boomerhondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:48

Citaat:
Het percentage erfelijke afwijkingen is bij de Cavalier zo hoog dat uitsluiten van aangedane dieren niet meer mogelijk is. Daarnaast is de genenpool van de huidige populatie ook nog eens erg klein. Daarom is een fokverbod de enige mogelijkheid die overblijft om verder leed bij deze vriendelijke hondjes te voorkomen. Zelfs het inkruisen van een ander ras zou betekenen dat er te veel pups met pijnlijke en beangstigende aandoeningen geboren worden, zo extreem is de situatie nu.

http://members.upc.nl/j.teunissen83/fokverbod.htm

mika11

Re: boomerhondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:57

Volgens Dier&Recht is de gezondheid en het welzijn van het Cavalier-hondenras zo slecht dat het onverantwoord is nog langer met deze rashond door te fokken. Ze hebben een te kleine schedel waardoor epilepsie, chronische hoofdpijn en jeuk kunnen ontstaan, evenals hartfalen, chronische oor- en oogontsteking, knieproblemen, heupdysplasie en een aandoening die inward sneezing wordt genoemd. Het gemiddeld aantal ernstige afwijkingen per hond bedraagt meer dan twee. Het is de afgelopen dertig jaar pappen en nathouden geweest, rapport na rapport is verschenen. In de praktijk wordt de situatie steeds zorgelijker, terwijl de fokkers niets doen. Als de verantwoordelijke organisaties niet vrijwillig tot een verbod of zeer ingrijpende aanpassingen aan het ras overgaan, stapt Dier&Recht naar de civiele rechter.

Dier&Recht is daarnaast in overleg met Marktplaats, waar veel Cavalier-honden te koop worden aangeboden. Het is onrechtmatig om gelegenheid te geven om deze honden te verkopen. Ten eerste omdat er sprake is van dierenmishandeling. Bovendien gaat het hier om consumentenbedrog: mensen kopen te goeder trouw een rashond, die na verloop van tijd ernstig ziek blijkt te zijn. Het gevolg: veel pijn en verdriet.

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:58

Ilja_1997 schreef:
Op http://www.hondjes.nl hebben ze ook hele leuke hondjes, komt ons boomertje ook vandaan :D
Is een super beestje, ontzettend lief :j

Hier hebben wij ons hondje ook vandaan (ouders dan), eerste hondje dat we ooit hebben gekocht.
Kruising Shi Tzu x Maltezer.

Het ziet er allemaal professioneel uit enzo, maar ik had toen ook al m'n twijfels over deze fokker.
Kon alleen m'n ouders niet overtuigen. Toen we daar waren, mochten we niet naar achter om de moeder enzo te zien.

Het hondje dat we daar vandaan hebben, is inmiddels 5 jaar en 2 'gouden' achterpoten rijker.
In beide pootjes een gescheurde kruisband, het ene pootje een jaar na het andere.

Kostte een hoop geld en erg zielig voor ons hondje. Ik denk dus dat het redelijk doorgefokte beestjes zijn.

Daarom raad ik sowieso iedereen hier af om daar een hondje vandaan te halen, ondanks dat we voor de rest erg veel plezier van onze Bowie hebben.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 00:00

Da's allemaal veel te commercieel gerotzooi. Zien jullie dan werkelijk het verschil niet tussen een fokker met liefde voor zijn honden en een broodfokker?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 00:02

De bolognezer, havanezer zijn hele oude rassen en er is weinig aan veranderd.
De bolognezer kwam al op middeleeuwse schilderijen voor en zagen er eigenlijk hetzelfde uit als nu.
Hier is gelukkig niet mee geëxperimenteerd door fokkers en het is ook gelukkig geen populair ras geworden.
Dat kwam omdat de Maltezer wel een populair ras werd en dit ras wordt dan ook door veel fokkers gebruikt.
Daarom is de bolognezer een sterk, gezond hondje.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:51

mika11 schreef:
Volgens Dier&Recht is de gezondheid en het welzijn van het Cavalier-hondenras zo slecht dat het onverantwoord is nog langer met deze rashond door te fokken. Ze hebben een te kleine schedel waardoor epilepsie, chronische hoofdpijn en jeuk kunnen ontstaan, evenals hartfalen, chronische oor- en oogontsteking, knieproblemen, heupdysplasie en een aandoening die inward sneezing wordt genoemd. Het gemiddeld aantal ernstige afwijkingen per hond bedraagt meer dan twee. Het is de afgelopen dertig jaar pappen en nathouden geweest, rapport na rapport is verschenen. In de praktijk wordt de situatie steeds zorgelijker, terwijl de fokkers niets doen. Als de verantwoordelijke organisaties niet vrijwillig tot een verbod of zeer ingrijpende aanpassingen aan het ras overgaan, stapt Dier&Recht naar de civiele rechter.

