Gratis af te halen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:25

_Tara_ schreef:
@ Sjolvir: Zoenvissen kunnen wel ontzettend groot worden :oo Algenetertjes kunnen, afhankelijk van welke je hebt, ook ontzettend groot worden. Maar aangezien je etertjes zegt, neem ik aan dat ze klein zijn en dat 't otocinclussen zijn?

Toen ik nog bij m'n ouders woonde en daar aquaria had (op een gegeven moment 3 := ), ging de kat daar ook altijd graag op liggen en uit drinken. Meer deed ze gelukkig niet.

Aquarium heeft extra plank erop liggen, vorige eigenaar had ook katten :+ .
Dus als ik hem niet open heb om er iets in te doen, kunnen ze er echt niet bij!
Ja zijn otocinclusjes, van die schattige kleintjes!
(heb als leek braaf aan die aquarium vriendin gevraagd wat ik erin moest doen :o ;) :D )
Zoenvis is al zeker jaar of 12 oud, vermoedelijk ouder, want vorige eigenaar had hem ook al gekregen!
En is boterham vullend, zeggen we altijd voor de grap.

En het is ook niet echt een aquariumpje.... is best groot.. vind ik, is een hoekaquarium van Jewel.
Die ik dan weer midden in de kamer heb gezet }> :+ omdat ik visjes kijken toch ook wel stiekum leuk vind... 8-)
Dus ding hoeft echt niet meteen weg...

mika11

Re: Gratis af te halen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:27

Het ergste wat ik een keer zag, was een hondje van 14 jaar in het dierenasiel.
Hij was er geplaatst omdat hij onzindelijk werd door de ouderdom.
Daarom wilden de eigenaren hem niet meer hebben :(
Dan hadden ze hem nog beter een spuitje kunnen geven.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:29

Nou wat ik dan weer niet snap... De mensen die hun dier wegdoen om een of andere reden en er dan ook nog eens dik geld voor vragen... Dan denk ik: gééf m gewoon weg aan iemand die hem echt wil hebben en leer ervan.

De enige echt geldige reden om je dier weg te doen die ik weleens voorbij zie komen, vind ik persoonlijk als baasje in kwestie dementerend of ernstig ziek wordt ineens (en dat kan heel snel gaan). Dat zie ik dan nog weleens en dan denk ik, ach gut... Dat vind ik dan erg sneu, voor mens en dier, maar dan is het voor het dier echt beter dat het ergens terecht komt waar er met liefde nog voor gezorgd kan worden, omdat het bij baas in kwestie gewoon niet meer mogelijk is.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:29

Ohhh daar valt idd mijn mond van open, walgelijk dat soort mensen!

Hier ook altijd verschillende dieren gehad en nu nog steeds maar er gaat hier niets eerder weg als dat ze tussen 6 plankjes ( of soms een schoenendoos) liggen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:31

Probabeest:
bij mij ook en ik heb nu helaas een paar oude dieren:
een hondje van 11, een kat van 18 en nog een oude kat (leeftijd onbekend)

nanjaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:34

Mensen denken er zo makelijk over

Ik Heb wel eens gedacht zet een adverentie op mp

Gratis aftehalen baby van 6 maanden
Erg lief bijt niet . KAn goed met andere kinderen .

Gaat weg wegens Allergie van onze hond .

Of zo iets .

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:35

mijn konijnen moeten ook weg omdat ik ga verhuizen
wij gaan veel kleiner wonen als ik nu woon en geen tuin meer dus kan ik ze gewoon niet houden ;(
binnen houden is geen optie.
maar voor de rest gaat er bij mij niks weg hoor

ik heb zo 2 cavias via marktplaats opgevangen die moesten met spoed weg omdat dochterlief er niet meer naar omkeek.

maar mijn konijnen mogen best gratis weg mits het naar een heel goed huisje is en met liefde en aandacht. en niet als slangenvoer oid!

Qimm

haha mooie advertentie nanjaluna

amy_leftover

nanjaluna schreef:
Mensen denken er zo makelijk over

Ik Heb wel eens gedacht zet een adverentie op mp

Gratis aftehalen baby van 6 maanden
Erg lief bijt niet . KAn goed met andere kinderen .

Gaat weg wegens Allergie van onze hond .

Of zo iets .

