De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:32

xmarliez schreef:
Jeetje kimmie261, je kunt ook overdrijven :P onze honden zitten in de bech in de nacht omdat ze inderdaad ALLES slopen. Overdag zijn ze de hele dag buiten of op kantoor. Mogen alles slopen als ze het maar buiten laten, krijgen grote botten, houtstokken en kunnen rennen zover ze willen. In de avond liggen ze uitgeput binnen in hun mandje totdat ze beginnen te zeuren en de bench in willen die in de garage staat. Iedere avond willen ze lekker naar bedje toe en dat doen ze uit zichzelf dus om nou te zeggen dat wij de vrijheid van onze honden ontnemen door ze 'op te sluiten' in de bench gaat wel een beetje ver imo.
Want als er iemand staat voor vrijheid voor dieren ben ik het wel :D

Wij hebben trouwens een huis om in te wonen en niet om te laten slopen dus daarom dat onze honden ook niet binnenkomen als wij niet thuis zijn maar op kantoor of in de garage met de deur open zodat ze onder de carport kunnen.. echt zielig eigenlijk he.....

Je bent echt een dierenbeul hoor _O- haha ( maar ben t volkomen met je eens)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:42

waarom kunnen de honden dan niet gewoon los in die garage??

en ach drama...als hier iemand een konijn in een gewone kooi binnen heeft zitten blert ook iedereen dat dat hok te klein is ( en vaak is dat hok groter als een bench voor een hond) ,en dat dat konijn een vriendje moet hebben..

een hond wat een roedeldier bij uitstek is wordt tegenwoordig in kooitjes gestopt...en ja ik vind dat vreselijk,zeker nu rottweiler nr 4 binnen is gekomen met vergroeide poeten van het liggen in een bench..

en ik snap niet waarom er gezegd wordt dat een kennel van 3x3 zielig moet zijn omdat honden daar ineens dagen in moeten leven,waarom leeft een hond ineens 24/7 in een kennel,en in een bench maar een paar uur,je kan je hond ook voor die paar uur meer plek geven en dus ruimte als in een kennel/hal/bijkeuken garage/ whatever geven,je hoeft ze niet in een kooitje te stoppen??

ik heb het erover dat een gewone huishond moet je ruimte geven,heb je dat niet,begin dan niet aan een hond...punt...

secricible die foto :') :') :') ,hahah wat erg...je hebt sneeuw in huis....

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:43

idd heeft niet iedereen een extra ruimte daarvoor ter beschikking en goof ook hier heb ik er geen behoefte aan om een sloper eerst zijn gang te laten gaan. Misschien heeft Kimmie idd tips om het slopen zonder bench af te leren, het gebeurt nl normaal gesproken niet waar je bij bent, maar puur wanneer je er niet bij bent.

De bench die wij voor de pup gebruiken is de grootste maat die er is, hij kan zich daar zeker in keren, springen bijv, daar past hij ruim in hoor en is geen vaste oplossing, maar mijn ervaring is juist dat wanneer je ze zo klein alleen laat de slopers zich vrijheden gaan veroorloven. Wanneer je er bij bent kun je bestraffen, maar waarom mag het nu niet terwijl ik 's nachts alleen was en ik heerlijk de hele nacht aan een kozijn/tafelpoot kon knagen, zonder iemand die me zag. Wij hebben moeilijke honden gehad in het verleden, de laatste erg moeilijk en hiervoor zijn we ook bij een gedragstherapeut geweest oa. Een bench wordt door de 'experts' overal ook aangeraden en als hulpmiddel ingezet. Het advies om de bench verkleinen om ze zindelijk te krijgen heb ik ook gehad. Nu vind ik dat normaal niets, met geduld en op tijd met je pup naar buiten werpt echt wel vruchten af, maar er zijn ook lastigere types. Onze vorige hond kwam met 12 weken van de fokker en wilde niet zindelijk worden. Hij deed het juist het liefst in zijn eigen ruimte (hij had buiten een ruime binnen en buitenkennel), op zijn eigen deken, speelde erin, vrat het op, smeerde hond nr 2 eronder en weigerde het op wandeling te doen. We hebben er alles mee geprobeerd, uren wandelen net zolang bijv tot hij het een keer zou moeten doen, maar vergeet het maar. Ik kan me dan best dit soort advies voorstellen, deze hond stond regelmatig bij de dierenarts wegens ontstekingen die hij kreeg van zijn eigen ontlasting opeten. Zijn verhaal is misschien extremer, maar niet voor iedere pup/hond is het vanzelfsprekend met de normale opvoeding. Wij hebben hem overal op laten chechen door de dierenarts, maar geen medische aanwijzingen voor dit gedrag bijv. Mensen gebruiken misschien de hulpmiddelen te snel uit gemak, maar een ruime kennel voor de nacht en het aanleren om alleen in huis te kunnen blijven in een ruime kennel, noem ik geen kooitje waar je je hond indrukt.

