Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wendy_Komen schreef:Nikki__ schreef:Maar wat nou he, als de hond na 6 weken inderdaad geen allergie meer heeft, maar TS wil haar hond weer terug op brok? Dan kan dat dus niet meer? Want je weet nog steeds niet waar de hond allergisch voor is..
Je bent namelijk niet aan het elimineren.. Sowieso, ik las ergens dat je best wel allemaal verschillende smaken van vers kan doen, want je elimineert op vlees?? Wat is dat voor iets raars. Je wil toch weten waar de hond allergisch voor is? Dan geef je hem toch niet van alles wat
Elimeneren houd in dat het dier 6 weken op een product gaat wat hij niet eerder gehad heeft. Na deze 6 weken voeg je iets toe. Dit houd je weer 6 weken vol, weer wat toevoegen, totdat je gevonden hebt waar de hond een allergie voor heeft.
Wat je nu gaat doen is geen elimineren hoor, maar dat maakt het niet verkeerd.
Gewoon kijken waar je hond het goed op doet, en dat kan best ook een goede brokHoeft niet per definitie KVV te zijn.
Ze gaat niet kijken voor welke troep hij wellicht in de brok allergisch is, maar gaat kijken of hij het wel goed op KVV doet. Als hij het dus goed op KVV gaat doen, betekend dit hij niet tegen brok kan (of 1 van de stoffen die erin zit).
Dus ja, als hij het super op KVV doet, zou ik geen brok meer geven daarna. Maar OCH, dat zou toch zo'n ramp zijn!? Ofnee, wacht, volgens mij zou ze alleen der hond er een GROOT plezier mee doen!!
Wendy_Komen schreef:Kivo: http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
Ook een afleveradres in Rotterdam:
Hordijk 156
3079DK Rotterdam
Dacht dat Kivo ongeveer €2,20 per kilo is.
Lotgering: http://www.lotgering.nl/Start.aspx
Bezorgen kost €9,- in jouw geval.
€1,34 per kilo, als je 9 kilo zou afnemen. (half krat van 9 kilo €12,85)
Lupa: http://www.lupa-diervoeding.nl/index.html
€1,85 per kilo
Bij een afname minder dan 125 euro berekenen ze 15 euro transportkosten, minimale afname 50 euro.
En wellicht toch de 2 complete versie's van Smuldier in huis halen, en het daar eerst eens op proberen. Smuldier is dan wellicht het goedkoopste KVV, maar alsnog VELE MALEN beter dan brokken!!
Wendy_Komen schreef:Nikki__ schreef:Maar wat nou he, als de hond na 6 weken inderdaad geen allergie meer heeft, maar TS wil haar hond weer terug op brok? Dan kan dat dus niet meer? Want je weet nog steeds niet waar de hond allergisch voor is..
Je bent namelijk niet aan het elimineren.. Sowieso, ik las ergens dat je best wel allemaal verschillende smaken van vers kan doen, want je elimineert op vlees?? Wat is dat voor iets raars. Je wil toch weten waar de hond allergisch voor is? Dan geef je hem toch niet van alles wat
Elimeneren houd in dat het dier 6 weken op een product gaat wat hij niet eerder gehad heeft. Na deze 6 weken voeg je iets toe. Dit houd je weer 6 weken vol, weer wat toevoegen, totdat je gevonden hebt waar de hond een allergie voor heeft.
Wat je nu gaat doen is geen elimineren hoor, maar dat maakt het niet verkeerd.
Gewoon kijken waar je hond het goed op doet, en dat kan best ook een goede brokHoeft niet per definitie KVV te zijn.
Ze gaat niet kijken voor welke troep hij wellicht in de brok allergisch is, maar gaat kijken of hij het wel goed op KVV doet. Als hij het dus goed op KVV gaat doen, betekend dit hij niet tegen brok kan (of 1 van de stoffen die erin zit).
Dus ja, als hij het super op KVV doet, zou ik geen brok meer geven daarna. Maar OCH, dat zou toch zo'n ramp zijn!? Ofnee, wacht, volgens mij zou ze alleen der hond er een GROOT plezier mee doen!!
Net als dat KVV niet per definitie beter hoeft te zijn voor een hond, maar dat zal er bij jouw waarschijnlijk niet in gaan
briitje schreef:Woow bedankt voor de moeite.
Maar ik zit nu even verder te denken, dus stel het gaat goed met het voedsel, hij heeft geen jeuk meer en gekke plekken. Hij blijft wel een zeer dunne vacht houden, waar amper tot geen haar meer groeit, is hier nog een manier voor om het terug te laten groeien. Hij krijgt al biergist, tussen ze eten door.
Marloes__ schreef:lieniminnie schreef:Ik heb er een voedingcollege over gekregen, dus ik zeg niet zomaar iets..
Zo toe maar... Een college met een hondenbrok leverancier als sponsor zeker.

