onhandelbare labrodor....TIPS gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:07

Betteke schreef:
Gaat het nog om de labrador van TS? Dit zijn verhalen waar TS helemaal niks aan heeft, een mechelaar is niet te vergelijken met een labrador, een bench lost het (wan)gedrag van TS haar hond niet op.

Gelukkig dat je me even hebt aangetoont dat een labrador geen mechelaar is... zat ik me toch even fout te denken... :Y)

we waren even aan het uitbreiden over de functie van de bench. Het is een mening, geen feit dat een bench niet mede een oplossing zou kunnen vormen voor dit probleem.
Dus misschien dat je even de moeite kan nemen om het topic door te lezen voordat je gaat afgeven op mensen?
Ik ben het eens dat we iets off topic gingen, maar dat kan ook op een fatsoenlijke manier gemeld worden. bvd!

Wilawander

Re: onhandelbare labrodor....TIPS gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:16

Ik heb niet alles gelezen maar wat ik lees klinkt eigenlijk alleen maar dat het dier lastig is.

Hup naast de fiets dan is hij wel rustig, een kong dan laat hij de rest wel met rust. Zo is mijn indruk. Kan ik fout hebben hoor.

Mijn honden hebben vrije uitloop, een kist met speelgoed maar als ik er niet ben gaan ze alleen maar slapen. Een hond heeft wat te doen nodig in het koppie. Een opgave. Ook geestelijk moeten ze wat te doen hebben anders is er al gauw verveling.

Wat betreft het plassen. Ik zou wat opvangen en meenemen naar de dierenarts, grote kans dat er wat niet inorde is. Mijn reu begon voor een jaar ook plots met in huis te plassen. Direct urine onderzocht en een blaasonsteking. kon hij dus niks aandoen.

Wat betreft medicatie daar kunnen ze ook vaker van gaan plassen. (combinatie van?)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:18

manfredie schreef:
probeer het zo kort mogelijk te houden maar ongeveer 4 uur overdag en dan de nacht en dat is vanaf een uur of 11.
alleen nu met die mijt zit hij er hele dagen in ivm de andere dieren en de kleine

Dus je hebt een jonge Labrador hele dagen opgesloten en vind het gek als hij even los is dat hij dan probleemgedrag vertoont??

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:25

manfredie schreef:
probeer het zo kort mogelijk te houden maar ongeveer 4 uur overdag en dan de nacht en dat is vanaf een uur of 11.

Dus gemiddeld genomen zit je hond zo'n 12 uur per dag in de bench. vindt ik persoonlijk heel lang en ook niet echt kunnen. het is een jonge hond en die moet z'n energie kwijt kunnen en niet de halve dag opgesloten in een hokje. is er nu bijv. geen mogelijkheid om hem overdag even in de tuin te laten lopen zodat hij i.i.g. nog ene beetje beweging krijgt i.p.v. de bench??

het plassen kan inderdaad komen door medicijnen. mijn herder heeft een paar x prednisolon tegen de jeuk gehad en pieste hierna de hele boel onder. buiten had hij echt een paar minuten achter elkaar staan plassen en 5 min. later liet hij het binnen gewoon lopen. ook tijdens het lopen. en dit waren grooooote plassen. zou ook voor de zekerheid eens urine opzuigen met een spuitje of opvangen en dit na laten kijken bij de dierenarts.

verder zou ik op een goede hondenschool gaan. een hond moet niet alleen lichamelijk bezig gehouden worden maar ook geestelijk. dus trainen, koppie gebruiken. daar worden ze vaak moeier van dan van hele stukken fietsen of lopen. fietsen is leuk maar het helpt op den duur niet meer om hem moe te krijgen. je bouwt namelijk conditie op. je zal dus steeds verder met hem moeten gaan fietsen om hem moe te krijgen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 14:52

nu hij mijt heeft staan de deuren niet open..maar als dat over is kan hij zowel in de bench in en uit als de tuin in en uit.
dus heb echt het beste met mijn beessie voor!!!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 14:53

ik weet dat het veel is maart die mijt is besmettelijk...wat moet ik dan!!!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:56

Besmettelijk voor wie..?
Naar mijn weten is deze niet besmettelijk voor mensen of andere dieren, behalve honden dan.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 14:57

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 14:58

deze vorm kunnen ook op mensen over gaan....heeft de da aangegeven daarom huis ook goed schoonhouden en je handen steeds wassen als de hond hebt aangeraakt.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:02

Heb je enig idee hoelang de behandeling gaat duren? Kan de hond, leuke boef trouwens :j , niet op een plek in huis die sloopproef is, of gemaakt kan worden, waar hij meer bewegingsruimte heeft dan in de bench?

