Edit: in de link op de vorige pagina kun je zelf kijken of jouw merken erbij staan!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Zo zou het personeel niet goed getraind zijn en werden er gruwelijke manieren bedacht om dieren te doden. Muizen zouden met een pen de nek gebroken worden.
Magnummm schreef:Welke merken gebruik je?
Edit: in de link op de vorige pagina kun je zelf kijken of jouw merken erbij staan!
Jolliegirl schreef:Hier even een bericht van een site van iemand die ik ken, die met proefdieren werk(gedrags, dus niet testen)
http://jollyblaze.cheeseheadz.net/
''omdat 90% van de mensen geen idee heeft waar een proefdier voor is (deze mensen hebben dan het beeld van een muis met een oor op zijn rug gegroeid bijvoorbeeld) krijg ik om de haverklap te horen, "aaaah wat zielig, proefdieren".
hierom wil ik toch nog even zeggen dat, als je dat zegt, je geen idee hebt van wat een proefdier inhoud en doormaakt, en dat een proefdier een beter en eerlijker leven heeft dan het gemiddelde huiskonijn die word aangeschaft omdat de kids zonodig een huisdier willen.
deze zelfde mensen die zo tegen zijn op proefdieren maar wel een konijn in huis hebben die in een volgens de normen veel te klein hokje zit te verkommeren en hierdoor niet ouder dan een jaar of 5 wordt inplaats van 15, nemen wel bij het minst of geringste hoofdpijntje, die natuurlijk is ontstaan door dat de kinderen zo zeuren dat het konijn niet meer leuk is, een asprientje.
niet beseffend dat ze dat asprientje te danken hebben aan die zo schattige proefdieren. het zelfde geld voor de make up waar ze niet zonder kunnen, de shampoo om schoon te blijven, de pleister die word geplakt bij het papier sneetje in de vinger en ga zo maar door. ondertussen geven deze mensen geld aan goede doelen, want je moet je mede mens toch helpen, niet beseffend dat dit geld vaak op gaat aan research... wat uiteraard weer gedaan word met die zelfde gezellige proefdiertjes.
De moraal van dit verhaal...
mensen denk eerst na voor je zegt zielig. de mensen die het meeste medeleven hebben (of is het een gedrags stoornis?) houden datgene waar ze tegen zijn in leven. dit is in mijn ogen het zelfde als een kind een koekje voor houden en zeggen dat ze dit lekkere koekje vooral niet mogen hebben. en dit is toch niet eerlijk.
denk dus na voor je iets zegt en zorg dat je dat ook kunt onderbouwen. een tip.. vraag dus eerst naar de achtergrond voor je een mening hebt.''
Dit is NIET mijn eigen mening, zie de site hierboven.

Juist ook doordat het hele proefdieren gebeuren achter gesloten deuren gebeurd en de beelden die wel naar buiten komen allemaal negatief zijn, ontstaat er een verkeerd beeld van proefdieren. misz_irene schreef:Ben ik toch altijd weer blij dat ik lid ben van proefdier vrij
Yamcha schreef:De meest kortzichtige organisatie die er is wat mij betreft. Nogmaals: Softenon.
Elmira schreef:Misschien helpt dit filmpje de mensen weer wat bewuster om te leren gaan met hun aankopen.
Nickeltje schreef:Er is nog maar weinig make-up die gebruik maken van dierproeven om de simpele reden dat de overgrote meerderheid van de ingredienten die ze gebruiken al jaren bekend zijn en al uitgebreid getest zijn op dieren en ook al jaren op de markt zijn voor mensen.
Veel make-up dingen en andere cosmetica komen met een nieuwere combinatie van al lang bekende stoffen of voegen er een nieuwe parfum ofzo aan toe.

Baal er altijd van als ik met mijn verjaardag dan weer make up of doucheschuim krijg die tot die moordenaarsmerken horen.. 
Quir schreef:Softenon is inderdaad een slaapmiddel en ingebruik genomen voordat er getest is op dieren.
Conclusie; zeer veel misvormde kinderen, wat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden door testen.
Bandida schreef:Mijn excuses als het belerend over komt, maar ik praat hier ook tegen mezelf, ik schrik steeds van dit soort media.. het gaat maar door.. ik let dan een periode erg op wat ik koop en stel nu weer vast dat dat verwaterd en dat ik weer in oude patronen verval, voornamelijk uit tijdsgebrek om bewust te winkelen.
Dan let je er een tijdje op en dan ineens denk je oliebol! Magnummm schreef:Bandida, ik dacht altijd dat ze een ander symbooltje hadden?
Elmira: Ik let al jaaaaaaaaaaaaaren erg goed op wat ik koop. Ik koop voor zover ik weet en het lukt altijd alleen maar proefdiervrije artikelen.Baal er altijd van als ik met mijn verjaardag dan weer make up of doucheschuim krijg die tot die moordenaarsmerken horen..
Alleen dan met stoffen als parabenen, SLS enzo die ik gewoon echt niet wil gebruiken. Alle douchegel enzo die ik dan krijg voor kerst/verjaardagen geef ik dan maar aan vriendinnen. Die vinden 't toch onzin dat ik op parabenen/SLS enz letten.
Bandida schreef:Grote kans dat die de proefen niet zelf laten uitvoeren, maar wel testuitslagen van anderen gebruiken.Cosmetica, zalfjes, cremes, verzorgingsproducten.. zowat alles gaat via dierproeven, op een paar uitzonderingen na.
Dan mogen onze konijnen in hun pootjes knijpen!