Wij hebben een kennel buiten, ruim binnen en een buitenplaats, maar ik vind voor een pup de bench toch fijner, hij staat naast onze slaapkamer en ik kan hem nog gerust stellen etc. Bovendien is de volwassen hond waar hij mee samen leeft nog steeds een enorm stuk groter dan hij en vind ik het wel een fijn idee dat de pup niet gelijk het onderspit delft tijdens mij afwezigheid.

Ieder zijn mening, als je de ruimte hebt en het niet erg vind dat je daarna weer mag klussen, ook helemaal goed. Ik ben het zeker met Kimmie eens dat een te kleine bench voor uren per dag het lot van een hond niet mag zijn, maar ik zie er bij een juist gebruik echt voordelen van.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:58

Kimmie, sorry maar ik vind dat je overdrijft :P Ja het is inderdaad slecht als mensen de bench als gemaksmiddel zien. Maar als je niet genoeg ruimte hebt om een enorme kennel voor je hond te bouwen waarin ie zijn gang kan gaan, moet je maar gelijk geen hond nemen? Sorry maar dan heeft de DB de komende maanden de handen vol aan het ophalen van al die zielige honden die een prima leven hebben in een misschien wat klein huisje.

De honden van mijn vriend zijn altijd met de bench groot gebracht (heb zelf helaas geen honden |( ). De truc is dat de bench het heilige plekje van je hond moet zijn. Naar de bench gaan moet een feestje zijn: eerst hebben we gespeeld, dan koekjes, dan lekker in de bench om te slapen. Hond niet storen in de bench, het moet gewoon zijn rustige plekje zijn. En ook never nooit erin stoppen als straf.
Als je dat aanhoudt, (en ik zeg er maar gelijk ff bij dat er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn :P ) dan vind je hond het echt niet erg om in de bench te gaan. Met als gevolg dat je het kan gebruiken als hulpmiddel bij het afleren van dingen slopen, of, in het geval van mijn vriend, als je pup de rangorde in huis nog niet helemaal snapt (ze kreeg af en toe een haal van de iets oudere katten, die er eerst waren en dus de baas waren. Hij had liever niet dat dat 's nachts zou gebeuren wanneer zij er geen zicht op hadden).

En nee, ze zat er nooit uuuuuuuuuuuuuren in, maar als het goed is ben je ook meestal geen uuuuuuuuuuuren weg als je een hond thuis hebt zitten.

Fannie is nu een blije, oude hond die elke dag kwispelend achter haar baasjes aan wandelt door het huis heen, tuurlijk is het altijd leuker voor een hond als ie de hele dag vrij rond kan rennen, maar wij kunnen toch ook gelukkig zijn op een flat ipv in een gigantisch huis :)
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 03-05-11 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:59

Ik ken iemand die d'r labrador 23 uur per dag in de bench heeft zitten. Ze gaat er wel 4 uur mee wandelen iedere dag.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:02

maikeltje schreef:
Ik ken iemand die d'r labrador 23 uur per dag in de bench heeft zitten. Ze gaat er wel 4 uur mee wandelen iedere dag.

Cool, hoe werkt haar tijdmachine? Want 23 uur per dag in de bench en 4 uur wandelen lijkt me wiskundig gezien onverantwoord :P

Los daarvan, dat is dus best wel heel erg lang :\ Waarom zou je dat doen?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:02

23 + 4 = 27 uren in een dag?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:04

kimmie261 schreef:

Ja, weet niet wat dat is, eigen kussens moeten stuk. Gaat ook met zeer veel beleid! Eerste hoes word weken over gedaan, maar dan heeft ze een gaatje en dan wordt dat (op het moment dat we neit thuis zijn...) heel voorzichtig open gepeuterd (het liefst gewoon de rits open trekken, maar meestal zet ik die vast ter preventie :j :\ Werkt namelijk heel goed :roll: ), totdat de vulling er uit komt. Dan wordt er heel rustig een scheur gemaakt en dan is het feest *\o/* *\o/* *\o/*
Blijkbaar is het erfelijk, moeder heeft namelijk hetzelfde probleem...

Je kan je dus voorstellen, mijn hond krijgt geen kussens meer, vooral ook omdat ze er toch niet op slaapt. Geloof me, een bench is ideaal voor die honden met een poolvachtje. Hoe kouder, hoe beter...

