Hoe ben je aan je dier gekomen?? (paard/hond/kat/konijn etc)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 12:35

Wat een mooie , soms ontroerende verhalen allemaal <3 Ik vind het super te lezen hoe jullie allemaal aan je dier gekomen zijn :)

Mizora

Re: Hoe ben je aan je dier gekomen?? (paard/hond/kat/konijn etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:06

Bij ons komen de knaagdieren tot nu toe allemaal nog uit de dierenwinkel, behalve de laatste twee konijnen. Die heb ik voor iemand die hoog met de dieren zat opgevangen.

Ons hondje heeft wel een verhaal, waarbij je in je achterhoofd moet houden dat we al anderhalf jaar een hondje wilde maar we gewoon niet het ras gevonden hadden.
Op zaterdagochtend was mijn broertje mee naar het winkelcentrum toen mijn moeder daar naar de bakker ging, daar kwam hij een leeftijdsgenoot tegen met een klein hondje, deze bleek een boomertje te zijn.
Dit kwam zondagochtend ter sprake en ik heb toen op het internet gezocht en zo kwamen we bij een kennel uit die helemaal het type hondje had dat mijn moeder wilde. Mijn vader heeft gebeld, ze konden gaan kijken, en ik werd met mijn broertjes naar de film gestuurd (Bee movie). En ze zijn terug gekomen met Boris.
Mijn moeder wilde een niet witte reu. Dit was de enige reu en de enige niet witte en hij was het helemaal. Toen ook al vreselijk ondeugend en ondernemend maar het is helemaal een hondje dat in onze familie past.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:09

Mijn kat (Whitney) heb ik op marktplaats gevonden, een hobby fokker van Britse Kortharen die wilde inkrimpen.
Toen ik ging kijken kwam ik voor een hele andere kat en toen kwam Whitney meteen naar me toe, aandacht vragen, kroelen, spinnen en ik was meteen verkocht, dus heb ik voor Whitney gekozen.
Het is echt een model kat qua karakter, zo lief.. er zit gewoon geen kwaad in.

Mijn man had zijn kat (Guusje) al voor ik hem leerde kennen, komt uit het asiel.
Hij zij dat Guusje meteen naar hem toe kwam lopen en daarom heeft ie voor Guusje gekozen.
Guusje is alleen nooit echt een mensen kat geworden, altijd veel op zich zelf, veel buiten en heel soms komt ze kroelen maar ze schrikt heel snel van bepaalde bewegingen.
Je moet altijd heel zachtjes doen bij haar.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:14

Mijn eerste kat (dikkie) is volgende week 18 jaar en komt bij mijn oom vandaan, hij vond het maar een vervelend beest, dus toen hij een half jaar oud was kreeg mijn zus hem voor haar verjaardag. De tweede kat (dribbel) is inmiddels overleden, maar die hadden we via een nestje van de broer van mijn tante.
De derde kat kwam bij kennissen vandaan die de katten niet meer wilden, de vierde kat ook.
De vijfde en zesde kat komen uit een nestje van onze vierde kat.

De hond (inmiddels ook overleden) is van mijn oma geweest die kon er niets meer mee en daarom kregen wij hem. Mijn eerste muis heb ik bij de fokker gekocht.

Van mijn konijnen heb ik er één gevonden op straat (gedumpt als kleintje), twee via een bokker gekregen en ééntje gekregen van de dierenwinkel omdat hij het konijntje had gekregen van een klant maar er eigenlijk niets mee kon.

Mijn axolotls heb ik bij fokkers vandaan. Eigenlijk zijn dat ook zo ongeveer de enige beestjes waar ik ooit voor heb moeten betalen :').

