puppy's verkopen - ik snap sommige mensen echt niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrannieTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:17

ook wij kennen het probleem.
we hadden een nestje van 6 pups bij onze teckel, we doen ze altijd pas weg met 10weken
het waren 3 teefjes (2 getijgerd en 1wildkleur) en 3 reutjes (2 getijgerd, waarvan 1tje met heelveel vacht en 1wildkleur)
we zouden zelf een teefje houden, m'n tante wilde een teefje, de ene koper wilde perse een teefje.
de andere 1tje met heel veel vacht en eentje wilde een hele donkere.
en ja je houd er altijd 1tje over, toch? dan krijg je van die mensen waarom is dit hondje nog over??

dan uiteindelijk komt er iemand die heel geïnteresseerd is (lijkt), neemt hem mee.
uiteindelijk krijgen we van die persoon de volle laag, de hond is druk, springt, blaft, etc.
was het rustigste hondje in het nest, maar goed.
laatst belde we haar op en toen was het weer de beste hond die er bestond

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 16:18

Keltic dream is zojuist vertrokken naar haar nieuwe huisje.
Het waren super leuke mensen, die met heel veel verdriet hun vorige hond hebben laten gaan door kanker. De man was hele dagen thuis, en de vrouw werkte halve dagen (het waren oudere mensen - maar nog niet hoog bejaard) Ik had er een heel erg goed gevoel bij.

Nu mag Kayla gewoon nog even bij komen en dan kijken we van de week al verder. Toen de mensen er waren ging ze snel naar binnen en gelijk een plasje doen binnen, terwijl ze de rest van de dag gewoon droog was. Dus het is echt stress plassen als ze het binnen doet.
Heb vandaag gewandeld aan de riem met de pups en dat ging prima. Ook zitten met een snoepje gaat al heel goed. Dus ik denk dat Kayla met een beetje rust zich wel hersteld van de schrik :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:03

Tsja, dr bestaan nog altijd (best veel) mensen die geen idee hebben wat een dier nu eigenlijk precies is, laat staan een jong dier.

Ik neem aan dat als mensen bewust voor een rashond kiezen, in dit geval border, dat ze toch wel weten waar ze aan beginnen. Maar dat is dus helaas niet altijd zo.

Wij hebben een geweldig hondje van nu 11 maanden. (wel een oeps hondje, reu van buren op teefje eigenaar...)
Het is een kruising Sheltie x border collie. En dat was voor ons wel een bewuste keuze. We waren al een poos aan het nadenken over een hond. Ik wilde graag een border, mijn vriend een sheltie.
Dit was dus een leuke toevalskruising voor ons....

Wel wetend dat er 2 rassen gekruist zijn die beide erg baasgericht zijn, snel van begrip, en veeeeel beweging en uitdaging nodig hebben.
Dat past goed bij onze manier van leven, behoorlijk actief. En het hondje mag mee naar mijn werk. Ik begeleidt school- en jeugdnatuurkampen.
wij hadden ons niets beters kunnen wensen in onze Habibi, en ik denk dat zij het ook goed naar haar zin heeft.

Het bestaat dus wel, mensen die nadenken voordat ze een dier in huis halen.
Maar er zijn inderdaad een hoop mensen die echt niet nadenken.

Ik kan me ontzettend goed voorstellen dat dat heel frustrerend is.

Afbeelding

Afbeelding

Zwitsal

Re: puppy's verkopen - ik snap sommige mensen echt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:49

