kat bevalt maar niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:46

Yessy schreef:
maaike_lotte schreef:

tja dat die zus 2 uur reizen verder woont dat is wel een probleem ja, maar 'heeft misschien ook nog gewoon een leven' dat snap ik niet helemaal, als een dier op sterven ligt en je hebt er verstand van wil je dat beest toch helpen? het probleem lijkt me dus alleen dat ze op 2 uur reizen woont.

Veel mensen werken (in haar geval is het haar werk om andermans dieren te genezen, dus even weglopen is dan niet mogelijk), misschien heeft ze kinderen. Niet iedereen kan zomaar weg als er iets naars gebeurt. Naast dus inderdaad dat het haar alleen al 4 uur reizen kost, daarbij komt dan nog onderzoek, behandeling etc..

het lijkt me dat ieder mens per dag wel een uurtje vrij heeft? ;) en al helemaal voor zo'n noodgeval, ik snap dat het in dit geval niet gaat door de reistijd, maar anders is het maar net wat je er voor over hebt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:48

Vervelende situatie zeg :(:)

Ik zou de kat toch ook zeker zelf van medische zorg voorzien en niet tegen zo'n "ziek" diertje aan willen kijken....inderdaad hoeven de buren het nooit te weten dat je naar de DA bent geweest , of wellicht iets met je zus hebt kunnen regelen.

Als je bang bent dat het problemen geeft dan zou ik gewoon zelf dokken en mijn mond houden , dat geld is het me dan wel waard om de wei niet kwijt te raken + geen problemen met de buren te krijgen + geen enorm schuldgevoel te krijgen :j

En zeker als dat beestje al bijna jullie kat is in de praktijk moet dat die moeite toch wel waard zijn ? :)

Overigens moeten de buren wel hele erge onmensen zijn als ze het je kwalijk nemen dat je naar de DA gaat met een poesje dat duidelijk in de problemen zit.... := Zeker als je bereid bent om zelf de kosten te dragen en toch al voor het diertje zorgt.

Misschien is dit een mooie aanleiding om haar helemaal over te nemen ? Of willen ze er niet vanaf :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:48

Helemaal met je eens, ik bedoelde dat reistijd en een (druk) leven hebben ook niet als 2 losse dingen, maar als combinatie waardoor het geen optie was :)

Chichiba

Re: kat bevalt maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:37

Er zijn mensen die heel erg boos kunnen worden omdat jij beslissingen voor hun neemt.
Ze zien dit als bemoeizuchtig, ze weten het tenslotte zelf beter. Het is dus heel moeilijk
hier iets mee te doen...Bovendien kan de poes heel goed een keizersnede nodig hebben.
Hoe houd je zoiets geheim? Iedereen ziet die kale buik. Ik ben een enorme liefhebber van
katten maar zou nooit in de schoenen van TS willen staan. Ik kan echt niet zeggen dat ik
de poes meteen zou helpen in dezelfde situatie.
Ik kan zoveel redenen verzinnen waarom je niets kunt doen omdat je afhankelijk bent van
iemand. Dan kun je de TS nog zo veroordelen er kunnen altijd omstandigheden zijn....

Als je al een paar keer hebt geinformeerd ed...dan gaat het meteen opvallen als de poes
verdwenen is. Ze kijken TS meteen aan...

Heel erg veel sterkte....heel moeilijk hoor...

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:42

Sorry, maar dat zou me op dat moment niks schelen. Je moest eens weten hoe vaak ik zomaar een dier mee heb genomen of naar de dierenarts heb gebracht. Van vogels tot katten en zelfs een keer een hagedis. Ik kan mezelf niet in de spiegel aankijken als ik niks doe terwijl het dier lijdt. Als je bij een dierenarts aanbelt en je zegt dat je het dier langs de weg zo hebt gevonden weet niemand wat.

Dat klinkt misschien hard, maar zo zie ik dat wel.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 19:55

zozo! kom terug van mijn werk en ineens 3 pagina's vol :=

mjah.. vind sommige reacties hier wel erg kort door de bocht, zoals ik al aangaf;
"anoniem" wegbrengen of zomaar weggelopen.. dat gaan de buren niet geloven :n
en dat IK hier verantwoordelijk voor wordt gehouden, vind ik om heel eerlijk te zijn heel erg beledigend. mensen denken wel erg makkelijk erover,maar hier zitten zodanige zware consequenties aan vast als ik op eigen houtje zo ga handelen, dat dit niet meer realistisch is. ik kan niet zonder die weides, mijn eigen bedrijf hangt er vanaf, evenals de dieren die erop kunnen staan.
ik snap de frustraties, trust me, die hebben wij hier ook. m'n moeder was vanmiddag toen het eerste katje dood ter wereld kwam, finaal over haar toeren ervan, en we zijn de hlave dag ermee bezig om het haar zo makkelijk mogelijk te maken.