En ik vind het wel moeilijk om je discussie aan te pakken, want je hebt het wel over extremen. Denk dat niemand het normaal vind dat een hond zodanig in een bench heeft gezeten dat zijn poten krom zijn. Dat is om te huilen en is dierenmishandeling. Ik denk ook dat niemand hier zijn bench zodanig gebruikt dat dat gebeurt...
Een bench is een ideaal middel om je hond even apart te zetten voor rust of om te gebruiken als trainingsmiddel i.m.o.: of dat nou is om hem te leren niet te slopen, of om zindelijk te worden. Het moet gebruikt worden om het de hond daarmee aan te leren en als het bijdraagt aan een betere opvoeding is er i.m.o. niets mis mee... Maar het moet niet zo zijn dat de bench standaard dagelijks uuuren gebruikt wordt..
Zo slaapt mijn hond 's nachts bij mijn ouders nog steeds in een bench. Durf haar daar niet los te laten, ben nog steeds aan het denken hoe we dat het beste aan kunnen pakken. Het huis (m.n. woonkamergedeelte) is niet bepaald hondproof daar, dus ze zal niet alleen in de kamer mogen slapen (mijn moeder vermoord me als ze op de bank klimt!). In de slaapkamer gaat niet, ten eerste is de logeerkamer daar te klein voor, ten tweede trek ik het niet om een hond in mijn slaapkamer te hebben als astmapatiente.
Denk dat we de volgende keer eens gaan kijken om de bench naar boven te verplaatsen en die op de andere logeerkamer te zetten, maar dan wel met het deurtje gewoon open: wel de vertrouwdheid van haar bench, zonder dat ze er in zou moeten slapen. Overigens is die bench nog groter dan mijn eigen bench en gaat ze er ook bij mijn ouders gewoon lekker in liggen slapen als het deurtje open staat. Dan past ze er languit in (mijn hond slaapt namelijk met haar achterpoten achter zich uitgestrekt en voorpoten voor zich uitgestrekt, of op haar zij met haar poten naast zich) en heeft ze nog ruimte over..

@Magrathea: ik dacht hetzelfde als jou, hoe doe je dat? Vind het ook wel zielig eigenlijk, 23 uur per dag in een bench. 4 uur wandelen vind ik dan in verhoudign veel en veel te weinig... Dat zijn de gevallen waarbij ik me helemaal aansluit bij Kimmie.
Laatst bijgewerkt door secricible op 03-05-11 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:04

Geen idee waarom ze het doet, dat doet ze al van pup af aan. De hond zit er dus altijd in behalve als ze ermee wandelt. Wat ze best veel en vaak doet wel. Vandaar dat ik schreef 23 uur bench, 4 uur wandelen :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:06

maar is dat gewoon een bench zoals waar wij het over hebben, of is het een kamerkennel? Dus een bench van bijv. 1x1m, of een kamerkennel van bijv. 3x3m? Dat vind ik namelijk nog een verschil, howel ik het beide erg zielig vind.
Als de hond de hele dag in een hok zit, kan hij nooit eens lekker spelen, behalve tijdens een wandeling... Dan kun je toch ook niet genieten van je hond?

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:08

Wij gebruiken de bench omdat onze hond er van houd. We zijn eraan begonnen toen ze tien weken was. Ti's een oud duitse herder en we wilde haar een vaste plek geven. Haar eerste nachten is mijn moeder op de bank blijven slapen en als ze moest janken of piepen liet mijn moeder haar hand even zien en dan was het goed. Nu is ze drie en is ze soms niet uit die bench te slaan! Heerlijk vind ze het. Als het bed tijd is geeft zij dat altijd aan. Ze wacht nu gewoon tot we eindelijk boven zijn! Kan ze lekker slapen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:11

vind het prima hoor dat jullie mij vinden overdrijven...maar ik vind het echt pure ondingen...

en Magrathea vele honden brengen alleen al nachten lang in zo'n kleine kooi door,een nacht is al snel een uur of 9 a 10...10 uur lang een bewegingsdier op een oppervlakte van 1m2 ,en dan nog maar niet de "uurtjes"overdags meegerekend...moet je eens optellen hoe lang een hond vaak in zo'n kooitje zit,en weet je een klein volwassen hondje in de grootste formaat bench ,die kan zijn kont nog wel keren,maar een grote hond :n ...en dan zeg ik,maak dan een kennel als je een sloper hebt,die hoef je ook niet mega te maken hoor,maar die kan je wel hoogte geven zodat een hond rechtop kan staan en zo groot maken zodat een stukje lopen mogelijk is...

puppies in kooitjes wil ik het maar helemaal niet over hebben.... -O-

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:11

Ben het met je eens Kimmie :j . Hond piept, koop een bench. Hond is niet zindelijk, dump hem in de bench. Hond piept als hij alleen is, gooi hem d'r maar in :j top die dingen.... Not!

