Transactie voorstel voor mishandelen van hond .

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:23

hanny_jelke schreef:
waar haal je uit dat het de buur vrouw was?
want dan heb ik het wel heel fout verwoord.
ken die mensen (getuigen) niet eens.

Oh mijn fout dacht dat ik had gelezen dat het over een buurvrouw ging (niet direct naast je wonende maar wel in dezelfde straat/buurt)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:28

kleinvosje schreef:
Aanvechten. Laat die getuigen maar komen, laat ze maar bewijzen dat jij mishandeld hebt. Dit is absurd in ieder geval. Heb je rechtsbijstand? Gelijk inschakelen!

Nou inderdaad. Ik zou geen cent betalen voordat ik alle getuigen gehoord zou hebben en alle bewijs op tafel zou zien.
Rechtsbijstand bellen lijkt me wijs in dit geval.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 19:37

Myfairytale schreef:
Om héél eerlijk te zijn ben ik het wel eens met de reacties van lindsey en JuliaMaria. :o
Alléén de TS weet hoe hard het gegaan is, maar meestal wordt er bij een consequentie gezegd dat het wel mee viel...
Als, als het écht hard was vind ik het terecht. Moet eerlijk zeggen dat ik tot voorgaande kom doordat het me lijkt dat je echt niet "zomaar" een boete/schikkingsvoorstel krijgt. :o (bij mij is DB ook eens geweest na ruzie met een buurvrouw)

Maar goed, als het inderdaad zo was zoals TS aangeeft, zou ik echt hulp inschakelen bij een rechtswinkel, advocaat of een rechtsbijstandsverzekering. :j Dan zou ik het waarschijnlijk ook voor laten komen, want ik neem aan dat er dan ook geen tot weinig bewijs is.

Enne, TS; heb ik nog een vraagje; je geeft aan geen €500,- te kunnen betalen... hoe los je dat op dan als je wat overkomt, er wat stuk gaat of je hond ziek wordt?

Sterkte/succes!

daar voor heb een een speciale spaar rekening.
maar die ga ik niet aan breken voor iets wat onterecht is.
want ik weet dat ik de waar heid spreek.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:39

Wat een belachelijk beleid:
Stel ts heeft gaar hond echt geslagen FF de straat door getikt en daar zijn getuigen van politie erbij BD erbij en dan een boete van 500 euro?

Ik weet dat er boetes uitgedeeld kunnen worden voor het mishandelen van dieren maar vind dit wel heel kort door de bocht.

Maar goed ts ik zou dit absoluut voor leggen aan of de wetswinkel of je rechtsbijstands want ik vind het erg raar ben benieuwd Hoe het afloopt

hanny_jelke

Re: Hulp nodig bij boete over hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 19:47

die man van de dieren bescherming had wel gezeg dat die boetes hoog zouden zijn maar zo hoog had ik ook niet verwacht

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:13

hanny_jelke schreef:
julliamaria ondanks de bovenste gedeelte uit jou ractie ga ik toch even rageren.
want dan vraag ik mij af hoe kan ik bewijzen dat hun valse getuigen zijn?

Mag ik vragen wat er mis moet zijn met het bovenste deel van mijn reactie? Want het klinkt alsof er iets niet goed aan is? ''Ondanks het bovenste deel van jouw reactie...''

Tja ik ben bang dat dat iets is wat je niet kunt bewijzen... Ik vind het heel rot voor je maar je bent in het nadeel, het is niet jouw woord tegen dat van een ander: het is jouw woord tegen dat van anderen.. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk. 500 Euro is niet niks, dus het is zeker de moeite waard om te proberen. :j

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 20:14

nou omdat het er op neer komt van ja jammer dan want je zult het er wel zelf naar gemaakt hebben.
maar als ik ooit een dier zou mis handelen dan zou ik me straf acepteren.
en dan hadden ze me alles af mogen pakken op me kind na.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:18

Dit is raar.. er gebeurd vaakgenoeg nieteens iets als er WEL iets aan de hand is!
En met een verzonnen verhaal krijg je ineens een boete?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:19

Sinds wanneer is er iets mis met kritisch kijken en niet alles zomaar voor lief nemen? :)

Het komt er helemaal niet op neer dat jij het er zelf naar gemaakt hebt of dat je je hond mishandeld hebt, ik laat het juist in het midden.

Ik ben kritisch op eenzijdige informatie, zouden meer mensen moeten doen. ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 20:20

JuliaMaria schreef:
Sinds wanneer is er iets mis met kritisch kijken en niet alles zomaar voor lief nemen? :)

Het komt er helemaal niet op neer dat jij het er zelf naar gemaakt hebt of dat je je hond mishandeld hebt, ik laat het juist in het midden.

