Hond en kat samen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 10:37

Nagano schreef:
Elma_ schreef:
Guttegut...

Ja opvoeden inderdaad. Een opgevoede hond zal je kat met rust laten. :j
Misschien corrigeer je op de verkeerde manier. Wat doe je precies?
En om wat voor pup gaat het eigenlijk?

mag ik vragen wat voor ras het is
kan je de hond op tillen in zijn nek vel
ja ik weet dit doen ze bij katten als ze straf krijgen
maar mijn poedel deed dit ook bij haar pups als ze iets verkeerd deden
en ik deed dit ook na als ze op mijn katten spongen
had afgelopen jaar namelijk 6 honden en 4 katten in huis waar van 4 pups en die zijn zo opgevoed
en de mensen die de pups hebben genomen hadden ook katten en zijn hier heel blij mee
ze vallen zeker geen kat meer aan
dus even heel streng zijn (niet slaan of schoppen)of zo
maar de pup moet even weten dat hij dit echt niet mag
en dat kan wel even duren maag geef niet op

Het is een Amerikaanse bulldog.

Goof

Re: Hond en kat samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:49

Toen mijn hond bij mij in huis kwam, was ze ook geen katten gewend en wilde ze er ook constant achteraan om ze te pakken. Ik heb mijn hond toen echt wel even heel flink op d'r donder gegeven.
Liever enkele dagen heel hard aanpakken en de rest van haar leven nooit meer, dan dat ik ermee blijf tobben.

Wat je ook kunt proberen (werkte bij mijn hond ook als ik iets af wilde leren) is de hond bij negatief gedrag meteen isoleren. Zet hem eens in de gang met de deur dicht. Een hond wil juist graag bij je zijn en ziet die afzondering als straf, misschien dat hij dan de link legt dat kat pakken niet zo leuk is.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 10:52

Goof schreef:
Toen mijn hond bij mij in huis kwam, was ze ook geen katten gewend en wilde ze er ook constant achteraan om ze te pakken. Ik heb mijn hond toen echt wel even heel flink op d'r donder gegeven.
Liever enkele dagen heel hard aanpakken en de rest van haar leven nooit meer, dan dat ik ermee blijf tobben.

Wat je ook kunt proberen (werkte bij mijn hond ook als ik iets af wilde leren) is de hond bij negatief gedrag meteen isoleren. Zet hem eens in de gang met de deur dicht. Een hond wil juist graag bij je zijn en ziet die afzondering als straf, misschien dat hij dan de link legt dat kat pakken niet zo leuk is.

Kan me opzich wel vinden in jou post, maar toen ik deze pup nam, heb ik er voor gekozen om qua opvoeding voor ''slecht gedrag negeren, en vooral goed gedrag belonen'' te gaan. Dat hebben wij ook geleerd op cursus. Betekent niet dat ik weet dat een hond soms gewoon correctie nodig heeft, helemaal bij dit soort gedrag, maar ik ben daar gewoon voorzichtig mee. Ze is best wel heel gevoellig en ik wil niet dat ze straks bang word. Ik vind het lastig uitleggen maar ik heb liever dat ze respect voor mij heeft dan dat ze kopschuw van me is.. En ik heb een beetje het idee dat ze dat wel wordt, met die opgeheven hand steeds....

Edit: wbt dat isoleren, dat kent ze nog niet.. Zal er eens over na denken als het aan het lijntje niet beter wordt.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:57

kent de hond het comando blijf ?
dus af of down en blijf ?

want ik begrijp dat je hem wel corrigeerd maar dat er dus verder geen consequentie
voor de hond aan vast zit.
eigelijk zou je hem op zijn plek moeten sturen na dergelijk gedrag en zou hij daar even af moeten koelen
tot dat jij zegt dat hij weer van zijn plek af mag.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 10:59

jiperdepip schreef:

want ik begrijp dat je hem wel corrigeerd maar dat er dus verder geen consequentie
eigelijk zou je hem op zijn plek moeten sturen na dergelijk gedrag en zou hij daar even af moeten koelen

:j ze kent het allemaal. zoals ik onderaan op pagina 2 uitlegde, zo dacht ik dat het voldoende was. Maar misschien moet ik haar dan inderdaad even een poosje naar de plaats sturen. Mij is alleen wel geleerd dat de plaats een fijne plek moet zijn, en dus geen straf.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:00

jiperdepip schreef:

Dat lijkt me ook een goede tip voor de TS.
Omdat ze ook schrijft als ze de hond heeft gecorrigeerd, hij daarna er zo weer achteraan gaat.
Dan is het commando 'blijf, op de plaats of zoiets' inderdaad goed.

