Lastige kwestie blaffende hond, tijdelijke oplossing gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:00

Tieme schreef:
peer2005 schreef:
Zo'n blafband vind ik barbaars, het zal vast voor jezelf een handige oplossing zijn maar denk je echt dat je hond zich daar beter door gaat voelen?

Zo ver ik kan lezen heeft topic starter alles al geprobeerd. tot aan gedragstherapeut aan toe. op een gegeven moment houd het op.
en je vind een blafband barbaars, heb je zelf wel eens een blafband geprobeerd?? gevoeld wat er gebeurd??
er is namelijk helemaal niets barbaars aan. veel mensen denken aan stroombanden en een flinke schok. dit ding gaat op een batterijtje en heb het zelf uitgeprobeerd op m'n arm. het stelt echt helemaal niets voor. als het ding af gaat dan voelt het even heel snel alsof je licht wordt geknepen. een lichte tinteling. meer niet. het doet absoluut geen pijn, het voelt wat ongemakkelijk en omdat het onverwachts komt, schrik je. that's it.

Het gaat er niet om dat het niet echt pijn doet, maar om het feit dat je symtpomen van angst/verveling/waakzaamheid gaat bestraffen. Is hetzelfde als een paard met een anti-luchtzuigband, in en inzielig. Datgene wat het dier doet om de stress van zijn situatie te verminderen, veroorzaakt nog meer stress of wordt verhinderd. Desterss kropt zich alleen maar meer op. Nee zou mijn keuze absoluut niet zijn.

TS: Geen mensen in je straat/blok/buurt die met je hond willen wandelen overdag(een paar keer dus)? Hij begint pas na een poos met blaffen, dus wellicht als je in de ochtend(een uur of twee uur nadat jij weg bent gegaan) iemand met hem laat lopen en dan in de middag nogmaals, dan vang je misschien precies die uren op en is hij in elk geval lekker bezig. Geen vrienden met een boerderij waar je hem overdag kunt brengen?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:29

niet elke hond blaft uit stress. er zijn er genoeg die alleen blaffen omdat ze een geluidje horen. mijn hond stopte ook niet met blaffen en ook hier een paar gedragstherapeuten bij geweest. op hun advies een blafband en hond is nu juist rustig en absoluut niet gestresst. (en nee, niet omdat hij "bang" is voor een "stroomstoot") hij was juist gestrest in de tijd dat hij om van alles blafte, tot aan aan de diaree zijn toe. zo liep hij zich op te fiets. en als je problemen krijgt met de buren dan zal je wat moeten. en snel ook voordat er problemen komen.
en TS wil een band dat op geluid werkt dus zonder "stroomstoten" dus weinig aan de hand. hond krijgt gewoon een correctie als hij blaft. net als dat hij een correctie van z'n baasje krijgt als deze thuis zou zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:39

mijn reu was ook alles behalve gestressed hoor,hij lag languit te snurken met zijn band om...mensen maken zo'n band ook wel erger als dat het is...

als ie niet blaft heeft ie nergens last van..simpel :)

mijn paarden staan ook achter stroom,die worden zo ook verhinderd in gedrag wat ze ws graag hadden willen doen,dmv van stroom,is dat dan ook zielig en stressvol voor paarden??

oww en mijn pup heeft nu al 3x geprobeerd bij de shetten de wei in te gaan,en al 3x een mep stroom gehad ( en dat is wel wat meer als een blafband),ook zielig en stressvol??maar wel iets wat ie niet moet doen en zo afleerd...als ie de wei niet ingaat ( en das leuk hoor pownies jagen :j ,dus ik belemmer hem in zijn leuke hond zijn gedrag...) krijgt ie geen stroom....doet ie het wel,tja..dan is er echt een hele hoop gejank en gepiep...maar inmiddels loopt ie er met een reuze boog omheen...

wat dat betreft gaat dat sneller als dat ik er iedere keer achter aan moet gaan rennen om die hond uit die wei te halen... :D

peer2005

Re: Lastige kwestie blaffende hond, tijdelijke oplossing gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:43

Ik zou zeggen, blijf het lekker goedpraten voor julliezelf ;) Schaar me achter Mindfield's post.

Thirty

Re: Lastige kwestie blaffende hond, tijdelijke oplossing gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:48

Ik vind een dagopvang nog steeds de enige juiste oplossing.

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 06:37

Hee,

Lastige situatie,
labrador's staan wel bekend dat ze niet vaak alleen kunnen zijn.

Lijkt net of die vrees heeft om alleen te zijn maar aangezien
jij verteld dat het in de avond niet zo is, kan dat weer niet.

Dat blaffen is toevallig niet het meezingen van de radio? haha

Blafbanden werken opzich goed, of een water-pistool.

Vraagje: Is jou hond eigelijk al vanaf het begin afgeleerd op niet te blaffen?

En anders heb ik wel idee als je een middagje vrij hebt:
Tussen door wegblijven, baby-foon mee.
Is die stil terug komen en belonen.

Kan namelijk uit verveling zijn dat die dat doet.
Speelgoed kan je wel neerleggen maar wanneer hij daar niet uitzichzelf mee
gaat spelen werkt het niet.
Of hij nou sociaal met iemand speelt of dat die dat in zijn uppie moet gaan doen.

Succes, Als je het opgelost heb hoor ik het graag

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 06:40

kimmie261 schreef:
mijn paarden staan ook achter stroom,die worden zo ook verhinderd in gedrag wat ze ws graag hadden willen doen,dmv van stroom,is dat dan ook zielig en stressvol voor paarden??

Ik ben niet voor en ook niet tegen stroom.
Ligt er een beetje aan.
Je hebt dieren die na 1-stroomschokje helemaal in paniek en angstig zijn.
Is met mijn pony gebeurt, sinds dien gaat hij het hek niet meer doorheen ook al staat die wijd open.

En andere schrikken en houden er niks op na behalven dat ze hun lesje even geleerd heb.

Stroom zou ik zelf als een laatste optie doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:23

Onze hond blafte om het blaffen. Ze stond echt gewoon dwangmatig lawaai te maken. Toen ze de band om kreeg, kreeg ze juist rust, ze kreeg leiding, al dan niet van ons. Ze wilde trouwens ook wel blaffen als we thuis waren, die deed het echt om het blaffen zelf, en ook dan kreeg ze een correctie en mocht ze haar natuurlijke gedrag niet uitvoeren.