Huidallergie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:41

Kivo: http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
Ook een afleveradres in Rotterdam:
Hordijk 156
3079DK Rotterdam
Dacht dat Kivo ongeveer €2,20 per kilo is.

Lotgering: http://www.lotgering.nl/Start.aspx
Bezorgen kost €9,- in jouw geval.
€1,34 per kilo, als je 9 kilo zou afnemen. (half krat van 9 kilo €12,85)

Lupa: http://www.lupa-diervoeding.nl/index.html
€1,85 per kilo
Bij een afname minder dan 125 euro berekenen ze 15 euro transportkosten, minimale afname 50 euro.

En wellicht toch de 2 complete versie's van Smuldier in huis halen, en het daar eerst eens op proberen. Smuldier is dan wellicht het goedkoopste KVV, maar alsnog VELE MALEN beter dan brokken!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 20:34

Wendy_Komen schreef:
Nikki__ schreef:
Maar wat nou he, als de hond na 6 weken inderdaad geen allergie meer heeft, maar TS wil haar hond weer terug op brok? Dan kan dat dus niet meer? Want je weet nog steeds niet waar de hond allergisch voor is..

Je bent namelijk niet aan het elimineren.. Sowieso, ik las ergens dat je best wel allemaal verschillende smaken van vers kan doen, want je elimineert op vlees?? Wat is dat voor iets raars. Je wil toch weten waar de hond allergisch voor is? Dan geef je hem toch niet van alles wat :+

Elimeneren houd in dat het dier 6 weken op een product gaat wat hij niet eerder gehad heeft. Na deze 6 weken voeg je iets toe. Dit houd je weer 6 weken vol, weer wat toevoegen, totdat je gevonden hebt waar de hond een allergie voor heeft.

Wat je nu gaat doen is geen elimineren hoor, maar dat maakt het niet verkeerd.
Gewoon kijken waar je hond het goed op doet, en dat kan best ook een goede brok ;) Hoeft niet per definitie KVV te zijn.

Ze gaat niet kijken voor welke troep hij wellicht in de brok allergisch is, maar gaat kijken of hij het wel goed op KVV doet. Als hij het dus goed op KVV gaat doen, betekend dit hij niet tegen brok kan (of 1 van de stoffen die erin zit).
Dus ja, als hij het super op KVV doet, zou ik geen brok meer geven daarna. Maar OCH, dat zou toch zo'n ramp zijn!? Ofnee, wacht, volgens mij zou ze alleen der hond er een GROOT plezier mee doen!!

Amen
Wendy_Komen schreef:
Kivo: http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
Ook een afleveradres in Rotterdam:
Hordijk 156
3079DK Rotterdam
Dacht dat Kivo ongeveer €2,20 per kilo is.

Lotgering: http://www.lotgering.nl/Start.aspx
Bezorgen kost €9,- in jouw geval.
€1,34 per kilo, als je 9 kilo zou afnemen. (half krat van 9 kilo €12,85)

Lupa: http://www.lupa-diervoeding.nl/index.html
€1,85 per kilo
Bij een afname minder dan 125 euro berekenen ze 15 euro transportkosten, minimale afname 50 euro.

En wellicht toch de 2 complete versie's van Smuldier in huis halen, en het daar eerst eens op proberen. Smuldier is dan wellicht het goedkoopste KVV, maar alsnog VELE MALEN beter dan brokken!!

Woow bedankt voor de moeite.

Maar ik zit nu even verder te denken, dus stel het gaat goed met het voedsel, hij heeft geen jeuk meer en gekke plekken. Hij blijft wel een zeer dunne vacht houden, waar amper tot geen haar meer groeit, is hier nog een manier voor om het terug te laten groeien. Hij krijgt al biergist, tussen ze eten door.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:21

Wendy_Komen schreef:
Nikki__ schreef:
Maar wat nou he, als de hond na 6 weken inderdaad geen allergie meer heeft, maar TS wil haar hond weer terug op brok? Dan kan dat dus niet meer? Want je weet nog steeds niet waar de hond allergisch voor is..

Je bent namelijk niet aan het elimineren.. Sowieso, ik las ergens dat je best wel allemaal verschillende smaken van vers kan doen, want je elimineert op vlees?? Wat is dat voor iets raars. Je wil toch weten waar de hond allergisch voor is? Dan geef je hem toch niet van alles wat :+

Elimeneren houd in dat het dier 6 weken op een product gaat wat hij niet eerder gehad heeft. Na deze 6 weken voeg je iets toe. Dit houd je weer 6 weken vol, weer wat toevoegen, totdat je gevonden hebt waar de hond een allergie voor heeft.

