Alou schreef:Lekkere bak met Eukanuba
Chiken
beetje water der bij anders stikken ze
s'ochtends een broodje, s'middags koekje.
Anders stikken ze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
peugotje schreef:Diablo, onze golden pup toen hebben wij gewoon op het oog gegeven. Ik geloof dat wij begonnen met 1 pakje, daarna 1,5, en nu hij volwassen is 2 pakjes per dag. hij weegt 33 kilo. 800 gram : 33 = 24. Dus wat hem betreft klopt die richtlijn niet.
De newfoundlanderpup die we nu hebben, krijg nu al 2 pakjes per dag (=800 gram voor 25 kilo hond geloof ik. wat neer komt op 32 gram per kilo lichaamsgewicht. maar vind het aan de magere kant, dus die mag binnenkort wel wat meer hebben...) Ik zou met jouw pup beginnen met een pakje per dag. En dan kijken hoe hij het er op doet. (bij smuldier wel het beste om de vlees compleet en de pens compleet af te wisselen)
Marloes__ schreef:[***] schreef:Lekkere bak met Eukanuba
Chiken
beetje water der bij anders stikken ze
s'ochtends een broodje, s'middags koekje.
Anders stikken ze?Hebben ze geen tanden gekregen van moeder natuur?
Diablo schreef:Ik zie hier verschillende keren Smuldier voorbij komen, dus misschien dat hier iemand mij kan helpen. Onze pup (Friese Stabij) van 12 weken krijgt het dus ook, maar op het pakje staat dat ze ongeveer 30 gram per kilo lichaamsgewicht moeten hebben. Geldt dit ook voor een pup?
Melissa_101 schreef:Diablo schreef:Ik zie hier verschillende keren Smuldier voorbij komen, dus misschien dat hier iemand mij kan helpen. Onze pup (Friese Stabij) van 12 weken krijgt het dus ook, maar op het pakje staat dat ze ongeveer 30 gram per kilo lichaamsgewicht moeten hebben. Geldt dit ook voor een pup?
voor pups heb je puppie voer;)
is beter voor de groei van botten etc.. daar staat precies op wat ze moeten hebben!
Diablo schreef:peugotje schreef:Diablo, onze golden pup toen hebben wij gewoon op het oog gegeven. Ik geloof dat wij begonnen met 1 pakje, daarna 1,5, en nu hij volwassen is 2 pakjes per dag. hij weegt 33 kilo. 800 gram : 33 = 24. Dus wat hem betreft klopt die richtlijn niet.
De newfoundlanderpup die we nu hebben, krijg nu al 2 pakjes per dag (=800 gram voor 25 kilo hond geloof ik. wat neer komt op 32 gram per kilo lichaamsgewicht. maar vind het aan de magere kant, dus die mag binnenkort wel wat meer hebben...) Ik zou met jouw pup beginnen met een pakje per dag. En dan kijken hoe hij het er op doet. (bij smuldier wel het beste om de vlees compleet en de pens compleet af te wisselen)
Dank je wel. Mijn chi's krijgen het ook en die krijgen inderdaad meer dan voorgeschreven. De pup (hij weegt nu 5 kilo) krijgt nu ongeveer 200 gram per dag en hij lijkt het er goed op te doen, maar daar kijk ik heel goed naar.
Afwisselen doe ik altijd, ze krijgen alle smaken die er zijn.
Melissa_101 schreef:Diablo schreef:Ik zie hier verschillende keren Smuldier voorbij komen, dus misschien dat hier iemand mij kan helpen. Onze pup (Friese Stabij) van 12 weken krijgt het dus ook, maar op het pakje staat dat ze ongeveer 30 gram per kilo lichaamsgewicht moeten hebben. Geldt dit ook voor een pup?
is beter voor de groei van botten etc.. daar staat precies op wat ze moeten hebben!
peugotje schreef:Oh, 5 kilo hihi. Stukje kleiner dan een golden pup dus haha (die was 12 kilo met 12 weken)
Van smuldier heb je maar 2 smaken... de andere smaken zijn geen complete voedingen, en dat is wel erg belangrijk! Dus of vlees compleet, of pens / vlees compleet, zeker voor een pup die nog moet bouwen en groeien!
kimmie261 schreef:er staat hier ook geen onbeperkt vlees hoor,dan zouden 2 dat opeten en de rest niets hebben
maar puppies krijgen onbeperkt eten...en dat is gewoon 6, 7 ,8 x per dag een bakkie vol geven,eten ze het niet op,dan bij de volgende keer neerzetten mss wel,eten ze het dan leeg en hebben ze nog trek wordt het bakkie weer gevult..
dit doe ik tot ze zelf aangeven dat ze minder willen eten (mits ze inderdaad niet baggervet zijn/worden),zo heeft pip 1 van mijn honden bijna 1,5 jaar meer als een kilo per dag gegeten,ze is u 2 en eet zo'n 600 gram per dag,meer hoeft ze niet..prima toch...