onze oudste hond (deze zomer wordt ze 8) is gefokt door mn tante.
tante is ook een hobbyfokster inclusief alle mogelijke papieren die je als fokker zou kunnen hebben maar zij doet het echt voor de leuk dus 1x in de 3 jaar ong een nestje. aan de ouders legt ze ook (terecht) de hoogste eisen kwa gezondheid ed.
nou goed.
onze oudste hond was dus eerst verkocht aan een collega van haar, als 9 / 10 weken oud pupje.
collega kwam haar na een maand terug brengen. was toch wel druk en veel werk zo'n puppie..
toen heeft tante haar maar zelf gehouden.
tot na een tijdje (hond was ong 4 maanden) er andere kennissen kwamen die haar graag zouden willen hebben. paar keer komen kijken, klikte goed enz, dus hond aan hun verkocht.
een week later (tante was op vakantie, wij waren op haar huis + andere honden aan t passen zoals we elk jaar doen als tante op vakantie is) worden we gebeld: dat die mensen de volgende dag de hond terug komen brengen.
mensen die haar gekocht hadden waren een jong stelletje en werkten fulltime, oma woonde bij hen in en ze hadden bedacht dat oma overdag wel voor de pup (inmiddels al wat minder puppy) zou zorgen.
alleen: ze hadden die niet met oma overlegd. gewoon helemaal niet, gewoon op een dag thuis gekomen met een jonge hond.
en oma: oma zou over 2 weken een knie operatie krijgen waardoor ze een x aantal maanden uit de running zou zijn dus die KON helemaal niet voor de hond zorgen.
tja... toen was het : oma het huis uit, of de hond.
dus de volgende dag dumpten ze de hond weer bij mn tante/ons.
hond was ook nog steeds niet echt zindelijk (bij elk baasje moest ze weer helemaal opnieuw wennen en vergat ze spontaan alle eerder geleerden manieren en commando's).
Toen hebben wij de hond meegenomen!
Ik kan je vertellen, een 8 weken oude pup opvoeden is een STUK makkelijker dan een 5 maanden oude puberende zeer intelligente jonge hond die nog absoluut geen manieren en commando's heeft geleerd (of ze spontaan weer besloot te vergeten).
Wat heeft zij ons uitgeprobeerd zeg! niet te geloven :P
maarrrrrr alles is goed gekomen haha. t is echt een heerlijke hond!
maar ze heeft er wel een flinke verlatingsangst aan over gehouden.. arm dier..

maar dat bedenk je toch ook niet..
dat je een hond koopt en dan denkt dat oma er wel voor zorgt..
sommige mensen...... *draait met ogen*

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 00:00

Goh, wat een verhalen.... Ik ben aan een waar kruisverhoor onderworpen door de fokster van mijn hond, zij
wilde echt zeker zijn dat haar honden in een geschikt gezin terecht zouden komen en ik juig dit ook alleen
maar toe! :j
Ik begrijp uit de verhalen hier dat je dus eigenlijk als fokker gewoon in de maling wordt genomen door de
aspirant-kopers. Ze komen bij jullie thuis, hangen een mooi verhaaltje op en mogen de pup meenemen, om
vervolgens het diertje te verknallen en ongelukkig terug te brengen...

Ongelooflijk dat er mensen zijn die nog steeds zo ondoordacht aan een dier beginnen ;(

bordercollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 00:05

tja..
wij hebben ook gefokt met borders..
en inderdaad.. er komen hele vreemde mensen op af..
mensen verkijken zich ook snel op een bordercollie
aangezien ze veel beweging nodig hebben.
gelukkig ben jij ook zo iemand die niet na het geld kijkt
maar na je pup!

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 06:22

Ik ben bevriend met een Duitse Herderfokster, maar de verhalen die je af en toe hoort, daar word je echt niet goed van :(
Wij hebben met onze honden ware kruisverhoren gehad, en terecht ook.......
Tja, tuurlijk kan een hond soms lastig zijn, ze komen niet kant en klaar aan, je moet ze wel opvoeden......

Maar dat haren een probleem zijn voor sommige mensen, joh neem dan geen hond. Als je honden hebt, zit je regelmatig onder de haren, is je huis soms een bende, moet je er soms midden in de nacht uit. Hoort erbij allemaal. Als je ze dan een beetje netjes opvoedt, dan heb je zoals wij van die honden die overal mee naar toe kunnen. Maar mensen onderschatten hoeveel werk daarin zit, echt. Ik doe het met alle liefde en plezier, maar dat maakt het werk er niet minder om, natuurlijk.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:06

ja precies yamcha..
mensen zien bij ons ook alleen de honden die heel braaf zijn en rustig als er bezoek is enz.
zij denken altijd dat die van ons van zichzelf heel rustig/tam zijn want "bij anderen gaat die hond de hele tijd te keer als wij er zijn, springen/rennen enz, en die van jullie zijn zo rustig".
nee, die van ons zijn opgevoed :P

heb wel 1 stel mensen gekend die een hond hadden gekocht en bij thuiskomst bleek de ene dochter steeds allergischer te reageren op de hond. in het begin ging t nog wel maar na 1.5 maand was t echt geen doen meer. dus die hebben de hond ook terug gebracht. dat snap ik dan nog wel

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:33

Ik lees op de eerste pagina van dit topic dat de mensen de pup hebben teruggebracht omdat het niet ging met hun katten.