Ook kan ik niet van iemand ( m'n zus) verwachten om in een 70 urige werkweek eventjes 4.5 uur te gaan reizen om naar de kat van de buren te komen kijken.

we doen wat we kunnen voor haar, we kijken elk half uur, vanavond gaan we weer naar de buren om te praten, en proberen te onderhandelen of wij haar morgenochtend op onze kosten naar de dierenarts mogen brengen, maar als ze nee zeggen, is en blijft het nee. het blijft hun poes, en ze willen haar niet geheel weggeven. toendertijd al aangeboden om haar gratis te laten sterriliseren, maar dit hebben ze ook geweigerd toen.

het boerenland is helaas niet zo zachtzinnig ( lees: de vorige buurman gooide de kittens standaard tegen de muur), hoe vaak wij geen jonge katjes hebben ontvoert en meegesmokkeld naar de dierenambulance toen, NIET te tellen :n
maar deze situatie is anders, ze weten dat wij ervan op de hoogte zijn, dus katlief KAN niet zomaar verdwijnen.

ik blijf nog steeds alles lezen, en hoop absoluut op tips/ervaringen van mensen die eventueel opties hebben om haar toch te kunnen helpen,maar ik zou het wel heel fijn vinden om niet zelf als boeman hierin te worden bestempeld.
als iemand veel voor dieren doet, ben ik het wel :j

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:03

Enige manier hoe deze kat geholpen kan worden is naar een DA brengen.

Ik vind het nog steeds een gevalletje: ik stond erbij en keek ernaar.
Totdat het dus te laat is.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:07

Bij kennissen van ons waar wij vaak kwamen was ook gewoon een boerderijkat en die had iets met zn poten, heel zielig dat dier kon echt niet verder leven zo, dus mijn moeder kon het na een tijd niet meer aanzien en die is naar die mensen gegaan en zei als jij er niet mee naar de dierenarts gaat dan doe ik het wel! toen schaamden die mensen zich eigenlijk ook wel zo erg dat ze die dag nog naar de dierenarts zijn gegaan... maar dat zit er bij deze mensen dus niet in?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:17

hoe is het inmiddels met de kat ?
Zijn er al meerdere kittens geboren ?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:21

ik vind de verwijten wel erg zwaar tegenover de ts.
Ze heft een eigen bedrijf waar ze om moet denken en zonder dat land kan ze dat dus waarschijnlijk opdoeken.
Denk dan ook even aan de financien die ze dan kwijt is.
Sorry maar ik kan niets anders dan het eens zijn met de ts.
Ze doet haar best maar dit is buiten haar macht.
Ze moet ook om haar zelf denken (haar bedrijf in dit geval).
Ik zal nu wel een hoop over me heen krijgen en eerlijk gezegd interreseert me dat niet.
Ze huurt het land waar zij afhankelijk van is van de mensen die de eigenaren zijn van deze poes en kan het gewoon weg niet riskeren.
Hoe zielig ook voor de poes in dit geval.(ik heb er zelf twee thuis en ben zelf ook dierengek maar keuzes moeten gemaakt worden)
Ik vind dit dus niet een gevalletje van stond er bij en keek er naar.
In dit geval hangt haar toekomst aan een zijden draadje als ze de foute beslissing maakt.
Ts doe wat je kan doen en hopelijk overleeft de poes het..

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:13

Ik begrijp dat het een lastige beslissing is voor de TS. Maar dan sta je er dus wel bij en kijk je er naar. Dat is precies nou wat ik absoluut niet zo kunnen. Ik heb ook eens stiekem de kat van de overbuurvrouw (detijds bij mijn ouders) naar de da gebracht omdat ze toevallen had. Ja niet helemaal correct, maar het dier laten lijden ga ik echt niet doen. Dit heeft overigens ook niet zoveel met het boerenland te maken, ik ken genoeg boeren die enorm goed zijn voor de dieren die ze hebben. Ook hun katten en honden!