Wat je nu gaat doen is geen elimineren hoor, maar dat maakt het niet verkeerd.
Gewoon kijken waar je hond het goed op doet, en dat kan best ook een goede brok ;) Hoeft niet per definitie KVV te zijn.

Ze gaat niet kijken voor welke troep hij wellicht in de brok allergisch is, maar gaat kijken of hij het wel goed op KVV doet. Als hij het dus goed op KVV gaat doen, betekend dit hij niet tegen brok kan (of 1 van de stoffen die erin zit).
Dus ja, als hij het super op KVV doet, zou ik geen brok meer geven daarna. Maar OCH, dat zou toch zo'n ramp zijn!? Ofnee, wacht, volgens mij zou ze alleen der hond er een GROOT plezier mee doen!!

Brok bevat niet per definitie troep ;) Net als dat KVV niet per definitie beter hoeft te zijn voor een hond, maar dat zal er bij jouw waarschijnlijk niet in gaan ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:23

briitje schreef:
Woow bedankt voor de moeite.

Maar ik zit nu even verder te denken, dus stel het gaat goed met het voedsel, hij heeft geen jeuk meer en gekke plekken. Hij blijft wel een zeer dunne vacht houden, waar amper tot geen haar meer groeit, is hier nog een manier voor om het terug te laten groeien. Hij krijgt al biergist, tussen ze eten door.

In principe zou de vacht zich ook moeten herstellen op het moment dat het met de hond goed gaat. Nu gaat alle energie naar de jeuk en raken de haren door het jeuken ook beschadigd.
Als hij het dus goed gaat doen op KVV, is de kans groot dat het haar ook hersteld, alleen kan dit wel een lange tijd duren.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:43

Marloes__ schreef:
lieniminnie schreef:
Ik heb er een voedingcollege over gekregen, dus ik zeg niet zomaar iets..

Zo toe maar... Een college met een hondenbrok leverancier als sponsor zeker :') .

Geef mij is een complete analyse van jou verse voeding dan? Ik hoor namelijk nog steeds geen goede argumenten waarom die voeding zoveel beter is dan brok.

Nogmaals:

http://www.dierenartsrogiest.be/Info%20 ... topie.html

Afbeelding

zijn dat ongeveer de plaatsen waar het zit?

Wendy_Komen

Re: Huidallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:20

Nikkie_ en Linniminnie,
Nogmaals, ik zou het zoveel leuker voor de TS vinden als dit geen rel topic wordt! En gezien jullie beide weinig kennis en ervaring met kvv/barf hebben, is het ook niet op gelijk niveau discussieren. Ik ga dus vrolijk door met op mijn vingers zitten, en deze discussie verder niet hier met jullie aan. Mochten jullie toch om een discussie verlegen zitten, weet je de mijn Pb knop te vinden.

Ik vind het super dat TS een dieet met enkel kvv gaat proberen, en ben dan ook zeer benieuwd wat haar bevindingen gaan zijn! Nogmaals toppie TS!!!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:40

lieniminnie schreef:
Geef mij is een complete analyse van jou verse voeding dan? Ik hoor namelijk nog steeds geen goede argumenten waarom die voeding zoveel beter is dan brok.

Nogmaals:

http://www.dierenartsrogiest.be/Info%20 ... topie.html

Afbeelding

zijn dat ongeveer de plaatsen waar het zit?

Geen argumenten? Goed, dan ga ik het je 1 keer uitleggen. Daarna stop ik ermee, aangezien dit topic daar niet voor bedoeld is ;).

Een hond is een vlees eter van nature. Hondenbrokken bevatten heel erg weinig vlees, maar voornamelijk graan, zo'n 50% of meer. Maar graan komt niet of nauwelijks voor in de natuurlijke voeding van een hond. Granen, in deze hoeveelheden, kunnen schimmels en gisten (op de huid en in de darm) veroorzaken. Maar graan is namelijk goedkoop voor de leverancier. In alle brokken zitten antioxydanten, zeer ongezond en zeer schadelijk.

Versvoeding stimuleert de spijsvertering op een natuurlijke manier. De hond gaat minder water drinken omdat er geen extra zouten of chemische stoffen aan het voer zijn toegediend.

Naar mijn idee zijn alle brokken ongezond, sommige misschien iets minder, maar nog altijd ongezond.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 22:55

@ lieniminnie, ja deze plaatsen zijn het inderdaad, waar alleen nog vel zit ipv haar.

Maar aangezien hij al verschillende soorten brok heeft gehad en in die tussentijd geen verandering heeft gehad, ga ik toch voor kvv.
Laten we het verder gezellig houden :+

Edit: heb even alle sites van de merken afgegaan, en jeetje moeilijk kiezen zeg.. eend, kip, lam, kalkoen, markreel enzovoort.. en dan nog veel uitwijkende prijzen.. :Y)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 00:06

Ik heb een Airedale reu die ook jeuk had en zichzelf regelmatig kapot beet. Zit nu al een tijdje op de KVV en hij heeft nog nooit zo`n mooie, niet vette, vacht gehad. Kan het dus zeker aanraden.

