Kobi, het naaktlopende schaap.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:58

saskiakefie schreef:
Nee het is ook niet gebaseerd op ts, maar op andere reacties.

oké kwam anders over, sorry

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:00

janouk schreef:
>;) ik vind haar echt ongezond vet. Zelfs haar hals is vet. Kan je haar niet een tijdje op de paddock houden en minder voeren?
Sommige van onze schapen worden ook wel eens te dik, die haal ik dan een tijdje naar huis voor rantsoen. Hier zeggen wij dan pestend: touwtje erom en klaar is de rollade; maar die zijn nog zeker de helft van jouw schaap.

Jij kent blijkbaar de regels van het feedback-geven niet.

c_alsemgeest

Re: Kobi, het naaktlopende schaap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:03

Wat een heerlijke foto, die gaap foto :D
En TS goed hoe je met het commentaar omgaat, echt perfect... zeker omdat de gegeven feedback niet altijd opbouwend is hier ;) (niet opbouwend, maar wel goed bedoelt)
Ook goed omdat je nu ook aan je moeder gaat vragen of ze gedekt kan worden.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:12

Wat leuk, ik heb al eens vaker schaapen bij paarden in het land zien staan.
En als ze allebij samen tevreden zijn is het toch geweldig :D ?

Heb je al eens VD bij je schaap geprobeert? of springen enzo? Dat kunnen ze namelijk ook wel.

Veel plezier met je tweetal :)

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:45

Linde, volgens mij zijn Guus en Kobi samen gelukkig met elkaar en ik geloof zeker wel dat ze het wel naar de zin hebben: beide. Want Kobi ziet er zeker niet slecht uit. :) Sommige mensen vinden dat hun mening wat meer mag luidden dan die van andere en daar hebben ze ook recht toe, al is het niet zo (vind ik) dat ze tegen jou mogen zeggen dat jou dieren ongelukkig zijn. Dit kan je nog het allerbeste zelf bepalen, want JIJ bent de eigenaar en ziet ze elke dag.

Ontopic: laten we nu weer reactie's geven met betrekking tot de foto's en Kobi zelf, ook veel leuker voor de TS. :j

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:45

marielle231 schreef:
Tja dat is internet he ;)

We hebben gewoon het beste met de dieren voor, dit kun je zien als commentaar of tips :)

Ik geef verder alleen aan dat een schaap niet gelukkig is alleen ;)
Wat ze ermee doet moet ze zelf weten, maar mag toch zeggen dat ik het zielig vind.

waarom zou kobi niet gellukkig zijn met guus ? dat zijn dikke vriendjes toch ? die zijn altijd bijelkaar. :D
Laatst bijgewerkt door Reanlm op 21-04-11 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:47

Zo is ze veel leuker <3

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:48

die gaapfoto is echt omtelachen <3 echt lief !

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:56

Rean_Pony schreef:
marielle231 schreef:
Tja dat is internet he ;)

We hebben gewoon het beste met de dieren voor, dit kun je zien als commentaar of tips :)

Ik geef verder alleen aan dat een schaap niet gelukkig is alleen ;)
Wat ze ermee doet moet ze zelf weten, maar mag toch zeggen dat ik het zielig vind.

waarom zou kobi niet gellukkig zijn met guus ? dat zijn dikke vriendjes toch ? die zijn altijd bijelkaar. :D

En toch hebben schapen schapen vriendjes nodig ,net zoals paarden paardenvriendjes ;)

Ze zijn altijd bij elkaar omdat ze niks anders hebben, denk als ze beide een soortgenoot hebben elkaar links laten liggen.

Maar goed ik verlaat het topic nu maar, het hoeft geen discussietopic te gaan worden.
Sorry TS wil je topic niet vervuilen :)
Succes met Kobi en Guus

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:58

Aah wat is Kobi super leuk zeg! :+:
Op die ene foto dat ie gaapt lijkt ie wel wat op zo'n schaap van The Black Sheep :+

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:59

Tjee die mag ook wel eens aan het werk, balkjes lopen voor een stevige achterhand :D
Wat een lief koppie heeft je schaap.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:05

Jeetje TS!! Je mag op zen minst wel een waarschuwing plaatsen voor 18+ hoor!!
Nee alle gekheid op een stokje, Hij ziet me er een leuk schaap uit en vast gelukkig dat zen jas af is. :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:06

Lekker voor je schaapje :D Leuke fotos!! :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:04

M3lisss schreef:
janouk schreef:
>;) ik vind haar echt ongezond vet. Zelfs haar hals is vet. Kan je haar niet een tijdje op de paddock houden en minder voeren?
Sommige van onze schapen worden ook wel eens te dik, die haal ik dan een tijdje naar huis voor rantsoen. Hier zeggen wij dan pestend: touwtje erom en klaar is de rollade; maar die zijn nog zeker de helft van jouw schaap.