Ik heb ook geen andere tips voor je TS, dit dier had een paar dagen terug al bij de da moeten zijn. Ik betwijfel of ze het nu nog gaat redden. |(

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:27

nathalie niet om je aan te vallen maar had jij destijds ook een eigen bedrijf waar jij van afhankelijk was en met zo'n actie (om het zo even te noemen) de kans hebben om dat kwijt te raken?????
ZIj wel en dus vind ik het voor haar een keuze die ze heel goed moet overwegen.
Of de kat naar de dierenarts brengen met een hele grote kans dat die mensen haar het land afpakken en alles waar zij hard voor gewerkt heeft kwijt te raken of de kat zoveel mogelijk te helpen en haar bedrijf houden.
Ik vind een bedrijf in dit geval dan toch belangrijker.
Dat zijn je inkomen en je toekomst.
Het klinkt misschien hard voor de kat maar ze doet in ieder geval iets voor hem.
ook al lijd het beestje nog ze probeert te helpen.
Ook probeert ze de mensen er van te overtuigen dat het beestje naar de da moet maar als die niet thuisgeven zou ik het risico ook niet willen lopen om zo mijn bedrijf en mijn toekomst kwijt te raken

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:33

Bel anders de DA, want als zij dode babies met zich mee draagt heeft zij geen weeen meer en de babies blijven dus zitten.. Mss kun je een weeen opwekkend middeltje voor poes krijgen dat alsnog de dode kittens geboren worden. Noodzaak is dat de babies er uit komen, en het groene naar eieren stinkende is vocht vanuit haar baarmoeder dat naar alle waarschijnlijkheid onstoken is. Daar zal ze echt een AB kuur voor moeten hebben.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:37

meisje2000 schreef:
nathalie niet om je aan te vallen maar had jij destijds ook een eigen bedrijf waar jij van afhankelijk was en met zo'n actie (om het zo even te noemen) de kans hebben om dat kwijt te raken?????
ZIj wel en dus vind ik het voor haar een keuze die ze heel goed moet overwegen.
Of de kat naar de dierenarts brengen met een hele grote kans dat die mensen haar het land afpakken en alles waar zij hard voor gewerkt heeft kwijt te raken of de kat zoveel mogelijk te helpen en haar bedrijf houden.
Ik vind een bedrijf in dit geval dan toch belangrijker.
Dat zijn je inkomen en je toekomst.
Het klinkt misschien hard voor de kat maar ze doet in ieder geval iets voor hem.
ook al lijd het beestje nog ze probeert te helpen.
Ook probeert ze de mensen er van te overtuigen dat het beestje naar de da moet maar als die niet thuisgeven zou ik het risico ook niet willen lopen om zo mijn bedrijf en mijn toekomst kwijt te raken

Ik begrijp dat ze met haar rug tegen de muur staat, maar ik kan als katten liefhebber en met pas een soort gelijk verhaal met een zwanger poesje te hebben meegemaakt niet begrijpen dat ze niets doet..

En waarschijnlijk heb ik een hele verkeerde instelling en vind een bedrijf niet belangrijker dan een dierenleven..

Je ogen sluiten voor iets is moeilijk en ik geloof meteen dat TS het hier heel moeilijk mee heeft, maar voor mij ligt het heel anders en kan ik dit niet begrijpen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:49

nou sorry maar besef je wel wat een eigen bedrijf betekent voor iemand.
Blijkbaar niet.
Ik vind dan je instelling ook niet zoals het hoort.
Je kan niet van iemand verwachten haar hele toekomst naar de knoppen te helpen voor een kat.
Ook al ben je een dierenvriend dan nog mag dat niet.
Jij zou je zelf dus compleet in de financiele problemen werken (bedrijf op de kop toekomst weg geen werk) om een kat van een ander te helpen.
En weet je wat daarmee het banketstaaf is.
De kat gaat dood of ze nou geholpen wrord of niet (zeg mar even wat) en de buren nemen doodleuk weer een nieuwe kat.
En daar moet jij je bedrijf voor op het spel zetten zodat zij een nieuwe kat kunnen aanschaffen en die ook weer verwaarlozen zodat ts er weer mee o de show kan omdat zij het vertikken.
Nee dank je ik zou dan ook voor mijn eigen toekomst gaan.

raveltje waarschijnlijk heb jij neit een eigen bedrijf die op een stuk land van een ander staat die dreigt je het land te ontnemen als je met het der naar de da gaat want als jij in die situatie had gezeten had e waarschijnlijk wel anders gepiept ook al zeg je nu iets anders.
Kom er maar eens voor te staan dan praten we dan verder

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:51

en dan ook nog de paarden die op het land lopen wat moet daar mee gebeuren als het land er niet meer is denk daar oo keens over na want die zal ze misschien moeten verkopen mdat ze geen ruimte heeft komen bij handelaren terecht en weet ik waar nog meer.
Tja het is maar wat je zelf het beste vind

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:03

Wat zijn we allemaal weer heilig zeg. We hadden allemaal de kat gered.
Dan ondertussen het landje kwijt geraakt. Het bedrijfje gesloten. Je paardjes
verkopen. Misschien zelfs je huisje verkopen. Allemaal voor een kat die niet
van jezelf en dus niet jou verantwoording is. Die waarschijnlijk toch dood gaat
(baarmoederontsteking?) En inderdaad...de buren nemen 'gewoon' een nieuwe.