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 15:04

ehm was het maar waar ...we hebben hem 1x in de tuin gehad en toen kwamen de buren gelijk klagen dat hij zoveel herrie maakte...nu hij ook nog eens ontdekt heeft dat hij door de heg naar de buren kan lijkt het me helemaal niet meer zo'n goed idee.
had ik maar een boerderij...zucht :o

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:06

De tuin zo verbouwen dat de hond niet naar de buren kan?
Als mijn honden naast het uitlaten soms niet even in de voortuin met elkaar kunnen spelen of in het zonnetje kunnen liggen worden niet zo blij. Die van mij maken ook wel eens herrie, maar dat doen de buurtkinderen ook. :P

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:06

Langer met hem wandelen, trainen, erop uit gaan. Je kan zo'n beest niet 24 uur per dag opsluiten en verwachten dat ie zich gedraagt. Je zal dus wel wat moeten. De hnd begrijpt niet dat hij opgesloten moet zitten om een bepaalde reden.

Overigens vind ik herplaatsen wel een heel makkelijke oplossing - een ander met de door jou veroorzaakte problemen opzadelen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:11

Zo dan, dat vind ik wel erg kort door de bocht. TS heeft het toch niet over herplaatsen?
Ze vraagt tips, geen kritiek, om beter voor haar hond te kunnen zorgen. Ze komt in ieder geval eerlijk voor haar problemen uit, wat ik zelf nogal heldhaftig vind om dat op bokt te doen.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:13

kippengaas tegen de heg zodat de buren geen last van hem hebben.

En met die hond lekker agility gaan doen ipv fietsen, daarvan krijgt hij alleen maar meer conditie.
een labrador is een hond met bergen energie en heel veel verstand die hij graag gebruikt probeer hem uitdagingen te gaan geven.
in de winkel kun je tegenwoordig ook hele leuke agility attributen kopen, zelf kun je ook vast wel wat knutselen zo is hij weer bezig en heeft geen tijd om te slopen. honden slopen meestal uit verveling een botje en een kong zijn leuk maar saai

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 15:15

Sancha schreef:
Langer met hem wandelen, trainen, erop uit gaan. Je kan zo'n beest niet 24 uur per dag opsluiten en verwachten dat ie zich gedraagt. Je zal dus wel wat moeten. De hnd begrijpt niet dat hij opgesloten moet zitten om een bepaalde reden.

Overigens vind ik herplaatsen wel een heel makkelijke oplossing - een ander met de door jou veroorzaakte problemen opzadelen.

ik vraag niet of je je frustraties op mij wil botvieren...ik kom er eerlijk vooruit dat ik niet weet waar ik aan begonnen ben maar wel op zoek ben naar een oplossing...
en ik wil ook niet zomaar iemand met ''MIJN PROBLEEM" opzadelen...

graag normaal reageren anders gewoon je mond houden...
ben nu lang genoeg lief geweest en ik hoef niet alles te pikken aan commentaar...ik zoek een oplossing voor een hele lieve maar nu wat ondeugende hond...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:16

manfredie schreef:
Sancha schreef:

ik vraag niet of je je frustraties op mij wil botvieren...ik kom er eerlijk vooruit dat ik niet weet waar ik aan begonnen ben maar wel op zoek ben naar een oplossing...
en ik wil ook niet zomaar iemand met ''MIJN PROBLEEM" opzadelen...

graag normaal reageren anders gewoon je mond houden...
ben nu lang genoeg lief geweest en ik hoef niet alles te pikken aan commentaar...ik zoek een oplossing voor een hele lieve maar nu wat ondeugende hond...

Oplossingen staan er al lang in het topic anders...trainen, geestelijk bezig houden...alleen wordt er daar door jou niet op gereageerd.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 15:18

Monica72 schreef:
kippengaas tegen de heg zodat de buren geen last van hem hebben.

En met die hond lekker agility gaan doen ipv fietsen, daarvan krijgt hij alleen maar meer conditie.
een labrador is een hond met bergen energie en heel veel verstand die hij graag gebruikt probeer hem uitdagingen te gaan geven.
in de winkel kun je tegenwoordig ook hele leuke agility attributen kopen, zelf kun je ook vast wel wat knutselen zo is hij weer bezig en heeft geen tijd om te slopen. honden slopen meestal uit verveling een botje en een kong zijn leuk maar saai

kippengaas is idd een goede tijdelijke oplossing en dat gaan we ook overwegen op de lange termijn moet er nieuwe omheining komen zodat zowel hond als dochter heerlijk van de tuin kunnen genieten.

agility heb ik ook al over nagedacht...maar ik ben nu eerst bezig om bij een hondenschool een gehoorzaamheidscursus te gaan doen en van daaruit weer verder kijken...
hij luistert verder goed hoor...1 of 2 keer knippen met je vingers en hij gaat zitten.
ben alleen nog op zoek naar leuke speeltjes....

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 15:18

nou sancha dan heb je het niet gevolgd want ik volg wel degelijk het topic en antwoord voldoende...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:23

Bij mij zijn ze helemaal gek op de kong. die stuiterd overal heen omdat ie geen vaste vorm heeft.
Je kan er ook wat in doen zoals smeerworst ofzo zodat ze er lang mee bezig zijn.
1 van onze honden die het voor elkaar kreeg om de leren bank aan gort te vreten krijgt deze niet kapot.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 15:26

mijn hond is gek op pindakaas maar hij heeft dat ding zo leeg gelikt...en dat stuiteren is werkelijk geweldig ...het lijkt wel een lammetje als hij erachter aan springt...

zat over een voederbal na te denken...als hij eten krijgt dan duikt hij erop alsof hij nooit iets krijgt en met een voederbal blijft hij wel een tijdje bezig...

