Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 13:15

Alou schreef:
Lekkere bak met Eukanuba
Chiken :')
beetje water der bij anders stikken ze :P

s'ochtends een broodje, s'middags koekje.

Anders stikken ze? :') Hebben ze geen tanden gekregen van moeder natuur? :D

Ann

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:17

3x per dag hun portie Farmfood Fresh kvv (pens & hart compleet.) Tussendoor een paar pens beloningsnoepjes en mini mergpijpjes.

herbielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:19

mijne eet vandaag konijn

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:19

peugotje schreef:
Diablo, onze golden pup toen hebben wij gewoon op het oog gegeven. Ik geloof dat wij begonnen met 1 pakje, daarna 1,5, en nu hij volwassen is 2 pakjes per dag. hij weegt 33 kilo. 800 gram : 33 = 24. Dus wat hem betreft klopt die richtlijn niet.

De newfoundlanderpup die we nu hebben, krijg nu al 2 pakjes per dag (=800 gram voor 25 kilo hond geloof ik. wat neer komt op 32 gram per kilo lichaamsgewicht. maar vind het aan de magere kant, dus die mag binnenkort wel wat meer hebben...) Ik zou met jouw pup beginnen met een pakje per dag. En dan kijken hoe hij het er op doet. (bij smuldier wel het beste om de vlees compleet en de pens compleet af te wisselen)

Dank je wel. Mijn chi's krijgen het ook en die krijgen inderdaad meer dan voorgeschreven. De pup (hij weegt nu 5 kilo) krijgt nu ongeveer 200 gram per dag en hij lijkt het er goed op te doen, maar daar kijk ik heel goed naar.

Afwisselen doe ik altijd, ze krijgen alle smaken die er zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:24

Marloes__ schreef:
[***] schreef:
Lekkere bak met Eukanuba
Chiken :')
beetje water der bij anders stikken ze :P

s'ochtends een broodje, s'middags koekje.

Anders stikken ze? :') Hebben ze geen tanden gekregen van moeder natuur? :D

nou onze labrador, die is nogal een stokke knager, en hij mist er een paar. en hij vergeet te kouwen...
hij houd gewoon van schranzen :P

Samanth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:28

vandaag is het vrijdag dus tijd voor wat lekkers,, een varkens oortje, vers vlees en vanmorgen heeft ze haar protie brokjes gehad ( we moeten natuurlijk ook op vrijdag wat aan de tandjes denken hihi :D

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:28

Diablo schreef:
Ik zie hier verschillende keren Smuldier voorbij komen, dus misschien dat hier iemand mij kan helpen. Onze pup (Friese Stabij) van 12 weken krijgt het dus ook, maar op het pakje staat dat ze ongeveer 30 gram per kilo lichaamsgewicht moeten hebben. Geldt dit ook voor een pup?

voor pups heb je puppie voer;)
is beter voor de groei van botten etc.. daar staat precies op wat ze moeten hebben!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:30

Melissa_101 daar ben ik het echt niet mee eens hoor..

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 13:31

Melissa_101 schreef:
Diablo schreef:
Ik zie hier verschillende keren Smuldier voorbij komen, dus misschien dat hier iemand mij kan helpen. Onze pup (Friese Stabij) van 12 weken krijgt het dus ook, maar op het pakje staat dat ze ongeveer 30 gram per kilo lichaamsgewicht moeten hebben. Geldt dit ook voor een pup?

is beter voor de groei van botten etc.. daar staat precies op wat ze moeten hebben!

Beter dan vlees? Nee, sorry daarover ben ik het niet met je eens ;). In de natuur wel eens een pup 'puppybrokken' zien eten? :Y)

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:32

Diablo schreef:
peugotje schreef:
Diablo, onze golden pup toen hebben wij gewoon op het oog gegeven. Ik geloof dat wij begonnen met 1 pakje, daarna 1,5, en nu hij volwassen is 2 pakjes per dag. hij weegt 33 kilo. 800 gram : 33 = 24. Dus wat hem betreft klopt die richtlijn niet.