Mijn terriër dame heeft ook zeer lang gesloopt. Negeren bij thuiskomst, opruimen waar ze niet bij is en verder gaan met de dingen die je doet. Ik weet dat ze graag dingen sloopt waar voedsel in heeft gezeten. Kinderhekje voor de keuken, probleem opgelost.
Koekjes in je jaszak? Eigen schuld :) Vriendlief was dat niet gewent, alles netjes dicht doen. Heeft dat snel geleerd hoor, toen z'n zakken van zn jas uitgescheurd waren.. Tja, Gips ruikt eten... Hond in de bench doen? :n , nooit. Arm ding heeft vroeger alleen een bench gehad als plek waar ze droog kon liggen. Nu ligt ze heerlijk op de bank!

Mnesen heben tegenwoordig geen geduld meer met hun dieren. Ze moeten alles binnen 2 weken kunnen, anders maar in de bench.

Eens in de zoveel maanden heeft Sanne nog al last van haar darmen, raakt dan s'nachts aan de diarree. Ik moet er niet aan denken dat dat arme ding alleen maar rondjes in haar bench draait omdat ze zo nodig moet, en vervolgens ook nog eens in haar eigen ontlasting moet liggen :n .

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:12

maikeltje schreef:

_O- _O- _O-

Die iemand ben ik. :D

Is een onderling grapje n.a.v. een opmerking van een bepaalde bokker.

Mijn hond zit 's nachts in de bench en overdag als ik weg ben gewoon los in de gang. Dit dus om slopen te voorkomen. Kimmie ik heb echt geen ruimte voor een kennel en ik zie niet in waarom ik dan geen hond zou mogen hebben. Overdag ben ik meestal thuis, beest krijgt genoeg aandacht en beweging, gaat bijna overal mee naar toe. Het lijkt nu net wanneer er een bench in huis is, dat de hond er dan wel bijna de hele dag in zal liggen.
Soms is zo'n ding gewoon handig, naar mijn bescheiden mening dan. ;)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:12

Ik had even geen zin om het hele topic door te lezen maar,

Wij hebben ook een bench in huis. Heerlijk dat ding staat open en de hond gaat erin als deze rust wil.
Het is echt z'n eigen plek en hij voelt zich er op z'n gemak. Wij zijn er juist voor en vooral met pups, zodat ze lekker een eigen plekje hebben en daar kunnen rusten.

skyline

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:14

ik vind zoon bench not done , als de hond er niet uitkan .
Niemand zit immers graag in een hokje :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:15

Volgens mij geeft Kimmie ook aan dat ze in de gang doen (volgens haar) een goede oplossing is, ze is gewoon tegen het hokje van 1x1M. Neem aan dat je gang groter is dan dat ;)

Waarom vind je een pup in de bench dan zo'n probleem Kimmie? Juist voor een pup is die bench groot genoeg? Toen mijn hond pup was, paste ze 10x in die bench, nu nog maar 1,5x bij wijze van spreke. In verhouding was die bench net zo groot als een kamerkennel is voor een volwassen hond...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:18

ja precies tis zo "handig",hadden jullie ook een hond genomen als er geen kooitjes waren,of hadden jullie dan wel een andere oplossing gezocht...waarom kan bv die hond overdags in de hal liggen en snachts niet??

waarom moet zo'n dier dan in een kooitje,dat snap ik werkelijk niet ....

secricible ,jou hond doet me denken aan een rottie van iemand die hetzelfde in de tuin had gedaan met een kussen,en erin was gaan liggen en dus vol statische bolletjes zat... :D :D

was echt zo grappig....

enne als mijn honden rust willen kruipen ze ep de bank,of op een van de kussens die her en der liggen,of op bed,zie niet in waarom een hond alleen rust kan hebben in een kooi???

en pupjes in een kooi,weet je ik heb hier ook pupjes en die slapen bij ons,en moet er niet aandenken dat die diertjes die nog zo aan je hangen en zo zoeken naar het nieuwe leventje en naar warmte,dat deze in een ijzeren kooi moeten zitten,opgesloten en alleen...nee echt...helemaal niets voor mij,kan er verdrietig van worden als ik eraan denk...