Ik ben kritisch op eenzijdige informatie, zouden meer mensen moeten doen. ;)

dan heb ik het verkeerd begrepen.
en inderdaat het is nooit verkeerd 2 kanten van het verhaal te vertellen helaas kan ik dat niet doen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:26

iemand die zijn pony zijn hoeven lang laat groeien krijgt gewoon een week de tijd om een smid te regelelen..

en 2 idioten die zeggen dat jeje hond ene tik geeft.. krijgen zonder bewijs gewoon gelijk? raar hoor.

goh als ik iemand niet mag ga ik er ook een klacht indienen..

ik neem aan de ts gewoon de waarheid zegt. en als het gewoon een corigerende tik is.. moet kunnen.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:58

paardenfreak schreef:
iemand die zijn pony zijn hoeven lang laat groeien krijgt gewoon een week de tijd om een smid te regelelen..

en 2 idioten die zeggen dat jeje hond ene tik geeft.. krijgen zonder bewijs gewoon gelijk? raar hoor.

ik neem aan de ts gewoon de waarheid zegt. en als het gewoon een corigerende tik is.. moet kunnen.

Eventjes he, en dit is een STEL DAT, dus ik zeg NIET dat het ook gebeurd is!!

Maar stel dat de TS haar hond wel een paar (corrigerende) tikken met de riem had gegeven, ZELFS dan nog, een boete van 500euro? zonder hard bewijs? gewoon zo eventjes? terwijl, idd dat geval waar jij het over hebt nog een week de tijd krijgt om het op te lossen...... tsjah, kromme wereld :roll:

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 21:33

Rhendera schreef:
paardenfreak schreef:

Eventjes he, en dit is een STEL DAT, dus ik zeg NIET dat het ook gebeurd is!!

Maar stel dat de TS haar hond wel een paar (corrigerende) tikken met de riem had gegeven, ZELFS dan nog, een boete van 500euro? zonder hard bewijs? gewoon zo eventjes? terwijl, idd dat geval waar jij het over hebt nog een week de tijd krijgt om het op te lossen...... tsjah, kromme wereld :roll:

zo had ik het nog niet zo bekeken maar het maakt me wel bozer -:(-
niet zo zeer voor mij maar voor die arme schetland pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:38

Ik heb niet álles gelezen, ga ik straks even doen. :j
Dus sorry als ik iets dubbel zeg.

Ik las ergens een tip om naar die vrouw en zoon te gaan, maar dat zou ik niet doen.
Dan krijg je straks ook nog een boete vanwege bedreiging.. :+

Inderdaad, gewoon die boete open laten en er een rechtzaak van laten komen.
Als je nu betaald, 'geef je toe' dat je je hond ook daadwerkelijk hebt geslagen en als er dan een tweede waarschuwing bij de politie/dierenbescherming komt (er zijn zieke mensen in de wereld), zullen ze dat er altijd bij halen..

Edit; Heb alles gelezen. :)
Hoe ze aan je huisadres zijn gekomen, vind ik een beetje raar.
En over die meerdere getuigen; moeder + zoon = 2 ..dus dan spreek je al over meerdere.

Ik ken zoveel mensen die hun honden corrigeren en zoals jij het beschrijft, was dat van jou eigenlijk nog helemaal niks.

Geef de boete maar aan Paris Hilton die met Chihuahua's in tasjes rond loopt..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-11 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:45

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 21:47

verootjoo schreef:
http://www.nieuwslog.nl/2008/11/01/boet ... ishandeld/

er klopt echt iets niet, vrouw uit de link hierboven kreeg €550 boete omdat ze haar hond zwaar mishandeld heeft. Jij voor 1 tikje?

Bizar verhaal...

>;) nou daar ben ik lekker mee dan.
helaas voor mij is het toch echt werkelijk heid.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:53

Ook ik wantrouw ts.
Ik krijg meer een gevoel dat degene die je heeft aangegeven, je al langer hulpeloos gadeslaat.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:55

