Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) en ik allerlei bruins op haar koppie. Teken, en niet weinig. Ter plekke hebben we ergens tussen de 20 en de 30 teken van haar lijf geplukt. Die zaten overigens nog niet vastgezogen.
_Jordy_ schreef:femke_tweety,
bedankt dat je even de moeite heb genomen deze informatie te geven.
hier kan ik veel mee, ben benieuwd wat de behandeling voor jou hond gaat worden.
Gister heeft mijn hond zijn eerste pipet gehad.
vanmorgen helaas weer 2 grote volgezogen teken ontdekt,
1 hiervan lag los op de huid?? maar deze was niet dood? hoe kan dat, ze horen toch dood te gaan van de pipet?
of is het zoals ik hierboven bij iemand gelezen heb zo dat wanneer hij te groot word hij vanzelf loslaat?
ik vind dit geen prettig idee wat als er een volgezogen teek loslaat en vervolgens op een andere plek weer vastbijt? of bij iemand anders? dan is de kans op ziektes volgens mij nog een keer zo groot??
Kan je de tekenband die hier vaker genoemd is het hele jaar door om houden zonder irritatie?
uiteraard wel na 6 maanden weer een nieuwe om.
ik zie hierboven wel dat de hond hem de hele dag om draagt maar is dit ook snachts?
mijn hond weet precies hoe hij zijn halsband af kan doen, is dit ook zo met een tekenband?
of zijn deze voor een hond niet makkelijk los te krijgen?
Als me paard vandaag weer wat rustiger is zal ik haar ook goed controleren voor teken. (gister stond er heel wat wind dus waren ze lekker aan het rennen en bokken).
is het verstandig om bij me paard ook alcohol op de wond te doen? zodra de teek eruit is.
Bedankt dat jullie mij er zoveel over willen vertellen! super!![]()
met de hond gaat het overigens goed. als ik met een tangetje aankom weet hij al hoelaat het is
EDIT:
Kan je ook en.. en.. doen??
dus de pipets waar we nu mee bezig zijn en een tekenband?
. Marloes__ schreef:Welk merk pipetjes heb je trouwens gekregen?
_Jordy_ schreef:Marloes__ schreef:Welk merk pipetjes heb je trouwens gekregen?
Pipetjes zijn van Advantix, hij heeft er gister 1 gehad dus nu heeft hij er nog 3 over.
Bedankt voor je vorige berichtje, dan wacht ik tot we klaar zijn met de pipetjes en begin dan met de band.
krijgen honden geen irritaties van de band? is deze te verstellen?
peugotje schreef:Ik krijg wel een onveilig gevoel bij die band... ik doe met los spelen altijd al de halsbanden af om te voorkomen dat een andere hond erin blijft hangen. Is het dan nog geschikt voor 2 honden bij elkaar? En kan het zowiezo geen kwaad als je die band zelf aanraakt met je handen, en vervolgens eet? Of als een andere hond er aan bijt? Ik heb ze wel eens gezien, en ze zijn erg stevig. Die gaan echt niet zo maar kapot als een hond ergens aan blijft haken...
. Marloes__ schreef:peugotje schreef:Ik krijg wel een onveilig gevoel bij die band... ik doe met los spelen altijd al de halsbanden af om te voorkomen dat een andere hond erin blijft hangen. Is het dan nog geschikt voor 2 honden bij elkaar? En kan het zowiezo geen kwaad als je die band zelf aanraakt met je handen, en vervolgens eet? Of als een andere hond er aan bijt? Ik heb ze wel eens gezien, en ze zijn erg stevig. Die gaan echt niet zo maar kapot als een hond ergens aan blijft haken...
Ze zijn veilig voor mensen en honden. Maar ik zou inderdaad wel even mijn handen wassen als je eraan hebt gezeten. In mijn ogen kan het niet gezond zijn als teken/ vlooien ervan sterven.
Marloes__ schreef:peugotje schreef:Ja, maar dat lijkt me zo onhandig....ik kan niet zo goed van mijn hond af blijven hoor, die MOET gewoon geaait. Als ik dan elke keer weer op moet staan om mijn handen te wassen...
peugotje schreef:Ik gebruik nu nog niks, omdat mijn hond er vorig jaar amper last van had. Inmiddels is het bijna dagelijks wel prijs, dus wil ik ook op zoek naar iets. Ik ga er vanmiddag voor op pad.
Die pipetjes, kun je die wel veilig geven, zonder dat de andere hond er schade van oploopt? Uit elkaar houden gaat natuurlijk wel als ik er bij ben, maar dat kan ook nog wel eens een probleem worden...
.
ook wel eens met shampoo. Maar tot nu toe hebben we niet gemerkt dat de pipetjes dan eerder uitwerken. Je mag alleen het eerste uur na aanbrengen de hond niet aaien (iig niet dichtbij de plek waar het is aangebracht) en de eerste 24 uur na aanbrengen mag de hond niet zwemmen bij het spul dat wij gebruiken.
)