Help wat moet ik doen? gaat hij dood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:20

wopkelover schreef:
GamblersCup schreef:
Kan allemaal wel zijn jentel, maar daar heeft dat arme konijn niet voor gekozen.

Waar is de menselijkheid hier gebleven ? :n
ik vind dat je ontzettend hard bent voor dit meisje
als we hier nou tegen een volwassen persoon aan het praten waren met verstand van dieren dan was het anders geweest .
graag een beetje meer loyaliteit aub .
een mens mag foutjes maken
en al helemaal als je zo jong in het leven staat .

Goed gezegd!!!
Kind zou een schuldgevoel hieraan over houden als het konijntje doodgaat!!
Word eigenlijk steeds bozer hoe meer ik erover na denk!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:27

Jaaah, wobkelover, goed gezegd!!!! :roll:

Ik word bozer en bozer om het feit dat er weer een dier onnodig moet lijden.

En dan wordt er over "menselijkheid" geschreven, hard zijn voor een meid van 14 die haar dier laat lijden... en het lijden van een dier is niet erg? Ik hoop dat ze er van leert. En dat ze niet weer "foutjes maakt" waardoor een dier pijn moet lijden. :(

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:31

GamblersCup schreef:
Jaaah, wobkelover, goed gezegd!!!! :roll:

Ik word bozer en bozer om het feit dat er weer een dier onnodig moet lijden.

En dan wordt er over "menselijkheid" geschreven, hard zijn voor een meid van 14 die haar dier laat lijden... en het lijden van een dier is niet erg? Ik hoop dat ze er van leert. En dat ze niet weer "foutjes maakt" waardoor een dier pijn moet lijden. :(

Waar ben jij in godsnaam mee bezig!!!
denk je nu echt dat dit meisje van 14 jaar op jou antwoorden zit te wachten?
Dit arme kind houd van haar konijn, moet je haar nu ook nog een schuldgevoel aanpraten.. stel het konijntje gaat dood.. hoe denk je dat de tser zich voelt?
In jou ogen laat ze haar konijntje bewust lijden!
Sorry maar volgens mij is er echt iets mis met jou gevoel voor de mensheid.. Een kind van 14 jaar, kom op zeg!

Aprils_joke

Re: Help wat moet ik doen? gaat hij dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:36

Gamblerscup @ ik denk dat je beter je mond hier verder dicht kunt houden
ik vind je namelijk . grof , gemeen , en heel erg brutaal .

er zijn ook ouders die geen moer om dieren geven hoor .
en wie weet krijgt dat kind wel ik weet niet hoeveel problemen als zij er zelf mee naar de dierenarts zou gaan .
er bestaan ook minder lieve ouders hier op de wereld .

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:39

Jentel@

Ik ben het helemaal met je eens, tuurlijk is het zielig voor het konijn, maar kom op ze is 14, stel dat haar ouders zoiets hebben van we kijken het wel aan, wat moet ts dan doen.

Ik denk als dit nog een keer gebeurt ze wel gelijk aan de bel trekt.
En wie zegt dat het konijn werkelijk doodziek is ( het klinkt niet goed mee eens) maar laten we eerst afwachten wat ts te melden heeft verder.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:40

Nogal pedagogisch onverantwoord dit... Schaamteloos een meisje afbranden. Dat kan ook anders hoor, dan komt de boodschap ook over en kan je dit kind tranen en een schuldgevoel besparen. :n
Als je niet fatsoenlijk op passend niveau met mensen kan communiceren kun je beter je mond houden, als ze nou 20 was: oke. Maar dit meisje is verdorie pas 14... Ze staat (als het goed is) onder toezicht van haar ouders/voogd en als 14-jarige stap je dan niet zomaar even naar de dierenarts. Dat doe je samen met je ouders, aangezien die er veel meer zicht op hebben dan jij als kind.

TS: Ik hoop dat alles goed komt met het konijntje, succes ermee! :)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:41

Dit meisje geeft zeker wel om haar diertje, anders zet ze het niet op bokt.
Ze vraagt hier om advies, niet om afgekraakt te worden.

We geven haar wel advies naar de dierenarts te gaan, dus ik hoop wel dat ze dat doet, maar je weet ook niet wat voor ouders ze heeft en of ze tegengehouden word?
ze is nog aar 14.

Hoop dat het voor ts goed komt!

