Oh-oh...Problemen met Guppy's..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 09:09

En hoe kun je merken dat ze blijer zijn? Niet voortplanten want het zijn 2 mannetjes. Zwemmen ze dan anders ofzo..?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:12

BaileyMix schreef:
En hoe kun je merken dat ze blijer zijn? Niet voortplanten want het zijn 2 mannetjes. Zwemmen ze dan anders ofzo..?

Guppy's zijn hele vrolijke zwemmers , lekker hyperactief door de bak heen dus :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:08

BaileyMix schreef:
De mensen die zeggen dat ik ze op Marktplaats moet zetten kunnen nu al vertrekken ;) Dat doe ik sowieso niet en ik weet bijna zeker dat ze dan toch wel ergens in een kommetje belanden.

Ik ga proberen ze een zo goed mogelijk leven te geven. Hetzij in koud water als dat echt niet anders kan. En dan hebben ze het denk ik toch niet zó slecht getroffen ;)

Er zijn ook mensen die verstand hebben van vissen met een mooi aquarium die jou visjes misschien willen opvangen. Daar zitten ze beter dan bij jou in een vaas of in koud water.

Ik heb vroeger ook guppy's gehad en die had ik gewoon in een glazen aquarium van de dierenwinkel, ik denk dat dat 10 euro gekost heeft. Dan koop je er nog een filtertje + verwarming bij op marktplaats, klaar ben je. :)

Als je dat allemaal teveel gevraagd vind (en dat idee krijg ik een beetje als ik jou berichten lees) denk ik toch dat je ze beter kan verkopen/weggeven.

xDeems

Re: Oh-oh...Problemen met Guppy's..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:35

Nu ik dit lees krijg ik echt medelijden met de guppy's die ik had toen ik 7 was :=

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:00

Je kunt guppy's zonder filter en zonder verwarmingselement houden. Maar ze zijn veeel gelukkiger & gezonder met warmer water en een stroompje van een filter waar ze dolgraag tegenin gaan zwemmen.

Je vraagt hier wel om tips, die krijg je, maar vervolgens wijs je ze allemaal af. Ik zou ze of; bij iemand anders dumpen met een aquarium (via MP een advertentie plaatsen en zelf brengen uiteraard). Of; gewoon een simpel 2e hands bakje kopen met iig een filter. Nieuw kosten die bakjes overigens ook geen drol met alles erop en er aan. Gupjes zijn overigens meer oppervlaktezwemmers en hechten meer waarde daar aan dan aan diepte!

Veel dieren kunnen overleven onder slechte omstandigheden, maar dat wil nog niet zeggen dat dat dan meteen goed is. Ik bedoel, mijn paard zal ook heus jaren kunnen overleven in een kleine vieze stal hoor, om maar even een Boktgerelateerde vergelijking aan te halen. :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 18:39

Maakt het ook nog uit wat voor filter/pompje/verwarmingselement?

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:43

nee, bijna alles wat ze verkopen is goed en filters kun je afstellen op stroomsneldheid:)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:52

Is dit misschien wat? (ben verder helemaal geen vissenkenner maar ik dacht, op het prikbord van zeelandnet vind je i.i.g geen advertenties uit Groningen ;) )

http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... a_65_.html

http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... eraan.html

Hier een aquarium met de maten 60 x 30 x 30 met alles erop en eraan T.E.A.B., vanaf 10 euro :)
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... sTEAB.html

Hier nog 1: http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... enbak.html

Afijn afijn, je het ziet het.. mogelijkheden te over in de buurt van Goes om een aqaurium te kopen voor weinig geld, succes ermee! ;)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:49

Heb je hier wat aan?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:06

Je mag ze wel naar mij brengen, wij hebben een Jewel aq. van 1,20 lang.

Met filter, lamp en verwarmingselement.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:08

Heb nog een verwarmingselement en een filter voor je! Amper gebruikt, in goede staat :) Mag je voor 25 euro samen hebben ;)

En verder inderdaad een bak van minstens 60 cm en de guppen op 24 graden houden. Een bodem vinden ze vaak wel prettig, van grind of steentjes, zodat ze een beetje kunnen wroeten ook.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:21

Koop een fatsoenlijke bak, verwarmingselementje, filters en alles wat erbij hoort. Anders kun je ze beter aan de dierenwinkel terugdoen, dan kun je ze geen viswaardig bestaan geven.