@Meisje2000...goed verwoord.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:10

meisje2000 schreef:
nou sorry maar besef je wel wat een eigen bedrijf betekent voor iemand.
Blijkbaar niet.
Ik vind dan je instelling ook niet zoals het hoort.
Je kan niet van iemand verwachten haar hele toekomst naar de knoppen te helpen voor een kat.
Ook al ben je een dierenvriend dan nog mag dat niet.
Jij zou je zelf dus compleet in de financiele problemen werken (bedrijf op de kop toekomst weg geen werk) om een kat van een ander te helpen.
En weet je wat daarmee het banketstaaf is.
De kat gaat dood of ze nou geholpen wrord of niet (zeg mar even wat) en de buren nemen doodleuk weer een nieuwe kat.
En daar moet jij je bedrijf voor op het spel zetten zodat zij een nieuwe kat kunnen aanschaffen en die ook weer verwaarlozen zodat ts er weer mee o de show kan omdat zij het vertikken.
Nee dank je ik zou dan ook voor mijn eigen toekomst gaan.

raveltje waarschijnlijk heb jij neit een eigen bedrijf die op een stuk land van een ander staat die dreigt je het land te ontnemen als je met het der naar de da gaat want als jij in die situatie had gezeten had e waarschijnlijk wel anders gepiept ook al zeg je nu iets anders.
Kom er maar eens voor te staan dan praten we dan verder

Even mijn tekst terug lezen, ik geef al aan "dan heb ik wsl de verkeerde instelling".

TS geeft aan dat poes permanent bij hen in huis leeft, dan heb je ook de verantwoordelijkheid om het dier te verzorgen. Kun je dat niet dan moet je het dier niet in huis nemen en het gewoon bij de eigenaar laten!

Vind het lief dat je voor TS op komt hoor, maar je kunt er mijn visie niet mee veranderen!

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:12

Chichiba schreef:
Wat zijn we allemaal weer heilig zeg. We hadden allemaal de kat gered.
Dan ondertussen het landje kwijt geraakt. Het bedrijfje gesloten. Je paardjes
verkopen. Misschien zelfs je huisje verkopen. Allemaal voor een kat die niet
van jezelf en dus niet jou verantwoording is. Die waarschijnlijk toch dood gaat
(baarmoederontsteking?) En inderdaad...de buren nemen 'gewoon' een nieuwe.

@Meisje2000...goed verwoord.

Het is voor een ieder een persoonlijke keuze wat van belang is in het leven. We stellen allemaal andere prioriteiten en daar is verder helemaal niets mis mee.

Even mijn post aangepast, stond er ietwat banketstaaf en dat is niet mijn intentie.
Laatst bijgewerkt door Raveltje op 05-05-11 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:13

dit is dierenbescherming werk!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:15

chichiba@ dank je wel jij begrijpt wat ik vbedoel

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:16

raveltje doe maar wat jij denkt wat het beter is voor jou en de dieren.
Ts heeft hier geen schuld aan aangezien de risicos die ze moet nemen dan niet afwegen tegen een dode kat.
Ik heb mijn zegje gedaan en voor mij is dat genoeg.

Ts hoe is het met de poes???

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:17

misspippin@ heb je gelij kin maar de ts kan dit niet doen aangezien de buren (eigenaaar kat) dan gelijk weten dat zij dit heeft gedaan en ze dan alsnog alles kwijt is

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:19

ja hoor nog ff en het is de schuld van TS want zij was zo dom om een eigen bedrijf te beginnen.... kom nou mensen... als TS haar bedrijf en het land kwijt raakt en de paarden moet verkopen... en omdat de paarden markt nu op z'n gat ligt maar naar een handelaar moet brengen komen jullie dan opeens allemaal aan rennen met jullie spaarpot?? dacht het niet...
TS jammer voor de kat maar denk aan jezelf.... want ik verwacht niet dat er iemand met een spaarpot jouw kant op komt om je te helpen mocht het mis gaan....

en ja misschien heel dom van mij... maar mijn vriend en ik hebben ook een eigen bedrijf!!!!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:25

helemaal nuiet dom van je lelijke heks.
Realistisch ja