We hebben hier ook twee katten rondlopen toen we onze border collie pup kochten.
Ik had ook even angst dat het tussen hen niet goed zou gaan.
Ik kreeg toen het advies via de hondenclub dat ik een plantenspuit binnen handbereik moest hebben staan en telkens als onze pup richting katten liep de pup de volle laag te geven.
De pup mocht echter niet zien dat ik diegene was die het waterballet veroorzaakte.

En nu... ta... ze slapen zelfs bij elkaar, dagen elkaar uit, ik laat de hond uit met aan mijn andere zijde de katten, ze lopen gewoon mee naar het park...
Het kan dus wel, een kat en een hond, je bent er gewoon even druk mee.

En voor de mensen die het zielig vinden, onze hond heeft er geen watervrees aan overgehouden, ze duikt gewoon het water in.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 15:10

Wij (de fokker) hebben zelf maar liefst 3 katten. Ze liggen hier samen met de pup in een mand (dezelfde pup die zogenaamd achter de katten ging aan jagen) maargoed, dat van die katten was niet het enige, het grootste probleem voor hun was dat ze niet zindelijk is.

Nu merkte ik net ook met haar als je gaat wandelen, wat ze super leuk vind en je komt binnen laat ze binnen een plasje. Ik zag het optijd en heb haar buiten gezet waar ze verder plaste.
Ze word van wandelen zo opgewonden dat ze binnen van de "stress" van het wandelen plast. (binnen is rust = veilig) ach ja,,, even een doekje er over, niet zo ramp.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:12

Flo weet je hoe toevallig! Dacht vanochtend er nog aan hoe ideaal een plantenspuit zou zijn voor een pup die moet leren omgaan met katten. Elke keer als de pup te enthousiast op de katten afrent even spuiten, en als die rustig is belonen, dan gaat het hopelijk vanzelf goed!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:37

kennis van me heeft ook gefokt met hun honden die zelf al broodmager waren en zijn.
alle pups waren meteen verkocht voor 325 euro ze hebben er verder niks aan gedaan
de moederhond at ( uhm sloekte er tegen omdat ze honger?? had) de ontlasting tot de pup wegmochten met amper 7 week oud. zo sneu die honden

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:53

Kady1 schreef:
Wij (de fokker) hebben zelf maar liefst 3 katten. Ze liggen hier samen met de pup in een mand (dezelfde pup die zogenaamd achter de katten ging aan jagen) maargoed, dat van die katten was niet het enige, het grootste probleem voor hun was dat ze niet zindelijk is.

Nu merkte ik net ook met haar als je gaat wandelen, wat ze super leuk vind en je komt binnen laat ze binnen een plasje. Ik zag het optijd en heb haar buiten gezet waar ze verder plaste.
Ze word van wandelen zo opgewonden dat ze binnen van de "stress" van het wandelen plast. (binnen is rust = veilig) ach ja,,, even een doekje er over, niet zo ramp.

onze 'jongste' (inmiddels al weer 6) heeft dit nog steeds hoor.
als ik met haar een andere wandeling maak dan het standaard rondje (bijv naar het park oid) dan plast ze daar ook niet. ze is daar veel te druk bezig met andere dingen en vergeet het gewoon helemaal. zodra we het park uit zijn en we ons normale rondje weer vervolgen moet ze ook gelijk heel nodig plassen!
maar in het park vergeet ze het gewoon. park is ook zo spannend natuurlijk (ahum).