Ook al is de plaats waar de hond moet blijven een fijne plek voor hem,
hij leert in ieder geval dat hij moet luisteren en pas weer van de plaats af mag als de baas het zegt.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:10

inderdaad zo dacht ik er ook over ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 11:11

Is natuurlijk ook wel zo. met eten moet ze ook gewoon op de plaats. Gaan we erbij doen :j

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:20

Ik ben helemaal niet van het slechte gedrag negeren.
Vind dat zo'n onzin.

In een roedel worden ze ook gecorrigeerd voor slecht gedrag. Als er geen consequentie en correctie is dan blijft een hond z'n goddelijke gang gaan.

Nee hoor slecht gedrag corrigeren (op de juiste manier, heb het niet over schoppen/slaan) en goed gedrag belonen.

Ts denk dat het wel goed gaat komen.
Als hij dalijk aan de lijn zit en hij wilt achter de kat aan, gelijk een corrigerend rukte en duidelijk NEE zeggen. Oid.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:43

..... :n jeetje wat een 'tips' komen er weer voorbij zeg.. :n

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 14:01

Nikki__ schreef:
..... :n jeetje wat een 'tips' komen er weer voorbij zeg.. :n

Zou je dat kunnen onderbouwen?
Ik moet zeggen dat ik wbt. corrigeren niet genoeg ervaring heb. daar ben ik gewoon heel eerlijk in.
Ik vind het opzich logische tips, maar zoals ik al een paar keer eerder heb aangegeven, ben ik bang dat ze wel bang voor mij wordt..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:03

Zie je PB TS :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:07

Wel openlijk commentaar geven, maar jouw eigen tips via pb?
Het zou je sieren als je beiden in het topic zou doen.

Ben erg benieuwd naar wat er niet goed is aan de tips die voorbij hebt zien komen en hoe het wel moet.
Sta open om te leren.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 14:09

Nikki_ heeft ervoor gekozen mij te PBen, dankje daarvoor Nikki_ en verder laat ik het aan haar of ze het hier wil zeggen :j Ik ga iig zeker heel goed nadenken en iets doen met al jullie woorden :j en zien hoe mijn hond reageert..

Kat is nog steeds buiten overigens :+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:17

BrankaZ schreef:
Wel openlijk commentaar geven, maar jouw eigen tips via pb?
Het zou je sieren als je beiden in het topic zou doen.

Ben erg benieuwd naar wat er niet goed is aan de tips die voorbij hebt zien komen en hoe het wel moet.
Sta open om te leren.

Omdat het niet past in het straatje van mening bokkers, en ik dan weet dat óf het hele bericht door TS niet wordt gelezen omdat het wegvalt tussen alle correctie tips, óf het topic alleen maar gaat over de methode die ik op dat moment aankaart, en dat dus een discussie wordt, terwijl het gaat over de kat en hond van TS ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:27

Geheel offtopic, maar stuur dan alleen de pb zonder jouw opmerking ;)

En als je mijn tips niet vindt kloppen hoor ik het graag. Ik spreek n.l. uit ervaring. Wij hebben nog nooit problemen gehad met onze honden en katten. Juist omdat we er bovenop zaten en de zwakste van het stel beschermden.
Bij ons was er dus over en weer respect tussen hond en kat.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:32

Daar kies ik nog altijd zelf voor ;)

