arme arme puppy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:41

laResidence schreef:
AAARRGGHHHH van dit soort topics krijg ik rooie vlekken.
Wat voor DA beweert er in vredesnaam dat een pup van 12 weken HD heeft??? Echt onzin hoor.
Ik vind het goed van je Kady1 dat je die mensen het geld hebt terug gegeven, scheelt je een hoop gezeur en is het beste voor de pup. Maar als fokker ben je zéker niet zomaar verplicht om een pupkoper in een geval als dit zijn geld terug te geven. Dan zal toch eerst vastgesteld moeten worden dat er idd sprake is van een aangeboren/erfelijk gebrek. Mensen denken dat een pup kopen met garantie betekent dat de fokker evt. problemen voor je oplost of altijd bereid is om een pup terug te nemen. Zou een mooie boel worden toch?
Tenslotte nog dit: heb een paar keer de term "groeipijn" gelezen in de reacties. Wat in de volksmond met groeipijn wordt aangeduid heeft helemaal niks te maken met een groeispurt o.i.d. van een pup.
Google is je vriend.
Ik hoop dat je gauw een heel liefdevol thuis vindt voor de pup.

Waarom zou je als fokker een pup niet terug nemen? Ik was helemaal gek van mijn pups en sliep er de eerste week bij. Je bent 10 weken alles aan het doen om ze op te laten groeien . Je wil toch niet dat je pup in de handel komt omdat jij hem niet terug neemt?

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:09

Je vorige topic heb ik ook gelezen, maar helaas bestaan er van zulke mensen :(

Wij hadden 4 weken geleden precies hetzelfde aan de hand. Vorig jaar werden wij gebeld door een man....tranen met tuiten omdat hij zijn hond van 6 jaar had moeten laten inslapen. Na heel veel gepraat te hebben en contact te hebben gehad wou hij bij ons op de wachtlijst staan voor een pup. Ik nodig altijd de mensen uit voor een kennismakingsgesprek en ook dat verliep goed. Hij had veel vragen, maar dat geeft niet. Ik heb liever dat ze 10x teveel vragen dan één keer te weinig.

Na een jaar op de wachtlijst te hebben gestaan was het dan zover. Onze Yenne was bevallen en hij had 2e keus teven. Zo gezegd zo gedaan. Met bijna 8 weken is hij de pup op komen halen en wij hadden wekelijks contact. Toen de pup bijna 14 weken was hadden we nog gebeld hoe het ging....en alles ging uitstekend. Nog geen paar dagen later belde hij op dat de DA had gezegd dat de pup niet goed was. De pup zou een knik in d'r rug hebben of deze zou niet volgroeid zijn. Mocht dat niet het geval zijn dan zou de hond zware HD hebben :(
Ik dacht dat ik begon te stuiteren en vroeg waar de DA het lef vandaan haalde om zulke conclusies te trekken terwijl er niks officieels gedaan was. De eigenaar wilde foto's laten maken, dus wij op naar Nieuwerbrug om te gaan kijken wat er aan de hand was.

Vantevoren wist ik al wat eraan scheelde. De pup zou weleens overhoekt kunnen wezen en dat bleek ook wel. Toen we daar aankwamen zag ik het meteen. De pup was te dik en overhoekt. Had totaal geen spieren in d'r achterhand, want ze kwam ook niet verder dan de woonkamer en het veldje achter zijn huis. M'n nekharen stonden rechtovereind en heb hem meteen verteld wat eraan scheelde. Ook heb ik hem verteld dat het totaal geen nut had om met een pup van 14 weken foto's te laten maken. We hadden een voorstel gedaan en daar zou hij over nadenken.

Nog geen dag later belde hij en de dag daarop weer. Ik kan heel lang netjes blijven, maar op den duur houdt het op.
Nog geen 2 dagen later kreeg ik een brief in 2-voud opgesteld in m'n brievenbus met allerlei achterlijke voorstellen en waaruit ik kon kiezen :? Nou ik teken helemaal niets!!!
Ik heb meteen de Rasvereniging opgebeld omdat ik met VDH-koopcontracten werk en die hebben mij haarfijn uitgelegd wat ik mocht en kon doen.

Maar ik was er al helemaal klaar mee en heb hem opgebeld dat ik de pup terugnam en dat hij zijn aankoopbedrag terug kreeg. Ondanks dat ik dat niet verplicht was, maar ik ga niet over de rug van een pup van 14 weken lopen k*tkammen. Hij ging daarmee akkoord, wat ik al raar vond. Ik vertelde hem wanneer ik de pup op zou komen halen, maar hij zou haar wel komen brengen, want zoals meneer het zei: "Ik wil er zo snel mogelijk vanaf".