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 20:37

SecretLIN schreef:
kennis van me heeft ook gefokt met hun honden die zelf al broodmager waren en zijn.
alle pups waren meteen verkocht voor 325 euro ze hebben er verder niks aan gedaan
de moederhond at ( uhm sloekte er tegen omdat ze honger?? had) de ontlasting tot de pup wegmochten met amper 7 week oud. zo sneu die honden

Heel naar... maar ik wil je er op wijzen dat dit topic niet gaat over fokkers die het niet goed doen, maar over hoe mensen soms ondoordacht een pup willen kopen.
Mijn teefje ziet er super gezond uit, ze is zelfs dikker dan voordag ze drachtig werd omdat ze zoveel puppybrok mee gesnoept heeft ;) dus nu moet ze op dieet

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 01:36

snap ik :)

snap overigens niet dat mensen pups daar gekocht hebben ze zagen er niet uit ;)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 04:39

Jeetje wat een verhaal :=
En vooral BC zijn er zo gevoelig voor.

Ik hoop dat het nog goed komt met je pupje.
(En anders stuur je hem maar op, ik heb hier een een heel goed huis, met nog een oude mopperkont BC :Y) )

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 07:54

euhm.... naar bonaire is een beetje ver denk ik, en pupje past niet meer in envelop haha.
het gaat wel weer goed met haar, de voer nijd is over.
Ze eet weer rustig, ze was vanacht helelemaal droog, met 1xtje opstaan. Ze is super vrolijk enz...
gisteren de 9wk enting gehad, en gewogen (5.4 kg)
ik zal straks eens een foto tje maken en hier plaatsen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:11

heb niet het totale topic doorgelezen, maar wat een verhaal zeg!!
Ben super blij dat je de pups niet hebt 'omgeruild'!!! Als mensen zo over een pupje denken, zijn ze absoluut geen pup waard!
Top dat je pup alsnog een heel fijn huis heeft gevonden en duim dat het voor deze pup ook helemaal goed gaat komen!! (een pup verpesten is héél snel gebeurd, maar dan het weer helemaal in orde krijgen............................)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:13

ik heb al 1 jack russel, ze is onderhand bijna 11 jaar.
2 weken geleden heb ik er een bij gekocht, die komt volgende week donderdag.

ik snap niet dat mensen niet nadenken voor dat ze een puppy nemen.
je weet gewoon dat je er werk mee hebt, en dat je er iets voor moet doen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:41

triest hoe gemakkelijk mensen een dier aanschaffen wat je al gauw 12 jaar om je heen hebt |(

TS fijn dat je de pups snel terug hebt genomen

nog een tipje van mij
leer de pups op comando plassen en poepen
dat leren ze vrij snel en is reuze handig als ze eens vergeten wat te doen
ik heb er ook altijd wel 1 of 2 die zo bezig zijn dat ze vergeten hun behoefte te doen en dan stuur ik ze nog even terug met de woorden"ga plasje" of ga poepje doen"
hier lopen ze wel altijd los
ik neem ze mee naar achteren , naar de wei en daar struinen ze dan even rond en gaan we weer gezamelijk terug naar binnen

verder wil ik nog even reageren op iemand die zei een herplaatser te nemen zodat ze het zindelijk verhaal dan niet hebben
die moet ik teleurstellen
in een vreemde omgeving moet je vaak weer opnieuw beginnen met zindelijkheids training
verder hebben herplaatsers vaak een verleden dus kwa opvoeding heb je er net zo veel werk aan als bij een pup, al kun je natuurlijk geluk hebben

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:10

EngeltjeS schreef:
Najaaaaaah zeg?
Wees blij dat ze je pup niet hebben mee genomen...

Zo ja, dat soort mensen verdient geen hond.
Nou gaan ze er waarschijnlijk toch 1 halen van de broodfok, pff, triest hoor dat mensen een hond willen maar vooral niet weten hoe ermee om te gaan en er zeker niet te veel voor willen betalen.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:18

