Om 7 uur staat mijn vriend op, hij slaapt dan nog.
Mijn vriend laat hem dan even in de tuin met de deur open en gaat ontbijten en geeft hem zijn brokken. De hond komt dan vanzelf weer binnen. Om 8 uur gaat mijn vriend naar het werk, dus gaat de hond sowieso dan binnen. Vervolgens gaat hij voor de schuurdeur zitten (want er is iemand weg) totdat ik om 9 uur beneden kom. (Eerder zat hij dan te blaffen en huilen, dat is gestopt gelukkig) Ik zet de deur weer open, dus hij kan weer naar buiten, maar dit doet hij eigenlijk nooit. Hij gaat weer in zijn mand liggen slapen. Tegen een uur of 10 ga ik dan wat werk in huis doen, waarbij hij eigenlijk continu achter me aan loopt.
Om 12 uur komt mijn vriend weer thuis en gaan we even zitten en wat eten. (Hond ligt dan tussen ons in op de grond
) Meestal spelen we daarna even met hem. Met zijn bal of gewoon even met hem rondrennen, dan rennen mijn katten ook mee, vind ie prachtig
Dan gaan we weer even zitten en gaat hij weer slapen. ( Hij kan dus gewoon nog steeds naar buiten als ie wil) Meestal gaan we daarna even weg, boodschappen doen ofzo en dan moet hij even thuis blijven. Als we weg gaan laat ik hem in zijn mand blijven, aaien we hem beide, zeggen tot straks en gaan weg. Hij kan dan alleen in de keuken en huiskamer komen, we zetten de radio een beetje harder en doen alle ramen dicht. Meestal is er ook wel een kat binnen. Als we dan terug komen blaft hij en zit achter de deur. Of we hem laten weten dat wij het zijn of niet maakt niet uit. De enige manier om hem stil te krijgen is hem optillen
Dus ik til hem op en zet hem weer neer. Dan rent hij blaffend naar mijn vriend en die doet hetzelfde. Dan doen we de tuindeur weer open en meestal maakt de hond even een rondje om het huis heen, dan komt hij weer bij ons liggen. Tegen 5 uur begin ik met het eten en laat hem dan bewust in zijn mand liggen, want anders ligt hij achter me te schooieren en naar buiten wil hij toch niet. (Dan schooierd hij vanachter het muggengaas voor de deur
) En vervolgens gaan we eten, waarbij hij in de keuken moet blijven ivm het schooieren. Tijdens het eten sturen we hem een paar keer terug naar de keuken, omdat hij steeds een stukje dichterbij komt liggen en uiteindelijk alsnog onder tafel ligt. Daarna gaan we wandelen en mag hij mee in de auto. Inmiddels wacht hij totdat ik zit en hij erin mag en blijft mooi tussen mijn voeten zitten. Eerder stuiterde hij de auto door en zat te shaken als een rietje zodra we stil stonden omdat hij er uit wilde
Met uitstappen wacht hij ook tot ik zeg dat het mag.Tijdens het eerste stukje wandelen zit hij vast, anders gaat hij rondjes om de auto rennen.

Daarna mag hij los en gaat hij zijn eigen gang even. Daarna zijn we hem altijd kwijt, totdat we naar beneden kijken want dan loopt hij of onder mijn schoen, of tussen ons in. Dan zeggen we iets in de zin van doorlopen ofzo of gooien een stok of dennenappel weg, en dan loopt hij weer mooi vooruit en loopt te snuffelen en scharrelen
Af en toe gooien we iets voor hem of rennen een stukje met hem mee. Ik laat hem over palen of boomstammen springen, over muurtjes lopen etc. Af en toe laten we hem sowieso even komen en even zit en poot ter controle of hij nog luistert. Vlak voor we weer bij de auto zijn gaat hij weer vast en gaan we weer naar huis. Dan mag hij mee naar de kamer en gaat weer slapen (Dit hoeft hij niet, hij kan gaan liggen of doen wat hij wil) Tegen 11 uur gaan we slapen en loopt mijn vriend eerst nog een stukje met hem. Dan brengen we zijn mand naar de keuken en doen het licht uit ed. Voor we naar boven gaan wensen we hem en de katten welterusten en zeggen tot morgen. Dan blijft hij tot de volgende morgen slapen. Komt niet drammen bij de deur ofzo. Heeeel af en toe snappen we hem op de bank als er iemand naar de wc gaat.
Volgende dag begint het ritueel weer in grote lijnen overnieuw, tenzij de zoon van mijn vriend hier is. Die gaat vaak met hem naar de speeltuin en dan moet hij van de glijbaan enzo
Sowieso neemt die de hond overal waar hij gaat mee.Edit: Iemand vroeg naar corrigeren, dan pak ik hem idd even bij zijn nekvel, maar hij piept al voordat ik hem aanraak. Eigenlijk doen ik dat alleen als hij wegloopt (onder de heg door) of als hij niet luisterd als we buiten zijn/wandelen.
Hij is hier nu een kleine maand, maar als mijn vriends zus komt, is het net of hij haar niet meer kent. Kijkt even wie het is en gaat weer slapen. Naar helemaal vreemde mensen blijft hij even liggen brommen.
Andere dieren kijkt hij helemaal niet naar, alleen mijn rode kater speelt wel eens met hem en begroet hem altijd als eerste. De andere katten lopen hem straal voorbij en hij draait zijn kop nog niet naar ze om
Ook vreemde katten in de tuin zijn geen blik waardig. Honden interesseren hem ook niet als hij in de tuin is, tijdens het wandelen gaat hij wel naar ze toe. Dan doen we hem vast en loopt hij er zo langs.