urbanmove schreef:Ik wil graag even benadrukken dat de benche overdag opstaat en hij er in gaat om te slapen of ff rustig te liggen. Wanneer de hond groot genoeg is gaat de bench weer de kelder in en maakt deze plaats voor een mat.
Ik wil niet geassocieerd worden met de duidelijke opvattingen over het gebruik van een benche in combinatie met het neger van je hond of "opsluiten" er van.
Ik was puur opzoek naar tips van andere puppyopvoeders. Ik ben niet opzoek naar oordelen wat ander hier van vinden. Iedereen doet het op zijn of haar manier en daar ben ik het ook niet altijd mee eens.
Wij waren ook van plan de bench weg te doen. Maar inmiddels is ie 5 en staat er nog steeds een bench (open) in de kamer, eentje van stof zelfs. Onze hond vind het heeeeerlijk om er in te liggen. Liep net naar beneden (we hebben hem gisteren weer opgehaald uit het pension na onze vakantieweek) en hij ligt op zijn rug in zijn bench te slapen
. Dus tsja, soms kiezen de dieren het zelf uit....
, maar ik ben er echt helemaal voor om zo'n jonge hond de eerste tijd in bed te nemen, je merkt wel wanneer de tijd rijp is om wat afstand te nemen (of niet, als het te gezellig blijkt
). 
.