Dier&Recht is daarnaast in overleg met Marktplaats, waar veel Cavalier-honden te koop worden aangeboden. Het is onrechtmatig om gelegenheid te geven om deze honden te verkopen. Ten eerste omdat er sprake is van dierenmishandeling. Bovendien gaat het hier om consumentenbedrog: mensen kopen te goeder trouw een rashond, die na verloop van tijd ernstig ziek blijkt te zijn. Het gevolg: veel pijn en verdriet.

Ik heb 30 jaar Cavaliers gefokt en weet echt wel hoe het echt zit. Dier & recht is zo'n gestoorde groep. De gemiddelde Cavalier werdt hier 13/14 jaar en nooit last van ogen-oren. Het wordt nu echt opgeklopt. Gelukkig zijn er fokkers die heel hard werken aan gezonde honden.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:32

rocymax schreef:
OK, ik vind het moeilijk om dat in te schatten. Dus dan zou ik het beste bij rasvereningen kunnen informeren.
Ik vind dus leuk
Havaneser
Bolognezer
Shi tzu
Biewer
Ik ga daar eens even naar informeren :)
edit, vergissing

En het is Shih Tzu :D

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:33

Er stond er 1 op marktplaats... In Ijsselstein

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:51

kohtje schreef:
mika11 schreef:

Ik heb 30 jaar Cavaliers gefokt en weet echt wel hoe het echt zit. Dier & recht is zo'n gestoorde groep. De gemiddelde Cavalier werdt hier 13/14 jaar en nooit last van ogen-oren. Het wordt nu echt opgeklopt. Gelukkig zijn er fokkers die heel hard werken aan gezonde honden.

Dat zal best. Maar omdat het een modehondje is geworden door onder andere Pim Fortuin, zijn er veel slechte hondjes gekomen.
Veel mensen hebben geen geduld om te wachten op een goed, gezond hondje van een goede fokker.
Men wil meteen een hondje, dus daar gaat het al mis.
Dan komen de mindere fokkers in beeld, om wie het alleen om het geld te doen is, en niet om het ras gezond te houden.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:55

Koop een shih tzu!!! :P

Ik heb er zelf ook 1 samen met een boxer en het gaat prima :D
Het is een echt knuffelhondje
'swiffer' is nog nooit ziek geweest en is een echt schoothondje
Ze worden best oud( voor zover ik weet haha) die van ons is nu 6 maar soms lijkt hij nog gewoon op een spelende en blije pup
Wij lopen er geen shows mee maar buren van ons wel dus het zijn best veelzijdige hondjes :P

We gaan soms naar het bos en dan kunnen ze ff met elkaar( Loeka en swiffer) crosse
En meestal wint swiffer haha
Ik moet er wel een ding bijzeggen, swiffer houdt niet van zwemmen maar elke hond is anders ;)

Ze zijn heel nieuwsgierig en leren snel leuke trucjes
Voorderest hebben ze niet veel onderhoud nodig mits ze korte haren hebben anders moet je ze vaak kammen en wassen( dit is ook de reden waarom die van ons altijd de puppy look krijgt haha)

Nou.... Ik hoop dat ik je hier eenbeetje mee help
En nog veel sterkte met het verlies :o

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 22:02

Dankjewel, ik had al een paar dagen niet op het topic gekeken, omdat ik simpelweg te druk was met Roc. Ik wil dit verlies eerst een tijdje laten bezinken, ik ben nu zo gammel en emotioneel als de pest.
Sorry dat ik die hondennamen verkeerd geschreven heb mensen, het ging niet express en ik denk ook niet dt het erg belangrijk is. Voor de mensen die discussieren over de cavaliers, het is niet echt een hondje dat ik zou kopen dus einde discussie?? :D
Sanso, heb je een foto van Swiffer??

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:00

Ik zit nu op mun iPad maar ik zal wel een keertje een fotootje sturen :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 19:50

Sanso, niet meer nodig, dankjewel. Ik zal even een stukje citeren van mijn andere topic:

Gisteren was ik echt helemaal total loss vn de dood van Roc, heb geen oog dichtgedaan bijna en maar piekeren. En vanmorgen een hel, weer die leegte, weer al die herinneringen.
Mijn man vond het zo erg dat ik zo kapot ben Rocs overlijden, dat hij in de ochtend terugkwam met een cadeautje, een pupje van 5 maanden, een shih tzu.Hij zei dat hij het zo erg vond om me te zien lijden, dat hij het niet meer kon aanzien, en alhoewel Mini het gemis niet kan wegnemen, ik hoef in ieder geval niet meer in een leeg huis thuis te komen.
Ik vind het een heel lief gebaar van hem, alhoewel het van mij ( nog ) niet had gehoeven. Maar het is wel een grappig beestje
Ik zal nog even een fotootje plaatsen:
Afbeelding

Afbeelding

Zoals ik al zei, het is een heel lief,vrolijk hondje, maar als ik zou kunnen ruilen met Roc zou ik dat een miljoen keer liever doen............................