Puppie wil snachts niet slapen...TIP'S...???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:51

urbanmove schreef:
Ik wil graag even benadrukken dat de benche overdag opstaat en hij er in gaat om te slapen of ff rustig te liggen. Wanneer de hond groot genoeg is gaat de bench weer de kelder in en maakt deze plaats voor een mat.

Ik wil niet geassocieerd worden met de duidelijke opvattingen over het gebruik van een benche in combinatie met het neger van je hond of "opsluiten" er van.

Ik was puur opzoek naar tips van andere puppyopvoeders. Ik ben niet opzoek naar oordelen wat ander hier van vinden. Iedereen doet het op zijn of haar manier en daar ben ik het ook niet altijd mee eens.

Wij waren ook van plan de bench weg te doen. Maar inmiddels is ie 5 en staat er nog steeds een bench (open) in de kamer, eentje van stof zelfs. Onze hond vind het heeeeerlijk om er in te liggen. Liep net naar beneden (we hebben hem gisteren weer opgehaald uit het pension na onze vakantieweek) en hij ligt op zijn rug in zijn bench te slapen :z . Dus tsja, soms kiezen de dieren het zelf uit....

Tooske

Re: Puppie wil snachts niet slapen...TIP'S...???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:54

Idd naast je bed zetten was ook mijn tip dat hebben we hier namelijk ook al vaker gedaan en als ze dan gaan piepen je hand erin steken was vaak al genoeg. Succes!
(Heeft wel 2 weken geduurd hoor voordat ze naar beneden gingen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:00

Wij nemen pups ook altijd in bed de eerste tijd. Bedenk eens hoeveel veranderingen zo'n babydier al te verwerken krijgt, dan is helemaal alleen in een kooi moeten slapen echt wreed. Elk levend wezen heeft (fysiek) contact nodig, bij jonge dieren en mensen is die behoefte nog eens veel groter. Ik vind het zelf ook hartstikke gezellig trouwens :+: , maar ik ben er echt helemaal voor om zo'n jonge hond de eerste tijd in bed te nemen, je merkt wel wanneer de tijd rijp is om wat afstand te nemen (of niet, als het te gezellig blijkt ;) ).

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:21

Ikzelf zie de bench als een hulpmiddel.
Pupjes zijn erg ondernemend en onze huizen met alles dat daar in staat zijn niet altijd even veilig voor ondernemende puppytandjes. Denk aan electriciteit (snoeren en apparaten), kastjes met schoonmaakmiddelen, koelkasten etc etc.

Als jij s'nachts slaapt en je wil je puppy niet in bed dan kan een bench heel veilig zijn. Puppylief kan op die manier niet bij de stopcontacten, je nieuwe pantoffels of boekjes lezen (dat deed de onze graag).
Ikzelf heb de bench nooit gebruikt om mijn pup maar even weg te moffelen. Het was puur een hulpmiddel voor als pupje na het eten, drinken, spelen, plasje/poepje doen mooi even 2 uurtjes in kon slapen. Op die manier kon ik met een gerust hart mijn huishouden doen, de stallen uitmesten of iets anders doen dat mijn volledige aandacht nodig had.

Zoals ik al zei Lola heeft de eerste 3 weken bij mij in bed geslapen. Ach en vies? Mijn Lo rook heel lekker, een beetje naar koffie, echt zo'n puppyluchtje. En tja, ik wilde toch alleen maar het maar knuffelen, dus dat kwam mooi uit.
Verder kweek je door samen te slapen een enorme vertrouwensband met je pupje vertelde een gedragsdeskundige me. Als jij slaapt ben je op geen enkele manier een gevaar in de ogen van je pup.
Dus als je moeder het niet vies vindt zitten er alleen maar voordelen aan om puppylief de eerste paar weekjes lekker mee naar bed te nemen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:15

naast mijn bed in ren met bench die open staat (kan hij naar mij komen i.p.v. ik naar pup moeten). Als hij rustig in bench slaapt 2 nachten dan naast bed in bench met deur dicht. Gaat dat goed dan de bench achter mijn bed. Wil dat lukken dan bench op gang om het hoekje zodat hij mij niet kan zien met deur open zodat ik wel kan praten mocht nodig zijn. Gaat dat goed dan in de ruimte waar hij later komt te slapen. Daar blijft hij in de bench totdat ik zeker weet dat het geen sloper is (alles wat hij nooit geleerd heeft hoef ik ook niet af te leren dus let erg op dat er geen sloop mogelijkheden zijn. Eigen kussen hebben ze hier nog nooit geprobeerd gelukkig omte slopen).

