Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Elin_ schreef:Sorry ,maar ik hoop echt met 1000000% dat TS geen hond neemt..
1. Alleen?!
2.Buiten snachts?!
3. Allergie ?!
Etc.. Alsjeblieft.. doe geen hond of neem er 2 dat ze mekaar kunnen vergezellen.
Ik vind het gewoon sneu dan..
Citaat:Ik vind het een beetje onzin dat de hond binnen moet slapen bij "de roedel" moet iedereen die zijn hond niet op de slaapkamer wil dan ook maar geen hond hebben. Het maakt voor onze hond echt niet zoveel uit of ze in de bijkeuken of de garage zou slapen. Zolang we maar zorgen dat het voor de hond een fijne plek is.
. Onze buren hebben een buitenhok (zeg maar kennel), maar doen daar de hond pas in als ze zelf gaan slapen, en dat is eigenlijk helemaal niet zo gek, omdat het een groot hok is met een binnenhok er aan vast in de schuur (en dus altijd redelijk warm). Ik denk dat die hond meer ruimte heeft 's nachts dan een heleboel andere honden. Het gaat trouwens om een jachthond. Colway schreef:Citaat:Ik vind het een beetje onzin dat de hond binnen moet slapen bij "de roedel" moet iedereen die zijn hond niet op de slaapkamer wil dan ook maar geen hond hebben. Het maakt voor onze hond echt niet zoveel uit of ze in de bijkeuken of de garage zou slapen. Zolang we maar zorgen dat het voor de hond een fijne plek is.
Het maakt voor de hond wel degelijk uit, alleen kan hij dat niet zeggen en gaat hij af op gewoontes, routines en structuur. Hij zal er vast oud mee worden, goed bij blijven eten. Maar je moet je afvragen of een hond zo'n leven verdiend. Een hond hoort niet alleen. Dat is al zo lang duidelijk. Dat wil niet zeggen dat een hond alleen niet kan functioneren. Lukt prima, alleen gaan we het dan hebben over kwantiteit of kwaliteit?
xmarlies96 schreef:Iemand bij mij in de straat heeft net een pup en die slaapt gewoon 's nachts in een geisoleerd buitenhok en dat gaat prima.
Ik weet zelf ook wel wat ik doe, dit topic mag gesloten worden!
Citaat:Hij is ook niet alleen! Alleen 's nachts een hond die binnen slaapt is toch ook alleen in de woonkamer of niet soms?
Ik hoef nu geen reacties meer over dat het zielig is alleen of over dat buitenhok gedoe ik wil alleen serieuze reacties.
Kendra schreef:De meeste honden slapen 's nachts toch ook gewoon in een bijkeuken of ander (klein) hok? Ik denk dat een buitenhok, met een soort binnenhok er in als plek waar ze redelijk warm kunnen liggen, op een vlonder met een goede mand er in helemaal niet zo slecht is. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe lang je de hond er in laat ...als je niet wilt dat je hond en kat samen in huis zijn voorzie ik voor in de winter wel problemen - want dan heb je lange nachten - bij ons wil alles dan toch wel 's avonds lekker warm binnen liggen bij de baas. Onze buren hebben een buitenhok (zeg maar kennel), maar doen daar de hond pas in als ze zelf gaan slapen, en dat is eigenlijk helemaal niet zo gek, omdat het een groot hok is met een binnenhok er aan vast in de schuur (en dus altijd redelijk warm). Ik denk dat die hond meer ruimte heeft 's nachts dan een heleboel andere honden. Het gaat trouwens om een jachthond.

xmarlies96 schreef:Dat bedoel ik mensen doen wel heel brutaal en ik heb ook hersens hoor dus je hoeft niet dat ik 15 ben domme reacties te plaatsen ach laat maar, bokt is altijd hetzelfde mensen die zeggen dat je het niet moet doen. Gelukkig zijn er nog mensen die wel goede tips en alles weten volgens mij de mensen die hier nu brutaal reageren hebben helemaal geen ervaring met honden in een buitenhok.

Colway schreef:Topic lijkt mij wat onzinnig worden, je hebt blijkbaar al lang je zin op een hond gezet en die gaat koste wat het kost dus komen. Jammer, een hond is meer dan alleen een 'speelkameraadje'
Kosta schreef:Tja ik zal wel een dierenbeul zijn, maar onze honden krijgen dus ook geen kachel in hun hok, ze liggen windvrij en slapen er altijd, hoe koud het ook is. Ze liggen wel lekker tegen elkaar aan en al vriest het 10 graden, als ze 's morgens naar ons toe komen om ons te begroeten zijn ze gewoon lekker warm.
Kosta schreef:Tja ik zal wel een dierenbeul zijn, maar onze honden krijgen dus ook geen kachel in hun hok, ze liggen windvrij en slapen er altijd, hoe koud het ook is. Ze liggen wel lekker tegen elkaar aan en al vriest het 10 graden, als ze 's morgens naar ons toe komen om ons te begroeten zijn ze gewoon lekker warm.
xmarlies96 schreef:Kosta schreef:Tja ik zal wel een dierenbeul zijn, maar onze honden krijgen dus ook geen kachel in hun hok, ze liggen windvrij en slapen er altijd, hoe koud het ook is. Ze liggen wel lekker tegen elkaar aan en al vriest het 10 graden, als ze 's morgens naar ons toe komen om ons te begroeten zijn ze gewoon lekker warm.
Eindelijk iemand die het met me eens is.