2 fleslammetjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 22:47

_baxter_ schreef:
Sterkte :(:)

Bedankt Y;(

kabwan

Re: 2 fleslammetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:04

Hey, wat jammer zeg Y;(
Hoop dat het met Stitch goed gaat, waarom moest Lilo weg dan?
sterkte ;(

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 08:59

kabwan schreef:
Hey, wat jammer zeg Y;(
Hoop dat het met Stitch goed gaat, waarom moest Lilo weg dan?
sterkte ;(

Er waren mensen die Lilo heel erg graag wilden hebben.
Hij zou samen komen te staan met 3 vrouwtjes en 2 geitjes.
Die mensen hadden ook 2 kinderen die graag voor hem wouden zorgen.
Daar zit hij dan beter dan bij mij dacht ik. Ik kan hem geen 3 vrouwtjes geven he :)
En daarom de keus voor hem naar daar te laten gaan. Heb er lang over getwijfeld hoor :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:34

http://www.intervet.nl/Nieuws/Schaap/Het_Bloed.aspx

Klinkt als Het Bloed; te grote overgang in voer :(:)

Maar het inscharen in een ander koppel schapen geeft altijd risico, zeker bij fleslammeren die niet met veel andere schapen in aanraking zijn gekomen. Ze hebben veel minder antistoffen tegen bacteriën en ander gespuis.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:07

janouk schreef:
http://www.intervet.nl/Nieuws/Schaap/Het_Bloed.aspx

Klinkt als Het Bloed; te grote overgang in voer :(:)

Maar het inscharen in een ander koppel schapen geeft altijd risico, zeker bij fleslammeren die niet met veel andere schapen in aanraking zijn gekomen. Ze hebben veel minder antistoffen tegen bacteriën en ander gespuis.

Volgens de mijn dierenarts is het het bloed. Omdat hij echt op een uurtje gestorven is en er voor de rest heel erg goed uit zag ;(
Ik weet niet helemaal zeker dat ze hem al bij de kudde gezet hadden omdat ze gisteren tegen mij vertelde dat hij altijd mee in huis mocht voor zijn flesje te krijgen. Kan zijn dat ze hem apart gezet hebben.
Vind het heel erg spijtig. Ook voor die mensen want ze waren echt allemaal verliefd op hem.
De beste zorgen heeft hij daar gehad tot hij uiteindelijk gestorven is.
Ze hebben meteen de dierenarts gebeld toen hij zich duidelijk niet goed voelde. Dierenarts was helaas te laat en hij was net gestorven toen hij aankwam.
Als het echt het bloed is geweest hadden ze er toch niets meer aan kunnen doen ;(
Heb tegen de mensen ook gezegd dat ik hen echt helemaal niets kwalijk neem en dat zulke dingen kunnen gebeuren..
Ze waren er echt kapot van ;(

Jolliegirl

Re: 2 fleslammetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:14

Hou je de ander goed in de gaten dat deze er niet aan onderdoor gaat?
Ik begrijp dat die nu dus alleen is?

Wat sneu zeg dat het zo moest lopen..
Ik had persoonlijk zo'n jong lam niet verhuisd, te groot risico.
Maar overal leer je weer van. :)

Hoe gaat het met de ander?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:27

Jolliegirl schreef:
Hou je de ander goed in de gaten dat deze er niet aan onderdoor gaat?
Ik begrijp dat die nu dus alleen is?

Wat sneu zeg dat het zo moest lopen..
Ik had persoonlijk zo'n jong lam niet verhuisd, te groot risico.
Maar overal leer je weer van. :)

Hoe gaat het met de ander?

Ja achteraf gezien had ik ze gewoon nog 2-3 weken moeten bijhouden en laten enten zodat hij dit niet had kunnen krijgen.
Ik voel me dus ook enorm schuldig dat ik hem dit aangedaan heb ;(
De andere is heel erg onrustig en ik zit dus met een nieuw dilemma.
Die mensen zouden dat andere lammetje graag komen halen zodat hij niet meer alleen hoeft te staan en ze dus terug een lammetje hebben maar dan lopen we misschien het risico dat hij weer sterft. Maar ik denk dat als ik hem nu zo nog 2 weken alleen moet laten staan dat hij het ook niet gaat halen van verdriet..
Iemand ideeën wat ik het beste kan doen?
De bedoeling is dat hij uiteindelijk wel naar die mensen gaat omdat hij daar echt zoveel malen beter staat dan bij mij op de moment.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:22

zeker niet van voeding veranderen; dus jouw melk meegeven en jouw voedingsschema. OOk niet meer laten voeren, omdat ze dat zo schattig vinden. Want juist teveel voer is het gevaar. Eet hij al brokjes en hooi en gras?

Bij mij gaan de flessenlammeren zo snel mogelijk met een aantal grote schapen overdag de wei in, zodat ze schapenmanieren leren en rustig met de nodige bacteriën etc in aanraking komen.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 14:29

janouk schreef:
zeker niet van voeding veranderen; dus jouw melk meegeven en jouw voedingsschema. OOk niet meer laten voeren, omdat ze dat zo schattig vinden. Want juist teveel voer is het gevaar. Eet hij al brokjes en hooi en gras?

Bij mij gaan de flessenlammeren zo snel mogelijk met een aantal grote schapen overdag de wei in, zodat ze schapenmanieren leren en rustig met de nodige bacteriën etc in aanraking komen.

Hij eet wel wat gras (knabbelt op de topjes) en knabbelt ook wat korreltjes. Hooi vind hij meer een bed om op te slapen.
Drinken van weter heb ik hem tot nu toe maar 1 keer zien doen.
Dus het zou gaan kwaad kunnen om hem nu bij 3 andere schapen te zetten?
Laatst bijgewerkt door yeye op 16-06-11 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:29

Wat sneu van Lilo, maar van Stitch des te meer... die zit daar nu in z'n upje. Als ik jou was, en je hebt de mogelijkheid zou ik er een maatje voor Stitch bijnemen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:21

Het is heel fijn als je een huis vindt voor een rammetje. Helaas zijn dat soort plaatsen schaars. Dus als je een goede plek kan vinden, dan zou ik dat zeker doen.
Of je moet hem laten castreren. Wij hebben in de koppel ook een gecastreerde ram lopen, omdat mijn zoon die graag wilde aanhouden.
Het inscharen in een nieuw koppel schapen is altijd een risico in verband met te weinig anti stoffen en verslepen van ziektes.