Grote enge spinnen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:49

ik vind ze doodeng :( (krijg nu ook overal de kriebels := )
1x in een huis waar ik oppaste, zit ik tv te kijken met de kat op de bank en zie in mijn linkerooghoek iets zwarts. dus ik kijk en zie die spin, maar wilde het programma graag afkijken, dus maar wat dichter tegen de muur gaan zitten := toen hij binnen een minuut nog dichterbij was :oo tv uitgedaan, via de muur van de bank gesprongen en naar boven gerend naar me bed :o deur opengelaten voor de kat, tot ik me bedacht dat de kat hem misschien wel mee zou kunnen nemen. ;( Volgende dag kwam de schoonmaakster, haar het verteld en terwijl ik stond te douchen kwam zij de spin tegen, opgezogen en hij was weg :D *\o/*

En 1 keer thuis, ik ging zitten op de bank, wil tv kijken maar zie op de leuning een hele dikke kruisspin, dus ik spin op en huilend en in paniek mamslief opgebeld :+ uiteindelijk met de stofzuiger opgezogen, zodra ie door de slang vloog de stang losgelaten := en 10 minuten aan laten staan.

edit: het enge is dat ze onbetrouwbaar en snel zijn, maar ook die vele poten hebben :(

Wat trouwens wel maf is, dat beest is banger voor ons :=
Een gewone spin kan trouwens maar tot het einde van zijn poten zien, springspin tot 30 cm ver, dus dat beest kan ons nooit zien :P
Laatst bijgewerkt door MieLo op 19-03-11 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:49

Susyb schreef:
xxelviraxx schreef:
Ow gatver, ik heb een keer gehad dat ik lekker in mijn bedje tv lag te kijken en ineens zie ik zo'n grote spin over het dekbed kruipen. Ik sprong overeind en vriendlief heel slaperig huh wat is er ?? Hij onder het dekbed zoeken die intussen op de grond lag en ja hoor kwam er zo'n grote spin onder vandaan. Nou ik heb heel de nacht niet meer geslapen. Gatverdarrie zeg. Ik wens jou veel succes!

Ik denk heel vaak dat ik wat over mijn hoofd voel.. en dan doe ik het licht aan en is er nooit wat..

Dus toen lag ik een keer tv te kijken.. en voelde wat.. dus doe het licht ana.. kroop hij zo over mijn kin
Maar durf hem niet op mezelf dood te slaan dus heb heel vaak heel hard langs mijn gezicht zitten vegen haha :=

IIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEUW!

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:50

Susyb schreef:
Mirrrriii schreef:
Hmm oke, ik heb daar nog nooit eerder van gehoord namelijk.

Nee ik ook niet hoor maar dat denk ik

OKe, nou hier zit gelukkig geen exemplaar om uit te proberen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:50

_Tara_ schreef:
Ik denk niet dat 'ie zich zomaar laat vallen :P Maar dat zeg ik ook altijd tegen mezelf en dan geloof ik 't ook nooit :')

eeh, die laten zich echt wel vallen hoor :') ik heb er zo 1 een paar jaar terug bijna in m'n gezicht gekregen. ik lag op m'n rug op bed naar het donkere plavond te staren. ik draai me op m'n zij en na een paar seconden hoorde ik een hele zachte *plof* naast me op m'n kussen. (waar ik net dus nog met m'n gezicht lag := )
eerst drong het niet tot me door. maar ineens dacht ik, *plof*??? >;) op dat moment liepen de rillingen over m'n lijf, ben ik opgevlogen en tegelijkertijd m'n lampje aan en daar zat het monster. op m'n KUSSEN :r
ik heb een heeeeeele dikke enceclopedie gepakt en m'n kussen een gooi gegeven. rennen dat dat kreng deed. en toen boek erop gemikt. ~~}> maar ik had toendertijd hele donkere vloerbedekking, het boek was nogal zwaar en het was avond dus ik kon niet echt zien of hij nu echt in m'n vloerbedekking geplet zat of alsnog ervandoor was gegaan. heb dus die avond in een andere kamer geslapen :o
en het erge is nog, ze zijn altijd met z'n tweeen }>

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:51

Nee, dan verstijven ze, en kun je ze makkelijk weghalen :D

mang

ik zou hem echt nooit durven opzuigen met de stofzuiger!
stel dat hij daar snachts stiekem uitkruipt en wraak komt nemen :=

xxelviraxx

Oww Susyb, nou krijg ik echt de kriebels zeg.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:53

desty schreef:
loeky_flap schreef:
ik zeg maar een woord:(waar ik denk ik heel vel kritiek op ga krijgen)
Haarspray :D

Jup, die heb ik vaker gehoord ;)

Ik ga dat de volgende keer ook maar proberen.

