En toen stond er een kat voor je deur....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xHorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:25

svdijk schreef:
even een stipje hier, ben heel benieuwd hoe het met Piep is afgelopen.
hopelijk is hij gewoon verdwaald, en ligt ie nu thuis dolgelukkig bij z'n personeel op schoot.

Ik ook ;)

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:33

svdijk schreef:
even een stipje hier, ben heel benieuwd hoe het met Piep is afgelopen.
hopelijk is hij gewoon verdwaald, en ligt ie nu thuis dolgelukkig bij z'n personeel op schoot.
:(:) :(:)

tyleysmiley

Re: En toen stond er een kat voor je deur....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:36

Hoop dat die knappe poezel heel gauw een liefhebbend baasje heeft gevonden,onbegrijpelijk hoor dat niemand zo'n dier mist,ben zelf ooit een poesje kwijt geraakt en heb twee jaar lang hemel en aarde bewogen om haar terug te vinden,helaas helaas |( ,ben benieuwd hoe het met het katje gaat ,mijn complimenten voor jou hoor,dat je je zo inzet voor dat dier
<3 ,

groetjes Linda

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:40

Tsja dierenambulance is niet meer zoals het geweest is..
Hopelijk vind de kat zijn baasje weer terug :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 18:14

*tromgeroffel* foto's!

hier had ik hem stiekem naar binnen gehaalt :) ik wou even wat opzoeken op het internet (amivedi) maar kwam helaas niet heel ver.
Afbeelding
Afbeelding
Zo dichtbij was Piep steeds, vandaar dat ik niet echt duidelijke foto's kon maken (dan gaf ie kopjes aan mijn telefoon <3
Afbeelding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 18:14

*tromgeroffel* foto's!

hier had ik hem stiekem naar binnen gehaalt :) ik wou even wat opzoeken op het internet (amivedi) maar kwam helaas niet heel ver.
Afbeelding
Afbeelding
Zo dichtbij was Piep steeds, vandaar dat ik niet echt duidelijke foto's kon maken (dan gaf ie kopjes aan mijn telefoon <3
Afbeelding

xHorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:16

eh, dat lijkt sprekend op onze poes.
ik zal even kijken of die niet kwijt is :O

xHorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:17

ik heb haar vandaag niet meer gezien :(

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:27

xHorselover schreef:
ik heb haar vandaag niet meer gezien :(

mischien is dit jou kat dan wel :D
zal wel grappig zijn .

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:28

Dit is zeker weten geen schildpap, die van mij heeft ook zo'n kleur vacht en id een rode cijper. Hopelijk wordt de eigenaar snel gevonden, want de lijkt me wel een erg lief beestje.

xHorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:42

mmm mijn kat is wel weg naar ik woon in friesland dus is bijna onmogelijk!

xHorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:45

gister was ze er nog volgens mijn ouders.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:51

Wat een schattig katje, en het zou zo maar kunnen hoor dat hij nu ver van huis is xhorslover.
Soms liggen ze in een auto of aanhanger per ongeluk.

xHorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:56

ze was er gister nog dus zou het haar dan wel zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:58

ik heb dit ook gehad, dacht dattie krols was dus de deur uit gezet (liep in het trappenhuis)
smiddags vond ik haar in de bosjes met 1 jong er net uitgekomen. boven heeft ze er nog 2 gekregen (bij mij in de badkamer :D ) kat overal aangemeld, had geen chip, alles afgezocht maar geen baasje te vinden. dit is nu al meer dan een jaar mijn lieve katje :D en 1 jong hebben we gehouden, de andere 2 zijn bij mijn zus nu ook bijna een jaar!!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:05

Dit is inderdaad meer cypers dan schildpad, hoewel het wel een erge mengelmoes van kleuren is. Kun je zijn chip niet laten lezen bij de dierenarts om te kijken wie zijn eigenaar is?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:10

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:18

Meneer of mevrouw Piep kan toch geadopteerd worden door Pentax! Of is dat inmiddels al gebeurd?
Pentax schreef:
Nou als je uiteindelijk nog een huisje zoekt voor het diertje, wij hebben een (geholpen) poes die graag een vriendje wilt. (enne wij zelf ook natuurlijk).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:25

maaikedd schreef:
Dit is zeker weten geen schildpap, die van mij heeft ook zo'n kleur vacht en id een rode cijper. Hopelijk wordt de eigenaar snel gevonden, want de lijkt me wel een erg lief beestje.

ehm, weer niet eens, dit is zeker weten wel een schilpad=lapjeskat=tortie omdat ze én zwart én rood heeft.... Ik heb er ook 2 zo en dat zijn echt tortie's. Kijk maar eens in die genetica linkjes die ik al eerder neer heb gezet.
De dierenartsen weten vaak niet hoe dat officieel heet en zetten dan cypers rood in het paspoort maar het slaat nergens op. Officieel is die kleur: tortie tabby mackerel zonder wit. Het cypers is geen kleur maar de variant strepen in dr jurkje :+

En gezien de kleur is Piep een meisje! :D kan bijna niet anders.