Jij kent blijkbaar de regels van het feedback-geven niet.

Wat is hier nou weer mis mee?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:24

het is niet onderbouwend maar daarbij komt je vraagd toch om reacties om zon ongezond vet schaap op bokt te zetten? dat is hetzelfde als dat je 1.80 lang bent en bij horses at work op een shetlander rijd.... ken je bokt.. dan wee tje dat je dit voor jezelf moet houden daarbij wil ik ook nog even melden dat als je je schaap eventueel wil dekken dat ze in deze conditie niet drachtig gaat worden .. een schaap word namelijk sneller drachtig (zoals alle dieren zo ongeveer) als ze een beetje aan de schrale kant zijn.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:36

Vind het wel onderbouwend gezien ze zegt dat ze m op de paddock/op rantsoen kan zetten.
Veel tips geven de andere niet, die zeggen slecht dat het schaap dik is, en dat weet ze zelf ook wel nu.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:17

Inderdaad probeer ik ts te waarschuwen voor het gevaar van zo zwaar zijn. Dit schaap doet zo weinig, omdat ze vervet is en waarschijnlijk ook al haar organen. Ze kan niet veel meer doen, omdat ze te weinig longinhoud heeft. Schapen hebben relatief 4 dunne pootjes voor zoveel gewicht.
Ik zou niet willen dat het schaap bezwijkt onder het overgewicht. Daarom mijn waarschuwing om het dier voorzichtig op rantsoen te zetten en te laten afvallen; voor haar eigen bestwil.
En drachtig worden is wel het allerlaatste wat dit schaap zou moeten worden. Al is het haast niet mogelijk, zo'n zwaar schaap drachtig te krijgen.

En ik erger me dan aan reacties van mensen die dit schattig vinden. Ik vind het namelijk niet fijn om te zien. Ik verzorg dagelijks veel schapen en schapen gaan mij aan het hart.

Dus geen kritiek maar een waarschuwing, omdat ik uit de openingspost niet het idee krijg dat ts beseft hoeveel te dik dit schaap is.

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 11:54

Ik besef zeker wel dat dit schaap veel te dik is en we gaan er zeker ook wat aandoen! ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:07

Mooi zo! :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:21

Die gaapfoto _O-

Misschien om je schaap ate laten vallen: als je met je pony op buitenrit gaat neem Kobi mee. En wat VD.

Enne... ik heb voor school schapen genoeg moeten scheren en die waren nog dikker!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:18

Awwww wat lief, ik snap dat al dat vet niet gezond is, maar het ziet er wel lief uit, bollie :P

Maar ik vind een schaap en een paard samen een beetje raar, die spreken toch een hele andere taal, het is beter dan alleen maar toch..

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 19:45

xLauraax schreef:
Weer een typisch voorbeeld van hoe bokt met elkaar omgaat hè..
Zodra er iets aan te merken valt moet iedereen er op af.
Als je haar openingspost leest zie je toch dat ze zich er prima van bewust is dat dit schaap te dik is?
Waarom moet dat dan toch altijd nog 100 keer op een negatieve manier verteld worden?

Nou inderdaad, begrijp dat gezever ook nooit zo... :n

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:03

wat een schatje...
wat betreft paarden en schapen..
hier ook een schaap alleen sinds zijn moeder is ingeslapen vorig jaar maar zelfs toen zijn moeder er nog bij was waren ze samen met de paarden 1 grote gezellige kudde.
Als het goed gaat waarom een ander schaap erbij doen?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:14

saskiakefie schreef:
Wat is hier nou weer mis mee?

Als je even de theorie van het feedback geven opzoekt weet je meteen wat ik bedoel en hoeven we het daar hier niet over te hebben.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:17

Leuk schaap ! Ik heb 2 schapen, eentje al geschoren de andere moet nog. Mijne zijn 85cm hoog dus een hele klus, op hun kont krijg ik ze niet dus meestal scheer ik ze staand met een pony halstertje om.