maar grootste gros van de hondjes groeit inmiddels op in kooitjes,zelf in koude schuren als ze niet zoet zijn,kan je hier lezen...dus ach...het is allemaal zo makkelijk gemaakt met hondenkooitjes...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 03-05-11 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:19

maikeltje schreef:

dat vind ik gewoon ziek..... dan heeft ze haar hond om in een kooitje te zien zitten? :n vind ik niet kloppen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:19

Kimmie bedoeld voornamelijk pup in de bench met deurtje dicht. De nachten dat de pup maar 'even door moet janken' terwijl het juist voor een pup dan al zo moelijk is.
Het is een roedel dier, wordt ineens bij z'n moeder en broertjes/zusjes weggeplukt, in een bench gegooit en is de hele nacht alleen. Als je puppekop lekker bij je neemt, zul je zien dat het al een stuk beter gaat :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:20

kimmie261 schreef:
als ik mijn honden hier zie,die slapen dan snachts bij ons in de slaapkamer,die verliggen steeds om een koele plek op de grond te vinden,hoe doet een hond dat die opgesloten zit op nog geen m2? en nee,die metalen plaat wordt echt warm van de lichaamswarmte van de hond,beest kan geen kant op in een afgesloten kooi,en is dus gedwongen op een warme plaat te liggen..

Ahum.. een hond in de slaapkamer
Nu snap ik waarom je geen bench nodig hebt :+

Ik wil dus geen hond in de slaapkamer want dat vind ik ronduit smerig :=

Sinds vorige week hebben wij een pup van 5 maanden
een voormalig straathondje uit Portugal die dacht dat ons huis de straat was
Poepen in huis, sprong op tafel als er eten te vinden was,
ging er me m'n dure leren laarzen vandoor met het plan ze op te gaan eten..
De bench is dan een prima uitkomst!
nu zijn we een week verder en ligt ze er alleen in de nacht nog in en is ze al zindelijk
Nog even en de bench kan helemaal weg
Ik vind het ook ondingen maar ze zijn bij het zindelijk maken o zo handig :j

edit:typefout
Laatst bijgewerkt door unamie op 03-05-11 22:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:21

En als je hem dan bij je neemt en je hem daarna niet meer elke avond bij je wilt hebben?
Lijkt me dat je dan een probleem hebt, je hebt m net gewend gemaakt dat hij lekker bij jou mag liggen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:22

kimmie261 schreef:
waarom kunnen de honden dan niet gewoon los in die garage??

en ach drama...als hier iemand een konijn in een gewone kooi binnen heeft zitten blert ook iedereen dat dat hok te klein is ( en vaak is dat hok groter als een bench voor een hond) ,en dat dat konijn een vriendje moet hebben..

een hond wat een roedeldier bij uitstek is wordt tegenwoordig in kooitjes gestopt...en ja ik vind dat vreselijk,zeker nu rottweiler nr 4 binnen is gekomen met vergroeide poeten van het liggen in een bench..

en ik snap niet waarom er gezegd wordt dat een kennel van 3x3 zielig moet zijn omdat honden daar ineens dagen in moeten leven,waarom leeft een hond ineens 24/7 in een kennel,en in een bench maar een paar uur,je kan je hond ook voor die paar uur meer plek geven en dus ruimte als in een kennel/hal/bijkeuken garage/ whatever geven,je hoeft ze niet in een kooitje te stoppen??

ik heb het erover dat een gewone huishond moet je ruimte geven,heb je dat niet,begin dan niet aan een hond...punt...

Omdat er dan niets meer van de garage overblijft :D aangezien wij een hond hebben met ADHD en alles pakt wat hij pakken kan lijkt me dat geen goed idee want voor we het weten hebben we geen frietpan en tostiijzer meer en sorry hoor.. maar voor alleen te slapen kan het prima in een bench want die benches zijn net zo groot als een grote hondenmand waar ze prima in kunnen liggen maar wel achter 'slot en grendel' omdat ze anders werkelijk ALLES stukbijten.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:23

Eigenlijk heb ik niet zoveel zin om verantwoording af te leggen aan iemand die ik helemaal niet ken. ;)
Maar goed, mijn hond zit 's nachts niet los in de gang, omdat ze dan de hele boel bij elkaar blaft en ik hou graag mijn buren te vriend. De reisbench waar ze in slaapt geeft haar waarschijnlijk een veilig gevoel omdat die afgesloten is aan 3 kanten. Ik voel er weinig voor om een soort hol voor haar te bouwen in mijn gang als je het niet erg vindt.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:23

MirandaNH schreef:
maikeltje schreef:

dat vind ik gewoon ziek..... dan heeft ze haar hond om in een kooitje te zien zitten? :n vind ik niet kloppen

Het is nog een bokker ook :j