:= :') prachtig

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:38

Ach ja zo zijn hier pony's, katten, konijnen en ontelbare grasparkieten en valkparkieten trecht gekomen. Omdat andere zo makkelijk hier mee omgaan. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:43

Ik snap dat ook écht niet hoor.... Wij hebben 2 konijntjes maar die mogen gewoon blijven van m'n ouders als ik het huis uit ga. En m'n moeder zorgt ook voor ze als ik geen tijd heb :) Ze komen niks te kort, en echt veel werk is het ook niet ofzo. Maar je moet het wel willen. En veel mensen vinden het na een tijdje niet leuk meer en dan hebben ze er ook geen zin meer in idd. Ik kan daar ook echt niet bij met m'n hoofd.. zo'n beestje heeft toch ook verzorging en aandacht nodig? Het is toch geen ding?..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:45

Volgens mij is dit inmiddels een flink uitgekauwd onderwerp...
Ik heb mijn huis vol zitten met dieren door andermans nalatigheid.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:53

Nagini schreef:
Ja, de beestjes zagen er ook helemaal niet goed uit. Gister waren de foto's gewoon weg zielig..
Alsof ze onder de douche waren gezet ofzo en daarna koud en bibberend op de foto.

Vandaag iets beter, nieuwe foto's dus.

Ja dat is dus gelijk een bullshit verhaal.. als je wil dat ze een goed te huis krijgen zet je niet letterlijk onder aan je ad; Je moet voor mij 350 euro betalen.

Dan maar voor 100 euro weg o.i.d.

Asiel houdt ik in de gaten, maar ik ben daar toch een beetje ''huiverig'' mee, en vaak zit er neit het type hond bij wat wij zoeken.

nou dat gaat ook weer helemaal nergens over...
in het asiel krijg je er toch helemaal niets voor!
gewoon een verkoop praatje.. maar dan wel een hele slechte

EngeltjeSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:56

Het valt mij inderdaad ook op. En ja... Ik zou best wel een konijn of cavia willen opvangen. Maar sneu dat mensen het zo snel op het internet plaatsen onder het mom van: allergie.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:28

Juul schreef:
Ik snap dat ook écht niet hoor.... Wij hebben 2 konijntjes maar die mogen gewoon blijven van m'n ouders als ik het huis uit ga. En m'n moeder zorgt ook voor ze als ik geen tijd heb :) Ze komen niks te kort, en echt veel werk is het ook niet ofzo. Maar je moet het wel willen. En veel mensen vinden het na een tijdje niet leuk meer en dan hebben ze er ook geen zin meer in idd. Ik kan daar ook echt niet bij met m'n hoofd.. zo'n beestje heeft toch ook verzorging en aandacht nodig? Het is toch geen ding?..

ik zou graag willen dat de mijne meekonden verhuizen.
maar een konijn binnen zonder tuin is niks voor ze.
ik verzorg ze nog steeds met liefde hoor.
vind het ook echt niet leuk dat ze weg moeten!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:38

O ik maakte me hier al jarenlang druk over.. In het begin probeerde ik de wereld nog te veranderen, ging ik mensen berichtjes sturen die hun kittens gratis op marktplaats zetten. Wat de risico' s daarvan zijn (impulsieve aanschaf, slangenvoer etc) en dat er al een kattenoverschot is, de asielen overvol, en het advies om te sterriliseren/castreren.
Of het allergieverhaal, dat bijna alle baby's/kleine kinderen een dierenallergie ontwikkelen, maar dat men dan niet op stel en sprong de kat/hond de deur uit moet doen omdat ze hier vaak weer overheen groeien, het nodig is om weerstand op te bouwen, etc etc.
Dit werd mij vaak niet in dank afgenomen :')

Daarom probeer ik uit voorzorg niet meer te kijken op Marktplaats.

Echter is het ook een drama met raskatten, vooral deze dieren worden doordat ze zo mooi zijn vaak veel te impulsief aangeschaft, en staan dan vaak (op de bekende tussenleeftijd!) op marktplaats volgens de top 3:
- we kunnen hem toch niet de aandacht geven die hij verdient, want we werken allebei. (had hier dan eerder aan gedacht, en vaak is het helemaal geen probleem, is de kat gewoon happy...)
- we krijgen een baby/hebben net een baby. Durven het niet aan met de baby, de baby is allergisch etc.
- Hij kan niet overweg met mijn andere kat. (dooddoener nr 1. Katten maken altijd ruzie als er een nieuwe bijkomt, soms ook maandenlang. Maar men heeft hier geen geduld meer voor..)