Diezelfde zaterdag is ze gebracht. Ik keek alle papieren na en tot mijn schrik in het inentingsboekje zag ik dat zij niet meer geënt was :n Ik vroeg hem naar de ontworming en ook die had ze niet meer gehad |o Waarom??? Daar had hij geen reden voor, maar ik vertelde hem wel dat ik dat bedrag van het aankoopbedrag afhaalde. Hij was het daar niet mee eens, want hij had ook onkosten gemaakt. Wat dan??? Die zak voer :n
Hij zou wel een brief schrijven naar de VDH, waarop ik hem vertelde dat hij dat vooral moest doen omdat zij toch al op de hoogte waren.

Ik ben in ieder geval blij dat we haar terug hebben en we zijn nu volop met haar bezig om er bespiering op te krijgen. Voorlopig blijft ze hier en pas met 7 maanden ga ik voorröntgenen. Als ze dan goed is wordt ze verkocht en eerder niet.
De betreffende man waar ik contact mee heb gehad van de VDH heb ik toevallig donderdag gezien en heb ik hem even de desbetreffende pup laten zien. Hij was stomverbaasd en vond het werkelijk een geweldige hond, waar niks mis mee was. Ja een beetje overhoekt, maar dat komt vanzelf goed.

Zelfs alle papieren van de desbetreffende DA heb ik hier nog liggen waar alles zwart op wit staat wat zij gezegd heeft. Deze DA is nog niet klaar met mij, want als de hond goed is over 3 maanden dan zal het balletje gaan rollen :j

Nou het is een heel verhaal geworden, maar zulke mensen bestaan. Ook al ben je nog zo zorgvuldig met je pupkopers.
Iemand kan z'n eigen zo anders voordoen. Jammer dat het al meteen gebeurd met je eerste nestje, maar als ik jou was dan zou ik het hondje aanhouden totdat je zeker weet dat er niks aan de hand is.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 20:55

Jade schreef:
als ik heel eerlijk ben weet ik ook niet dat ik groeipijntjes kan verwachten bij een pup. de door de DA geconstateerde 'groeipijntjes' bij de twee honden in mijn familie bleken elleboogdysplasie en patellaluxatie te zijn, de overige honden hebben nooit groeipijntjes gehad. Ik kan me ook voorstellen dat als zij vertrouwen op hun DA en deze geeft aan dat het hondje HD heeft, dat ze hem dan terug willen brengen en hun geld terug willen. Neemt niet weg dat ik het daarnaast erg dom vind om een jong hondje geen rust te geven en ik ook niet snap dat dit niet in goed overleg opgelost had kunnen worden..

Hun dierenarts heeft achteraf helemaal geen HD gezegt tegen die mensen, dat hebben ze er zelf van gemaakt... want daar kwamen ze later op terug (toen ik zei dat ik hun DA wilde bellen) Toen zeiden ze snel dat hun DA ipv HD groeipijn had gezegt.
Mijn DA zegt het kan groeipijn zijn maar dacht eerder aan overbelasting, nog te weinig spieren en te veel gedaan en te weinig rust.

Jade

Re: arme arme puppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:17

tja dan houdt het op, als ze er zelf een verhaaltje bij verzinnen om er maar zo makkelijk mogelijk vanaf te komen :n je vraagt je af waarom zulke mensen in vredesnaam de moeite nemen om dan wel nog 2x op gesprek te komen, maargoed. wel fijn dat de hondjes in dit topic in ieder geval voor alles gaan *D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:29

wij hebben ook een hond gehad die bij de da gebracht was om af te maken
het 8 weken oude beesje zou hd hebben

uiteindelijk hebben wij hem op 9 weken bij de da op ge pikt en hebben we er 12 jaar en 2 maand plezier van gehad
tevens is ie vader geworden van mijn huidige pupje

koper zijn idd raar maar fokkers kunnen af en toe ook wel erg raar uit de hoek komen

nog een voorbeeld van een fokker waar mijn moeder kwam voor een pup maar ook thuis kwam met moeder van het nest
het dier gaf geen melk dus werd ook afgemaakt

tante heeft ook al eens zo'n beesje opgepikt bij zo'n freak

mensen hebben af en toe rare ideeën over dieren...

ik ben blij dat er fokker zijn waarbij de dieren voorop staan en die verantwoordelijkheid nemen
toppie +:)+

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:35

ik zou puppy lekker bij je houden

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:51

Wat een lief ding aan de foto in het andere topic te zien!
Wij hebben ook een border collie, zijn echt de fijnste honden die je kan hebben (zolang ze maar genoeg
beweging hebben!) Die van ons vindt het geweldig om in de wei naar de paarden te liggen staren :)
Nog nooit zo'n trouwe en makkelijke hond gehad als deze..

