Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verography schreef:De reden dat ik het filmpje even wilde zien is om te beoordelen in hoeverre dit echt slecht is. En ja dit vind ik echt not done. Dat dieren echt moeten kunnen jagen, jah daar ben ik het wel mee eens. Kijk ook altijd National Geographic en vind het machtig om te zien. Maar hoe deze dieren echt eruit gegooid (letterlijk worden) vind ik echt not done. Zelfde als die kippen. Bang voor hun eigen handjes krijgen ze gewoon een slinger de lucht in. Ik zou zeggen 1000 euro voor een chinees. Zijn zo ook zo van het overbevolkingsprobleem af

magda_90 schreef:Nu krijg ik vast iedereen over mij heen. Hoewel ik snap dat de manier waarop het uitgevoerd wordt nogal barbaars is, vind ik levend voer voor de carnivoren toch wel gezonder dan dood voer. Zo moeten ze werken en blijven ze lichamelijk en geestelijk gezond (want in Afrika ligt het voer ook niet netjes kant klaar voor je neus). Ik ben het er alleen wel mee eens dat de manier wáárop ze het uitvoeren echt barbaars is.
En idd als ze altijd op dezelfde plek worden losgelaten, dan heb je wel een ander effect, dan dat ze hem in de verte zien lopen.
Dan heeft levend voeren ook geen enkele toegevoegde waarde dan alleen volksvermaak. Maar ja, volgens mij staat de geschiedenis bol van dit soort volksvermaken. Alleen waren er toen ook vaak mensen betrokken als slachtoffer. Dát zou pas echt leuk zijn. Zo een mens laten rennen voor z'n leven!
LindyH schreef:Ik snap wel dat die kip zo naar buiten wordt gegooid, want je ziet nu al dat er bijna een tijger op/in de auto zit. Je moet niet hebben dat die kip terug naar binnen valt met een tijger er achteraan. En kippen kunnen enigszins vliegen dus hard vallen ze niet. En ookal doen ze dat wel: twee seconden later zijn ze toch dood.
Die koe vind ik zoals gezegd wel beroerd uit die auto gedumpt worden, maar ik zie zo gauw geen alternatief. Een hok met koeien erin waarvan je er af en toe eentje loslaat is geen optie, want dan gaan de tijgers dag en nacht voor dat hok liggen wachten. Ik weet niet hoe groot dat park is, maar met een auto kun je nog variëren met de plek, en dus ook eventueel met de tijger die hem 'krijgt'.
Er zijn slachthuizen waar de koeien nog veel beroerder worden behandeld voor hun dood.
Ik vind het commentaar erbij weer typisch Telegraaf. Door hun woordkeuze wordt het al veroordeeld. Ik maak liever zelf uit of ik dit schokkend vind of niet. Dat noemen ze dan journalistiek...
Marietje_007 schreef:LindyH schreef:Ik vind het commentaar erbij weer typisch Telegraaf. Door hun woordkeuze wordt het al veroordeeld. Ik maak liever zelf uit of ik dit schokkend vind of niet. Dat noemen ze dan journalistiek...
Ze zijn verplicht aan te geven dat het schokkend is. Zodat mensen weg kunnen kijken. Anders kunnen ze juist problemen krijgen.
LindyH schreef:marietje_007 schreef:
Ze zijn verplicht aan te geven dat het schokkend is. Zodat mensen weg kunnen kijken. Anders kunnen ze juist problemen krijgen.
Ja, maar dan kunnen ze ook gewoon zeggen dat de beelden als schokkend kunnen worden ervaren, en niet op zo'n sensatietoontje hoe vreselijk het allemaal wel niet is.