De newfoundlanderpup die we nu hebben, krijg nu al 2 pakjes per dag (=800 gram voor 25 kilo hond geloof ik. wat neer komt op 32 gram per kilo lichaamsgewicht. maar vind het aan de magere kant, dus die mag binnenkort wel wat meer hebben...) Ik zou met jouw pup beginnen met een pakje per dag. En dan kijken hoe hij het er op doet. (bij smuldier wel het beste om de vlees compleet en de pens compleet af te wisselen)

Dank je wel. Mijn chi's krijgen het ook en die krijgen inderdaad meer dan voorgeschreven. De pup (hij weegt nu 5 kilo) krijgt nu ongeveer 200 gram per dag en hij lijkt het er goed op te doen, maar daar kijk ik heel goed naar.

Afwisselen doe ik altijd, ze krijgen alle smaken die er zijn.

Oh, 5 kilo hihi. Stukje kleiner dan een golden pup dus haha (die was 12 kilo met 12 weken)
Van smuldier heb je maar 2 smaken... de andere smaken zijn geen complete voedingen, en dat is wel erg belangrijk! Dus of vlees compleet, of pens / vlees compleet, zeker voor een pup die nog moet bouwen en groeien!

@melissa, van KVV heb je geen puppy voer he....

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:41

Melissa_101 schreef:
Diablo schreef:

Weet niet van welke gemaksplaneet jij komt, maar puppen op brokken hebben meer last van groeipijn en andere narigheid dan vers puppen.

Puppen hebben doorgaans 40 a 45 gram per kg. lichaamsgewicht nodig per dag.

En mijn honden, die mogen zelf weer kiezen uit de winkel, maar ik denk dat ze vanavond voor de geit, gaan, met groenten en een scheutje karnemelk. *\o/* *\o/* *\o/*

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:45

Melissa_101 schreef:
Diablo schreef:

Ik weet dat er puppiebrokken zijn, maar ik ben van mening dat ook een pup het allerbeste vers vlees kan krijgen.

peugotje schreef:
Oh, 5 kilo hihi. Stukje kleiner dan een golden pup dus haha (die was 12 kilo met 12 weken)
Van smuldier heb je maar 2 smaken... de andere smaken zijn geen complete voedingen, en dat is wel erg belangrijk! Dus of vlees compleet, of pens / vlees compleet, zeker voor een pup die nog moet bouwen en groeien!

Echt? Ik geef hem dus ook wel kip en hart, maar we doen hier maar zo kort met een pakje (de anderen eten er ook van mee), dat we daar niet lang mee doen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:53

Je moet inderdaad wel kijken welke je neemt. Je hebt vlees compleet (rood) en pens compleet(blauwgroen).
dan heb je nog kip(geel) pens (groen) hart(donkerrood) en vlees(blauw) die zijn voor erbij.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:05

een pup mag ongeveer 40 a 50 gram per kilo hebben,maar hier eten pups onbeperkt,ze eten maar zoveel ze willen..hou dat echt niet bij :n

smuldier heeft in de winkels maar 2 soorten compleetversvoer,pens vlees compleet en vleescompleet de andere variaties zijn niet compleet,maar om dat zo af en toe eens een dagje te voeren is geen probleem...

(smuldier zelf heeft wel meer soorten vers,zo ook paard compleet lam/rijst compleet)

hondjes hebben vandaag penslappen gekregen en nu nog wat rijke vleesbotten waar ze wel ff werk aan hebben :D ,vanavond weer kvv van smuldier, ahv en de kvv van de scharrelslager...

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:09

Een keertje kan inderdaad niet heel erg veel kwaad, maar hoofdzakelijk moet je toch wel echt een complete versie geven! Inderdaad de rode, en de turkoois.
Ook al doe je niet zo lang met een plakje, de complete versie is wel heel belangrijk. Zeker voor een pupje (hier krijgen ze altijd alleen maar compleet, niets anders)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:27

Onbeperkt doe ik maar niet. Hij is echt héél erg gericht op eten en houdt dan niet meer op, denk ik. Of het komt er weer uit, dus dat doe ik maar niet.
Maar ik geloof dat hij dan inderdaad wel genoeg krijgt. Morgen ga ik hem weer wegen, dan zal het wellicht meer worden.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:34