Als het geen sloper is dan bench open en kussen naast bench en in bench iets anders dat zacht is. Weet ik zeker dat hij ervoor kiest lekker op het kussen te gaan liggen buiten de bench dan gaat de bench de zolder op. Heb ik de wetenschap dat de hond het kent (kan altijd makkelijk zijn zoals in mijn geval dat mijn hond operatie heeft gehad en volledige rust moest hebben. Heb toen weer de bench opgezet en hij was weer netjes rustig erin) en zich veilig en vertrouwd voelt in de bench.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:32

Wij slapen thuis altijd naast de bench met het deurtje open. Ik wil de hond absoluut niet op de slaapkamer hebben, ook in verband met allergie. De eerste drie nachten heb ik op een luchtbedje naast de puppy geslapen, en daarna het heel langzaam terug gedraaid. Ja, en de eerste keer dat het deurtje dicht ging piepte ze een beetje. 2 vingers door de spijltjes, en madam was weer lekker rustig en tevreden. Na 3 nachten weer naar mijn eigen slaapkamer gegaan (die is zo'n 6 meter van de bijkeuken. ik slaap op de begane grond). Als mevrouw dan halverwege de nacht begon te piepen rustig toespreken. vaak was het horen van de stem wel genoeg om haar gerust te stellen. na een week ging mevrouw al vanzelf in de bench,en piepte ze al bijna niet meer.
Ben opzicht ook niet tegen het gebruik van een bench. Als wij even weg zijn van huis om bijvoorbeeld boodschappen te doen, dan gaat de pup toch echt in de bench. Vooral om er zeker van te zijn dat het huis nog in een goede staat verkeerd, dat we niet opeens een geëlektrocuteerde pup hebben of zo iets. Dus vind het een prima ding. Madam accepteerd hem ook echt als haar eigen mandje, al ligt ze soms ook wel in de mand van onze andere hond te slapen (die dan op zijn beurt in haar bench gaat liggen):P

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 07:53

Who hij heeft vanacht bijna door geslapen :)
om kwart over 1 begon hij te janken en om half 2 was hij al weer aan het dromen tot vanochtend half 7. Wat een opluchting!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:04

Zilfstar schreef:
urbanmove schreef:
Ik wil graag even benadrukken dat de benche overdag opstaat en hij er in gaat om te slapen of ff rustig te liggen. Wanneer de hond groot genoeg is gaat de bench weer de kelder in en maakt deze plaats voor een mat.

Ik wil niet geassocieerd worden met de duidelijke opvattingen over het gebruik van een benche in combinatie met het neger van je hond of "opsluiten" er van.

Ik was puur opzoek naar tips van andere puppyopvoeders. Ik ben niet opzoek naar oordelen wat ander hier van vinden. Iedereen doet het op zijn of haar manier en daar ben ik het ook niet altijd mee eens.

Wij waren ook van plan de bench weg te doen. Maar inmiddels is ie 5 en staat er nog steeds een bench (open) in de kamer, eentje van stof zelfs. Onze hond vind het heeeeerlijk om er in te liggen. Liep net naar beneden (we hebben hem gisteren weer opgehaald uit het pension na onze vakantieweek) en hij ligt op zijn rug in zijn bench te slapen :z . Dus tsja, soms kiezen de dieren het zelf uit....

Onze Teckel zoekt 's avonds ook de bench op wanneer ze moe is en rust wil hebben :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:05

toen ik mijn hond kocht wilde ze ook niet slapen in de nacht.
We hebben haar in een doos naast het bed gezet maar ze wilde alleen maar OP ons bed........
Sja....dat zag ik helemaal niet zitten........
We waren gebroken en konden niet meer.
In de Bench raakte ze in paniek, dat is altijd zo gebleven dus die hebben we weer verkocht.
We hebben de pup uit de doos gehaald en los op een kleedje in de slaapkamer gelegd.......
Ze sliep als een baby <3
Later nooit meer last gehad.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:31

