Puppy kijken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:29

je kunt ook nog naar het tandvlees kijken dit moet rose zijn, verder is denk ik alles al genoemd waar je op moet letten.

xJolienJarig

Re: Puppy kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:58

Wat een goede en verstandige beslissing! :j
Leuk dat je vandaag gaat kijken bij een ander nestje, veel plezier & succes! :)

Mag ik vragen waarom je ervoor hebt gekozen bij mensen thuis een pup te halen, en niet een uit het asiel?

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 16:44

Ja hoor, vragen mag altijd. Ik ben bewust gaan zoeken voor een ras dat bij ons thuis past. Mijn vriend heeft ook een maltezer en zo ben ik bij deze keuze gekomen. In het asiel moet je dan maar net een maltezer aantreffen. Verder wil ik graag weten waar een puppy is geboren, wie de moeder is etc. Dat is niet altijd af te leiden als je een beestje uit het asiel haalt. Vandaar mijn keuze om bij mensen thuis te gaan kijken. :)

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 14:33

We hebben haar genomen! Ik zal even kijken of ik een mooie foto van haar kan uploaden. Ze heet knutje, zoals het ijsbeertje.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:17

Ha, wat ontzettend leuk, ik ben benieuwd naar de fotos!! :j :D

xJolienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:56

Bedankt voor je uitleg! Verstandige keus heb je gemaakt, om er dan geen uit het asiel te halen :j
(of in ieder geval, een keus waar over is nagedacht!)

Veel plezier met Knut! Vind het een leuke naam, haha! Ben benieuwd naar de foto's! :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:08

vriend van mij had -ondanks dat hij wist waar hij op moest letten- toch een broodfok hondje gekocht. Die lui weten namelijk ook waar jij op moet letten en hebben hun verhaal meestal waterdicht voor elkaar. Het teefje en dat reutje dat erbij loopt hoeven de ouders niet te zijn, krijgen ze suikerwater gevoerd zodat ze energiek en blij lijken, de entingen waren vervalst (achteraf was dit aan de data te zien) En ontmoete hij de mensen in een leuk huisje wat achteraf niet eens het huis van die mensen bleek te zijn. Denk maar niet dat je zomaar er door heen prikt met die broodfokkers, zij hebben namelijk ervaring .. en jij niet.

Ik persoonlijk zou nooit en te nimmer een pup kopen die ik direct mee zou kunnen nemen, ik wil minstens een paar keer langs gaan. Zoek de naam van de fokker op via het internet, vraag inderdaad bij fokkers verenigingen of ze hem/haar kennen

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:31

heel leuk dat je een pupje heb
en wat een leuke naam heeft ze
maar bij mij krijgen de mensen echt geen pup mee bij een keer komen kijken
ik wil ze minstes 3 a 4 keer hebben gezien
bij mijn pups en de ouders
die lopen namelijk ook bij de pups in huis rond als ik een nestje heb

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 20:24

Het kijken was ook heel vrijblijvend, maar toch hebben we deze keuze gemaakt. Het voelde gewoon goed. En natuurlijk, 100% waterdicht is het nooit. Maar dit huis was absoluut wel hun huis, en de pups lagen zo lekker te slapen binnen en konden de tuin in als ze wilde. Moeder reageerde ook heel goed op de pups door ermee te gaan spelen en liep ook naar boven de trap op. Ook staat er een tel nr. van de dierenarts in het paspoort en kon ik ontwormingspasta overnemen. Vandaag had ik nog een vraag en heb ik hem opgebeld. Kreeg ook heel netjes antwoord. Verder wil ik nog best wel vragen beantwoorden waarom een keuze dit of dat, maar aangezien ik haar nu toch al gekocht heb hoef ik geen ' commentaar ' meer.

Ik begrijp jullie oordeel maar ik ben blij met haar! :)

Hier de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 20:27

Ohja, ik kan trouwens ook al goed merken dat ze niet reageert op harde geluiden. Ook van de telefoon kijkt ze niet op. Ze schrikt nergens van eigenlijk. Verder is ze ook al krant zindelijk. Was net zo blij! Ze loopt zelf naar het krantje en heeft een grote plas gedaan. (ongelukjes niet mee gerekend natuurlijk) Ik geloof niet dat een broodfokker daar aandacht aan schenkt.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:55

Brunette ik vind het een schatje :) En dat neusje, zo schattig <3 Veel plezier hoor!!

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 20:59

Ah dankje wel! Ze ligt nu zo lekker te slapen hihi!

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:10

wat een mooi hondje en ze ziet er goed uit hoor!

mooi schoon en zo lekker vertrouwd al op schoot.ik vind het heel goed van je dat je eerste pup niet gekocht heb al is dat wel heel moeilijk als je zo n zielig beestje ziet.

ik heb ooit ook een hondje bij een broodfokker gekocht en die is maar 2 jaar geworden..daar hou je een hoop verdriet aan over kan ik je vertellen.

heel veel geluk met dit mooie hondje!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:55

wat een schatje zeg
en dat neusje zo lief