Ik heb de 'gewone' worsten van Lotgering, en dit bevalt super. Hij eet het graag, en eigenlijk is er maar 1 nadeel.. Je moet er wel plek voor maken in de vriezer.. :D Of in ons geval, op MP een 2e hands vrieskistje erbij kopen.. Als extratje krijgt het soms kippennekken of ruggen.
Succes met uitzoeken, en hopelijk reageert hij net zo goed als die van mij!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 16:09

Oke me moeder had vandaag de DA gebeld en die zei dat die voorlopig nog wel op 1 pred per dag moet blijven, aangezien het een zeer lichte dosering is voor de groote en gewicht. Naar mate we aan de kvv zijn, dit afbouwen. We hebben nu voor lotgering gekozen, maar veel zit toch al rund/kip in. Dus tis moeilijk zoeken, nu hebben we gekozen voor 50% eend en 50% lam. Na aanraden van die man, die het verkoopt. Alleen eend hebben ze niet, dan is het geen compleet voer. :+
en als lekkernij eendennekken, jammieeee :P

Nog even wat iemand een paar dagen terug vroeg of het aan zn schildklier kon liggen. Nee want hij is hier op getest.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:21

Heb je ook naar de link gekeken? daar staat namelijk meer informatie over een allergie op die plekken.
Hoe hebben jullie ander voer geprobeerd? op aanraden van de dierenarts?

ik reageer hier alleen nog op het versvlees gebeuren aangezien er erg denegrerend werd gereageerd op een opmerking van mij.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:59

Super TS!!! Zou wel eerst een paar dagen de KVV voeren, en als zijn ontlasting goed gaat, dan nekken gaan geven. Anders kan het wel ineens te veel voor zijn maag worden ;-) (maagzuur moet nog "zuurder" worden zeg maar.)
Al ruimte in je vriezer gemaakt? ;-)
Hou er rekening mee dat hij een stuk minder zal gaan drinken (die van mij drinken ook nauwelijks) gezien het in vergelijking met brokken veel meer vocht bevat.
Daarnaast zullen zijn drollen een stuk minder en compacter en harder worden.
Ik zou zeggen, hou ons op de hoogte!!! (en had je al foto van hoe hij nu is? )

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 21:33

lieniminnie schreef:
Heb je ook naar de link gekeken? daar staat namelijk meer informatie over een allergie op die plekken.
Hoe hebben jullie ander voer geprobeerd? op aanraden van de dierenarts?

ik reageer hier alleen nog op het versvlees gebeuren aangezien er erg denegrerend werd gereageerd op een opmerking van mij.

We hebben met brokken gewisseld, vraag alleen niet welk merk en met vlees. maar niet alleen maar vlees. nu gaan we overstappen op alleen maar vers vlees, daarna kijken we verder of het verandering heeft gebracht. Van mij mag je ook door gaan op brokken, maar dit gaan we niet proberen, aangezien hier zowat altijd granen in en dit mag hij dus pertinent niet hebben. :D

Wendy_Komen schreef:
Super TS!!! Zou wel eerst een paar dagen de KVV voeren, en als zijn ontlasting goed gaat, dan nekken gaan geven. Anders kan het wel ineens te veel voor zijn maag worden ;-) (maagzuur moet nog "zuurder" worden zeg maar.)
Al ruimte in je vriezer gemaakt? ;-)
Hou er rekening mee dat hij een stuk minder zal gaan drinken (die van mij drinken ook nauwelijks) gezien het in vergelijking met brokken veel meer vocht bevat.
Daarnaast zullen zijn drollen een stuk minder en compacter en harder worden.
Ik zou zeggen, hou ons op de hoogte!!! (en had je al foto van hoe hij nu is? )

Nou tis 18 kl, dus ben bang dat het nooit gaat passen haha. maar dan kan het een deur verder wel bij me schoonvader in de vriezer, dus dat is opgelost hihi :D! Ik heb nog steeds geen fotos, ben heel de dag met hem in de weer geweest, maar vergeet steeds de camera mee te nemen. Domme ik :( !

Nu gaan we morgen dat vlees ophalen en kwamen tot ontdekking dat de beste man 8 dogos heeft <3 <3 . Dus word al een plezier om erheen te gaan, aangezien je weinig dogos ziet :P

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:47

Hoe weet je nou of hij pertinent geen granen mag, zonder testen?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 22:09

Nikki__ schreef:
Hoe weet je nou of hij pertinent geen granen mag, zonder testen?

omdat dit voorlopig nog in de brokken zit die die momenteel nog krijgt, dan schiet het toch niet op als ik overstap naar andere voeding ook met granen :')
En buiten dat heeft dit ook de DA aangeraden ;)
En als je terug had gelezen, staat er ook dat ik geen test ga doen, aangezien het peperduur is en de uitslag niet altijd duidelijk genoeg is.