Misschien dat iemand hier ook de tip heeft voor ons... onze pup van 4 mnd reageerd op de geluiden van de buren. ´s nachts vind ik dat niet zo een ramp, bij het eerste kleine piepje ga ik eruit, en slaap verder op de bank, alleen overdag is het een ander verhaal. Hij stopt niet met janken voor een aantal uur... niet leuk voor de pup, niet leuk voor de buren, niet leuk voor ons... Hij zit overdag maximaal 4 uurtjes in de bench, iemand tips?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:45

moonsparkle schreef:
Toen de mijne nog een pup was sliep hij vanaf nacht 1 in de woonkamer. Let wel hij heeft 2 andere honden bij zich, dus hij slaapt toch binnen een roedel. 3 nachten was het piepen en janken en daarna nooit meer ergens last van gehad.
Nu moet je je hond wel steeds opnieuw iets aanleren eerst in het bed dan naast het bed dan op de gang dan in de woonkamer? Dat is ook lastig voor een pup hoor. Maar ik heb altijd meerdere honden gehad omdat ik vind dat ze niet solitair horen te leven dus ik zou niet weten hoe ik het zou doen als ze geen soortgenoten hadden.

In ieder geval een muziekje aan, wat lekkers (een bot) waar hij een tijdje mee bezig is.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:49

peugotje schreef:
Misschien dat iemand hier ook de tip heeft voor ons... onze pup van 4 mnd reageerd op de geluiden van de buren. ´s nachts vind ik dat niet zo een ramp, bij het eerste kleine piepje ga ik eruit, en slaap verder op de bank, alleen overdag is het een ander verhaal. Hij stopt niet met janken voor een aantal uur... niet leuk voor de pup, niet leuk voor de buren, niet leuk voor ons... Hij zit overdag maximaal 4 uurtjes in de bench, iemand tips?

voor je weg gaat een flinke wandeling maken,
radio of tv aan en zorgen dat er genoeg speeltjes en dergelijke zijn
en anders een oppas regelen *D

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:26

Voor ik weg ga loop ik, maar met een hond van 4 maanden mag ik nog niet echt heel ver... het is een new foundlander, dus bij zo een groot ras moet je daar toch wel rekening mee houden... ik ga nu steeds naar een plek waar ze los kunnen, dat is minder slecht voor de heupen, en daar wordt hij toch moe van. Maar dat werkt dus niet, hij gaat maar door als hij eenmaal in die jank toestand zit...
Ik ga nu wat anders proberen, bench naar de keuken, waar de andere hond ook slaapt. En aan de andere kant van het huis, waar de buren minder goed te horen zijn. Een radio zal ik ook eens gaan bekijken, dat is ook nog een goede optie.
Een oppas regelen kan natuurlijk wel, maar is wel lastig om dat elke keer te doen als ik een boodschapje etc moet doen...
Speeltjes vind ik een lastige, van elk speeltje hoor je wel weer dat ze gevaarlijk zijn enzo... Maar inderdaad misschien toch een kong met wat er in ofzo? Hoewel ik mij afvraag of dat helpt, als hij zelfs doorgaat als hij erg moe is... zou dan een speeltje wel afleiden? Ach, het is het proberen wel waard!
Wel vervelend hoor, met buren... steeds weer die afweging maken, denk ik nu aan de opvoeding van mijn hond, of aan de buren? En dan de andere optie, jankt hij om aandacht, of omdat hij moet plassen? Hij is nl ook nog niet bench zindelijk...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:36

Radio maakt echt veel uit, misschien structureel al een radio aanzetten in huis en niet pas als je weg gaat want dan wordt het zo'n ooooh jeeee de radio gaat aan moment!
Bij de andere hond in de keuken lijkt me een goed idee, dan is hij niet alleen, hij joelt waarschijnlijk om contact te maken met iets of iemand en dat wordt minder nodig als hij niet alleen is!