Ik wilde vorig jaar een maatje voor mijn kruising ragdoll, liefst weer een ragdoll, een heilige birmaan of een siberische boskat. En omdat er zoveel dieren een nieuw huisje zoeken had ik een adv geplaatst om MP, dat ik een wereldtehuis aanbood voor een herplaatsertje van dat ras.
Dat doe ik dus nooit meer, want ik heb met tranen in mijn ogen er 1 uit moeten kiezen, van alle aanbiedingen die ik dagelijks kreeg! Ik kreeg dagelijks reacties, voornamelijk om bovenstaande redenen. En echt de mooiste raskatten. Weliswaar de meesten niet gratis, maar dat maakte me niet uit. Ben op deze manier aan de meest geweldige kat ooit gekomen, onze sibeer Jari. We hebben hem nu een jaar, en het is echt ons kind, we willen hem nooit meer kwijt.
Met de vorige eigenaresse heb ik wel nog contact, stuur haar af en toe foto's, en ze is nog steeds heel blij dat hij bij ons terecht is gekomen (het zijn niet allemaal nare mensen).

Maar de aantallen, daar ben ik wel erg van geschrokken. Er zou eigenlijk een media actie moeten komen, om mensen (weer) tot besef te laten komen dat dieren geen impuls aankoop moeten zijn.

Edit: Ik ben trouwens al mijn hele leven zwaar allergisch voor katten, maar mijn moeder heeft onze kat ook nooit weggedaan. En omdat ik een enorm kattenmens ben, en ze voor geen goud wil missen, neem ik gewoon mijn anti histamine tabletje wanneer het even te veel wordt :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:06

Ik vind t ook vreselijk.

Zo was er hier een in de buurt, die hond was een half jaar en moest weg omdat de partner de hond niet leuk genoeg vond en de zorg teveel op de ander terecht kwam...
Echt he, ik word daar dan zo boos over... bedenk dat van te voren.
Heb serieus die mensen gemaild dat ik m kwam ophalen, maar toen was iemand anders me al voor.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:19

Niet alle hondjes zijn zielig hoor. Ik heb ook via mp voor een van mn honden een nieuw huis gezocht. Hij was twee en ik vond hem nog steeds grappig en schattig. Maar toen ze alletwee volwassen waren ging het toch niet zo lekker met ze. Nu hebben ze alletwee een leuk huis en gaat het super met ze. Ik had hem ook kunnen houden dan had hij vaak aan de riem gezeten en lang niet zo'n leuk leven gehad. We missen hem nog elke dag.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:22

Even eerlijk, iedereen gaat hier zeggen dat ze het verschrikkelijk vinden maar soms kom je als mens in een situatie terecht dat je daadwerkelijk echt er voor moet kiezen je huisdier weg te doen? je kunt NOOIT van te voren weten wat je overkomen gaat. Zo heb ik een fretje gehad dat door zijn vorige eigenaar weg was gedaan omdat haar man in een ongeluk was geweest en lichamelijk gehandicapt was geraakt daardoor. Hoe wil je dat voorkomen? soms zijn we iets te voorbarig met onze conclusies over advertenties of de redenen waarom een dier weg moet.

Ikzelf kijk niet eens meer op marktplaats, alleen maar elende. Heb zelf een tijd lang fretten opgevangen en kreeg ze ook binnen via de dierenambulance en dan zie je ook een hoop sneue beestjes voorbij komen. Dat honden soms 4x van baas verwissellen via marktplaats, slangen in bakken die zo gruwelijk krap zijn of dat je de botte kunt tellen. Paarden die er zo belachelijk slecht uit zien dat je de stank bijna kunt ruiken of compleet verkeerd aangegeven rassen. Hopeloos... Er zijn al reclame acties geweest hier tegen maar het helpt gewoon voor geen meter.

Helaas heb ik een moeder een een zusje die tot het kaliber "impuls koper" behoren en niet snappen (ja serieus, zo had mijn zusje 3x een nestje) een kater + poes kittens maken. Ik weet dan niet of ik boos moet worden over die kittens, of dat ze denkt dat ik daadwerklijk zo dom om te denken dat zij zo dom is.. ofzo. Praten helpt niet, ze erop wijzen.. werkt niet. Mijn moeders buurvrouw heeft er zelfs hartezeer van, koopt ma een hond en stopt hem de godganse dag in de bench... ik woon al lang en breed niet meer in huis en ben erg blij dat ik onze honden had mee genomen (heb ik gekregen na de scheiding van mijn ouders) Toen mijn zusje weer bij mijn moeder is gaan wonen nam ze een reu mee... en mijn moeder heeft een teefje... echt... ik verbaas me soms dat het familie is. ;( }:0 }:0

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:30

Als ik niet hele dagen zou werken had ik ook mijn huis volgehad met dieren die opvang nodig zouden hebben. Zou het met alle liefde doen.... 1 hond heb ik in ieder geval van de dood gered, dat is al iets....

