wat is wijsheid betreft konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: wat is wijsheid betreft konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:59

Het kan inderdaad van de medicijnen komen, hou het even in de gaten dat ze nog wel verder ontlasting heeft en goede eetlust.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:02

Ik zou het konijntje denk ik toch laten inslapen.
Je hebt kans dat als ze van de zomer vuil word aan haar achterkant dat de vliegen daar eitjes in leggen.
Ze word dan door de maden opgegeten.
En ik vind een verlamt achterlijf zielig zeker als die zo zwaar word.
Zie net dat je nog wat gaat proberen ik hoop dat het goedkomt!
Is wel het proberen waard.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:09

Aangezien ze er vroeg bij is, is de kans op volledig herstel nog heel groot... blijvende scheve kop of verlamming zie je vaak als mensen te lang wachten met behandeling dus inslapen zou ik zeker nog niet aanraden.. het konijn eet nog goed en dat geeft mij altijd de reden om te proberen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:19

Dat het konijn nog eet wil zeggen dat zij nog geen pijn heeft. Ze is nog steeds levendig en wie weet herstelt ze wel (voor een groot deel), dus waarom nu al inslapen?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 21:23

Het medicijn moet even de tijd krijgen om in te werken, die tijd gun ik ons kootje zeker :) maar als ze niet verbeterd dan word het uiteindelijk wel inslapen.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:36

Zeker moet je de medicijnen tijd geven, en de gelige prut heb ik inderdaad ook een keer eerder gezien. Dit hield vanzelf weer op. Mijn konijn kan sinds gisteren pas weer wat rechter zitten en begint zich nu weer te wassen. Na CA 1,5 week zie ik toch nog steeds verbeteringen. Dus geef het de tijd. Mijn konijn kwam er een stuk slechter in dan Kootje. Nogmaals succes!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 09:01

Het nijnen beeste voelt zich duidelijk niet lekker (med. werking in haar lijfje?? ) Ze weigert nu nog van haar plek te komen en ligt dus in haar eigen vuil, ik wil haar wel verplaatsen, maar daar ligt ze beschut tegen de zon, dus weet niet wat wijsheid is.
Ik zet het water en eten in iedergeval in de buurt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:58

Ik heb geen idee of dat door de medicijnen kan komen.. Eet en drinkt ze nog wel? Zoniet, heeft ze misschien pijn en kan je vragen voor pijnstilling misschien? Ligt ze niet gewoon lekker te relaxen, het is namelijk erg warm.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 12:19

Ik ben net terug thuis van werken, even de beesten boel chekken, heb nijntje even ergens anders weg gelegd zodat ik haar hokje kon verschonen.
Ze probeerde weer terug te kruipen maar viel op haar zij, Het lijkt wel of ze " verlamd is tot halverwege haar rug"

Verder nog steeds het zelfde, eet en drinkt goed, keutelt ook weer normaal - ik weet het niet hoor, we kijken het maar aan...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:31

Kady1 schreef:
Ik ben net terug thuis van werken, even de beesten boel chekken, heb nijntje even ergens anders weg gelegd zodat ik haar hokje kon verschonen.
Ze probeerde weer terug te kruipen maar viel op haar zij, Het lijkt wel of ze " verlamd is tot halverwege haar rug"

Verder nog steeds het zelfde, eet en drinkt goed, keutelt ook weer normaal - ik weet het niet hoor, we kijken het maar aan...

Ik denk dat je echt door moet zetten. Er zeker van zijn dat de medicijnen helemaal in zijn geslikt en nooit vergeten te geven. Ik neem aan dat je dat al doet dus het is nu een questie van afwachten totdat de medicijnen aanslaan.. En gun dat ruim de tijd zal ik zeggen!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:19

Wel doorzetten he! Heel goed van je dat je toch behandeld voor EC. Succes!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 13:25

Mijn vriend is heel handig met de medicijnen dus die gaan er helemaal in! Ook steeds op een vast tijdstip.
Ik vind het moeilijk aanzien, heb zo' n medelijden met het diertje. Hopen dat het uiteindelijk toch EC blijkt te zijn en dat ze er boven op komt.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:32

Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om Kootje zo te zien, maar houd de moed er in!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 09:45

even een update,

Konijntje is nog niks, maar dan ook nog niks verbeterd, maar... ook niet verslechterd, ondertussen heeft ze een raar soort vriendschap gesloten met onze jongste kat (half jaartje oud) en liggen deze samen in de ren naast elkaar te pitten, drinken ze samen water en eten ze samen konijnen brokjes :S hoe raar is dat.

Verder vind ik haar achterwerk / pootjes heel mager (onbespierd) geworden, maar oogt ze nog steeds gezond.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:59

He wat lastig inderdaad, ze verbeterd niet maat verslechterd ook niet. Hoe lang ben je nu bezig? Misschien aan de DA een vervolg kuurtje vragen? Wel vervelend. Hopelijk knapt ze wat op van het gezelschap van je kat! (wel heel schattig haha).

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:20

we zijn nu een week bezig, en halverwege de eerste spuit, die moeten we helemaal geven, als er dan geen verbetering is dan had het volgens de DA niet veel zin om de tweede spuit ook te geven.
Ik heb er dus een hard hoofd in, had gehoopt om toch iets van verbetering te zien.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:41

Tsja ik snap je bezorgdheid helemaal hoor! Maar geef de moed niet op je hebt nog een halve spuit dus ook nog een week te gaan met medicatie. Het kan echt nog wel goed komen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:42

Hou vol, bij mijn voedster met EC kwam pas na 2 weken verbetering, het kan zeker even duren voordat het aanslaat.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:13

Bij jou ook al Faniek?! Wel vreemd dat de gemiddelde DA toch echt zegt dat er na twee dagen zichtbaar verbetering moet zijn terwijl het bij meerdere konijnen pas na twee weken zichtbaar word?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:15

Jup, heeft zijn tijd nodig.. maak het wel vaker mee en in de meeste gevallen heeft het echt zijn tijd nodig zeker bij verlamming.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 12:58

de eerste spuit gaat zeker nog een week mee dus die maken we ook netjes af! Ik hoop dat het toch nog gaat werken.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:13

Sneeuw (mijn inmiddels weer gezonde konijn) en ik blijven met je mee duimen. En in deze is geduld echt een schone zaak.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 08:11

Tja gedult is echt lastig :) Konijntje begint nu helaas flink aggressief te worden! Als je water of eten in het hok wil zetten dan vliegt ie echt uit het niets naar je hand. Gister had ze twee keer het water bakje vast, vanochtend bijna mijn vinger.

Ook heb ik net even onder haar billen gekeken, want er kwam een stank af! Het lijkt alsof ze van achter (ineens van uit het niets) aan het weg rotten is.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:23

Dat is raar ja, hier heb ik geen ervaringen mee. Tenminste niet dat ze agressief werden of stonken. Ze stonken wel eens maar toen hadden ze plakpoep en zo te lezen is dit bij jou nu niet het geval. Eet ze nog wel?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 14:12

volgens mij drinkt ze heel slecht, ze gooit steeds haar water bakje om en uit zo'n konijnen drink ding heeft ze nooit leren drinken. Brokjes eten doet ze nog wel.

Sprak vanochtend iemand die dat stinken wel had mee gemaakt, moet goed mee uitkijken, kan van het doorliggen komen en kan zijn dat er straks de made mee uit komen. Ik heb er echt een hard hoofd in dat dit nog goed komt.