Ik heb je reacties gelezen en als je er al zo over denkt (ik ga geen verwarmingselementen enzovoorts aanschaffen), doe ze dan alsjeblieft terug ;)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:22

of ik kom ze ophalen ;)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:27

ach mijn eerste guppy's zijn slechts 6 jaar geworden in een simpele vierkante bak zonder elektrische poespas deksel of lampje :)

En ze waren ouder geworden als mijn mams de verwarming aan had laten staan tijdens ons weekendje oma midden in de winter ;(

Water ontdooien bracht ze helaas niet meer tot leven....

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:39

Moet zeggen dat mijn guppy's in een koudwater aquarium zonder filter, verwarming, lampjes etc jaaaaren oud zijn geworden, op een gegeven moment heb ik ze in de vijver in de tuin gedaan (1.20 m diep, 3.5 m lang en 1.5 m breed) Daar hebben ze in elk geval 2 zomers en een winter in geleefd, daarna woonde ik er niet meer. En ze jongden ook nog eens.

Later heb ik guppen gehad in een aquarium met alles erop en eraan en die kregen stuk voor stuk wat en jongen deden ze niet.

Dus wat is nou wijsheid wat betreft guppen...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 20:35

Dankjullie wel allemaal voor alle hulp :j ! Ik mag 'alle poespas' enzo kopen, maar wel pas als ik m'n nieuwe kamer heb. Want daar moet dat aquariumdan komen te staan. Aangezien dat over 6 weekjes ofzo toch wel een end klaar moet zijn, ga ik binnenkort maar eens een aquarium bestellen om op te starten.

Ze zijn trouwens wel actief, dus nog gezond := Ze kunnen het toch nog wel een paar weekjes uithouden in hun vaas-achtige ding?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:14

Als je dan evt mijn filter en verwarmingselement wil overnemen dan hoor ik het wel van je ;)! Filter van mij is nieuw 29,95,- en verwarmingselement 19,-

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:01

Laatst vond ik overal van die goedkope starter sets, en nu kan ik ze nergens vinden, sorry :')

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:43

BaileyMix schreef:
Dankjullie wel allemaal voor alle hulp :j ! Ik mag 'alle poespas' enzo kopen, maar wel pas als ik m'n nieuwe kamer heb. Want daar moet dat aquariumdan komen te staan. Aangezien dat over 6 weekjes ofzo toch wel een end klaar moet zijn, ga ik binnenkort maar eens een aquarium bestellen om op te starten.

Ze zijn trouwens wel actief, dus nog gezond := Ze kunnen het toch nog wel een paar weekjes uithouden in hun vaas-achtige ding?

het probleem met de vaas is dat het wateroppervlakte kleiner is dan het breedste gedeelte van de vaas(denk ik)
dan vind er te weinig uitwisseling plaats van chemicaliën(weet niet of dat het juiste woord is)
daardoor worden de waardes van het water snel slecht.

als je ze al in een gewone vierkante bak kan stoppen zonder iets er op en hoeft niet gigantisch te zijn, is al beter dan een vaas. maar overleven doen ze er wel, mits je het water genoeg ververst
dit hoeft niet elke dag de helft te zijn, denk eerder aan een paar bekers elke 2 dagen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 17:11

ciska_sando schreef:
BaileyMix schreef:

het probleem met de vaas is dat het wateroppervlakte kleiner is dan het breedste gedeelte van de vaas(denk ik)
dan vind er te weinig uitwisseling plaats van chemicaliën(weet niet of dat het juiste woord is)
daardoor worden de waardes van het water snel slecht.

als je ze al in een gewone vierkante bak kan stoppen zonder iets er op en hoeft niet gigantisch te zijn, is al beter dan een vaas. maar overleven doen ze er wel, mits je het water genoeg ververst
dit hoeft niet elke dag de helft te zijn, denk eerder aan een paar bekers elke 2 dagen.

De vaas is bijna recht, misschien een paar mm naar binnen. Ik doe gewoon 2 keer per week 1/3 van het water verversen, maandag en donderdag/vrijdag. Heb al gezocht naar een andere 'bak' maar ik kan alleen één donkere, ronde maar rechte bloempot vinden...Dus dat is ook niet echt je van het :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:25

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:29

als de vaas redelijk recht is kan het wel even daar in.
@marley: je hebt kans dat er teveel chemicaliën aan het plastic blijven hangen dat dan in het water terecht komt, glas is wel echt beter.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:32

ok, daar had ik dus niet aan gedacht :) ik heb dan ook totaal geen verstand van vissen en begin er niet aan want dat zou onder dierenleed vallen....

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:35

iedereen leert het wel een keer dat vissen beter verdienen:) ik heb ook gaandeweg geleerd, voornamelijk ook door bokt!