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:36

Rottweiler 1 komt van een hobbyfokker. (ze leeft niet meer)
Rottweiler 2 komt van een erkende fokker.(Sandy leeft nog wel)
Boxer kwam van een advertentie in de krant.(ze leeft ook niet meer)
Dobermann 1 was een herplaatser.(ook overleden)
Dobermann 2 komt via een nederlandse fokker van een fokker uit Croatie, hij heeft hem voor mij mee gebracht van de fokkerij daar(Sauron leeft ook nog)

Hedy paard komt van onze hoefsmid (leeft niet meer)
Rowena gefokt uit Hedy (heb ik nog)
Shet Elmy van marktplaats (haar heb ik ook nog)
Bo van sporthorses (heb ik ook nog)
Jeffrey was de lespony van mijn dochter (heb ik ook nog)
Zorro van marktplaats (is ook nog bij ons)
Noble diamonds dancing lady komt van de plaats waar Jeffrey ook stond (verkocht)

dat was het wel

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:43

Mijn kat Cindy heb ik van mijn moeder gekregen.

Mijn opa is toen ik 6 jaar was overleden en daar was ik heel verdrietig om. Mijn moeder wou me een beetje opvrolijken en is toen gaan kijken naar een kitten.

Ze kwam bij die mensen thuis en Cindy was de enige kitten die nog over was. Ze lag in een kooitje in de kattenbak in haar eigen uitwerpselen te slapen. Ze zag er niet uit. Het is een Pers en ze is heel erg doorgefokt. Dus heeft een te plat gezicht waardoor haar traanbuisjes verstopt zijn en waardoor ze vaak vieze ogen heeft en heel veel blaast en een krul in haar staart. Mijn moeder vond haar zo zielig dat ze haar heeft meegenomen. En Cindy is echt de liefste! Ze leeft nog steeds en ik had me geen andere kat kunnen wensen.

Als ik niet thuis ben gaat ze voor mijn kamerdeur zitten mauwen omdat ik er niet ben, en als ik snachts niet thuis ben houd ze mijn ouders wakker haha.

Als ik in bed lig komt ze er gezellig bij liggen. Ik heb op mijn bed een kussen waar zij altijd op ligt. Het is altijd gezellig als ze er is. Kortom, ik ben heel erg blij dat Cindy bij ons is! Ze is echt de liefste! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:11

De eerste 2 katten die we hadden toen ik geboren werd, hebben m'n ouders destijds denk ik gewoon bij een fokker of vriend/kennis gekocht. Maar dat is al zó lang geleden dat ik dat niet kan na gaan.

Toen mijn zusje en ik geen peuters meer waren hebben we een hond genomen.
Dat was een toen 2 jarig Labrador teefje, via de dierenbescherming. De hond zou naar het asiel gaan omdat de familie waar hij was er geen tijd meer voor had. Hun 6e kindje was op komst, pa had een drukke baan bij Philips, etc. Dus de hond moest weg.
Die hebben wij toen genomen. Ze is voor een labrador met HD ontzettend oud geworden. :)

Terwijl pa en m'n zusje een keer onderweg met de hond waren om een enting te halen bij de dierenarts, kwamen we daar een vrouw tegen die met een veel te jong, ziek katje (kitten) in de wachtkamer zat.
Niesziekte, vuile oogjes, vlooien infecties, missende hartklep en zo was er nog een hele waslijst aan problemen. De kitten was pas 4 weken oud. Ze had 'm op straat gevonden, maar ze had zelf al 5 katten en een 6e zou te veel worden. Bovendien was dit katje eigenlijk niet meer te redden.
Mijn vader en zusje kwamen toen thuis van de dierenarts, ik en m'n moeder liepen ze tegemoet... En ik hoor m'n zusje nog zeggen: "Maaaaaaam, hij heet Tijgetje, mogen we 'm houden??????"
En zo kregen we Tijgertje. Volgens de dierenarts zou hij maar 'n jaar of 3 kunnen worden met z'n hartprobleem. Hij is uiteindelijk geloof ik een jaar of 8 geworden, voordat we 'm in moesten laten slapen. Taai katje.
Dat was onze laatste kat.

