Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
saskiakefie schreef:Wat ik me dan afvraag is met die clickertraining bij honden en dan heb ik het erover dat je álleen met clickertraining werkt en dat het niet iets is wat je érbij gebruikt, dat als je geen voer of clickertje hebt of je hond dan net zo gehoorzaam is? Het lijkt me dat je dan afhankelijk bent van die clicker en als je het niet meer zou doen dat je hond dan gewoon niet meer luisterd. IMO heeft dat alles niks met de rangorde te maken alleen omkoping voor een snoepje.
Ik heb niks op clickertraining maar wél op het vervangen van opvoeding.

saskiakefie schreef:Wat ik me dan afvraag is met die clickertraining bij honden en dan heb ik het erover dat je álleen met clickertraining werkt en dat het niet iets is wat je érbij gebruikt, dat als je geen voer of clickertje hebt of je hond dan net zo gehoorzaam is? Het lijkt me dat je dan afhankelijk bent van die clicker en als je het niet meer zou doen dat je hond dan gewoon niet meer luisterd. IMO heeft dat alles niks met de rangorde te maken alleen omkoping voor een snoepje.
Medea schreef:saskiakefie schreef:Wat ik me dan afvraag is met die clickertraining bij honden en dan heb ik het erover dat je álleen met clickertraining werkt en dat het niet iets is wat je érbij gebruikt, dat als je geen voer of clickertje hebt of je hond dan net zo gehoorzaam is? Het lijkt me dat je dan afhankelijk bent van die clicker en als je het niet meer zou doen dat je hond dan gewoon niet meer luisterd. IMO heeft dat alles niks met de rangorde te maken alleen omkoping voor een snoepje.
Ik werk zelf niet met de clicker, ben er overigens wel een voorstander van, maar beloon wel met voer. Mij wordt regelmatig dezelfde vraag gesteld; wat als je geen voer hebt? Goed belonen heeft niets met omkopen te maken. Ik gebruik voer om oefeningen aan te leren, begrijpen ze de oefening, dan afbouwen en nog heel af en toe belonen. Ik kan mijn hond nu een uur intensief trainen zonder beloning, als ik dat wil.
),laatste keer is ruim 1,5 jaar geleden,maar heb wel ervaring met knokkende honden en schades ja...dat klopt ( wel in de afgelopen 15 jaar zeg maar dat ik met gemiddeld 5 honden of meer leef)saskiakefie schreef:Hm daar zit wat in, maar na dat uur dan werkt het niet meer? Ik weet zelf wel dat clickeren geen omkopen is maar ben er bang voor als je het totale opvoeden vervangt dat het dan wel omkopen wordt. En een hond die agressief is, kan je dat oplossen via clickertraining?
liedje89 schreef:saskiakefie schreef:Hm daar zit wat in, maar na dat uur dan werkt het niet meer? Ik weet zelf wel dat clickeren geen omkopen is maar ben er bang voor als je het totale opvoeden vervangt dat het dan wel omkopen wordt. En een hond die agressief is, kan je dat oplossen via clickertraining?
Ik snap eigenlijk niet wat je hiermee bedoeld. Ik bedoel dat kan met correcties toch niet zo goed gebeuren dat een hond het alleen maar doet om een correctie te vermijden? Wij hebben wel met clicker gewerkt en mijn hond doet inderdaad trukjes voor de snoepjes maar ze heeft verder ook echt wel een band met ons.
saskiakefie schreef:liedje89 schreef:Ik snap eigenlijk niet wat je hiermee bedoeld. Ik bedoel dat kan met correcties toch niet zo goed gebeuren dat een hond het alleen maar doet om een correctie te vermijden? Wij hebben wel met clicker gewerkt en mijn hond doet inderdaad trukjes voor de snoepjes maar ze heeft verder ook echt wel een band met ons.
Ik bedoel natuurlijk niet met trucjes correcties geven want dan zorg je ervoor dat je hond geen initiatief meer durft te tonen, maar ik bedoel het puur met ongewenst gedrag, zoals het trekken aan een riem. Dan kun je toch beter een correctie geven dan een brokje voor zn neus houden om te voorkomen dat ie trekt?
saskiakefie schreef:Ik bedoel natuurlijk niet met trucjes correcties geven want dan zorg je ervoor dat je hond geen initiatief meer durft te tonen, maar ik bedoel het puur met ongewenst gedrag, zoals het trekken aan een riem. Dan kun je toch beter een correctie geven dan een brokje voor zn neus houden om te voorkomen dat ie trekt?
Ragebol1977 schreef:Het koffieverhaal is gebasseerd op mensen die honden corrigeren. Ik zie jou nog geen lip optrekken , of je staart omhoog doen, je oren naar voren schuiven of een ander nonverbaal signaal uitzenden voordat je gaat corrigeren. Het komt er op neer dat een hond niks begrijpt van mensencorrecties.
Ze gaan vermijdingsgedrag vertonen, dus het gedrag dat je hebt gecorrigeerd doen ze niet meer als je erbij bent. En niet omdat ze het begrepen hebben maar simpelweg omdat ze niet gecorrigeerd willen worden.
.

Alles staat gewoon op tafel en ze blijft eraf, ook als ze niet thuis zijn
) maar ze ziet al aan de manier waarop je dan aan komt lopen dat ze direct op moet houden met wat ze doet... en dat doet ze dan ook.
saskiakefie schreef:Medea schreef:Ik geef zelf de voorkeur aan hond die naast mij loopt omdat het hem iets oplevert, dan een hond die naast mij loopt om een ruk aan de riem te voorkomen.
of je kunt het zien dat de hond naast je loopt omdat je de leider bent