Ook heb ik een aantal jaar terug ook een grote spin in de badkamer gehad.
ook mijn ouders waren een week op vakantie.

En toen heeft er een emmer met heel veel boekjes en schoenen in de badkamer gestaan totdat me vader weer thuis was :')

SayaJones

Marit schreef:
Ben je gek had je die foto niet even in een linkje kunnen zetten =| ik durfde niet eens meer met mijn vinger te scrollen wat een monster.
Oh bah.

ik dacht PRECIES hetzelfde :')
oh jeej, wat een engerd zeg :oo
Iieeehh nou durf ik echt niet meer te slapen gewoon, ik ga zometeen een mega grote check doen in m'n kamer voordat ik ga slapen :')
succes TS! & laat ons weten wanneer & hoe je hem heb verjaagd :=

Susyb

desty schreef:
Vraagje aan de spinnen haters: wat is er precies zo eng aan een spin?

Nou ik vind ze niet eng.. Ik heb er echt een angst voor.. ik heb een keer een uitdaging verloren en ik moest een vogelspin vasthouden..
ondanks dat ik het echt kicken vond zat ik toch te janken.. ik kan er gewoon echt niks aan doen ik vind ze gewoon echt eng.. alle andere insecten heb ik geen problemen mee .. maar spinnen

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:54

xxelviraxx schreef:
Oww Susyb, nou krijg ik echt de kriebels zeg.

niemand van bokt wil nu nog bij mijn logeren

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:54

ik vind eigenlijk elk insect eng. Geen idee waarom. Nu ik er geen zie denk ik dat ik zo'n spinnetje best durf op te pakken maar als ik er een tegenkom moet ik gelijk janken van angst _O-

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:55

Susyb schreef:
desty schreef:

Nou ik vind ze niet eng.. Ik heb er echt een angst voor.. ik heb een keer een uitdaging verloren en ik moest een vogelspin vasthouden..
ondanks dat ik het echt kicken vond zat ik toch te janken.. ik kan er gewoon echt niks aan doen ik vind ze gewoon echt eng.. alle andere insecten heb ik geen problemen mee .. maar spinnen

Dat spreekt elkaar flink tegen.
Wát is er dan precies eng, Poten? Haren? Lijf? Ogen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:56

@ Desty: Glas erover en dan een papiertje ertussen is vast heel spinvriendelijk maar brrrrr... Nee :=
Volgens mij komt 'ie dan ook weer net zo hard naar binnen lopen.

@ Yviertje: Ik doe geen oog meer dicht vannacht geloof ik := Ik zit hier op zolder en verbaas me er nog wel eens over dat ik nog nooit een grote spin ben tegen gekomen hier... Wel 1 kleintje maar verder niks.

@ Saskia: Niet om je bang te maken, maar ik gok dat die spin best wel een kiertje vindt om toch in je kamer te komen als 'ie dat wil.

@ Elanor: Dat zijn pas echt spinnen inderdaad :oo

@ Tieme: Die spin wilde gewoon ook lekker zacht in jouw bed liggen :P

MieLo

mooiste was wel dat ik naar Costa Rica ben geweest, en een aantal grote joekels op de foto heb genomen, zolang ze stil bleven zitten dan :=
Hadden we zo'n enorm beest (geen zwarte) op onze klamboe zitten (van mij en een vrienden), dus 2 anderen probeerde hem te vangen en buiten te zetten, zet dat beest hem op een rennen richting mij en een vriendin. Zaten halverwege een berg, het halve dorp heeft ons moeten horen schreeuwen :o

Miekemuis_

Stofzuigen! Nn daarna de slang plat op de grond zetten, door die onderdruk spat de spin uiteen. Anders kan ze nog uit de stofzuiger kruipen
Baahhhh

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:58

desty schreef:

Ik haat ze niet.. maar heb er op een 1 of andere manier een grote fobie voor := die harige poten enzo.. ze zien er gewoon eng uit :Y)
Laatst bijgewerkt door MightyJoe op 19-03-11 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mang

Re: Grote enge spinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:58

potige haren ? :')

bedoel je niet harige poten ? :=

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:59

Waarom lees ik dit allemaal? Nu durf ik niet meer naar bed.... :?

MightyJoe

mang schreef:
potige haren ? :')

bedoel je niet harige poten ? :=

Oeps :o

BlackShadowZ

Mensen zeggen wel eens tegen mij, waarom is zo'n kleine spin wel eng en zo'n groot paard niet?
mijn antwoord: Een spin kanzo in je nek kruipen, bij een paard heb je het meestal wel in de gate als hij in je nek kruipt :D

Bytheway, spinnen stinken echt als je ze affikt!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:00

desty schreef:
Dat spreekt elkaar flink tegen.
Wát is er dan precies eng, Poten? Haren? Lijf? Ogen?

Ja dus echt niet waarom ik bang voor ze ben.. maar ben wel heel bang.. potige haren (of harige poten) heeft mijn hond ook .. en andere beesten vind ik niet eng..

Susyb

Re: Grote enge spinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:01

En weetje wat het is.. ik sla ze dus niet dood ik laat ze vangen en buiten neerzetten want in de fik steken etc. dat vind ik niks.. doen mensen die bang zijn voor honden toch ook niet als jou hond toevallig een keer los loopt ..

Tieme

we hebben ze trouwens vaker gehad, bedenk ik me nu. 1x ging zusje met haar hand langs de muur om het lichtknopje in het donker te zoeken. toen ze die had gevonden en in had gedrukt zag ze dat er 5 cm naast haar hand zo'n gluiperd zat :D

mijn vader heeft 1x het 2-persoonsbed van m'n ouders uit elkaar moeten halen. m'n moeder zag zo'n dikke spin zitten die vervolgens snel achter de opbouw van het bed kroop. vaders mocht niet eerder naar bed voordat hij dat ding te pakken had :+

hetzelfde een keer in de woonkamer gehad. hier lagen toendertijd tegels en het was daar heel gehorig. stond nog niet zoveel meubilair. moeders zat een boek te lezen en het was doodstil. totdat ze een soort getrippel hoorde. heel snel. toen kwam er ook z'n engerd voorbij rennen. klonk net alsof die speldjes als pootjes had. en helaas voor vaders, kroop dit ding achter de grote wandkast _O- dus die moest losgeschroeft worden van de muur en aan de kant. vaders mocht niet slapen voordat hij hem had :')

Wennii

Even over de haarspray... Niet doen als hij op het plafond zit!! Dan valt hij naar beneden.
Ze verstijven helemaal en gaan ook dood, als hij op de muur zit duurt het even voor hij valt omdat ze soort van haakjes aan hun poten hebben, dus daar blijven ze nog wel even aan hangen, maar aan het plafond dus niet. Ze al wel min of meer dood als ze op de grond vallen, dus wegrennen doen ze in ieder geval niet meer...

Mijn moeder deed dat altijd als ik niet in de buurt was, want ik werd echt heel boos als ze dat deed... Ik zet ze altijd buiten... Echt grote met een glaasje en de rest gewoon met de hand...

Overigens, ik ben echt helemaal niet bang voor spinnen, maar als er ineens een vlakbij me zit dan schrik ik wel even... Gewoon omdat ik het niet verwacht... maar dan is het ook meteen van pfff het is maar een spin...
De grote spinnen zet ik niet met de hand buiten omdat ze zo ontzettend vlug zijn en mijn vriend anders tegen het plafond zit in plaats van de spin :')

Oh en misschien nog een opkikkertje (voor zover dat nog mogelijk is) als je spinnen hebt dan schijn je een heel goed geventileerd huis te hebben, want ze zitten het liefst op droge plekken :)