Hoelang hond maximaal alleen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:12

ik werk fulltime en regelmatig 6 dagen in de week. Is op het moment helaas niet anders, ben zelf nu even de kostwinner thuis. Manlief net begonnen met studie voor 1,5 jaar en daarmee is hij 3dagen per week bezig van 9 tot 3, momenteel veel vanuit huis. Straks moet hij natuurlijk stagelopen en als hij klaar is gaat hij ook werken en ga ik minder werken, dan is het hopelijk ook tijd voor gezinsuitbreiding.
We maken dit jaar de tuin klaar zodat ze de hele dag lekker buiten kunnen blijven (met hok voor als het regent) en ze zijn altijd met zn tweeen. Ze kunnen 9uur alleen zijn, is vaak genoeg voorgekomen. Zelf maak ik vaak dagen van 12 uur op dit moment, mijn man laat ze uit en dat is niet zozeer zijn ding dus dat is even een plasrondje en spelen in de tuin.
Zou geen hond nemen als dit altijd zo zou zijn, maar dit is tijdelijk zo en straks niet meer.
Als ik van tevoren zou weten dat de honden de hele week alleen thuis zouden zijn omdat de baasjes beide werken, zou ik geen hond nemen.

Maar aan de andere kant, het gaat er natuurlijk ook om wat je met de hond doet als je thuis bent.
Ik zie liever een hond die overdag altijd alleen thuis is maar waar sochtends en savonds een uur mee gewandeld en geravot wordt en op een boerderij woont waar hij als er iemand thuis is lekker buiten kan slenteren en spelen, dan iemand die altijd thuis is maar niets onderneemt met zijn hond.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:50

Nijn schreef:
Rhodos schreef:
Naast dat ze het niet tof vinden, loop je ook het risico op nier-problemen als het regelmatig voorkomt dat ze 8-9 uur niet kunnen plassen.

Dus jij onderbreekt je nachtrust om de hond(en) uit te laten?

Ik slaap over het algemeen 9 uur per nacht en vlieg dan ook niet uit bed om meteen mijn hond uit te laten. :n
Sterker nog, soms als ik haast heb dan wil madam niet eens mee naar buiten, die draait zich veel liever nog een keer om :')

Nee, natuurlijk niet :). Als je je hond per etmaal 2-3 keer de mogelijkheid geeft om de behoefte te doen is dat niet bevorderlijk voor de niertjes. Voor geen enkel mens/dier.

LecyTinker

Re: Hoelang hond maximaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:29

mijn 1 jarige mechelaar slaapt trouwens in de bench, maar die staat maar een meter of 3 van mn bed. Dat omdat mn mechelaar alles opeet wat hij tegen komt ( van de week had hij zo een touwtje dat in kleren zit om ze aan op te hangen) en omdat ik dat voor hem niet gezond vind, slaapt hij in zijn bench. Maar als hij overdag slaapt gaat hij ook in zijn bench slapen. Mijn duitse herder van twee die doet het ook. Gewoon omdast ze dan weten dat ze rustig kunnen slapen, want niemand mag in de ander zijn bench komen. Bij de mechelaar gaat in de nacht het deurtje dicht, bij de duitser haast nooit. De beagle die knort waar hij wil, die molt niets en eet niets dat hij niet kent. Hij eet ook geen biefstuk enzo. De beagle is wel de heerser van het huis. De duitser is ook geen grote eter. De mechelaar loopt altijd iedereen zijn voerbakken na en loopt een hele dag met sokken, schoenen, broeker etc door huis en ik loop er een hele dag achteraan om het af te pakken en te zeggen, "nee, niet voor jou!".

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:32

Ik ben het met mijn pup van 13 weken een klein beetje aan het opbouwen. Ze is hier nu 3 weken. De eerste week alleen even naar de winkel, de week daarna een uurtje. Nu is ze max 1.5 tot 2 uur alleen. Ze blaft niet als ik wegga oid. Ligt ook rustig te slapen als ik weer thuiskom..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:39

Marion71 schreef:
Kom maar op met de modder!

Mijn vriend en ik werken fulltime en overdag zijn de honden alleen. Onze eerste hond, zo'n 18 jaar geleden, was helemaal gewend aan dat ritme. Als mijn schoonvader binnen kwam was hij nog te lui om naar beneden te lopen (sliep op bed boven). Hij is 14 geworden en overleden aan tumoren in heel z'n lijf. Anderhalf jaar voordat hij overleed kwam de inmiddels 10 jarige en zij nam heel simpel dat ritme over. Sinds 3,5 jaar hebben we er 2 honden bij en ook zij pikken dit weer van de oudere hond op. Ze zijn eraan gewend en lopen allemaal gewoon los door huis. Er wordt niks gesloopt, plasjes gedaan of wat dan ook. Ze liggen gewoon te pitten. Het zijn lieve vriendelijk tevreden honden, niks geen gefrusteerde stuiterballen.

Daarentegen zijn ze 's avonds en 's nachts nooit alleen. De 10 jarige ligt bij ons op bed en de 2 jonge honden liggen er vaak naast of in de buurt (ze zijn een beetje te groot om alledrie op bed te passen). Mocht het bij ooit bij een andere hond niet passen, dan zou ik simpelweg een uitlaatservice o.i.d. regelen. Je moet niet denken in problemen maar in oplossingen en zolang er geen problemen zijn hoef ik ook geen oplossingen te verzinnen.

Hier hetzelfde, ik werk 4 dagen en ben dan van 8 tot half 6 weg, geen enkel probleem...als ik de voordeur opentrek dan rekt hondlief zich nog eens uit :z
Ga ik 's avonds weg dan gaat hij vaak mee, voor het eten fietsen we vaak een half uur/3 kwartier waarbij ik gelijk de pony's aandoe, ideaal.
Ik ben trouwens geen voorstander van een bench, mijn hond heeft gewoon zijn mand in de gang staan en daar is hij als ik er niet ben.

Ondanks dat ik in jullie ogen waarschijnlijk veel te veel weg ben denk ik tóch dat mijn hond het hier beter heeft dan op straat in Spanje, waar hij vandaan komt ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:01

ik was ook altijd tegen een bench, maar moet zeggen dat met 3 honden onder de 2 jaar het toch ideaal is. Ze zitten alleen in de bench als ik geen overzicht heb over wat ze doen. Alleen de mechelaar wordt opgesloten in de bench. Op deze manier hoef ik ook niet bang te zijn dat ze vechten. Maar ik vind niet dat een bech gebruikt moet worden als straf of makkelijke oplossing. Die van mij slapen allemaal graag in hun bench, overdag staat de deur altijd open van alle drie en mn twee grootste slapen allebei het liefste in hun bench overdag. Dit omdat ze hun voer in de bench krijgen ( open deur) en als ik weg ga krijgen ze altijd iets lekker van me zoals een mergpijp om zichzelf bezig te houden. Vooral na het wandelen kruipen ze alle twee in hun bench voor een dutje, de beagle die gaat op bed slapen. Dus een bench is hetzelfde als een mand, als je hem op de juiste manier gebruikt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:29

2 a 3 uur als ik weg moet en heel heel soms als ik echt ergens heen moet waar ze echt niet mee kunnen 6 uur, maar probeer dan iemand te regelen die ze even meeneemt tussendoor, vroeger waren ze wel de hele dag alleen en ik dacht dat ze dat niet erg vonden, maar nu ik de hele dag thuis ben merk ik dat ze veel vrolijker zijn als voorheen, bench ben ik nooit een voorstander van geweest, ik zou zelf ook gek worden de hele dag op een piepkleine ruimte dus daar begin ik niet aan.