Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
is het niet zo dat je misschien wat blijft hangen in het 'ik heb geen band met mijn hond'. Dat je zelfs als er positieve dingen gebeuren tussen jullie, toch het negatieve blijft overheersen? Of misschien verwacht je er wel te veel van.. probeer in ieder geval niet in het negatieve te blijven hangen, dit zal sowieso geen goede invloed hebben op de relatie tussen jou en je hond. whisperramse schreef:Er bestaan ook risico's met je hond niet te castreren/steriliseren!
Dmv castratie minder kans op voorhuidonstekingen, teelbalkanker, prostaatkanker op oudere leeftijd, voorkomt 90% dat de anaalkliertumoren terugkomen en zo kan ik nog ff door gaan.
En euh, wat vind je nu het meest laf, hond castreren en beest loopt heus niet de hele dag de teven op te zoeken of niet genoeg tijd in je hond steken omdat meneer liever zijn neus dan jou volgt?
, ik ben sindskort begonnen met gehoorzaamheid met onze teef van (bijna) 9 jaar oud en ze leert hardstikke snel!!
, en ik hoop dat jij dat ook ooit kunt gaan zeggen. Succes!
Nikka schreef:whisperramse schreef:Er bestaan ook risico's met je hond niet te castreren/steriliseren!
Dmv castratie minder kans op voorhuidonstekingen, teelbalkanker, prostaatkanker op oudere leeftijd, voorkomt 90% dat de anaalkliertumoren terugkomen en zo kan ik nog ff door gaan.
En euh, wat vind je nu het meest laf, hond castreren en beest loopt heus niet de hele dag de teven op te zoeken of niet genoeg tijd in je hond steken omdat meneer liever zijn neus dan jou volgt?
Ik zou je nog maar eens beter gaan inlezen omtrent de voor en nadelen van castreren. De nadelen zijn medisch gezien veel groter dan de voordelen. Prostaatkanker, dementie, schildklierproblemen, verhoogde kans op botkanker, verhoogde kans op maligniteiten aan de urinewegen, versterkte aantrekkelijkheid voor andere reuen en ik kan nog wel even doorgaan.
Daarnaast is een Beagle een jachthond en gewoon extreem neusgeorienteerd, heeft niet speciaal met teefjes of hormonen te maken. Castreren gaat dit probleem echt niet oplossen.