Nee dat zou ik inderaad ook niet doen, onbeperkt... Het is natuurlijk ook niets voor niks dat pups meerdere maaltijden per dag krijgen.
Gewoon niet te druk om maken, zodra hij meer nodig heeft, dan merk je dat wel.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:38

ja mijn pups eten over de hele dag onbeperkt vlees,dus als ze vragen mogen ze eten,zoveel ze willen :) (meerdere malen per dag dus gevoerd)

gemiddeld eet een rottweilerpup van 8 kilo zo'n 800 gram per dag,buddy rottweilerpup van 4 maanden toen hij hier kwam zat op 1200-1500 gram per dag,nu is ie een half jaar en eet gemiddeld denk ik zo'n kilo per dag..

afwegen heb ik echt nog nooit gedaan :n

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 14:55

Nee ik weeg ook niet af. Als mijn honden te zwaar worden geef ik wat minder en nadersom. Maar ik hoeft niet onbeperkt vlees neer te zetten hoor, want buiten dat dat knokken wordt vreten ze zich helemaal vol en passen ze binnen een week niet meer door de deur :D.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:56

Wat op de verpakking staat is ook maar een richtlijn. Ligt aan de bouw, stofwisseling en de hoeveelheid energieverbruik van de hond hoeveel hij/zij nodig heeft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:12

er staat hier ook geen onbeperkt vlees hoor,dan zouden 2 dat opeten en de rest niets hebben :D
maar puppies krijgen onbeperkt eten...en dat is gewoon 6, 7 ,8 x per dag een bakkie vol geven,eten ze het niet op,dan bij de volgende keer neerzetten mss wel,eten ze het dan leeg en hebben ze nog trek wordt het bakkie weer gevult..

dit doe ik tot ze zelf aangeven dat ze minder willen eten (mits ze inderdaad niet baggervet zijn/worden),zo heeft pip 1 van mijn honden bijna 1,5 jaar meer als een kilo per dag gegeten,ze is u 2 en eet zo'n 600 gram per dag,meer hoeft ze niet..prima toch...

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:44

kimmie261 schreef:
er staat hier ook geen onbeperkt vlees hoor,dan zouden 2 dat opeten en de rest niets hebben :D
maar puppies krijgen onbeperkt eten...en dat is gewoon 6, 7 ,8 x per dag een bakkie vol geven,eten ze het niet op,dan bij de volgende keer neerzetten mss wel,eten ze het dan leeg en hebben ze nog trek wordt het bakkie weer gevult..

dit doe ik tot ze zelf aangeven dat ze minder willen eten (mits ze inderdaad niet baggervet zijn/worden),zo heeft pip 1 van mijn honden bijna 1,5 jaar meer als een kilo per dag gegeten,ze is u 2 en eet zo'n 600 gram per dag,meer hoeft ze niet..prima toch...

Zo gebeurt het hier ook _/-\o_

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:46

mijn hond heeft net een ei uit het kippenhok gepikt en helemaal opgevreten?????
maar vanavond krijgt hij gewoon brokken,van AH eigen merk.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:52

Hier mogen de beesten wel eens onbeperkt eten. We zetten dan bijv. een hele soepkip neer voor de katten, dat krijgen ze nooit op :D Ze stoppen echt vanzelf en zijn dan voor de rest van de dag voldaan. Daarna is er altijd een stuk minder gezeur voor een paar weken.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:34

Vanavond heeft max een luxe diner, hij krijgt dan K9 natural.
Dat is nieuw spul. Is gevriesdroogd voer, geïmporteerd uit Nieuw Zeeland.
Zit echt helemaal niks anders in dan vlees en botten enz, wat groente, fruit, en een eitje.
Die schapen daar lopen vrij rond en krijgen geen groei hormonen of andere troep zodat je hond dat ook niet alsnog naar binnen krijgt.
Super de luxe dus, verwende hondje :D
Je betaald er wel voor maar hij krijgt savons toch nooit veel te eten dus af en toe mag ie verwend worden <3