Maar neem aan dat ik geen verantwoording hoef af te leggen waarom ik niet voor brok kies en wel voor kvv?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:27

Mijn hemel, het was gewoon een vraag hoor :')
Trouwens zijn er ook brokken zonder granen, maar ga jij lekker KKV voeren, ik hoop dat het werkt voor je hondje ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 22:30

Nikki__ schreef:
Mijn hemel, het was gewoon een vraag hoor :')
Trouwens zijn er ook brokken zonder granen, maar ga jij lekker KKV voeren, ik hoop dat het werkt voor je hondje ;)

Nee maar krijg van sommige beetje het gevoel dat alleen brokken goed. En dat ik moet verantwoorden waarom vlees en geen brokken. Wat me ondertussen door medebokkers wel duidelijk leek.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:38

Je moet doen wat je denkt dat goed is. Voor de ene hond is dat brok, voor de andere vlees. Ik hoop voor je hondje dat het vlees werkt, maar pin je er niet op vast. Het kan namelijk nog altijd zo zijn dat het geen voedselallergie blijkt te zijn, maar iets anders.
Succes!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 22:41

Nikki__ schreef:
Je moet doen wat je denkt dat goed is. Voor de ene hond is dat brok, voor de andere vlees. Ik hoop voor je hondje dat het vlees werkt, maar pin je er niet op vast. Het kan namelijk nog altijd zo zijn dat het geen voedselallergie blijkt te zijn, maar iets anders.
Succes!

Tuurlijk, heb je ook gelijk in. Maar zo kan ik toch dingen uitsluiten. Maar dan zien we wel weer verder. *\o/*

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:47

Dat is zeker waar!
Ik ken het probleem wel hoor, dachten eerst bij mijn hondje ook aan een voedselallergie. Ook eliminatie dieet gehad, maar jeuk bleef aanhouden. Zij bleek uiteindelijk een vlooien allergie te hebben.
Is nu goed onder controle, maar het heeft wel een tijd geduurd.
Maak je niet te druk over die vacht, dat komt wel goed. Ik neem aan dat ze geen open wonden heeft gekrabt? Want op littekenweefsel wil het niet altijd herstellen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 22:50

Nikki__ schreef:
Dat is zeker waar!
Ik ken het probleem wel hoor, dachten eerst bij mijn hondje ook aan een voedselallergie. Ook eliminatie dieet gehad, maar jeuk bleef aanhouden. Zij bleek uiteindelijk een vlooien allergie te hebben.
Is nu goed onder controle, maar het heeft wel een tijd geduurd.
Maak je niet te druk over die vacht, dat komt wel goed. Ik neem aan dat ze geen open wonden heeft gekrabt? Want op littekenweefsel wil het niet altijd herstellen.

Nee zo erg is het, alleen op sommige plekken is het donkerder, omdat hij daar amper haar heeft zitten. Maar gelukkig geen wonden.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:52

Dan is de kans groot dat daar gewoon weer haar komt te groeien als de huid tot rust is :j . Het zal wel even duren, herstel van haar gebeurd niet in een korte periode.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:04

Nikki__ schreef:

Welke merken brokken zijn dat?
(oprechte vraag, alles ontwikkelt gelukkig door!)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:27

Het ontwikkeld gelukkig ook allemaal door :j . Natuurlijk is een percentage van 4% vlees niet voldoende voor een hond. Maar ik denk dat je ook onder het KVV en Barf rotte appels hebt zitten, die op langer termijn minder goed zijn voor de hond.
Gelukkig kennen beide producten hun voordelen en heb je van beide producten ook goede en slechte varrianten.

O.a. Luposan, taste of the wild en Orijen zijn graanvrije brok.
Daarnaast zie je steeds meer rijst als graanproduct, dat beter voor de hond beter te verteren is.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 23:11

Nou hierbij de fotos van meneer.

Z'n nek, alles wat rolze is, zit amer vacht.
Afbeelding

Buikje
Afbeelding

Z'n elleboogje, nu is dat natuurlijk ook omdat het een zware hond is, maargoed

Afbeelding

Hier zie je hoe donker ze oor is, wat normaal gewoon z'n vachts kleurs had
Afbeelding

Hier zie je z'n rug en dus ook die donkere plekken
Afbeelding

Hier zie je het allemaal wat duidelijker
Afbeelding

En last but not least, zn heerlijke arrogante kop hihi.
Afbeelding