Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ragebol1977 schreef:Beetje laat, maar het is niet besmettelijk.
Het is puur ontstoken huid omdat open gekrabt is en er bacterien aan de poten van de hond zitten.

wiifke schreef:Bedankt weer voor de reacties! Ik kan de eigenaar nu niet bereiken, vermoedelijk is hij al bij de DA. Zodra ik meer weet laat ik het jullie meteen weten! Bedankt voor alle hulp/tips en adviezen!
MamboBeach: Hm, ik had het op een hele andere manier gelezen. Beetje laat als in met reageren, haha. Maar het klopt wat je zegt, toen ik gevraagd werd om te komen had ik nooit zoiets als dit verwacht! Pas toen ik er een poosje was begon ik het mij af te vragen.
Edit: Ik heb nu via msn contact met de eigenaar. De wond ziet er al veel beter uit, hij is mooi opgedroogd en lijkt nu gewoon op een schaafwond. De eigenaar twijfelt nog of hij het nog even aan kijkt of toch naar de DA gaat. Dit omdat de wond er al veel beter uit ziet.
. Ragebol1977 schreef:wiifke schreef:Bedankt weer voor de reacties! Ik kan de eigenaar nu niet bereiken, vermoedelijk is hij al bij de DA. Zodra ik meer weet laat ik het jullie meteen weten! Bedankt voor alle hulp/tips en adviezen!
MamboBeach: Hm, ik had het op een hele andere manier gelezen. Beetje laat als in met reageren, haha. Maar het klopt wat je zegt, toen ik gevraagd werd om te komen had ik nooit zoiets als dit verwacht! Pas toen ik er een poosje was begon ik het mij af te vragen.
Edit: Ik heb nu via msn contact met de eigenaar. De wond ziet er al veel beter uit, hij is mooi opgedroogd en lijkt nu gewoon op een schaafwond. De eigenaar twijfelt nog of hij het nog even aan kijkt of toch naar de DA gaat. Dit omdat de wond er al veel beter uit ziet.
Ik bedoelde het ook als in laat met reageren, nam aan dat je inmiddels wel thuis was![]()
Ik zou als ik de eigenaar was toch even langs de DA wippen voor een kuurtje antibiotica. Het is zo'n grote plek, daar kan de hond wel wat hulp bij gebruiken.

. Echt het is heel belangrijk dat je de haren eromheen en op de wond wegknipt, desnoods met 2 man. Als ik kon kwam ik die kant op om je helpen maar ik zit hier in DL zonder vervoer dus dat gaat niet lukken. wiifke schreef:Nee voor zover ik gehoord heb niet. Toen we vroegen wat het precies was kwam het er ook wat raar uit 'uhh, ja een soort van uuuh eczeem, dat komt vaak bij andere rassen voor zoals een golden retriever en een rotweiler maar bij dit soort honden heb ik dat nog nooit gezien'. Maar dat kwam dan ook nog wel omdat er niet zo veel van zulke honden zijn. Ik heb er wel vertrouwen in dat het werkt, AB gaat infecties toch gewoon tegen? En anders overleg ik het wel even met het baasje van Diesel.
Heb net even bij Diesel gekeken maar de korst is er af, het is nu weer open

wiifke schreef:Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad een Bullmastiff maar gekruisd met een Cane Corso, zoals al eerder in dit topic vermeld is. Een antobiotoca kuur heeft hij al, 2 stuks; 1 voor zijn oren en 1 voor zijn plek.
Ik zou het wel fijn vinden dat je iets netter reageerd en niet meteen met beschuldigingen tegenover de DA begint.