Katten in de tuin houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:30

Wij hebben ook een stroomdraad over het hek lopen. Wij houden onze paarden, schapen en ook de lammetjes achter stroomdraden en dus ook de katten. Werkt prima.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:14

Mijn hoefsmid heeft voor zoiets echt geen tijd, die is druk met zijn paardenklanten :D
Ziet er wel mooi uit, maar het lijkt me niet te "stijl" voor mijn kat, ik denk dat het wat meer naar binnen moet buigen om dit monster binnen de tuin te houden. Je hebt wel een grote tuin zeg!

Ik hoop dat Marye78 ook nog fotootjes heeft weten te maken!

Emytje

Re: Katten in de tuin houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:03

Wij willen haaks op de schutting een net maken met een houtconstructie. Daarbij heeft de schutting schorsmatten, zodat ze daar ook niet doorheen kunnen. Het net komt overigens niet volledig over de tuin heen, dat past niet met de deur.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:37

GamblersCup schreef:
Mijn hoefsmid heeft voor zoiets echt geen tijd, die is druk met zijn paardenklanten :D
Ziet er wel mooi uit, maar het lijkt me niet te "stijl" voor mijn kat, ik denk dat het wat meer naar binnen moet buigen om dit monster binnen de tuin te houden. Je hebt wel een grote tuin zeg!

Ik hoop dat Marye78 ook nog fotootjes heeft weten te maken!

Het is me niet meer gelukt (druk met paasdagen :') ), maar het is niet heel anders als de voorbeelden die hier al eerder zijn geplaatst hoor, dus daar kun je wel vanuit gaan. Helaas is het voor onze Sibeer nog niet genoeg, aangezien hij zondag de nestelende merel heeft verjaagd... :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:40

http://www.antiblaf.nl/petsafe-inground ... p-295.html dit systeem heb ik. Inmiddels zeker een maand werkend met 1 x maine coon. Gaat prefect. Op het waarschuwingspiepje gaat ze al netjes terug. De draad even ingraven is even werk uiteraard maar dan heb je ook wat. Hebben het in pvc buizen ingegraven puur om het feit dat het zo beter heel blijft. Zelf heeft ze een halsband dus om met kastje. Ze vind het niet erg. 's nachts doen we het uit en 's ochtends zit ze al klaar om het om te krijgen want dan mag ze lekker naar buiten als ze wilt. Hier staat hij op niveau 3 van de 5 omdat dit het eerste niveau is waar ze op reageerd en weg blijft van de draad (niveau is de hardheid van de schok die ze krijgt als ze te ver gaat.

Let wel op dat ze dus t/m 1.5 meter het draad niet kunnen naderen. Leg je het dus langs een schutting dan kunnen ze niet bij de schutting komen dus ook niet klimmen. Echter heb je een boom staan waar ze in gaan en die is 2 meter hoog en ze kunnen wel in de boom klimmen dan kunnen ze dus over het draadje heen gaan omdat die boom 2 meter of hoger is. Daar moet je dus rekening mee houden. Wij hebben hier ook een heel grote tuin dus ze heeft ruimte zat over om te lopen. Het is hier echt een enorme uitkomst!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:09

Ik ga toch voor het hekwerk... schokken, halsbandjes, een kat die erg snel onder de indruk is (ik wil dus absoluut niet dat hij een schok krijgt, het arme ding zou nooit mee naar buiten durven), een kat die tóch wel een manier vind om erlangs te komen...

Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die van hun "gebarricadeerde" tuin een foto willen maken?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:52

@ Dierenfan: Dat systeem werkt neem ik aan niet voor een tuin van 5 meter breed en 11 meter lang. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:36

misschien een hek naar binnen toe laten buigen, zoals op de foto's te zien is, maar dan aan de dwarsbalken holle buizen hangen? Deze draaien mee en de kat kan hier dus geen grip op krijgen.
Vrienden van ons hebben hetzelfde gedaan met de boom in hun tuin, allemaal (pvc) buiten omheen gedaan, katten kunnen er daardoor niet inklimmen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:47

fantastique schreef:
Daar schijnen ze toch nog makkelijk overheen te kunnen gaan heb ik me wijs laten maken :S

Ja ik woon nu op een boerderij en daar zitten ook elke keer katten en honden in mijn tuin te schijten.
Heb er een gigantische hekel aan!
Ik ben dol op mijn katten maar ze mogen hun behoefte gewoon op hun eigen kattenbak doen en niet bij iemand anders in de tuin

Ik zat eventueel te denken om in plaats van een balk die naar binnen komt een soort van bloemenrij te maken boven aan de schutting...
Dan kunnen ze er niet overheen en ziet er dan toch nog enigzins "mooi" uit...

Zou dat een oplossing zijn?

Er is een bedrijf die dit soort balken 'afrastering'maakt. Heb ik gezien op de kattenshow in Utrecht.
Zag er werkelijk schitterend uit.

Het kan dus zeker heel mooi.

Ik zal even googlen voor je misschien kan ik het vinden.
Kom anders ook eens kijken op www.kattenplaza.nl zitten veel mensen met raskatten die hun tuin hebben afgezet. Misschien de je daar ook nog wat ideeen op.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:52

Wij hebben het uiteindelijk ook met gaas gedaan, want schrikdraad kregen we niet goed werkend (kan ook zijn dat onze kat gewoon een te goede isolatie heeft natuurlijk).

We hebben hiervoor kippengaas gebruikt en de beugeltjes die eigenlijk voor het schrikdraad bedoeld waren. Deze Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:55

Nou ik heb het al gevonden *\o/*

http://www.kattenbeveiliging.nl

Ik vind het heel mooi. Misschien is het prijskaartje minder mooi maar als je handig bent kun je zelf een hoop doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:03

Arabesk schreef:
Er is ook zo'n systeem voor honden en katten om onzichtbaar het erf af te zetten, dan krijgen ze een halsband om en als ze te dicht bij de grens komen gaat ie piepen en dan volgt een stroomschokje als ze nog doorlopen alsof ze tegen schrikdraad lopen.

:j
En die schok krijgen ze maar 1 of 2 keer, want dan weten ze het wel...
En véél liever dat dan een aangereden dier!!!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:10

Cowgirl schreef:
Nou ik heb het al gevonden *\o/*

http://www.kattenbeveiliging.nl

Ik vind het heel mooi. Misschien is het prijskaartje minder mooi maar als je handig bent kun je zelf een hoop doen.

Dat is wel echt super bedacht en inderdaad erg mooi. Misschien wel een ideetje voor als we ooit eens een mooie nieuwe schutting hebben. Ik zou zoiets duurs niet op een oude aftandse schutting plaatsen. Beetje zonde als de schutting omgaat. ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:16

denk dat je zoiets ook zelf kunt maken, het is wat ik net ongeveer zei. Het gaat er om dat je ronde balken hebt, die nog rond kunnen draaien. Dus ringen bevestigen tegen je schutting en daarin balken leggen: de kat kan hier geen grip op krijgen en kan dus niet meer de tuin uit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:20

Gaas aan de linkerkant (schutting van 2 meter)
Afbeelding
Afbeelding

Hier moet nog een balk boven en dan gaan we het afzetten met van dat dikke groene gaas
Afbeelding

Ik wil er nog een stroomdraadje onder, maar vriendlief wil dat niet, dus eerst maar eens kijken of we ze met gaas aan beide kanten in de tuin kunnen houden (links gaat tot noch toe super).