Als je daadwerkelijk zo geïntreseerd was (waar ik aan twijfel ;) ), had je toch ook gewoon even een PB'tje kunnen sturen? Ik heb aangegeven wáárom ik het hier niet uitleg. Daar houd ik het daarom ook bij ;)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:30

Nikki__ schreef:
Zie je PB TS :D

deze opmerking lijkt mij redelijk overbodig :j

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:31

Wat vervelend zeg! Bij ons was het eerst ook zo en we hebben toen de hond paar keer flink aangepakt en ja ik pakte haar gerust eens flink in dr nekvel als ze achter de kat aan joeg nee is nee wat wij ook deden was het heel erg bevestigen van de.rangorde poes eet eerst poes mag op de bank etc. etc. gaat nu super en de hond en katten zijn nu dikke maatjes slapen samen gAn mee uitlaten :p erg leuk!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 23:00

NienkeNiels schreef:
Wat vervelend zeg! Bij ons was het eerst ook zo en we hebben toen de hond paar keer flink aangepakt en ja ik pakte haar gerust eens flink in dr nekvel als ze achter de kat aan joeg nee is nee wat wij ook deden was het heel erg bevestigen van de.rangorde poes eet eerst poes mag op de bank etc. etc. gaat nu super en de hond en katten zijn nu dikke maatjes slapen samen gAn mee uitlaten :p erg leuk!

Ik ben er nog niet zo zeker van of het een heel goed idee is om een hond aan te leren dat de kat boven hem staat in rang :n

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:33

Waarom.niet? De.kat was er toch eerder?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:58

Ik ben in het algemeen niet zo van een beest op een bepaalde rangorde te zetten. Deze kat staat helemaal niet hoger. Als hij dan ook nog eens z'n plek moet gaan bevestigen...

En het kan best zijn dat de kat later wat moediger wordt tegen de hond en er wél boven komt te staan. Maar zelf uitkiezen wie ranghoogste wordt... nee.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:04

Imo ben je al véél te laat als je moet corrigeren.

Je moet al in de gaten hebben wanneer de hond alleen nog maar denkt van de kat te gaan lastig vallen. En dan rustig op andere gedachten brengen door even af te leiden ofzo. En dat tienduizend keer herhalen dat het kwartje valt dat het niet de bedoeling is om op katlief te springen.

Waarom je dit hebt toegelaten toen ze klein was is me een raadsel? En nu mag je hond het bekopen met de nodige correcties...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 14:27

BraveSpots schreef:
Imo ben je al véél te laat als je moet corrigeren.

Je moet al in de gaten hebben wanneer de hond alleen nog maar denkt van de kat te gaan lastig vallen. En dan rustig op andere gedachten brengen door even af te leiden ofzo. En dat tienduizend keer herhalen dat het kwartje valt dat het niet de bedoeling is om op katlief te springen.

Waarom je dit hebt toegelaten toen ze klein was is me een raadsel? En nu mag je hond het bekopen met de nodige correcties...

Klopt dat het al te laat is als je uberhaupt met corrigeren. In principe moet je dat voor zijn. Alleen is het natuurlijk niet zo dat ik ''dit'' heb toegelaten toen ze klein was. Dit deed ze namelijk toen nog niet zo.
Ik ben niet anders gewend dan dat katten en honden samen kunnen leven, en in het begin ging het er heeel anders aan toe, ze deed de kat geen pijn, dus heb ik haar er inderdaad nog niet bij weggestuurd. Ik heb niet zien aankomen dat het zo uit de hand zou lopen.

Maar ik heb gister avond nog wat dingen geprobeerd, en dat ging heel goed :) Ik heb er dus vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:33

Heb je het niet een beetje zelf in de hand gewerkt? Het topic komt op mij over alsof je veels te lief bent voor je hond.

Mijn honden moeten echt niet proberen zo ruw met mijn katten om te gaan. Dat weten ze dondersgoed. Spelen mag, hard spelen ook, maar genoeg is genoeg.

Leer hem dat ook, een bepaald commando.

Ik kan tegen mijn Duitse Herder en Jack-Russel roepen: Naar binnen en af! Of ik roep hé, zachtjes! En dan laten ze de kat!