen ze ook gewoon zeggen dat de beelden als schokkend kunnen worden ervaren, en niet op zo'n sensatietoontje hoe vreselijk het allemaal wel niet is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:43

idefix4 schreef:
Laten we eerlijk zijn: Chinezen zijn gewoon raar! Maar dat wisten we toch al? Het is het enige land ter wereld waar je in sommige kroegen moedermelk kan bestellen... Zelfs hun kinderen behandelen ze raar. Een totaal verknipt volk.

ze koken wel lekker :o (zolang het geen hond is)

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:58

LindyH schreef:
marietje_007 schreef:

Ja, maar dan kunnen ze ook gewoon zeggen dat de beelden als schokkend kunnen worden ervaren, en niet op zo'n sensatietoontje hoe vreselijk het allemaal wel niet is.

Jaah daar heb je wel een punt.. maar goed het is een commercieel bedrijf en dit verkoopt beter :7

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:00

Ik vind het heel goed dat deze tijgers levende prooien krijgen.
De dierenmishandeling in dit verhaal vind ik tijgers in gevangenschap. En niet te vergeten de overbevolking van MENSEN waardoor deze dieren hun kippetjes niet meer in het wild kunnen vangen.
Tuurlijk ben ik het er niet mee eens dat mensen met kippen gooien, dat valt niet goed te praten.
Het is toch belangrijk dat het natuurlijke instinct van deze dieren intact blijft?

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:00

Ik vind het idee van levende dieren voeren opzich nog niet eens zo heel raar, maar dat de dieren zo uit die wagen worden gekieperd.. heel apart. Het allergekste nog is dat bezoekers gewoon de dieren kunnen ''kopen''.. alsof het lollies uit een snoepautomaat zijn. 8)7

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:14

Ik ga het filmpje niet kijken..... maar aan de andere kant, levend voer.... onze koeien hebben ook niet zo'n best leven en einde om bij ons op het bordje terecht te komen.... daar was laatst ook een docu over die ik heb weggezapt.....
enne, al die slangen die levende muisjes krijgen.... dat is dan wel weer natuurlijk enzo, daar was laatst een fototopic over:
[BB-ITP] Voedertijd!(Slangen krijgen levend voer, kan schokkend zijn)
Laatst bijgewerkt door MMIDV op 08-06-11 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:24

Zoveel stelt dat filmpje niet voor..
Oke, dat dumpen van die koe is wel triest..
Maar opgegeten wordt ie toch wel....

Slangen die levende muizen krijgen in een hokje van 1 bij 1 is wel normaal....?

Neuh... ik vind dit niet echt iets met dierenwelzijn te maken hebben...
Maar voor de tijgers is dit wel ideaal...!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 03:37

tja ze vreten zelf ook honden en katten dus sta hier niet van te kijken. Maar zouden we zoiets in ons eigen landje doen zitten er gelijk weet ik veel instanties op je nek. Dus ik ze 500 voor een chinees en enjoy! :j

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:36

Dit is weer echt iets voor China, ik hoorde laatst dat het best bekeken programma in China de 'ontmaagd show' is, daar wordt gewoon iemand vrijwillig ontmaagd op TV, en daarna krijgt ze een interview van hoe het was...Ik bedoel, volgens mij houden ze gewoon van leedvermaak.

Die koe wordt gewoon echt uit die kiepwagen gegooit en valt plat op de grond, dat is echt sneu en belachelijk.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:44

Ik vind het triest dat dit voor geld gebeurd voor toeristen, beetje ziek. Maar ja, in het kader van dierenleed.... kijk eens naar onze eigen bio industrie? Vind ik eigenlijk nog een stukje meer barbaars... Dit ziet natuurlijk schokkend uit bij die tijgers, net als stierengevechten, broodfokkers, vossenjacht etc. Maar zolang wij ons eigen stukje vlees in erbarmelijke omstandigheden laten "vermeerderen, opfokken, op lange transporten zetten etc. vind ik dat we eerst kritisch naar onszelf moeten kijken alvorens we anderen moeten beschuldigen van "bizarre praktijken". :o

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:57

Nou, verwachtte heel wat van dat filmpje qua zielig etc. Maar niks bijzonders, zoals ik het zie.

Nee de dieren maken geen kans, maar zijn wel snel aan hun einde.
Sneller dan jullie beestjes op jullie bord! (uit de bio-industrie ook nog eens!!)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:53

BarbaLala schreef:
Nee de dieren maken geen kans, maar zijn wel snel aan hun einde.
Sneller dan jullie beestjes op jullie bord! (uit de bio-industrie ook nog eens!!)

Hier is natuurlijk niets van waar....
Het schieten gaat altijd nog sneller dan het doodgebeten worden door een roofdier........

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 02:29

Het schieten wel, maar varkens worden bijvoorbeeld al niet geschoten ;)
En ik doelde meer op de lijdensweg er voor, maargoed, dat is een andere discussie.