Succes met het zoeken naar een nieuw baasje ervoor, mag normaal geen probleem zijn! Dit snoezige
ding zou ik zo mee naar huis nemen :)

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:55

Zo hey........, wat een verhaal én wat een vreselijke mensen lopen er op deze aardbol..... zucht! Misschien is het maar goed dat je pupke terug is gekomen.......

Wijzelf hebben hier een zgn. 'terugplaatshond'. Onze hond is na een jaar door de vorige eigenaar terug gebracht naar de fokker. Hij zou vals zijn en een van de katten hebben afgemaakt.

Nou ja, wij hebben eerst maar even kennis gemaakt met Draka (Jaja, zo was zijn naam. Inmiddels omgedoopt tot Dakar! En dat past zo stoer bij hem!). De kinderen waren meteen helemaal weg van deze uit de kluiten gewassen reuze langharige Duitse Herder. En andersom gebeurde hetzelfde, hij speelde voetbal met hen! Dus op zijn ruim anderhalf jarige leeftijd (hij had ook nog een poosje bij de fokker gezeten omdat het heel moeilijk bleek te zijn een 'oudere' hond te kunnen plaatsen/verkopen) is hij bij ons gekomen.

We hebben veel tijd en geduld met hem gehad, god wat was hij bang zeg. Vooral de avonden, dan kroop hij helemaal ineen en deed alsof hij er niet was...... vreselijk gewoon!
Na een heeeeeeeeele tijd durfde hij ook 's avonds in de woonkamer te komen, maar het duurde nog een poos voor hij echt ontspannen in de woonkamer lag. We hebben hem alle ruimte gegeven, letterlijk én figuurlijk. Hij kreeg van ons de ruimte om daar heen te gaan waar hij zich het prettigst voelde en waar hij naartoe durfde te gaan. Let wel; dit was echt alleen maar 's avonds. Overdag was er eigenlijk niet veel aan de hand. Behalve dat deze reus totaal niet/nooit blafte. Nooit! We hebben echt gedacht dat hij het gewoon niet kon. Tot we hem ongeveer een half jaar hadden, zomaar vanuit het niets hoorde ik ineens een soort van zachte woef achter me. Onnodig te zeggen dat ik me lam schrok, en hij nog erger maar dan door mijn schrikreactie.

Inmiddels is hij al ruim zes jaar bij ons!! Toch merken we heel duidelijk aan hem, nu welliswaar nog maar aan kleine dingen, dat hij kennelijk in zijn eerste levensjaar niet al te leuke dingen heeft meegemaakt. We proberen daar niet bij stil te staan, maar nu met jouw verhaal doe ik dat toch weer wel. Het is maar goed dat onze Dakar niet bij zijn eerste baasje is gebleven..... ik weet zeker dat hij ooit echt een valse hond zou zijn geworden, en dat heeft deze eersteklas goedzak niet verdiend!! Nogmaals, misschien is het wel goed dat hij terug is gekomen....... Heel veel succes met je kleine puppedingeske, het komt vast en zeker wel goed!

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:05

ik zou het heel leuk vinden als we haar in ons gezin opnemen. ze lijkt me een dotje!

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:20

rocymax schreef:
Dus als ik het goed begrijp zijn border collies honden waarbij je de eerste jaren niet zoveel mag lopen, heb ik dat goed?? Hoe moeten ze dan hun energie intomen?? Ik vind dit pupje bijzonder leuk, snap niet dat ze haar niet gewild hebben. Is haar voernijd helemaal over nu??

niet te lang. je mag best vaak met ze lopen alleen niet te lang. en daarom kan niet iedereen een border collie hebben. want je moet als eigenaar bij hen op de rem trappen en heel goed aangeven wat wel en wat niet.
dat moet bij elke hond, alleen bij een border nog iets meer.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:08

mylene32 schreef:
ik zou puppy lekker bij je houden

Misschien moet je eerst even lezen voordat je een reactie plaatst. TS heeft die mogelijkheid niet.

Ongelooflijk dat er zulke mensen bestaan... Ik hoop dat jullie straks eindelijk een fijn blijvend plekje voor haar zullen vinden! :(:)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 08:58

Voorlopig mag ze wel even blijven, mijn DA heeft gezegt het eerst een week allemaal aan te kijken, en dat is dan ook wat we gaan doen.
Voor tijdelijk kan ze wel blijven als dat nodig is hoor :) maar uiteindelijk word 5 honden te veel in dit huis.
Ik ben al zo' n beetje een " dierenverzamelaar" die alle zielige gevallen in huis neemt haha... zo heb ik ook nog 3 katten en heb in het verleden verschillende " zielige" paarden opgevangen. Heb op dit moment ook weer drie paarden (vorig jaar nog 5 waaronder 2 zielige)

En ook de vader en moeder van dit pupje zijn beide herplaatsers. Moeders komt wel rechtstreeks van de fokker, die had te veel bloed uit die lijn rond lopen en onze hond paste daar heel slecht in de roedel. Nooit veel problemen met die hond gehad - schat van een beest en netjes opgevoed :) Vaders was een anderverhaal - hyperactief en beet naar kleine kinderen (want werd gepest door het zoontje van zijn eerste gezin is mij letterlijk zo verteld) met 1 jaar - zat altijd in een hok en had drijf stoornissen en grote problemen met focus op de baas. Is helemaal goed gekomen gelukkig, maar heeft ons wel veel opvoedkundig inzicht gekost haha.