Raar verhaal, hoor.
Ik begrijp niet dat je een boete kunt krijgen.
Die krijg je echt niet zomaar!
Is er niet nog meer gebeurd?
Hier in de buurt is iemand die zijn hond echt af en toe flink hardhandig aanpakt.
Daarvoor is de dierenbescherming al een paar keer voor gebeld, maar er is nog verder niks gebeurd.
Die man heeft ook een drugsverleden, politie is er zelfs vaak geweest.
De man heeft nooit een boete gehad en heeft de hond nog steeds. (speelt al wel langer dan een jaar!)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 22:02

ik heb hier voor altijd politie honden getraint.
maar daar mee ben ik gestopt omdat ik me zoontje kreeg.
maar die heeft zij ook nooit gezien.
want ben hier pas in julie vorig jaar komen wonen.
verder is er echt niks gebeurt.
ik heb wel flink lopen vloeken omdat hij door ineens te trekken de buggie met mijn zoontje omtrok en mij ook maar heb hem echt aleen rustig een tik gegeven gezegt van pas eens op joggie dat kan niet.
maar meer is er ook echt niet gebeurt.
en ik heb mijn hond daar voor echt niet eerder een tik verkocht gegeven.
dus dit kan ook niet de druppel zijn geweest die de emmer deed overlopen.
:n dit is echt wat er gebeurt is

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:07

djeezus zo erg!
snap ik echt niet hoor.

ik ken mensen die hun paarden echt mishandelen en verwaarlozen, en daar is de dierenbescherming al veel bijgeweest en nog nooit maar dan ook nooit hebben zij een boete gehad! ;(
ze kunnen gewoon doorgaan met hun praktijken.
ze zouden beter zulke mensen straffen in plaats van jou.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 22:10

ja ik kan je vertellen.
(en ik kan hun zo vragen voor mij te getuigen)
er zijn mensen geweest op de politie honden trainig die mij heel hard uitlachte want ik was veel te zacht voor die honden.
ik durfde nog niet eens een klein rukje aan een riem te geven.
want dat was zielig.
want ik zou hun wel even bewijzen dat het ook met een zachte hand kon
(wat me nog gelukt is ook)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:10

Maar in je openingspost schrijf je dat de hond hard aan de riem trok.
En dat jij toen een tikje op zijn flank gaf, dat de hond op jou moet letten.

Later schrijf je dat je eerst nog aan het vloeken ging.

En nog later schrijf je dat je hond ook nog de buggy met je zoontje omgetrokken heeft.

Was dit nu echt wel alles?
Ik geloof echt niet dat je hiervoor een boete kan krijgen.
De dierenbescherming komt ook bij mensen die hun dieren echt verwaarlozen/mishandelen.
Zelfs die mensen krijgen niet meteen een boete, maar krijgen eerst nog een kans om het te veranderen.

En als het wel zo is, dan is het heel makkelijk om via rechtsbijstand het te laten oplossen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:12

Gek verhaal eigenlijk.. Ben wel bekend met het werken van de dierenbescherming en ik kan er met m'n hoofd niet bij dat je zomaar uit het niets de boete krijgt. Zeker niet nadat er iemand bij je thuis is geweest en gezien heeft hoe je hond eruitziet. Heeft hij je hond ook bekeken op mogelijke littekens of plekken oid?

Ok, Nederland bestaat wel vooral uit aai, aai mensjes die het zielig vinden als je, je dier eens flink corrigeerd met een mep of por máár een gerichte eenmalige harde aanpak is veel effectiever dan fikkie 1000x met een hoog in (fikkies ogen lief) stemmetje te vertellen dat iets niet mag en als fikkie dan toch doet wat niet mag agja.. dan krijgt hij als hij er mee stopt direct een koekje als hij wel weer braaf is. Hoezo ongewenst gedrag belonen :=

Laat je maar eens goed informeren bij een rechtswinkel oid. en zoek het ook maar goed uit wat er nu allemaal in het proces verbaal staat. Veel sterkte want het lijkt mij zwaar vervelend om te worden beschuldigd van iets wat je niet gedaan hebt. Het is natuurlijk wel zo dat je pas schuldig bent als het ook echt bewezen kan worden. Lijkt mij dat dit moeilijk te bewijzen is aangezien het niet heeft plaatsgevonden.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 12-05-11 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:12

Citaat:
Enne, TS; heb ik nog een vraagje; je geeft aan geen €500,- te kunnen betalen... hoe los je dat op dan als je wat overkomt, er wat stuk gaat of je hond ziek wordt?

Wat is dit nou weer voor een loze opmerking??

TS, ik zou het aanvechten. Wie heeft gezien dat jij je hond heeft mishandeld? Als dit maar 1 keer is gebeurd kunnen ze weinig doen lijkt mij. Mochten meer mensen het vaker gezien hebben zouden ze toch echt eerst als getuige gehoord moeten worden. Het lijkt me niet logisch als ze van 1 persoon uit gaan dat jij je doer mishandeld. belachelijk!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:15

was laatst toch ook iemand die zijn jack dood had geslagen en helemaal geen straf of bboete had gekregen?

Vind dit een absurt hoge boete :n