Wat is dit? (voorwerp in ontlasting)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re: Wat is dit? (voorwerp in ontlasting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:59

we zijn inmiddels aan het rondbellen geweest met voerleveranciers waar eventueel het voer vandaan zou kunnen zijn.
Dit is waarschijnlijk niet meer te traceren gezien wij van meerdere mensen voederdieren (diepvries hebben overgenomen)
Ik ga ervan uit dat het buisje (hopelijk) al leeg was voordat deze in de slang is gegaan wat erin zou kunnen zitten zijn medicijnen (dus proefdieren) of hormonen voor een stimulans voor grotere drachten.
Maar we zitten er uiteraard vol bovenop om erachter te komen waar deze vandaan komt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:00

Jeetje foutje bedankt.....
Was dus toch een labrat. Lekker dan, dat betekent dat de leverancier zijn ratten dus niet zelf fokt maar gewoon opkoopt.
Dan weet je ook niet wat je je slang voert, wie weet wel allemaal medicijnen of ziekmakende stoffen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:03

Moderatoropmerking:
Beide topics die over dit onderwerp in dezelfde slang gingen, zijn samengevoegd.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:23

Toch wel dus! Jeetje.
hopen dat de slang niet meer andere troep binnen heeft gekregen dan alleen dit buisje geval. Waar was dat buisje dan eigenlijk goed voor? Kon het filmpje niet zo goed verstaan. :o

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:33

ja helaas wel
we hopen uiteraard dat er niks in heeft gezeten van troep en hopen dat het gewoon al was opgenomen door die rat..
de slang vertoond verder ook geen gekke dingen of zo en word goed in de gaten gehouden uiteraard.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zo een rat op de markt terrecht is gekomen, en dit wijst ook wel uit dat de dieren niet zelf zijn gefokt maar zijn opgekocht, Wat ik me best kan voorstellen, het vraag en aanbod is te groot om de vraag te kunnen stillen tegenover het aanbod.

@Islexxx er kan van alles in hebben gezeten..
Ik hoop het meeste gewoon op een stimulans middel voor grootere nesten van de ratten.
(hormonen dus)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:55

Als je kijkt naar die website met osmosepompjes, dan is het misschien hetzelfde apparaatje, maar dan een stuk groter. Je moet flink je best doen om die in een rat te krijgen!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:24

dit is een osmosepompje waarschijnlijk ook al erachter waar het vandaan komt
we hebben een voederleverancier gemaild die een mail terug stuurde waar wij eigenlijk van omkiepten :S
deze dingen worden onder de huid in gebracht als een implantaat (dus via chirurgie)

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:41

Wisten ze er ook bij te vertellen met welk doel het implantaat was gebruikt?

Charlie_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:54

Gatver!!!! Net het filmpje gekeken waar dit gekke ding voor dient...nou er komen daar toch stoffen voorbij!! Nicotine, afetamine... Ik word echt ziek van die proefdierbezigheden!!!! Hoop dat de slang er niets aan overhoud, hoeft dus echt niet perse voor grotere nesten te zijn!!! Ben benieuwd wat de voerleverancier je gemaild heeft....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:55

Het implantaat dat vlgens het filmpje geschikt is voor ratten is echt minstens 3x kleiner als het ding dat jij gevonden hebt. Volgens mij kan dit dus echt niet uit een rat komen. Bovendien lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat proefdieren ooit in de diervoeding terecht komen die worden altijd vernietigd na het afmaken. Meestal moeten proefdieren ook in worden geslapen waarbij er dus gifstoffen in het lijf komen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:03

Jeetje wat raar dat dat in slangenvoedsel komt zeg.

Dat is toch niet normaal??
Vind het echt bijzonder apart.

Charlie_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:43

@liedje89: Volgens het filmpje zijn er 3 afmetingen en ook verschillende gebruiksdoeleinden....Bij de ruggegraat of inwendig haal ik er igg uit...Hoe groter het implantaat, hoe meer werkzame stof erin kan.

