peugotje schreef:Tjonge, wat doen jullie allemaal moeilijk over die uurtjes alleen... Hoe doen jullie dat dan 's nachts? Dan zijn ze toch ook alleen? Gaan jullie allemaal de eerste maand er om de 1,5 a 2 uur uit om uit te laten?
@TS, ik heb ongeveer dezelfde werktijden als jij (laat me raden, je werkt op een woonvoorziening?) en hebben nu onze 2e pup. Gaat allemaal prima zo. De eerste heeft 's nachts nooit wat in de bench gedaan, de pup van nu haast altijd. Maar die heeft weinig kijk op hygiene, want die gaat in de tuin ook gewoon in zijn eigen plas liggen als hij het te veel moeite vind om een beetje verder te lopen... Voor hem maakt het ook weinig uit hoe lang hij in de bench zit, soms gaat het een hele nacht goed, soms heeft hij na 1 uurtje al in de bench geplast. Hij heeft gewoon wat langer de tijd nodig eer hij dat besef krijgt denk ik. Tot die tijd lekker vaak vetbedjes verschonen.
(wat je ook kunt doen met een grote bench en een kleine pup, is een krant erin leggen. Je kunt ze dan eerst krant zindelijk maken)
's Nachts zul je er ook uit moeten! Soms wel een paar keer.
Lekker vaak vetbedjes verschonen? En je hond in z'n eigen zeik laten liggen?
Gelukkig ben ik geen fokker, zo iemand als jij kreeg echt geen pup.
Een pup neem je als je er tijd voor hebt, en niet als een pup maar direct in jouw schema mee moet draaien. 9 van de 10 keer draait dat op veel ellende uit.