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:46

Ik hoop het.... vannacht was er een andere pup aan het janken in de buurt... de onze is coulant, en deed gewoon lekker mee....
De bench op zich lijkt hij geen hekel aan te hebben, hij sprint er vanzelf in voor iets lekker, dus ik denk dat radio aan dan zou betekenen; jippie, honden koekje!!!!!!!! :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:22

ik zou hem niet naast je bed neerleggen... hij moet leren zelfstandig te kunnen slapen..
Ik zou hem negeren... is erg moeilijk ik weet het. Wij hebben dit ook gehad met mijn honden.
Wilde de hele tijd naar beneden. Maar ik zou hem dus met rust laten of een knuffel in de bench doen. Of overdag heel veel met hem doen dat hij s'avond niet meer zo druk is.
Radio zacht aan doen kan helpen. Dan hebben ze geluid.
Maar gewoon met rust laten zou ik zeggen..

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:38

Radio zachtjes aandoen is idd heel erg goed voor sommige honden :) !
Je hebt idd ook van die knuffels die warm zijn & hartslag tonen erg handig voor de moeilijke slapers onder ons.
Niet naast je bed zetten , dan er naast gaan liggen met de luchtbed de bench moet gewoon op 1 plek blijven dan is het een stuk makkelijker!
Zorg ook dat het een lekkere tempratuur is voor je pup , dus niet voor een raam ofzo , dat heeft onze pup ook erg veel piepen gekost :P .

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:01

peugotje schreef:
Voor ik weg ga loop ik, maar met een hond van 4 maanden mag ik nog niet echt heel ver... het is een new foundlander, dus bij zo een groot ras moet je daar toch wel rekening mee houden... ik ga nu steeds naar een plek waar ze los kunnen, dat is minder slecht voor de heupen, en daar wordt hij toch moe van. Maar dat werkt dus niet, hij gaat maar door als hij eenmaal in die jank toestand zit...
Ik ga nu wat anders proberen, bench naar de keuken, waar de andere hond ook slaapt. En aan de andere kant van het huis, waar de buren minder goed te horen zijn. Een radio zal ik ook eens gaan bekijken, dat is ook nog een goede optie.
Een oppas regelen kan natuurlijk wel, maar is wel lastig om dat elke keer te doen als ik een boodschapje etc moet doen...
Speeltjes vind ik een lastige, van elk speeltje hoor je wel weer dat ze gevaarlijk zijn enzo... Maar inderdaad misschien toch een kong met wat er in ofzo? Hoewel ik mij afvraag of dat helpt, als hij zelfs doorgaat als hij erg moe is... zou dan een speeltje wel afleiden? Ach, het is het proberen wel waard!
Wel vervelend hoor, met buren... steeds weer die afweging maken, denk ik nu aan de opvoeding van mijn hond, of aan de buren? En dan de andere optie, jankt hij om aandacht, of omdat hij moet plassen? Hij is nl ook nog niet bench zindelijk...

mischien is het gewoon een laatbloeier kwa zindelijkheid, maar met 4 maanden zou hij toch wel ver gevorderd moeten zijn ;)
als je bij mij in de buurt woont had ik wel op willen passen hoor :j
heb je het alleen laten van af het begin rustig aan opgebouwd ? dat is wel belangrijk namelijk
piept hij ook als jij bijvb boven bent en hij beneden gewoon overdag?

je moet met een newfoundlander inderdaad voorzichtig zijn met de heupen
geen korte draaien en niet te veel balletje gooien enzv (dat hij niet te veel door zijn poten moet om het te pakken)
maar recht uit lopen is wel te doen allen natuurlijk niet te

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:21

Ja onze hond had het vroeger ook, toen heeft hij een weekje naast het bed van mijn ouders geslapen, daarna ksliep hij weer rustig beneden.
Hij slaapt nu niet in een bench, maar gewoon los in de keuken, deur van de woonkamer wel dicht, anders gaat dat monster op de bank liggen. :P

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:10

Als ik even boven ben piept hij vaak ook inderdaad, maar dan meestal toch niet zo lang. Ik probeer nu regelmatig weer die korte tijden even in de bench te doen, zodat hij heel vaak hem uit de bench kan halen als hij stil is. `sochtends ga ik er nu op tijd uit, en dut dan verder op de bank, zodat we ook dat ochtend piep moment kwijt zijn.
Ik hoop dat het helpt dat hij nu bij de andere hond slaapt.
Onze hond is inderdaad een laatbloeier kwa zindelijkheid, als de achterdeur open is snapt hij dat hij naar buiten moet, maar ophouden vind hij nog erg moeilijk! Ach, er zit langzaamaan vooruitgang in, dus dat komt ook wel goed.