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:59

heel vervelend voor je dat het niet zo lekker loopt op het moment :(:)

ik kan me voorstellen dat je handen vol hebt aan een kleine en dan ook nog zo'n stuiterbal erbij (wel een super leuke btw, hij lijkt erg veel op mijn teefje :D )
op het moment denk ik ook dat het plassen vooral te maken heeft met de medicatie die hij krijgt.

heb je enig idee hoe lang het nog duurt voordat hij van die mijt af is?
want is dat niet het geval kan je niet zo veel doen, behalve hem uitdagen in huis (spelletjes doen enzo, die van mij vind het heel leuk als ik een snoepje/brokje onder een bakje leg en er dan 2 lege naast zet dat ze moet speuren welke het is en dan mag ze het pakken)

het voer hoef je niet speciaal in een voederbal te doen, je kan het ook in een lege cola fles doen (wel een stevige) maar dan zijn ze er ook wat langer mee bezig.

en anders tijdens de wandelingen ook net wat meer met hem bezig zijn wil ook wel eens helpen, aandacht vragen, rondjes draaien, opeens achteruit gaan lopen enz, zodat hij ook net iets meer met jouw bezig is en meer moet denken.

ik weet uit ervaring dat een 1 jarige lab af en toe best lastig kan zijn. ik heb mijn labje gekocht toen ze 1 jr was, en ze is ook mijn eerste echte eigen hondje.
we zijn nu een jaar verder en gelukkig is de pubertijd wel een eind over, maar net als alles opeten is echt een lab eigenschap, die van mij eet ook alles wat los en vast zit, en ik kan er gewoon niks aan doen.

ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt.

veel succes! :D

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:03

voederbal is een goed plan, maar helaas slechts tijdelijk. Ik denk dat je zolang de hond zo lang alleen in de bench moet zitten voor zijn medisch probleem je naast afleiden als hij eruit komt weinig kan doen aan zijn huidig gedrag. Als het medisch probleem over is zou het plassen moeten verminderen als het odor de cortisonen komt van de behandeling en kan je gaan focussen op meer trainen. Gehoorzaamheid is goed idee, zoek liefst naar een school die aan positieve werkmethode doet klicker ed dat past heel goed bij een labrador en is zeker in een huishouden met kinderen een beter idee dan meer traditionele slipketting methode (zonder hier nu een discussie over te gaan voeren). Agillity als hij de basis gehoorzaamheid heeft is zeker een goede uitlaatklep voor een derelijke actieve jonge hond. echter eerst moet hij de basis beheersen anders wordt het lastig

Mag ik vragen welk soort mijt het is dat de hond heeft? Er zijn namelijk zeer weinig die overgaan op mensen

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:44

Is dit gedrag begonnen vlak nadat hij met mijt geconstateerd is?

Het klinkt mij in de oren dat de hond door zijn ziekte minder aandacht én beweging krijgt. (Want kon eerst in huis en tuin, nu in de bench)
Tja, daar wordt je als puber vervelend van hè. Pubers willen actie! Nieuwe dingen zien, leuke opdrachten uitvoeren etc. Een lab is gefokt om te apporteren, dus maak daar gebruik van! Rijd (met je kind) naar the middle of nowhere (geen mensen of andere honden) en ga daar lekker apporteren. Of een geur zoeken! Wachten op aanwijzingen, en vooral horen hoe goed hij het wel niet doet!

En ook naast de fiets rennen is lichamelijk. Deze hond wilt mentaal uitgedaagd worden! Laat je dochtertje snoepjes verstoppen in huis voor de hond (hoeft ze hem ook niet aan te raken) en jij laat de hond wachten. Dan je dochtertje terug laten komen en mag zij het 'ja-woord' geven.

Bedenk spelletjes die ze samen kunnen doen. Heb jij dubbel zoveel tijd voor allebei!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 18:32

ik weet niet precies wat voor mijt het is wel dat het overdraagbaar is op mens en dier...dus best wel hardnekkig...
over een week of wat moet ik terug voor controle het is al een heel stuk minder...
vanmiddag hebben we met zijn allen in de tuin gespeeld eerst ik met de hond daarna mijn vriend en de kleine vond het ook erg leuk om hem uit te dagen...
het is verder een hele lieve hond zeker voor mijn kleine meiske en dat vindt ik heel belangrijk...

het gedrag komt en gaat maar is nu eigenlijk wel het ergst ik denk dat het te maken heeft met het feit dat hij veel in zijn bench verblijft...het is zielig maar ik kan gewoon even niet anders...
het gaat hele tijden echt geweldig en dan vervalt hij weer in slechte gewoontes...ik denk zelf dat het puberen en uit proberen is.