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:44

Als de bliksem naar de dierenarts gaan!
Lijkt mij dat dit niet van 1 dag is dus is het beter om in het vervolg eerder te gaan.
Ik weet dat je 14 jaar bent en dat je er misschien zelf niet te veel over te zeggen hebt.
Maar laat je ouders anders door iemand die er verstand van heeft informeren.
Als konijnen zoiets hebben komt het vaak door slechte tanden (kan voer achter blijven zitten of er groeien haken door het verhemelte en dat geeft ontstekingen in bv. neusholten en daar horen ook de ogen bij.

Myxomathose hoeft niet persee, maar ook al is het iets anders moet je konijn zoiezo AB hebben en zijn tanden gecontroleerd!

In het vervolg, gelijk naar de dierenarts met dit soort dingen, net als met diarree bij een konijn.
Dat zijn altijd spoedzaken!

Heel veel sterkte iig ik hoop dat je konijn beter wordt, of hoe naar het ook is uit zijn lijden wordt verlost.
Er is niets erger voor een dier als een pijnlijke dood sterven!
Laatst bijgewerkt door WWisecracker op 17-05-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:45

Gamblerscup is grof en onmenselijk bezig!!!
Kijk naar de tser haar boktnaam.. dit zegt genoeg!
Gamblerscup zou het kind kapot maken als het konijn overlijd met die rotopmerkingen..
En inderdaad misschien wilde de ouders niet met het konijn naar de DA!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:46

Ik hoop dat TS inmiddels naar de DA is gegaan en dat ze het ook nog aandurft om ons te vertellen wat die gezegd heeft. Als ze alle kritiek op haar leest in dit topic, wil ze misschien niet eens meer reageren :=
Ik weet niet veel van konijnen, maar ik hoop dat het niet die ernstige besmettelijke ziekte heeft.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:48

TS als je hier niet meer durft te posten
mag je altijd naar mij pben .
mijn pb box staat open voor je . :)

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:49

wopkelover schreef:

:j :(:)

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:49

Ik hoop echt dat dit topic helemaal gedeletet word!
En dat de tser het hele topic NIET meer kan terug lezen!
Lieve tser mocht je dit toch allemaal lezen.. trek je niets van Gamblerscup aan..
Meisje.. ik wens je heel veel sterkte en succes met je konijntje!
Je hebt het goed gedaan door hier je verhaal te typen en te vragen wat het zou kunnen zijn.
liefs Heidi xxx
Laatst bijgewerkt door SanderD op 18-05-11 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:55

wopkelover schreef:

Lief van je _/-\o_

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:01

Sneu mensen...

Tuurlijk, een da is zeker van belang, maar de ts is verdorie 14!!
Wat nou als de da niet zo dichtbij is??? Ze kan er moeilijk naartoe lopen als het bijv al 20 min rijden is, maarja, daar denken we niet bij na he. :roll:
Bedoel, hier is de da toch zeker 20min rijden en ik heb dan wel ff een scoot, maar wat als ik die niet heb en mn ouders zouden zeggen ach, is niks en ik en bokt vinden van wel? Een 14 jarige heeft niet het eindwoord wss.

Ik hoop dat haar ouders de beslissing maken het konijntje naar de da te brengen en dat het beestje niet nog meer pijn lijdt :(:)

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:04

Bericht toch maar verwijderd!
Laatst bijgewerkt door jentel op 17-05-11 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:06

Hee, ik zou even kappen met de persoonlijke aanvallen voordat je een ow krijgt.
Als je het gemeen ed vind, best, maar pas op met persoonlijke aanvallen, zucht een keer en let it go.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:10

hoe dan ook .
ik hoop dat het konijntje geholpen wordt :(:)
Laatst bijgewerkt door Aprils_joke op 17-05-11 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:10

MelanieB schreef:
Hee, ik zou even kappen met de persoonlijke aanvallen voordat je een ow krijgt.
Als je het gemeen ed vind, best, maar pas op met persoonlijke aanvallen, zucht een keer en let it go.

sorry ik doe dit ook echt nooit!!!
Maar ik ben echt heel boos.. ik begrijp niet dat mensen dit kunnen doen.. maar ik zou stoppen..
Heb zelf een dochter van 14 jaar en ik weet hoe gevoelig ze zijn voor dit soort aanvallen!
Heb met een vriendinnetje van mijn dochter ook iets naars meegemaakt door een schuldgevoel die ze had en geloof me, en volwassene zou van dat probleem niet eens wakker liggen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:12

Ik ben het eerlijk gezegd met Gamblers Cup eens.

Waarom zolang wachten? Toen ik 14 was hadt ik me ook verdiept in mijn huisdieren. Die verantwoording heb je nu eenmaal en die kan je met 14 heus wel aan.

