gedumpte kittens gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 18:57

hmm hij is wel het fanatiekst van het stel, dat zou wel bij hem passen!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:58

Captain, Jack en Sparrow....

Ach, als het beestje maar een naam heeft;) Wat een snoesjes trouwens...

Liesje89

Re: gedumpte kittens gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:03

Ik denk dat melk recht van de koe niet slecht is, maar pas wanneer je het uit een pak geeft :)
Door de toegevoegde rommel..

Goed dat je ze een kans geeft! Ik zou binnenkort idd wel een beetje (kitten)blikvoer door de melk gaan prakken, voor de extra voedingsstoffen en natuurlijk aanleren om dat voer te eten.
Wij gaven de kittens (die natuurlijk wel gewoon bij de moeder lagen) met een week of 4 al rustig aan een beetje blikvoer, dit ging heel goed.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:10

PussInBoots schreef:

Whaha, die is leuk!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 19:31

Lante schreef:
Ik heb ook eens een kitten van een paar weken oud grootgebracht. Ik gaf ze koffiemelk aangelengd met een beetje water en wat sheba erdoor geprakt (ziet eruit als kots :+ ). Daar ging het erg goed mee. Ik gaf het eerst in een injectiespuit (zonder naald natuurlijk), wel omdenken dat je heel langzaam doet drupje voor drupje, dat ze het wel rustig door kunnen slikken en later ging het beter vanaf een theelepeltje. Succes, wel toppie dat je ze gevonden hebt. Wat een kl**tzakken die zoiets doen zeg! :(

Mijn poes is nu aan het bevallen, als de jongen erbij weg zijn met een week of 12-13, dan wordt ze gesteriliseerd.

Spannend! Hopen dat alles goed verloopt!

Heb net een schoteltje vlees weer bij hun in de bench gezet, even aankijken of ze er nu zelf van eten. Ze krijgen al tanden dus zou nu toch wel moeten...
En bovendoen moet een hond van me over 2 weken worden geopereerd (krijgt een nieuwe kop in de knie), tegen die tijd zou het wel lekker zijn dat ze zelfstandig kunnen eten aangezien het revelidatieproses van de hond lang en zwaar zal zijn...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:33

Dan is het wel zo fijn dat ze dan zelfstandig kunnen eten ja! Vervelend voor je hond en jou, hopelijk gaat alles goed en herstelt hij ook helemaal goed :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:33

PussInBoots schreef:

_O-

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:19

PussInBoots schreef:

:D leuk als je ze roept om naar binnen te komen

Captain Jack Sparrow!!!

_/-\o_

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:24

:( :( :( :( :( :( Hoe kan iemand die schatjes nou willen verdrinken.

Ik ben heel blij dat je ze gered hebben, succes he, de goeie tips staan er al.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:35

Over melk, hier adviseren ze baby melk, kant en klaar uit de supermarkt, schijnt beter te zijn dan koe melk en is stukken goedkoper (en zelfde kwaliteit??) dan de kittenmelk.

Wat een vreselijke schatjes trouwens, kan me helemaal voorstellen dat je ze wilt houden :D

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 20:49

Bedankt voor alle tips!
Ze doen het nu heel goed op de koeienmelk, ze eten sinds 2 dagen ook alweer vlees wat nu wel goed gaat gelukkig! 2 eten het al zelfstandig maar schoner worden ze er niet op.... en in de nacht heb ik de tijden al tot 4 uur opgevoerd wat ze heel goed doen. overdag doe ik het afhankelijk aan hun, soms om de 2 uur maar kan ook om 4 uur zijn.

Ze begonnen overdag behoorlijk te miauwen als er iemand langs de bench liep, dus haal ze nu een aantal keren per dag er even uit om buiten lekker rond te rennen en te auwehoeren met de honden. leuk gezicht al die kleintjes achter een hond aan te hobbelen! Heb vandaag ook een stukje van de varanda voor ze afgezet waar ze overdag verblijven waar ze lekker rond kunnen lopen. Ja, nu beginnen ze echt leuk te worden!