Mijn tante fokte een nestje Leonberger honden. En mijn opa nam daar 1 pup uit.
Toen mijn opa niet meer voor zichzelf kon zorgen (en dus ook niet meer voor de hond) vanwege kanker, is die hond (Tjerda) bij ons komen wonen. Ze heeft een mooi lang leven gehad.

Net voordat onze eerste hond overleed, hebben m'n ouders een Jack Russel pup (teefje) gekocht.
Ik weet niet precies hoe ze er aan zijn gekomen, omdat ik op dat moment samenwoonde met mijn toenmalige vriend.

En toen die eerste labrador daadwerkelijk overleed enkele maanden later, namen ze een nieuwe labrador pup. Winnie (teefje).
Daar zijn ze aan gekomen via een klasgenoot van m'n zusje.

Twee jaar geleden nam ik m'n eigen eerste hondje, een kruising Chihuahua x dwergkees pup (teefje): Luna.
En haar heb ik nog steeds. We hebben haar via marktplaats gevonden. Ze was een "ongelukje" uit de hond van hun buren.
Maar 't is een ontzettend leuk hondje geworden :)

Vorige zomer hebben we bij een fokker een Cavalier King Charles teefje gekocht. Maar zij is helaas verongelukt afgelopen jaar.
En morgen halen we uit een nieuw nest, bij diezelfde fokker onze nieuwe pup op: Leila (black and tan teefje).

Sinds 2008 ben ik volledig paardloos, maar dit is 't verhaal over de paarden die we gehad hebben:

Ons eerste familie paard fokten we via een vriendin van ons. Als veulen gekocht. Als 3-jarige verkocht, omdat dit paard volledig ongeschikt was als familie paard, ondanks professionele begeleiding.

Op dat zelfde moment reed ik al enkele jaren bij een fjordenfokker, en wilde graag 't eerste merrie veulen uit mijn favoriete merrie kopen. En in 1997 werd dat veulen ook daadwerkelijk geboren.
Veel plezier met haar gehad. Ze staat nu in België bij haar nieuwe eigenaresse.

Ik stak mijn zusje en ouders aan met 't paardenvirus.
Mijn zusje kreeg een sportpony. We hadden die 3-jarige ingeruild voor die betreffende pony. Want wij zochten een pony en wilden van dat paard af, en de eigenaresse van die pony zocht een pittig paard. Mooie deal.
Tot m'n zusje vriendjes kreeg, heeft ze leuk gereden met die e-pony.

Mijn moeder kocht een Tinker. Achteraf bleek ze uit Ierland geïmporteerd te zijn. Was heel kopschuw, etc.
Na jaren trainen en grondwerk was het een super fijne merrie geworden. Helaas veel te jong overleden aan de gevolgen van koliek.

Maar 3 jaar voordat ze overleed fokten we een hengstveulen van haar, en dat is het paard van m'n vader geworden.

Mijn moeder kocht een nieuwe tinker (ook geïmporteerd uit Ierland). Maar daar heeft ze nooit echt een "klik" mee gekregen. Ze stopte daarom met rijden.

Dan hebben we nog wat vissen, konijnen, muizen, etc. als huisdier gehad. Allemaal uit de dierenwinkel.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:20

even de dieren zo ver ik kan herrineren waar ze vandaan komen
de katten:
Japie: gevonden nestje met niesziekte, hebben we uit het asiel (helaas vermist geraakt 7 jaar geleden)
Whoopie: lekker grote lobbes die ook uit het asiel kwam ( overleden op 15 jarige leeftijd)
Tommy: was eerst gevonden en vanuit asiel geplaatst en weer naar asiel gebracht en toen hebben wij hem genomen ( een prachtige maar stront eigenwijze heillige brimaan :D ) is nu 12 jaar
Rusty: In asiel geplaatst doordat oude bazin was overleden? uit asiel gehaald en nu 10 jaar als het goed is
Mickey: Door dierenbescherming uit glasbak gehaald met broertjes en zusjes, helemaal bovenop gekomen. 2 jaar geleden heeft ze ongeluk gehad( boven en onder kaak gebroken en heup gebroken) maar is nu nog steeds lekker bij ons en nu 4 jaar oud :)