Eigenlijk zouden ze een contract oid moeten verplichten bij aanschaf van een dier waarin staat dat je verantwoordelijk bent voor dat beestje tot ze komen te overlijden, maar aan de andere kant denk ik dat er dan veel dieren gedood worden en in de groene container belanden := Mensen moeten nadenken over waar ze aan beginnen. Helaas gebeurd dat niet bij iedereen..... En natuurlijk zijn er situaties dat mensen niet meer voor hun dieren kunnen zorgen, maar dat geldt niet voor alle dieren die op MP staan en in de asielen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:35

Blij dat die dieren in ieder geval op MP gezet worden. Heb je nog de kans dat de dieren een goede baas vinden.

Mijn kat is namelijk gewoon op straat getrapt vermoed ik toen ze doorkregen dat ze dragend was. We hebben dr gevonden in de bosjes, met 1 jong en boven bij ons heeft ze er nog 2 gekregen.

Ik vind ook dat je een dier niet zomaar weg kan doen. Maar op MP zetten vind ik dan nog wel goed. Op straat of in het bos zetten is nl veeel makkelijker.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:44

Mensen nemen heel snel een dier aan en beloven ook jaren trouw te zijn !!!!!!!

maar dan opeens komen er kinderen en moeten de dieren toch maar weg

of winters gezellig katje bij nemen en o ja zomer vakantie komt er weer aan hup op internet of naar asiel

mensen gaan er mee om of pak melk is , leeg hup weg ermee

mensen zouden veel meer bewust moeten zijn en dat dieren heel oud kunnen worden

ook valt mij op mensen nemen een pup van 8 weken moet gelijk al in zijn gedrag volwassen hond zijn terwijl dit nog een baby hondje is

heb zelf gehad dat wij een hondje net 1 jaar oud bij mensen haalde met zielig verhaal
en zelfde jaar hadden deze mensen weer een pupje hadden gekocht ja is zo leuk

sorry hier heb ik dan geen woorden voor

waarom jong en klein zo lief en wat groter en gaat geld kosten moet maar weg

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:18

We hebben thuis ook een aantal zwerfkatten gehad en gehouden.
Woon sinds paar maandjes op mezelf en heb van huis uit 2katten meegekregen waarvan 1 dochter van zwerfkat(moeder was zwanger aan komen lopen) en 1 die gedumpt is als kitten is nu soms nog steeds schuw:(
Verder 2 konijntjes( als buitenren af is zou ik nog wel een konijntje willen ''redden''.
1 hond gekregen omdat mensen naar een huis gingen en geen zin hadden in 2 honden.
en tot slot nog 2 paardjes,
waarvan 1 3jr geleden heb gekocht (gaat nooit weg!!!! okal is hij te klein voor mij ;))
en 1 nog geen maand is verwaarloosd en is nu aan het opknappen. is 9/10jarig paard nooit ingereden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 12:22

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij dierenwinkels ook de neiging heb alles mee te nemen. Hier in de buurt ook, zit 1 cavia, al 2 weken, jong ding, dood en doodsbang, zit hele dagen verstopt onder het zaagsel en het beetje hooi wat hij krijgt. Kinderen meppen tegen die ruit aan, van de week probeerden 2 jongens van een jaar of 14 hem te vangen... Dan heb ik ook zoiets van: 'agossie, kom maar'.

Maar zelfs een gedeelte van mijn vissen komt van marktplaats, waaronder mijn grote algeneter. Zat in een te kleine bak, op koud water, op goudvissenvlokken, zonder hout (deze vissoort éét hout en heeft het ook echt nodig), op grind (ze graven graag), zonder plantje of wat dan ook...

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:23

Idd vind het ook erg triest!

Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken mijn konijnen schildpadden of hamster weg te doen!
Ook ben ik er achter gekomen dat ik wel allergisch ben voor me hamster die op mijn kamer staat, toch gaat hij niet weg!
Neem wel een paar pillen in, heb nergens meer last van! ( waarschijnlijk gewoon hooikoorts)

Maar zou zelf ook het liefste alle dieren ophalen en een goed tehuis geven, maar dat word dan echter teveel!