Inney schreef:Kuggur schreef:Oh geweldig, hier zaten we inderdaad op te wachten. "natural dogmanship"![]()
Ik zeg "oude wijn in nieuwe zakken", en ben het helemaal met Stef eens, commercieel geleuter, compleet met de goeroe taal.
Maar wat betreft trainingsmethoden niets nieuws onder de zon.
Enfin er zullen genoeg nitwits zijn die er hun geld aan gaan uitgeven...
Jammer dat mensen het zo sceptisch nemen. Had de titel misschien beter 'natuurlijk omgaan met je hond' moeten noemen. Het is echt ontzettend interessant.![]()
En het is niet zoals met natural horsemanship dat je bijvoorbeeld boomloos bitloos, of helemaal 'kaal' gaat rijden. Je gebruikt geen speciale middelen of andere middelen met de opvoeding.
Het is alleen meer gericht op lichaamstaal en instinct.
En ik denk inderdaad dat veel mensen dit onbewust ook al doen. (Zoals het fier rechtop staan als je je hond 'straft' of waarschuwd, en het ontspannen als je hem beloond) Maar zoals ik al eerder zij, ik vind het erg interessant om er mee verder te gaan, en ook verder trainingen via deze methode te volgen. Zoals de mantraining bijvoorbeeld. (Speurwerk)
Ik richt momenteel een border collie af schapen te drijven. Daar doe je alles met" lichaamstaal en instinct". En dat doe ik niet "onbewust".
Zoals ik zei, oude wijn in nieuwe zakken.
NB. Sceptisch is een prima houding ten aanzien van dit soort "nieuwe" methoden...
Nu vind ik de foto's wel grappig, maar dat is toch minder als je weet dat het serieus bedoeld is
Is geen enkele cursus aan te pas gekomen, gewoon gezond verstand. Ik heb zelf met een andere hond trouwens wel eens een cursus gehoorzaamheid gedaan. Als je de principes kent, is het allemaal vanzelfsprekend.