Toen ik nog klein was katten in huis gehad die wel van de fokker afkwamen, dat waren oosterse kortharen en 2 burmesen :)

De paarden :D
Arlon mijn eerste heb ik gevonden toen ik een stal aan het zoeken was om evt een paard neer te zetten hij stond te koop en zodoende paard en stal overgenomen :) 2 heerlijke jaren van hem gehad en vorig jaar verkocht.
Ceasar: Als 2,5 jarig scharminkeltje ingeruild voor 15jarige Arlon. Geweldige keus geweest en Arlon staat nu in Utrecht met een heerlijke verzorgster!

Konijnen:
Nijn en baby nijn ( heel origineel := )
Gevonden in het weiland bij de paarden, mama Nijn bleek ook nog is zwanger want toen mijn stalgenootje de volgende ochtend bij haar in thuis in het hok keek lagen er allemaal kleintjes.
Wij ze meegenomen naar ons huis met de bedoeling ze allemaal weg te doen..
Mama nijn gehouden en stiekem een van de baby Nijntjes ook :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 21:25

Wat me ook opvalt is dat bijna iedereen 2 of meer dieren heeft :)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:35

Zou echt niet zonder dieren kunnen leven,
dan wordt het zo saai in huis en stil en zou me helemaal doodvervelen met de tijd die je over hebt :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:42

honden dierenasiel
katten 1 van fokker 1 half wild en aan komen lopen
konijnen 1 van fokker (straks 3), 2 van particulier gewenst nestje en 2 uit asiel

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:45

Hmmm, even opsommen :o
Onze kat Shima, komt uit het dorp waar we vroeger hebben gewoond, er was meteen een klik met hem als kitten en hij is met ons mee verhuisd <3
Onze poes Gizzy komt uit de stad, mijn vader hoorde dat ze haar niet meer wilde hebben, hij heeft contact gehad met de eigenaren en dat bleek inderdaad het geval te zijn... Dus toen hadden we een poes erbij :D (voer en alles gaven ze mee, ze waren blij haar kwijt te zijn)
Onze ene hond Phairho komt bij een mini fokker weg, dat wil zeggen, ze is opgegroeid in een huis met meerdere honden :)
Onze andere hond Layka komt achteraf gezien bij een mega fokker vandaan... Het leek net of ze maar een nestje hadden, maar we hebben via via gehoord dat er nogal wat honden in een schuur waren :(:)
Overigens waren zowel Layka als Phairho de eerste honden die we als pup hebben gekocht ;) We hadden altijd beestjes die anderen niet meer wilden, maar oh, wat waren ze allemaal geweldig <3
Onze shetlander hebben we van marktplaats met een per ongeluk veulentje erbij :P En ons paard komt ook van marktplaats :)
Ohja, en onze konijntjes komen beide uit het dorp :)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:11

Honden:
Mijn echte eigen hondje Laika (shi-tzu) is het dochterje van ons hondje Mongley
Mongley was zwanger al een tijdje. Onzeandere hond Lucky (boerenfox) zat
opeens bij een hondemand te snuffelen. Mijn zus ging kijken en zag een klein
lief rood hondje in de mand liggen. Ze heeft snel me moeder geroepen en doe
heeft Laika toen uit haar vliesje gehaalt. Omdat ze niet goed ademde heeft
me moeder haar mond-op-mond gegeven. Ze begon gewoon goed te ademen.
We hebben Laika toen in de kennel(die we gemaakt hadden voor de puppy's)
gelegd en zijn mongley gaan halen. Die beviel nog van 6 mooie (niet rode)
lieve puppy's. Omdat Laika toch erg speciaal was van het nestje niet alleen hoe
ze eruit zag hebben we haar gehouden. Ze is van mij geworden omdat mijn
vorige hondje ook een shi-tzu op nog geen 1-jarige leeftijd was overleden.
Nu is laika al bijna 7 jaar hardstikke gelukkig bij ons.

