Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pauline schreef:Tja ik heb een hond met een agressieprobleem gehad die rondging op het marktplaatscircuit. Overal beet ze tóch weer. Nooit iets gevonden, overal getraind en gedaan...Dat wil je toch ook niet voor je hond? Eerlijk gezegd vind ik dat vele malen erger dan in laten slapen.
Pauline schreef:En ik weet hoeveel pijn het doet.
Maar dat, daar heb ik nóg verdriet van dat ik dat niet voor ben geweest. Dat nooit meer...
Iedere keer weer werd er met haar geadverteert en ze zag er zo lief uit..en dan draaide ze zomaar door.
Blinde agressie, beet hondjes dood, viel een man aan, bleek uiteindelijk gewoon onhoudbaar te zijn.
Pas toen ze eindelijk dood mocht (was via een stichting dus ik móest haar meegeven) voelde dat als opluchting...en een falen. Ik had voor haar niet gedaan wat zij nodig had.
Lusitano schreef:Ik vind het nogal wat om een hond in te laten slapen vanwege gedragsproblemen. Ik zou eerder op zoek gaan naar mensen die geen kinderen en andere huisdieren hebben en ervaren zijn met honden, en haar desnoods muilkorven buiten.
Nadat er is uitgesloten dat ze pijn heeft natuurlijk.
Heel veel sterkte met het maken van een keuze!
claud31 schreef:Muilkorven....dan zou ze veel gemuilkorfd moeten lopen........hmmm....iemand ervaring met muilkorven van kleine hondjes????
GJ9 schreef:Lusitano: die gedragsproblemen kunnen voortkomen uit een biologische afwijking en pijn.
Dan kan je trainen en muilkorven wat je wilt, maar dan blijft het diertje pijn en ongemak houden, terwijl je de uiting daarvan misschien kunt minimaliseren. De vraag is of dat eerlijk is. Voor mij is het antwoord duidelijk.
GJ9 schreef:Lusitano: die gedragsproblemen kunnen voortkomen uit een biologische afwijking en pijn.
Dan kan je trainen en muilkorven wat je wilt, maar dan blijft het diertje pijn en ongemak houden, terwijl je de uiting daarvan misschien kunt minimaliseren. De vraag is of dat eerlijk is. Voor mij is het antwoord duidelijk.
Storm schreef:Nuvel, ik denk dat je nu wat overtrokken reageerd. De TS heeft het allerbeste met haar hondje voor en heeft nergens jouw naam genoemd. Ik vind het niet netjes dat jij nu haar zo aanvalt. Je had dit beter via een pb naar haar toe kunnen doen, dan hadden jullie het gewoon uit kunnen praten.
Het is en blijft haar hondje dus zij mag zelf weten wat er gaat gebeuren met dit dier.
.
Lusitano schreef:GJ9 schreef:Lusitano: die gedragsproblemen kunnen voortkomen uit een biologische afwijking en pijn.
Dat zou kunnen ja. Maar dat wil je dan toch eerst zeker weten?
Als ik het topic zie ben ik overigens niet de beste maatstaf hoor. Ik heb er gewoon moeite mee om een leven te beeindigen.
Maar ik heb alle respect voor de topicstarter dat ze er heel goed over nadenkt en ik ga er vanuit dat ze uiteindelijk de juiste beslissing neemt. Mijn mening is niet DE waarheid. Zij kent het hondje het beste.
claud31 schreef:Ja klopt helemaal , maar stel nu dat er iemand is die geen honden heeft, geen kinderen, een tuintje....dan zou ze daar fijn kunnen wonen....dat is wat er door me heen gaat, ze is pas 2,5
nuvel schreef:haha laat me niet lachen ik ben dus de broodfokker, ik vang probleempaarden op en probleem honden.
mijn moeder heeft 1 jack russel reu en teef en dan ben je blijkbaar dusal een broodfokker:D ik had het goed bedoeld met het hondje en dacht allen dat sterrilisatie misschien goed zou zijn i.v.m. de hormonene maar er worden blijkbaar andere concluses getrokken en mensen vinden het dan nodig zonder er iets van te weten op in te gaan.
ik had goede bedoelingen maar dat word niet gerespecteerd dus mijn aanbod geld niet meer en zal dan ook de laatste keer zijn dat mensen die het goed bedoelen en zo afgesnauwt worden je helpen. ik hoop dat je nog iets vind maar misschien moet ej dan stoppen met mensen onbeschoft en respectloos te behandelen.
het staat zelfs op mijn site aan gegeven dat de reu en teef van men moeder zijn en daar wonen:)
claud31 schreef:Ook heeft ze ons al een paar keer gebeten zonder aanleiding
Mar77 schreef:En dat heeft ze al gedaan zo te lezen.... en met een scan, die je portomonee aardig leegtrekt, zie je geen gedragsafwijkingen. dat zou wel heel makkelijk zijn
Het is heel rustgevend voor een hond om een plek te hebben waar ze nooit gestoord zal worden (bespreek dit ook goed met je gezin/bezoek). Dat helpt misschien al een hoop!