Neemt nog niet weg dat ik het VRESELIJK vind...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:55

Ja maar als je die grootste die ze in de rat laten zien een beetje in verhouding plaatst kan die toch nooit zo groot zijn als een penlite batterij. Dat had je dan al moeten kunnen zien/voelen bij het voeren van de rat Bovendien vind ik het heel vreemd dat er een proefdier in de diervoeding terecht zou komen. Nederlandse proefdieren worden hier iig niet meer voor gebruikt omdat zij meestal ook ingeslapen worden, waarbij chemische verdoving word gebruikt en omdat proeven soms een uitwerking hebben op het lichaam waardoor ze niet meer voor consumptie geschikt zijn.

Wat vind je nu verschrikkelijk trouwens, dierproeven helemaal of zo'n implantaat. Want ik denk juist dat zo'n implantaat een dier veel stress scheeld als de proef sowieso uitgevoerd moet worden. Je zou een dier maar iederedag in een ader moeten injecteren! (En helaas kan je vanwege de wetgeving en een beperkte toepasbaarheid van alternatieven niet altijd zonder dierproeven.)

EDIT: Of bedoel je gewoon dat dit schijnbaar op een of andere manier toch nog in huisdieren voer komt??

Charlie_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 01:04

Dierproeven in het algemeen vind ik vreselijk, wetgeving of niet. Een beestje heeft niks verkeerd gedaan, alleen geboren op de verkeerde plaats wat bepaald of ie een proefdier word of niet. Dierenleed in het algemeen draait mijn maag zich van om ( net op animal planet stukje over haaivinnensoep) verwaarloosde dieren in eigen land etc etc. Vraag me vaak af waar het allemaal voor nodig is hoor.
Maar goed, dat is een beetje off-topic ;)

Het implantaat zou volgens het filmpje inderdaad veel stress besparen, en dat is dan toch nog IETS positiefs zullen we maar denken...

Zag je edit niet, maar ik denk niet dat wij willen weten wat er allemaal in huisdiervoedsel zit.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 01:25

Dat laatste hoort op zich hoort het mee te vallen hoor. Je moet het namelijk wel gewoon veilig in je eigen keuken kunnen voeren aan je dier! Waardoor ik het ook erg vreemd vind dat zo'n capsule zomaar in een voerdier terecht gekomen zou zijn. Het hoort iig niet en als ik de slangeneigennaar was zou ik hier ook wel flink werk van maken, dit is gewoon gevaarlijk voor je dier toch. Als je zo'n rat aan een beest wat zijn eten wel verscheurd had gegeven was er best kans geweest dat hij zich had verwond en als er nog residu in zat va de medicatie kan het voor ieder dier gevaarlijk zijn.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:39

@ Liedje die laatste Grootste versie is een 2 ml flesje en dus het flesje wat hier ligt
we hebben inmiddels contact met de maker van deze dingen (die dus op pagina 2 in die link staat)
ze zijn uiterst geschokt dat zoiets bij particulieren is terrecht gekomen en gaan dit dus tot op de bodem uitzoeken en sturen dit door naar hun distributie centrum waar die dingen verdeeld worden.

Deze heeft in een XXL Rat gezeten welke bijna zo groot als een cavia zijn dit past met gemak dus achter in de nek geimplanteerd.

De voederleverancier heeft inmieedls terreug gemaild maar van hem kwam het dus 100% zeker weten niet!
Nu even veder zoeken tussen de overgebleven voederleveranciers..

Omdat trouwens de vraag naar voederdieren op deze reptielenmarkt zo groot is komen er ook grotere getallen (containers?) vanuit Tsjechië naar hier
Het is indd ook uiterst verboden om proefdieren/ratten/muizen op de markt te brengen als voederdier maar er zullen zeker wel genoeg mensen zijn die zich niet houden aan deze regels..
Dit word tot op de bodem uitgezocht hoor en ga hier echt werk van maken dit kan helaas niet op 1 dag.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 02:41

onley schreef:
@ Liedje die laatste Grootste versie is een 2 ml flesje en dus het flesje wat hier ligt
we hebben inmiddels contact met de maker van deze dingen (die dus op pagina 2 in die link staat)
ze zijn uiterst geschokt dat zoiets bij particulieren is terrecht gekomen en gaan dit dus tot op de bodem uitzoeken en sturen dit door naar hun distributie centrum waar die dingen verdeeld worden.