Mongley de moeder van Laika die hadden we samen gekocht met dat oude
hondje van mij bij een fokker. We wouden eerst alleen maar het andere hondje
kopen maar Mogley zat al met onze andere hond te spelen dus hebben we gezegt
dat we ze allebij maar kochten.

Lucky de boerenfox uit Laika's verhaaltje was ons eerste hondje van wat we
nu hebben. Mijn zus had de communi gedaan en toen ze thuis kwam van school
lag er opeens een lieve kleine boerenfox in een kennel in huis. Ze was super
blij. Mijn vader had haar gekocht bij een fokker en had haar gekozen omdat
ze het enige teefje was.

We hebben nog een shih-tzu , Julie. Zij is ook een dochter van Mongley.
Zij is van het 3de en laatste nestje van Mongley. Mongley beviel toen
maar van 2 pups, een 2-ling! Heelaas waren ze was te vroeg geboren
en heeft het zusje van Julie het niet overleefd. We raakte zo gehecht
aan Julie dat we haar hebben gehouden.

Onze nieuwste aanwinst is nog niet zo lang bij ons. Dat is onze enigste
man in huis, en oooh wat is hij stoer!! Mijn zus wou heel graag een (..)
dus waren we opzoek gegaan. Ze vond op mp een leuke advertentie.
We zijn gaan kijken en ze was meteen verkocht. We hebben hem
meteen meegenomen. En jawel het gaat om een groootee stoeeree
chihuahua!

konijn
Mijn konijn prinsje heb ik gekocht bij de boerenbond. Ik ging vaker naar
de boerenbond en zag er telkens een lief klein gestippeld konijntje zitten.
Elke keer als ik er kwam ging ik aan het kooitje zitten en er naar kijken.
Ik was gewoon helemaal verliefd. Ik heb heel vaak tegen me ouders
gezegt dat ik hem zo graag wou hebben. Tot mijn vader opeens zij. Kom we
gaan hem halen. We zijn hem toen samen gaan halen. Ik heb gelluk gehad
dat hij er nog waswant het heeft wel 2/3 weken geduurt tot ik hem eindelijk
mocht gaan halen.

Rat
Mijn ratje heb ik gekocht toen ik opzoek was naar een muisje omdat mijn
muisje was overleden. Er waren helemaal geen muisjes te vinden dus
vroeg ik heel lief aan me moeder, mag ik een ratje. Ik heb toen Pip
uitgezocht. (ik ga nu denk ik wel een vriendje voor haar zoeken).

Paard
Ik mocht eindelijk een pony van mijn ouders! Ik heb heel internet afgezocht.
eerst kwam ik bij een cremello genaamd Spikey, we zijn gaan kijken en ik was
helemaal verkocht, heelaas bleek hij toch te klein voor me te zijn. Toen had ik
een andere pony op mp gevonden genaamd Lowlands. Ik heb haar 2 maanden
bij mij thuis gehad totdat ik niet meer op haar durfde te rijden omdat ze te fel
voor me was. IK heb na lang nadenken besloten haar te verkopen. Ze heeft nu
een heel mooi sportief huisje. Er stond op speurders al heel lang een leuke lieve
fjord te koop. Ik wou stiekem al altijd een fjord en we zijn naar haar gaan kijken.
Ze was echt een knuffelbeer. We hebben toen nog even moeten wachten tot
we haar konden gaan halen maar eindelijk was het dan zover. En nu is ze al
een maandje en 5 dagen bij mij!