Iemand van 14 kan met de fiets, met de bus, familie met auto enz. Waar een wil is is een weg.

Ik kan me ook vreselijk storen aan mensen die dieren aanschaffen en zich niet verdiepen erin.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:14

Hoe dan ook, de TS is 14 jaar, dus de ouders zijn verantwoordelijk voor haar huisdieren.
(kosten dierenarts etc)
TS, ik hoop dat het weer goed komt met je konijntje.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:16

Thats_Me schreef:
Heb jij je konijn wel geent? Klinkt als myxomatose dat is echt héél naar voor je konijn. Eigenlijk had je al niet zo lang moeten wachten.. De kans dat een konijn met myxomatose komt te overlijden is erg groot. Het is dus belangrijk dat je met spoed naar de dierenarts gaat en meld dat je myxomatose vermoed. Er bestaat wel een (kleine) kans dat hij het kan halen mocht het myxomatose zijn maar dan heb je wel een hele lange strijdt te gaan en de kans dat het gebeurt is klein.

Ik heb ook een konijn gehad, nooit geent en heeft nooit van dat iets last gehad. Beest is gewoon 12 geworden. :+

Gamblerscup haar reacties vind ik wel wat vreemd, kom op zeg! TS is 14 jaar!! Nu moet ik eerlijk zeggen dat wij de DA op de hoek hebben zitten maar voor iemand die aan de andere kant van de stad woont is dat wel wat lastiger en het OV komt er niet in de buurt. Als ik mijn familie had gebeld dan werd ik waarschijnlijk afgeblaft door m'n ouders := Bel de DA maar, maak een afspraak voor vanavond en wacht dan maar tot wij thuis zijn.
Toen ik nog een konijn had en die wat last had van z'n ogen dan keek ik het ook een paar dagen aan en maakte ik het zelf schoon, altijd goedgekomen. :j Wees blij dat ze al om hulp vraagt.

TS, ik hoop voor je dat het allemaal goed komt met je konijntje :(:)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:17

Jemig jentel, je bent wel een drama queen hoor! :=

Te laf om hier nog te reageren? Mag een mens van z'n werk naar huis rijden? Onderweg bokken is wat lastig.
In mijn vuistje lachen? Ik heb medelijden met het beest, weer een dier dat onndoig moet lijden. Daar valt niet om te lachen.

Ik vind dat een kind van 14 oud en wijs genoeg is om te zien dat er wat aan de hand is met het konijn. Zegt ze ook zelf "al een paar dagen". Een kind van 14 kan heel goed bedenken dat je dan naar een DA moet. En ik val over het feit, "ondanks" dat ze 14 is, dat ze op bokt een topic opent als het dier ademhalingsproblemen krijgt. Dat is onnodig laten lijden, en dat gebeurt echt veels te vaak hier de laatste tijd. Er is zelfs een topic over dit soort situaties op bokt geopend, het valt dus ook heel wat andere mensen op.

Ik scheld het kind nergens uit, ik ben ook niet degene geweest die geopperd heeft dat ze dan maar zelf naar de DA moet als haar ouders het er niet mee eens zijn. Sterker nog, ik heb zelfs geschreven dat ze naar haar ouders had moeten gaan zodra het opviel dat het diertje niet ok was.

En ja, ik kom liever op voor dieren die dat zelf niet kunnen, en nee, ik heb niets met kinderen dus ik heb die emotionele, oediepedoedie-gevoelens niet die jullie tegenover "een arm, zielig, klein meisje" hebben. Ik vind het heel erg sneu voor het dier, had voorkomen moeten worden door direct aan de bel te trekken. Dat had een 14 jarige zich makkelijk kunnen bedenken, ze is geen 7 jaar meer.

En ik hoop echt van harte dat het allemaal meevalt, dat het beestje er weer bovenop komt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:21

Maar TS heeft ook verteld dat het beestje sinds vandaag ademhalingsproblemen heeft gekregen. Het kon er die dagen daarvoor dus ook uitzien als een ontstoken oog en daar ging/ga ik ook niet mee naar de DA als dat pas een paar dagen is. Dat ga ik eerst zelf schoonmaken en in de gaten houden, houdt het dan toch aan dan maak ik een afspraak..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:22

@ GamblersCup

hou aub op met dat aanvallende geschrijf van je .
als het kind dit leest was het al bij de eerste reactie van jou duidelijk dat je het er niet meer eens was
en doorgaan over iets wat je al eerder aangegeven hebt is niet de bedoeling .
Laatst bijgewerkt door Aprils_joke op 17-05-11 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt