tea cup chihuahua vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:19

Tieme schreef:
stef schreef:
500 gram? Das nog geen pak suiker! Hoe groot is zo'n beestje dan als ie volwassen is?

tussen de 500 en max. 1500 gram.

Dat is een gewone chihuahua, een teacup is volwassen onder de 500 gram.

Vjestagirl

Re: tea cup chihuahua vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:20

T arme beest...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:24

Een gewone chihuahua weegt echt wel meer hoor, van 1,5 tot 3 kilo. De teacups zitten hier dus onder.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:29

Citaat:
we kunnen nu allemaal wel zo lelijk doen maar volgens mij hadden we allemaal hetzelfde gedaan als we daar stonden en er lag zo'n zielig hoopje hond

Dat denk ik niet! Misschien egoistisch om dan maar niet aan deze malifide handel mee te doen en zo'n diertje te laten sterven, maar dit is exact wat zij willen bereiken.
De 500,- hebben zij in hun pocket en de volgende staat al weer klaar om erin te trappen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:33

maar wie zegt dat dit een handelaar was?
misschien was het wel iemand die ook zo nodig zo'n pupje moest hebben, aangeschaft en vervolgens achter gekomen dat het beestje veel meer zorg(en kosten) met zich meebrengt als verwacht en dat dan achterwege laat of maar half doet

ik ken wel meer mensen die dieren aanschaffen en er dan te weinig geld en zorg aan besteden, dat zijn dan nog geen handelaren

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:33

annebe schreef:
Citaat:
we kunnen nu allemaal wel zo lelijk doen maar volgens mij hadden we allemaal hetzelfde gedaan als we daar stonden en er lag zo'n zielig hoopje hond

Dat denk ik niet! Misschien egoistisch om dan maar niet aan deze malifide handel mee te doen en zo'n diertje te laten sterven, maar dit is exact wat zij willen bereiken.
De 500,- hebben zij in hun pocket en de volgende staat al weer klaar om erin te trappen.

Ja, dat klopt wel... broodfokkers zijn nou niet bepaald gek van honden... Zielig ;( Ik doel dan op die puppy mil achtige omstandigheden...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:34

Diablo schreef:
Een gewone chihuahua weegt echt wel meer hoor, van 1,5 tot 3 kilo. De teacups zitten hier dus onder.

Volgens de rasvereniging moeten een "echte" chi volwassen minimaal 500gram wegen. En normaal 1 a 2 kilo wegen.
http://www.chihuahuapuppies.nl/teacups.htm

Citaat:
De Chihuahua heeft de naam het kleinste rashondje ter wereld te zijn. met zijn formaat - dat ligt onder de 20 cm - en zijn gewicht - van gemiddeld 1 tot 2 kg - past hij met een beetje proppen redelijk goed in een jaszak.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:39

Je hebt gelijk, ik bedoel dan ook eigenlijk een 'gezonde' chihuahua. Een chihuahua met een gewicht van 500 gram wordt wel erkend door de rasvereniging, maar het is bijv. niet wenselijk dat ermee gefokt wordt. Het ideale gewicht van een normale chihuahua ligt tussen de 1,5 en 3 kg.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:47

Ik zit nu even op marktplaats te kijken
(ik had nog nooit van tea cup hondjes gehoord)
maar eigenlijk alle tea cups die worden aangeboden daar
zijn van broodfokkers waarschijnlijk, of zijn in iedergeval fokfoutjes?
Ik snap niet dat MP dat toe laat, om die mensen nog te laten adverteren...
Dat zouden ze eigenlijk gewoon standaard moeten blokkeren dan...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:49

komop mensen natuurlijk is het niet slim om dit te kopen, maar wat had je zelf gedaan?? en niet alleen denken met je verstand maar ook even inbeelden dat je daar staat en zo'n zielig hoopje ziet liggen.. |(

TS ik ben blij voor het beestje dat je hem/haar hebt meegenomen. als ik het had gezien had ik hem mee genomen. en niet om de handelaar/broodfokker, of gewoon eigenaar met te weinig verstand te helpen.
maar voor het hondje zelf.

die 500 euro tuurlijk is dat veel en veel te veel. maar wat krijgt het hondje daarvan mee?
die weet echt niet dat hij 500 euro heeft gekost en of hij dat wel of niet waard is.
die is blij dat hij nu in goeie handen is. en ik ook ;)
en of TS hem nou mee neemt of pietje of klaasje, bij TS heeft hij het goed en bij pietje of klaasje moet je maar afwachten.

ik hoop dat het hondje er weer helemaal bovenop komt. :(:)
TS ik zou als ik jou was wel even gaan kijken naar ander voer, frolic is zeer slecht en vol met zout.
en maak er wel melding van, van wat je hebt gezien en foto's maken van het hondje wat je nu hebt.
heel veel sterkte en hoop dat het helemaal goed komt met het hondje.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:49

Moderatoropmerking:
Hoe belangrijk het ook is om te praten over broodfokkers, het is in dit topic offtopic.
TS vraagt om ervaringen met de leeftijd van dit type hond.
Eventueel tips om het dier gezonder te krijgen zijn welkom, maar niet de discussie over broodfokkers graag.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:01

Brainless schreef:
Tieme schreef:
tussen de 500 en max. 1500 gram.

Dan mag je gelijk het Record book inschakelen!
onder de 500 gram komt *eigenlijk* niet voor.. het kleinste hondje ooit was 470 gram geloof ik.. ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:04

TS, ik hoop dat je hondje opknapt en gezond word!
Er is geen max. leeftijd voor kleine hondjes, dus daar hoef je je niet op vast te pinnen hoor!

Het is hardverscheurend, maar helaas 'helpt' het niet om dan zo'n hondje te kopen.. maar dit was al duidelijk.
Heel veel sterkte de komende tijd!

(ps. Nutrigel is echt ideaal voor zo'n hondje. Extra mineralen en vitaminen, ze krijgen er eetlust van, het is te koop bij de dierenarts voor ik geloof nog geen €10,-.. ik zou dit je echt willen adviseren!)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:06

Brainless schreef:

Een tea cup is volwassen niet onder de 500 gram. tea cups zijn eigenlijk de "ongezonde" chihuahua's. tea cups moeten min. 500gr. wegen en max. 1500gr.

alles wat daarboven valt zijn "normale" chi's. dus van 1500 tot 3000gr. ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:21

Klijntjuh schreef:
Er is geen max. leeftijd voor kleine hondjes, dus daar hoef je je niet op vast te pinnen hoor!

Gelukkig niet. Een gezonde chihuahua kan zelfs heel erg oud worden. Alleen de teacups halen vaak geen hoge leeftijd, omdat ze dus niet gezond zijn.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:03

Tieme schreef:
Brainless schreef:

Een tea cup is volwassen niet onder de 500 gram. tea cups zijn eigenlijk de "ongezonde" chihuahua's. tea cups moeten min. 500gr. wegen en max. 1500gr.

alles wat daarboven valt zijn "normale" chi's. dus van 1500 tot 3000gr. ;)

Sterker nog.. 'Tea Cup' is niet officieel erkent als apart ras of iets dergelijks.

Je hebt gewoon 1 soort Chihuahua. Deze mag volgens de rasstandaard 500 gram tot 2500 gram wegen (of tegenwoordig 3000 gram.. ik weet dat nooit zo)

Je hebt gewoon kleine chihuahua's en 'grote' chihuahua's. Zo zijn er zelfs hondjes met een stamboom van 5 kilo.. :')

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:17

Lees dit eens door http://www.chihuahuapuppies.nl/teacups.htm Ik had precies hetzelfde gedaan (als ik het geld had) maar je houd idd de broodfok in stand. Maarja je hebt teminste gevoel, mensen die het beestje daar zouden laten hebben dan weinig gevoel...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:24

Tja, zo'n diertje heeft er niet om gevraagd om op deze aardkloot neergeplant te worden. Ik zou zo'n diertje ook niet kunnen laten creperen hoor :n

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:30

stef schreef:
ohnee? Waarom staat er dan op marktplaats steeds dezelfde vent die dwergen aanbied als zeer unieke minipony's?

RiagrL Ik vind dat je gelijk hebt, alleen tja, hoe je het ook doet, je doet het toch nooit goed, zeker niet op BB

Je loopt echt continu comentaar te leveren op de reacties van bokkers, maar zelf ben je ook niet echt sfeerbevorderend met deze opmerkingen, vind je wel ;) ?

TS, houd het diertje gescheiden van je andere honden. Je weet nooit wat het allemaal voor ziektes met zich mee heeft genomen.
Is ze getest op giardia? Zou het ook nog wel eens kunnen zijn namelijk, het bloedpoepen, als parvo het niet is.
Daarnaast ga ik met de bokkers mee dat Frolic niet echt goed is. Frolic is vrij zout, wat het voor de nieren extra zwaar maakt om het te verwerken, helemaal als ze al zo zwak zijn. Blikvoer is licht verteerbaar, maar probeer dan wel een van de beter merken te nemen, zodat je niet alleen vocht voert.

Succes, ik hoop écht dat ze er boven op komt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:39

heb je gelijk in Nikki, maarja, t is vechten tegen de bierkaai heb ik het idee. Het zou een eind schelen als een ieder elkaars mening nou eens zou respecteren

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:46

stef schreef:
heb je gelijk in Nikki, maarja, t is vechten tegen de bierkaai heb ik het idee. Het zou een eind schelen als een ieder elkaars mening nou eens zou respecteren

Ja daar heb je gelijk in maar dat werkt wel 2 kanten op he ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:51

Klopt, maar je kan mij veel verwijten, maar niet dat ik iemands mening niet respecteer :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:54

Nu gaan we erg offtopic maar volgens mij ben jij de persoon die op iedereen in gaat die een andere mening heeft dan jij. Dus ach. Maar goed laten we het hier maar bij houden.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:56

teacup is geen ras o.i.d. iemand die jou een teacup chihuahua verkoopt is je eigenlijk aan 't oplichten aangezien het gewoon een chihuahua is.
jammer dat je zo'n hond koopt, in zo'n situatie. maargoede dat is een andere discussie.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:01

Schimmelig schreef:
Limoen schreef:
Ik neem aan dat je 950 gram bedoelt ipv 0,95 gram. ;)

Teacups zijn tot 500 gram, dus ze zal wel 95 gram zijn?

0,95 gram typt TS he, dat kan nooit Dan weegt het beestje niet eens 1 gram.

95 gram geloof ik ook niet, dat is het geboortegewicht van een kitten/chipup ongeveer.