goudvis
Ik wou heel graag visjes hebben. Ik had er uiteindelijk 5. Alle andere 3 zijn van
ouderdom overleden. Maar 1tje is er nog steeds. En hij blijft maar groeien.
(ps. is 5 jaar oud voor een goudvis?)

lang verhaal maar dat was het

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:02

Katten:
Kruimel als kitten uit een nest bij mijn vriendin, ik heel subtiel bij mijn ouders in de handen gedrukt, en toen waren ook zij verkocht :P
Queeny hebben we via de dierenarts - iemand moest vanwege gezondsheidsproblemen de katten weg doen, en zo kwam queeny bij ons (we hadden net onze andere pers in laten slapen).
Racoon komt bij mijn zus vandaan, haar vriend is allergisch en moest ze dus afscheid nemen helaas van de katten. Wij hebben toen de tijd haar beide katten in huis genomen, maar de andere paste niet in ons huishouden helaas. Racoon wel :)

Sylvester is een verhaal apart. Die heeft ons uitgekozen. Een vervelende zwerver die naar binnen glipte en alles onderzeek. We waren het zat, hij terroriseerde onze katten, piste alles onder, bah! Uiteindelijk hadden we hem in huis op gesloten, en hebben we de Dierenbescherming gebeld met 'kom maar halen'. Diezelfde middag werden we weer terug gebeld, of ze AUB de kat toch weer in onze tuin mochten uitzetten! Hij werd compleet panisch in kooitjes, was enorm wild en zou nooit geplaatst kunnen worden. Mijn moeder kon het niet over haar hart verkrijgen dat hij moest worden ingeslapen dus vooruit, laat maar komen... hij moest echter wel medicijnen, dus hebben we hem tam gemaakt, en uiteindelijk als onze kat beschouwd. Hij durfte nooit echt binnen te komen, tot hij onder een motorkap in een andere stad terrecht was gekomen en we hem na 2 weken weer terug vonden. Hij had ons ECHT gekozen, want toen hij ons hoorde, kwam hij mauwend op ons af, echt hartverscheurend. Sindsdien is het opeens een binnenkat geworden :+:

Kippen:
Niet alleen een aanloop kat, ook een aanloop kip. 1 van onze kipsels is aan komen lopen, dierenbescherming wilde er niets mee, dus bleef ze bij ons. De andere 2 hebben we gekocht.

Konijnen:
2 van mijn zus overgenomen vanwege allergie vriend.
De andere zijn de nakomelingen van een zwerver die we vonden. Moeders met gebroken poot gedumpt in het park. Zij is een keer bij ons ontsnapt, we vonden haar weer, maar ondertussen had ze met een knap park konijn gedate. De kids daaruit hebben we er nog 2 van (van de 5 toen de tijd, maar die zijn inmiddels ook over de 10 jaar oud. Pas nog 2 moeten laten inslapen vanwege kanker).

Paarden:
Wiet was eerst mijn verzorgpaard. Ik had niet meer de zekerheid dat ze zou blijven, ik kon haar echt voor geen goud missen, en dus heb ik haar gekocht voor ze verkocht zou worden. Shetlief was ik gelijk verkocht toen ik haar zag. Het karakter dat op mijn grote leek, de naam die erop leek, en ook het hebben van een maanoogje (grote heeft 3/4 maanoog, kleine 1/4 maanoog - past precies) was ik gelijk verkocht :+:

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 09:55

Leuke verhalen allemaal weer :)
xTesske, 5 jaar is niet echt oud voor een goudvis, ik heb er één gehad die 25 jaar werd :D , ik weet eigenlijk ook niet precies wat normaal is hoor voor een goudvis :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:58

onze poes heb ik van iemand waarbij ik in huis heb gewoont ze vroeg er echt de hoofdprijs voor maargoed wij hebben een leuke kat.overigens wilde alle katten van haar liever bij mij zitten als bij haar omdat ik dus echt een kattenmens ben en zei totaal niet.