Waarom al adopteren? misschien is er gewoon nog iemand op zoek naar Piep maar heeft nog niet alle instanties ingelicht, ik vind het nog wat vroeg voor adoptie als het mijn kat zou zijn....
Laatst bijgewerkt door cissy op 04-06-11 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:28

piep is lief :j die had ik ook binnen gehaald :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:56

cissy schreef:

Waarom al adopteren? misschien is er gewoon nog iemand op zoek naar Piep maar heeft nog niet alle instanties ingelicht, ik vind het nog wat vroeg voor adoptie als het mijn kat zou zijn....

Hooww, als je mijn linkje terug kijkt zie je dat het vrij vaak voorkomt dat door een genetisch foutje een man ook een driekleur kan zijn :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 01:11

Ik vind het wel een mooie kat trouwens. Maar ik zou toch even laten checken of ie een chip heeft als hij een baasje heeft zoekt die zich misschien rot. Als het echt een kater is kan hij nog best een eind gelopen hebben is wel iets voor mannen toch.

De kat van mijn tante die erg oud was (beest had wel al wat ouderdoms kwaaltjes maar met medicatie en dieet nog vrolijk en actief) is laatst trouwens wel door de dierenambulance opgehaald en toen ingeslapen zonder dat er contact op was genomen met mijn tante terwijl het beest gechipt was!! Toen mijn tante vervolgens belde over de kat werd ze ook nog afgesnauwd en werd er gedaan alsof ze het arme beest verwaarloosde. Ben ook niet zo te spreken over de dierenambulance :( .

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:34

Magrathea schreef:
cissy schreef:

Hooww, als je mijn linkje terug kijkt zie je dat het vrij vaak voorkomt dat door een genetisch foutje een man ook een driekleur kan zijn :P

Heb jij mijn link ook gelezen? het is zo dermate zeldzaam dat de kans nu groter is dat het gewoon een poes is....
maar maakt verder niet uit, kwestie van onder de staart gluren :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:27

waarom moet iedereen altijd zo afgeven op de dierenambu? Ze doen het schijnbaar nooit goed. Ik snap heel goed dat deze kat niet opgehaald word. De kat mankeerd immers niets en als ze alle katten die niets mankeren gaan ophalen omdat mensen ze aandacht geven en binnen laten en misschien ook wel voeren dan zit het asiel binnen 4 dagen vol tot aan het dak. Daarnaast is het hun ook nog eens verboden door de wet en gemeenten om gezonde katten van straat te halen want katten mogen immers op straat leven.

De dierenambu hier doet het met katten als volgt: vind je een kat die niets mankeerd maar duidelijk de weg kwijt is dan kan je die bij amivedi registreren. Daarnaast kan je langs het asiel gaan of dierenambu langs laten komen als de kat gevangen is. Dan wordt er een signalement opgemaakt eventueel voor amivedi als je daar zelf moeite mee hebt. Is de kat gezond en niet gechipt? Dan krijgt de kat een bandje om met wil de eigenaar bellen naar .................... nummer dierenambulance. Wordt daar niet binnen 14 dagen op gereageerd dan kan de kat alsnog naar het asiel komen als het bandje ook nog om zit. En dan krijgt de eigenaar nog 2 weken de tijd om de kat op te halen en anders proberen ze te herplaatsen.
Kittens en katten die wat mankeren worden sowieso opgehaald.

Vind het zelf een hele nette regeling zo. De dieren die niet alleen op straat mogen leven of niet op straat horen worden sowieso opgehaald. Nooit problemen gehad en vang toch vaak wat op hier omdat mensen mij altijd weten te vinden. Ook vogels.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:04

Zo klinkt het inderdaad allemaal erg netjes dierenfan, maar toen ik hier laatst een kat voor de deur had zitten die ons en onze katten aanviel, en echt vies aanviel, kwamen ze hem toch echt niet halen. Zelfs niet toen ik zei dat ik het idee had dat hij ziek was. Hele dikke opgezette buik, traanogen, als je over zijn rug aaide viel hij je aan, hele vochtige neus. Ze kwamen ook niet kijken of hij gechipt was of iets :n Uiteindelijk is de buurman met hem naar de DA gegaan, hij bleek echt ver van huis te zijn, en een gigantische tumor te hebben.