In de verre toekomst hopen wij een eigen boerderij te hebben met heeeel veel land waar alle zielige diertjes die ik tegen kom kun rond hobbelen.... maarja.... moet ik eerst de lotto winnen denk ik

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:36

amanda1980 schreef:
ik zou het heel leuk vinden als we haar in ons gezin opnemen. ze lijkt me een dotje!

Ik hoop dat het doorgaat :D

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:44

ze is hier iig meer dan van harte welkom!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 15:24

We kijken het eerst een week aan, en dan hebben we contact.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:47

hou je ons op de hoogte hoe het met haar gaat? ik hoop dat die kleine meid niet te veel hinder heeft onder vonden aan al haar gesleept.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 09:44

Ik vertrek nu met Kayla naar de DA, want mijn teef die pups heeft heeft haar gegrepen toen ze te dicht bij de pups kwam.
Ze heeft nu een snee onder haar oog die vermoedelijk gehecht moet worden...
Balen.... Hopen dat het niet ernstig is

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:49

Oei, arme Kayla, ze heeft het wel te verduren zeg :(:) :(:)
Hoop dt het niets ernstigs is, geef haar maar een dikke knuf :j

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:00

heel heel veel sterkte voor haar!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 11:14

Kayla is onder een roesje gebracht om de wond te kunnen hechten, hij zat zo dicht bij haar oog dat het niet anders kon. Als we niet zouden hechten kreeg ze een heel lelijk litteken dus beter maar hechten.
Ik weet niet wat onze Izzy heeft vandaag, ze is al 3x Dees, de moeder van Kayla aangevlogen nadat ze Kayla te pakken had. Terwijl haar pups toch al 3wk zijn en het drie weken lang al goed gaat.
Ik snap er niks van, gisteren heeft kayla nog heel voorzichtig met de pups gespeeld (nou ja voor zo ver dat kan) en dat vond Izzy allemaal prima.

@ amanda ik stuur je even een pb.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:48

HOe gaat het nu met je hondje? heb je al een nieuw baasje voor haar gevonden? ben benieuwd!!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 07:25

Hey,

Het gaat goed met haar, de wond onder haar oog is aan het genezen. Wel is ze een beetje van slag door die ervaring. Ze slaapt heel erg veel en heeft haar rust nodig om bij te komen van alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd.
Er is een potentiele nieuwe eigenaar, maar dan kan ik nog niet te veel over zeggen. Het gaat in iedergeval de goede richting uit met haar.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:44

Ach wat zielig voor je hondje.

Ik heb zelf ook een nestje gehad, maar dat waren er maar 3. Ook op internet gezet, en ook tonnen reacties op gehad. Maar zo vaak de foute.. Pups waren een kruising, amerikaanse bulldog x pitbull, en dat trok eerder 'foute' kopers aan.. Als je die mails las..

Uiteindelijk heb ik ze allemaal gratis weg gegeven aan familie :P Hopelijk vind je pupje een lief, goed baasje!

Trouwens.. Ik snap ergens ook wel dat de 2de eigenaar z'n geld terug wou. Die denken waarschijnlijk dat jij hen een kat in de zak hebt verkocht.. Vergelijk het een beetje met een foute aankoop van een paard, als jij een paard koopt dat een week later wat lijkt te mankeren en je doet hem terug, heb jij toch ook liever het volledige bedrag? Ik vind het l*llig voor je pup, maar ik snap die mensen ergens wel.. Ze hebben waarschijnlijk ook bang dat het fout gaat aflopen met de pup, denk ik dan..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:45

Arme pup idd....je begrijpt zulke mensen toch ook niet :(:)
Kwestie van gezond verstand lijkt me!!

Ik hoop dat ze mettertijd de echt passende plek vind...het arme hummeltje heeft denk ik even genoeg meegemaakt.

Puur uit nieuwsgierigheid: welke afstamming zit er verder achter?
Vraag ik me de hele tijd al af omdat we zelf borders uit werklijnen hebben...

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 13:06

Kayla komt niet uit super bekende lijnen maar heeft bvb Ginnylands Red Arrow en Maeglin Tootsy en Yoeki Of Maranns Home in haar lijnen zitten, ze is niet geheel drijven er zit hier en daar wat show bloed in de lijnen.