mijn paard heb ik van een bokker.

mijn cavia`s ook van mensen die er niks mee deden
en 1 cavia kreeg ik toen ze 3 weken was moeder overleden dus met de hand opgevoed.

en mijn konijnen gekocht bij de boerenbond.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:11

Mijn 2 katten komen bij een cattery vandaan, het zijn 2 raskatten
het was een hele zoektocht want in Nederland zijn ze moeilijk te krijgen!
We hebben ze uiteindelijk in Belgie gehaald, een eindje rijden maar dat is het meer dan waard :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 10:13

Ah ja ik heb je topic gezien, ik vind het prachtige katten, supermooie kleur ook :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:14

Ik heb mijn konijn bij een dierenzaak gehaald waarvan ik wist dat ze gezonde konijnen verkopen :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:18

speedy
ik had samen met nog 1 meisje besloten dat we ieder ons project paard zouden kiezen.
ik keek naar de 3 paardjes en zag daar mijn kleine duivel staan ik pakte een halster en het eerste wat hij deed was mij bijten en lekker koppig doen nou dat werd dus mijn paardje en nu 2 jaar verder heerlijk door het bos crossen * oké hij voorop * of hem lekker los laten en met hem tutten in het bos en heerlijke stukken draven.
ben zo blij met hem ik geniet nog iedere dag van zijn talenten

labedie * mijn hond *
als 5 jarige zat ik tussen al die hondjes en labedie kwam naar me toe en sprong tegen me op en begon me NIET te likken.
toen ik hem een aai gaf begon hij pas te likken.
ooh die hond die echt alles voor mij hij weet precies wanneer hij mij niet mag likken wanneer hij voluit mag rennen en wanneer hij tegen mij aan moet kruipen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:57

SuzanLarissa schreef:
Zou echt niet zonder dieren kunnen leven,
dan wordt het zo saai in huis en stil en zou me helemaal doodvervelen met de tijd die je over hebt :P

Precies hetzelfde hier, zou echt niet zonder beesten kunnen leven. Met de konijnen en kippen heb ik weinig, best pittig als je opeens alles dagelijks moet verzorgen (ouders zijn op vakantie) maar eigenlijk valt dat ook wel mee, eigenlijk ook wel leuk :) Maar zonder katten, no way.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:00

Ik heb dit weekend een konijntje (voedster) geadopteerd bij asiel het knaaghof van de haagse dierenbescherming. Super netjes asiel en aardige mensen. zeker een aanrader als je nog wat zoekt!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:24

Mijn paard zag ik in een advertentie op marktplaats, vlak nadat ik mijn vorige paard heb laten inslapen. Ik vond hem direct mooi. Ik twijfelde alleen een beetje of ik wel zo snel weer een paard wilde, maar al snel dacht ik, waarom ook niet. Ik hoefde me niet schuldig te voelen tegenover mijn vorige paard en ik wist toch niet wat ik met mijn tijd moest doen.
Dus ben ik met ons pap in de auto gestapt en zijn we van helmond naar zwartewaal (bij Brielle, dus voor ons achter Rotterdam) gereden om te gaan kijken.
En toen we daar aankwamen, zagen we gelijk een paard in de paddock staan. We keken elkaar aan en wisten het eigenlijk al... DIT wordt hem.
Nou ja, uitgestapt, even gekeken, en toen keek ik in zijn ogen. Hij heeft echt iets mysterieus, dat vind ik nog steeds heel mooi aa hem. En toen was ik verkocht :D
Hij was nog groen, dus heb hem niet uit kunnen proberen of wat dan ook, maar ze hebben hem wel laten lopen even en hij had ook nog eens mooie gangen.
Dus alles rondgemaakt wat er normaal bij een koop komt kijken en het was klaar :D

Onze oudste hond hebben we uit een nestje met 4 black & tan jack russel pups. We mochten als eerste kiezen en zij was het kleinst, maar wel de grootste dondersteen. Dus hebben we voor haar gekozen. In de puppy tijd heeft ze ook echt gestierd (maar dat was eigenlijk altijd wel heel leuk) en nu is het een hartstikke leuke en rustige hond, op de speelbuien na natuurlijk maar hey! dat mag!

