Papegaai blijft schreeuwen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Papegaai blijft schreeuwen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 23:17

Jaa tuurlijk vind ik het goed en Coco zal daar ook wel op z'n plaats zijn denk ik. Hij heeft jarenlang in Australië gewoond en heft daar heel veel papegaaien gehad. ik denk inderdaad wel dat hij weet hoe/wat.
maar toch vind ik t jammer dat het zo heeft moeten gaan..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:22

Ik denk dat het te erg was voor je ouders dat ze horendol werden van de papegaai, daar kan ik me wel iets van bij voorstellen dat ze snel vanaf wilden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:34

Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Ik kan die van mij af en toe wel achter het behang plakken en die maakt gelukkig nog niet zoveel lawaai als een grote papegaai. Je moet er echt tegen kunnen anders is hij idd ergens anders beter af.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:37

Voel je niet schuldig TS. Voor jullie papegaai is dit het mooiste wat jullie hadden kunnen doen. Eigenlijk hoort een papegaai niet alleen en heeft het net als een paard een soortgenoot nodig. Dat heb je hem nu gegeven. Vanaf dat ze volwassen worden, gaan ze -vooral in het voorjaar- schreeuwen. Die van jullie was mss wat laat, meestal beginnen ze met dat gedrag vanaf hun 10e.

Ik weet waarover ik praat; jarenlang net zo'n papegaai als jullie gehad totdat hij van ouderdom op 36 jarige leeftijd dood aan z'n stok hing.
Hoewel ik onze papegaai ontzettend gemist heb, zou ik er NOOIT weer een willen als huisdier, dat zijn het namelijk niet. Om ze te houden in gevangenschap kan best, maar dan wel in een megagrote voliére met soortgenoten.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 23:40

Thanks voor de berichtjes.
Ik hoef ook geen papegaai meer.. nooit.. tis ook nooit 'mijn' papegaai geweest. mar ik baal der toch een beetje van toch een kale plek in het huis.
Ik werd ook helemaal gek van hem hoor tot huilens toe omdat hij door blijft gaan. maar toch voel je je dan een beetje schuldig..
volgende week gaan we iig op bezoek, heb er zin in!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:43

Jammer dat hij toch weggegaan is. Waarschijnlijk is het gewoon jaloezie geweest, wij hebben sinds een paar jaar een blauw-voorhoofd amazone en die is weggedaan door zijn vorige baasje doordat hij keihard begon te schreeuwen sinds die man een nieuwe vriendin had. Bij ons gaat het prima.

Snap wel dat je er helemaal gek van wordt, want als ze gaan krijsen is het niet zachtjes :n

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:35

Misschien is het zo het beste... nu leeft de papegaai bij soortgenoten, wat toch het prettigst is voor hem.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 05:56

ik had het zelfde probleem als jij met mijn papagaai.
ik heb hem afgegeven aan een vriend van ons, die heeft een volliere van 20 meter bij 40 meter met bomen en zo natuurlijk mogelijk.
daar zitten allerlei vogels, papagaaien en ara's in, en daar zit die nu tussen .
vond dit beter als zo'n klein kooitje