Een band opbouwen met je hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Een band opbouwen met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 21:39

Ik vind het niet meer fijn omdat ik die band gewoon niet voel en zo, moeilijk uit te leggen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:17

Gevoel is altijd moeilijk uit te leggen :D is het niet zo dat je misschien wat blijft hangen in het 'ik heb geen band met mijn hond'. Dat je zelfs als er positieve dingen gebeuren tussen jullie, toch het negatieve blijft overheersen? Of misschien verwacht je er wel te veel van.. probeer in ieder geval niet in het negatieve te blijven hangen, dit zal sowieso geen goede invloed hebben op de relatie tussen jou en je hond.

Hhilde

Re: Een band opbouwen met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 22:21

Negatief trekt negatief aan hè, dus ja dat doe ik wel. Ben er heel hard mee aan het werk om die negatieve kijk te veranderen alleen er hoeft maar iets verkeerd te gaan en ik denk al weer 'laat maar zitten, dit wordt nooit wat' etc.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:28

whisperramse schreef:
Er bestaan ook risico's met je hond niet te castreren/steriliseren!
Dmv castratie minder kans op voorhuidonstekingen, teelbalkanker, prostaatkanker op oudere leeftijd, voorkomt 90% dat de anaalkliertumoren terugkomen en zo kan ik nog ff door gaan.

En euh, wat vind je nu het meest laf, hond castreren en beest loopt heus niet de hele dag de teven op te zoeken of niet genoeg tijd in je hond steken omdat meneer liever zijn neus dan jou volgt? :D

Ik zou je nog maar eens beter gaan inlezen omtrent de voor en nadelen van castreren. De nadelen zijn medisch gezien veel groter dan de voordelen. Prostaatkanker, dementie, schildklierproblemen, verhoogde kans op botkanker, verhoogde kans op maligniteiten aan de urinewegen, versterkte aantrekkelijkheid voor andere reuen en ik kan nog wel even doorgaan.
Daarnaast is een Beagle een jachthond en gewoon extreem neusgeorienteerd, heeft niet speciaal met teefjes of hormonen te maken. Castreren gaat dit probleem echt niet oplossen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:56

Zonde dat je dit gevoel niet hebt met je hond... Maar zoals je zelf al aangeeft zit je ontzettend in een negatieve spiraal. Je probeert het wel, maar zodra er ook maar iets tegen zit geef je het geen kans meer. Ga leuke dingen doen met elkaar! Zoals al eerder aangegeven, ga een cursus doen o.i.d, in ieder geval iets waar jullie allebei blij van worden. En dat stukje over dat oude honden minder kunnen leren, dat is inderdaad een fabeltje ;), ik ben sindskort begonnen met gehoorzaamheid met onze teef van (bijna) 9 jaar oud en ze leert hardstikke snel!!

Mijn hond is echt mijn beste vriend :j , en ik hoop dat jij dat ook ooit kunt gaan zeggen. Succes! :)

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:03

Nikka schreef:
whisperramse schreef:
Er bestaan ook risico's met je hond niet te castreren/steriliseren!
Dmv castratie minder kans op voorhuidonstekingen, teelbalkanker, prostaatkanker op oudere leeftijd, voorkomt 90% dat de anaalkliertumoren terugkomen en zo kan ik nog ff door gaan.

En euh, wat vind je nu het meest laf, hond castreren en beest loopt heus niet de hele dag de teven op te zoeken of niet genoeg tijd in je hond steken omdat meneer liever zijn neus dan jou volgt? :D

Ik zou je nog maar eens beter gaan inlezen omtrent de voor en nadelen van castreren. De nadelen zijn medisch gezien veel groter dan de voordelen. Prostaatkanker, dementie, schildklierproblemen, verhoogde kans op botkanker, verhoogde kans op maligniteiten aan de urinewegen, versterkte aantrekkelijkheid voor andere reuen en ik kan nog wel even doorgaan.
Daarnaast is een Beagle een jachthond en gewoon extreem neusgeorienteerd, heeft niet speciaal met teefjes of hormonen te maken. Castreren gaat dit probleem echt niet oplossen.

Zei ook al van in het begin dat castreren niks meer gaat uithalen in TS haar geval.

En ja, ik ben voor castreren... Ik heb het niet zo op van die mensen die hun hond niet opvoeden en maar tegen je been aan staan te rijden, of iedere teef bespringen. Hier ook 3 volle mannen, een Lab, lol van een hond, een Staff met HD die ik dus niet castreer vanwege gewicht en belasting heupen, en een kruising KeesXJack die ik veel te laat heb gekregen om te castreren, gedrag zat er dus al in. Indien nodig, laat de natuur zijn gang gaan. Ik castreer niet alles op mijn pad, maar had dit een jonge hond geweest, had ik dit al sneller aangeraden. Mijn honden zijn allemaal afdankers en waren allen ouder dan 2,5 toen ze hier terecht kwamen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:42

Je kan ook tijdelijk chemisch castreren om te kijken of dit enig effect heeft op zijn gedrag. Zo hoef je niet een operatie uit te laten voeren die niet medisch noodzakelijk is. Dit werkt zo'n 3 maanden en dan kan je altijd nog bepalen of het zin heeft dit definitief te laten doen. (Persoonlijk ben ik ook vóór castreren trouwens) Ik weet niet of ik met zo'n hond slipjacht zou gaan doen, dan wakker je juist dat instinct nog meer aan. Behendigheidstraining lijkt mij een beter alternatief eerlijk gezegd. Maar Beagles zullen nooit een willing to please Labrador worden: dat kan je helaas wel vergeten!!! }>