Ons jongste hondje hebben we uit een nestje waar we als laatste keus hadden uit 2 pups. Wij snapten niet dat onze tyson nog over was, want het was zoooon poepje, dus hebben we gelijk hem gekozen.
Hij is echt superonderdanig en een heerlijk knuffelbeertje!!

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:53

Nou kijken of ik het beknopt kan gaan houden..leuk om te lezen allemaal.
1e hond Bo Jack russel zat in een nest bij mensen die er niet voor konden zorgen en dus verwaarloosd..de rest overgekocht en heb de reu gehouden omdat die er het slechts aan toe was.
2e hond Rex een erg dominante jack met pittig karakter die heb ik op wezen halen in Arnhem omdat de baasjes er niet meer voor konden zorgen hij was altijd alleen..daar heeft hij dus een goeie tik aan over gehouden en vreemde dingen door ontwikkeld.
3e hond Noa kruising Herder/Mastiff is een maand of 2 met haar broertjes en zusjes gedumpt/uit de auto waarschijnlijk gezet bij een boer en hebben alles op alles gezet om haar hier te krijgen ze was er het slecht aan toe. Gaat nu gelukkig al stappen vooruit.
Paard 1 friese Kyra..via een Friese handelsstal gekocht ze was een fokmerrie en was ingeruild voor weer een betere..heb haar maar 2 jaar kunnen berijden en schijnt nu flink hier en daar wat te mankeren en staat hier nu heerlijk te genieten.
Paard 2 Dartmoor Karita op zoek naar gezelschappony voor Friese dame en kwam bij een handelaar waar het niet al te best was de welbekende uit Giethoorn..Heb Karita zonder haar te kunnen aanraken zo bang was ze zo meegenomen. Ze is nu 2 1/2 jr bij ons maar ze blijft altijd 1 met gebruiksaanwijzing en zij geniet ook hier.
Dan onze 3e Sorpresa deze komt uit de dartmoor Karita wat wij dus niet wisten dat ze drachtig was hij s een prachtige hengst en die gaat als hij een grote jongen is lekker voor de wagen.
Dan hebben we 4e paardje Max de shetclown..van een vrouw gekocht die er niet meer voor konzorgen en wilde dat hij bij mij kwam te staan. Hij is insuline resistent dus mijn zorgenkindje maar een wereldbeest.
Dan nummer 5 onze Fjinker Teun..mijn kanjer die ik over heb gekocht van een man die ik kon en stervende was en wilde Teun naar een goede plek en dus kwam ook Teun bij ons.
Sinds kort paard nummer 6 Een prachtige merrie Tamaimo
van Marlon die was gekocht door een boer om met haar te fokken..en die heeft haar lekker anderhalf jaar op stal gehad vastgebonden en wel en met behoorlijk wat achterstallig onderhoud..in dr koppie helemaal gek van angst marre ze had al snel in de gaten dat het hier wel okido was en ze is na hele korte tijd een kroelreus en wereldpaardje..mijn schoonvader kreeg haar in het vizier en heeft haar gekocht voor zijn zoon...mijn vriend dus..hihi.
Ze is nu redelijk relaxt en dus word ze helemaal nu binnenste buiten gekeerd totdat ze bereden gaat worden.

Zowwww het is echt een heelverhaal maja het is ook een club bij mekaar.
Laatst bijgewerkt door SorpresaKyra op 23-05-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 11:55

Heb je een foto van Tamaimo?? :)