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 07:55

Ben ik een zeur als ik om foto's vraag? :o :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:57

Dan ben ik denk ik ook een zeur :o

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:30

Wat super Sylvia dat je deze kleintjes hebt gevonden en dat je ze een eerlijke kans op leven geeft!
Wat super ook dat Scooby die kleintjes zo onder zijn hoede neemt :+:

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar nieuwe foto's en een update hoe het nu met ze gaat.. :)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:07

Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij!! Wat een liefjes.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:07

ik ga ook zeuren :) Dit vraagt om foto's :P

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:55

sorry, mijn computer is gecrast en ben bang dat het nog wel even duurt voordat hij gemaakt is of we een nieuwe hebben dus jullie moeten nog even op de fotos moeten wachten!

Ze zijn al aardig kieskeurig aan het worden wat betreft eten, alleen verse koeienmelk van de buren en vlees. de poedermelk willen ze echt niet meer!
Deze week nog even met ze naar de dierenarts voor ontworming en de juiste onvlooing spray, die ik nu heb helpt namelijk niet...
Oja, en ze kunnen al traplopen. naar boven gaat prima maar naar beneden niet. staan ze daar te miauwen!! Ze lopen nu overal heen en weer, ze beginnen nu lekker actief te worden!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:01

Aagh wat lief, van die traplopende ondeugende katjes in je huis <3 Succes met je computer!

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:02

Heel schattig en wat fijn dat het goed met ze gaat. Ongeloofelijk dat mensen ze nog in een zak stoppen en zo dumpen. Ik neem aan dat je ze op tijd laat helpen?

Wat een inzet voor die beestjes en wat leuk dat je honden er zo lief tegen zijn.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:28

Sorry van de tip van de spray :o Hebben ze al namen?

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 22:55

De computer doet het eindelijk weer, morgen zet ik er nieuwe foto's van ze erop!

Vandaag even met ze naar DA geweest voor een pilletje tegen wormen, vermoed dat ze die ook echt hebben aangezien ze bolle buikjes hebben dus even opletten of ik er ook wat uit zie komen. en zo ja, weer een nieuw pilletje. tja, je blijft rijden zo ;) (30 km naar DA)
De DA herzag zijn schatting van de eerste keer, hij denkt dat ze NU 4 weken zijn dus toen ik ze vond zo'n ander halve week!

Ze ze eten nu zelfstandig van een mix van blikvlees en verse koeienmelk, moet ze om en om bij het bakje zetten aangezien ze anders erom vechten.. En voor de zekerheid voed ik ze ook nog rond de 2 keer per dag met de fles.
Ze hebben het jachtinstinct al goed gevonden, alleen moeten mijn voeten en de honden er ook om geloven!

De tijden heb ik 's nachts afgevoerd, ik kan nu van 11 tot 8 doorslapen. ik heb wel voor de zekerheid een bakje met eten in de bench maar ze eten er dan niet van en hoor ze ook totaal niet. echt heerlijk als je lekker door kan slapen!! overdag melden ze zich om ongeveer de 4 uur, heb constant een bakje er staan en meestal blijf ik er dan even bij als ze eten om zeker te weten dat ze allemaal wat binnenkrijgen.

En uiteraard laat ik ze helpen, er lopen er aardig wat katten rond en heb zelf echt geen zin in nestjes! met ongeveer 8 maanden kon dat geloof ik?

En de DA raade inentingen tegen kattenziektes aan, maar twijvel daar nog over aangezien ik niet zo'n grote voorstander normaal van ben. meestal verzwakken ze daardoor juist uit mijn evaringen...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 02:25

Goed van je dat je ze groot wilt brengen! Alleen koeienmelk zou ik echt afraden, als ze hun vlees eten kun je gewoon water erbij geven.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:38

Ik zou ze wel echt laten inenten hoor! En castreren/steriliseren kan geloof ik met een maand of 7/8 indd. :)

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 15:18

komen de kattenziektes dan vaak voor? zie hier alleen in de asiels af en toe niesziekte...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:46

wat bedoel je met kattenziektes? wormen enzo, van die standaard dingen? het is natuurlijk gewoon verstandig, als ze straks naar buiten gaan kunnen ze vanalles op lopen, en zijn ze er wat meer tegen beschermt. Niesziekte kan geloof ik wel dodelijk zijn iig.