lieniminnie schreef:Geef mij is een complete analyse van jou verse voeding dan? Ik hoor namelijk nog steeds geen goede argumenten waarom die voeding zoveel beter is dan brok.
Nogmaals:
http://www.dierenartsrogiest.be/Info%20 ... topie.html
zijn dat ongeveer de plaatsen waar het zit?
. 
Of in ons geval, op MP een 2e hands vrieskistje erbij kopen.. Als extratje krijgt het soms kippennekken of ruggen.

(maagzuur moet nog "zuurder" worden zeg maar.)
lieniminnie schreef:Heb je ook naar de link gekeken? daar staat namelijk meer informatie over een allergie op die plekken.
Hoe hebben jullie ander voer geprobeerd? op aanraden van de dierenarts?
ik reageer hier alleen nog op het versvlees gebeuren aangezien er erg denegrerend werd gereageerd op een opmerking van mij.
Wendy_Komen schreef:Super TS!!! Zou wel eerst een paar dagen de KVV voeren, en als zijn ontlasting goed gaat, dan nekken gaan geven. Anders kan het wel ineens te veel voor zijn maag worden(maagzuur moet nog "zuurder" worden zeg maar.)
Al ruimte in je vriezer gemaakt?
Hou er rekening mee dat hij een stuk minder zal gaan drinken (die van mij drinken ook nauwelijks) gezien het in vergelijking met brokken veel meer vocht bevat.
Daarnaast zullen zijn drollen een stuk minder en compacter en harder worden.
Ik zou zeggen, hou ons op de hoogte!!! (en had je al foto van hoe hij nu is? )
! Ik heb nog steeds geen fotos, ben heel de dag met hem in de weer geweest, maar vergeet steeds de camera mee te nemen. Domme ik
!
. Dus word al een plezier om erheen te gaan, aangezien je weinig dogos ziet
Nikki__ schreef:Hoe weet je nou of hij pertinent geen granen mag, zonder testen?

Nikki__ schreef:Mijn hemel, het was gewoon een vraag hoor![]()
Trouwens zijn er ook brokken zonder granen, maar ga jij lekker KKV voeren, ik hoop dat het werkt voor je hondje
Nikki__ schreef:Je moet doen wat je denkt dat goed is. Voor de ene hond is dat brok, voor de andere vlees. Ik hoop voor je hondje dat het vlees werkt, maar pin je er niet op vast. Het kan namelijk nog altijd zo zijn dat het geen voedselallergie blijkt te zijn, maar iets anders.
Succes!
Nikki__ schreef:Dat is zeker waar!
Ik ken het probleem wel hoor, dachten eerst bij mijn hondje ook aan een voedselallergie. Ook eliminatie dieet gehad, maar jeuk bleef aanhouden. Zij bleek uiteindelijk een vlooien allergie te hebben.
Is nu goed onder controle, maar het heeft wel een tijd geduurd.
Maak je niet te druk over die vacht, dat komt wel goed. Ik neem aan dat ze geen open wonden heeft gekrabt? Want op littekenweefsel wil het niet altijd herstellen.
. Het zal wel even duren, herstel van haar gebeurd niet in een korte periode.
. Natuurlijk is een percentage van 4% vlees niet voldoende voor een hond. Maar ik denk dat je ook onder het KVV en Barf rotte appels hebt zitten, die op langer termijn minder goed zijn voor de hond.