Deze heeft in een XXL Rat gezeten welke bijna zo groot als een cavia zijn dit past met gemak dus achter in de nek geimplanteerd.

De voederleverancier heeft inmieedls terreug gemaild maar van hem kwam het dus 100% zeker weten niet!Nu even veder zoeken tussen de overgebleven voederleveranciers..

Omdat trouwens de vraag naar voederdieren op deze reptielenmarkt zo groot is komen er ook grotere getallen (containers?) vanuit Tsjechië naar hier
Het is indd ook uiterst verboden om proefdieren/ratten/muizen op de markt te brengen als voederdier maar er zullen zeker wel genoeg mensen zijn die zich niet houden aan deze regels..
Dit word tot op de bodem uitgezocht hoor en ga hier echt werk van maken dit kan helaas niet op 1 dag.

Maar denk je echt dat als het daar vandaan kwam dat ze dat dan zo even via de mail gaan toegeven?
Ik denk niet dat er een bedrijf is die zegt: ja hoor.. dat komt van mij af..
Die gaan echt niet hun eigen ruiten ingooien hoor.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 07:48

Zit er nergens een registratie nummer op dat ding? Vaak worden dit soort dingen van een oft andere registratie voorzien.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:27

daantjuhhh schreef:
onley schreef:

De voederleverancier heeft inmieedls terreug gemaild maar van hem kwam het dus 100% zeker weten niet!Nu even veder zoeken tussen de overgebleven voederleveranciers..

Maar denk je echt dat als het daar vandaan kwam dat ze dat dan zo even via de mail gaan toegeven?
Ik denk niet dat er een bedrijf is die zegt: ja hoor.. dat komt van mij af..
Die gaan echt niet hun eigen ruiten ingooien hoor.

zo een dingen zullen ze indd niet gauw toegeven via mail..
Maar hij kweekt echt uitsluitend zelf zijn voederdieren en koopt niet op vanuit het buitenland zoals Tsjechië.
Verder is Alzet na het kijken waar hun de pompjes naar verkocht hebben en gaat dit met ons uitzoeken.

Tinky12 schreef:
Zit er nergens een registratie nummer op dat ding? Vaak worden dit soort dingen van een oft andere registratie voorzien.

Helaas niet dat hebben wij ook al nagekeken.

De boa vrouw in kwestie vertoond gelukkig geen gekke dingen :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:27

ik heb met verbazing dit topic gelezen. zo blijkt maar weer dat het allemaal om geld draait, in dit geval dus dubbel geld verdienen aan een rat.
hopelijk kan de leverancier nog achterhalen waar de rat vandaan kwam, maar dat zal wel tegen vallen vrees ik.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:16

loulou schreef:
ik heb met verbazing dit topic gelezen. zo blijkt maar weer dat het allemaal om geld draait, in dit geval dus dubbel geld verdienen aan een rat.
hopelijk kan de leverancier nog achterhalen waar de rat vandaan kwam, maar dat zal wel tegen vallen vrees ik.

Nu val je helemaal om we hebben het volgende Pompje gevonden die nog in de rat zit!
Het gaat om een grote Mannetjes rat waar deze achter in de nek deze rat kwam uit mijn vriezer en heb ik ontdooit om te kunnen voeren
en na dit gekke geval voel ik alles na en wederom dus weer 1 gevonden!

Nummer 3 waarschijnlijk ook deze rat ligt nu te ontdooien in het water.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:23

Jeetje, niet te geloven wrs 3 al!!!

Heb mijn neef toch even aan de tand gevoeld over mijn voermuizen, maar die kweekt hij echt zelf. En als ie inkoopt van particulieren af. Maar toch....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:49

Wij kweken groten deels ook zelf
maar aan XXL ratten kom ik niet aan toe voor mijn grote boa vrouw
dit puur omdat ze de dieren al zijn opgevoerd voordat ze groot zijn..

Nummer 3 is net bevestigd, Ga nu mijn vriezer uitpluizen

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:52

Shocking. Kun je achterhalen bij wie je de beesten weg hebt? Aan verpakking ofzo?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:06

nou, 3 bij 1 en dezelfde persoon.....
Dat kan gene toeval meer zijn...