Welcome to the world of (serious) dogbreeding! Tegenwoordig willen veel aspirant-kopers maar 1 ding: via de mail even een pup bestellen, ophalen en tja, ze zijn toch wel erg duur he? :o Mails die beginnen met": wat kosten ze?? beantwoord ik niet eens meer. Feit is dat je tegenwoordig met een druk op de knop overal hondjes vandaan kunt halen, ze zijn altijd wel ergens goedkoper en vlak het Oostblok ook niet uit, die tegenwoordig gewoon in Nederland adverteren...mooie van het verhaal is dan dat ze ons eerst gaan bellen om te vragen of wij er iets van weten, wie de ouders zijn, en of het wel een vertrouwd adres is? :? Ik begin er niet meer aan en vertel de mensen dat ze zelf hun huiswerk eens moeten doen en misschien logisch nadenken? Wij laten onze honden op van alles en nog wat nakijken, alles leeft in huis, tja, dat kan ik niet garanderen bij iemand uit een ander land: maarja, lekker goedkoop he? Mensen zoeken het maar uit, onze pups hebben hun prijs, en als mensen meteen over geld beginnen te mekkeren krijgen ze al niet eens een pup, dan ben ik er al klaar mee. toen wij op zoektocht gingen wilden we van alles weten en was de prijs eigenlijk datgene waar we het laatst naar vroegen.. :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:39

bij ons was dat ook wel een van de laatste dingen, maar we hadden we van tevoren een richtprijs opgezocht op internet (en nee, niet door te kijken naar marktplaats advertenties).
Het is toch wel fijn om te weten waar je aan begint :)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:45

Wij hadden eind vorig jaar een nestje met 9 mechelse herders gefokt. De meeste hondjes werden al heel snel gereserveerd door serieuze mensen. Echter was er een duitse dame die een reu had gereserveerd maar toen het tijd was dat de hond opgehaald kon worden hoorden we er niets meer van! Ze heeft weken met ons gemaild en foto's gekregen etc en ze was heel enthousiast maar heeft de hond nooit opgehaald. Echt bizar. Maar goed, voor dat hondje hebben we ook een goed adres gevonden en voor de rest ook.

Het scheelt al enorm wat je in de advertentie zet. Ik had er specifiek bij vermeld dat het absoluut geen schoothondjes waren of kinderspeelgoed en dat ze alleen naar serieuze mensen gingen met verstand van zaken. Kregen we nog wel eens iemand aan de lijn die het niet kon betalen maar dat het zo leuk voor de kinderen was een puppy. Die geef ik dus echt geen hond mee.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:34

Tosadog schreef:
Welcome to the world of (serious) dogbreeding! Tegenwoordig willen veel aspirant-kopers maar 1 ding: via de mail even een pup bestellen, ophalen en tja, ze zijn toch wel erg duur he? :o Mails die beginnen met": wat kosten ze?? beantwoord ik niet eens meer. Feit is dat je tegenwoordig met een druk op de knop overal hondjes vandaan kunt halen, ze zijn altijd wel ergens goedkoper en vlak het Oostblok ook niet uit, die tegenwoordig gewoon in Nederland adverteren...mooie van het verhaal is dan dat ze ons eerst gaan bellen om te vragen of wij er iets van weten, wie de ouders zijn, en of het wel een vertrouwd adres is? :? Ik begin er niet meer aan en vertel de mensen dat ze zelf hun huiswerk eens moeten doen en misschien logisch nadenken? Wij laten onze honden op van alles en nog wat nakijken, alles leeft in huis, tja, dat kan ik niet garanderen bij iemand uit een ander land: maarja, lekker goedkoop he? Mensen zoeken het maar uit, onze pups hebben hun prijs, en als mensen meteen over geld beginnen te mekkeren krijgen ze al niet eens een pup, dan ben ik er al klaar mee. toen wij op zoektocht gingen wilden we van alles weten en was de prijs eigenlijk datgene waar we het laatst naar vroegen.. :P

Dat vind ik dan weer niet helemaal eerlijk... een prijs speelt toch zeker mee? Niet dat de pups het niet waard zijn, maar het is toch belangrijk als koper om te weten wat het kost, en of je zoveel aan een hond wilt uitgeven. (weet niet in welke catagorie jij denkt, maar ik moest toch wel behoorlijk slikken bij de prijs van onze hond...) en van echte rashonden kom je nergens de prijs tegen op internet... ben ik zelf achter gekomen. Dus als mogelijke eigenaar lastig om achter te komen, dus logisch om aan de fokker te vragen denk ik dan?
Bij alle andere dingen die je koopt vraag je toch bijna gelijk naar de prijs?