Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hestejente schreef:Op voorwaarde dat jij ophoudt met je gedram. Het is aan TS wat er met het konijn gebeurt, NIET aan jou. Ga zelf een konijn zoeken joh, kun je 'm ook weer vrijlaten

RoosIris schreef:En de dierenambulance komt daar echt wel voor hoor!
Paar jaar geleden reden we op een weg(om half 2 's nachts) en de auto voor ons reed een haas aan. Man reed weg, en wij zagen de haas weg kruipen, en 1 van zijn poten lag op de weg.
Wij in eerste instantie naar huis gereden(waren 1 minuut van huis weg) omdat de haas toch dood zou gaan. Thuis aangekomen keken mijn moeder en ik elkaar aan en zeiden: we kunnen het beestje ook niet laten lijden. Zaklamp gepakt en terug gereden....Arme haas was onder een hek door gekropen en lag in de slootwal, maar leefde nog steeds en bloede niet hevig(heel raar). Mijn moeder en ik durfde hem niet dood te slaan. Dierenambulance gebeld, hele verhaal gedaan dat de haas het niet zou overleven....kon amper mijn verhaal doen want hij zei: waar ben je? Ik kom er aan.
Binnen een kwartier kwam hij eraan, sprong zo de sloot(hek had prikkeldraad) in en pakte de haas heel voorzichtig op, stopte hem in een hokje. Hij zou hem meteen afmaken...wij wouden er niet bij zijn. Man 20 euro gegeven en zijn weg gegaan!
Zulke toppers zijn het bij de dierenambulance! Die doen hun uiterste best voor dieren! Wild of tam.
Kan nog heel veel meer verhalen over ze vertellen!
shanalover schreef:RoosIris schreef:En de dierenambulance komt daar echt wel voor hoor!
Paar jaar geleden reden we op een weg(om half 2 's nachts) en de auto voor ons reed een haas aan. Man reed weg, en wij zagen de haas weg kruipen, en 1 van zijn poten lag op de weg.
Wij in eerste instantie naar huis gereden(waren 1 minuut van huis weg) omdat de haas toch dood zou gaan. Thuis aangekomen keken mijn moeder en ik elkaar aan en zeiden: we kunnen het beestje ook niet laten lijden. Zaklamp gepakt en terug gereden....Arme haas was onder een hek door gekropen en lag in de slootwal, maar leefde nog steeds en bloede niet hevig(heel raar). Mijn moeder en ik durfde hem niet dood te slaan. Dierenambulance gebeld, hele verhaal gedaan dat de haas het niet zou overleven....kon amper mijn verhaal doen want hij zei: waar ben je? Ik kom er aan.
Binnen een kwartier kwam hij eraan, sprong zo de sloot(hek had prikkeldraad) in en pakte de haas heel voorzichtig op, stopte hem in een hokje. Hij zou hem meteen afmaken...wij wouden er niet bij zijn. Man 20 euro gegeven en zijn weg gegaan!
Zulke toppers zijn het bij de dierenambulance! Die doen hun uiterste best voor dieren! Wild of tam.
Kan nog heel veel meer verhalen over ze vertellen!
Ik heb dit nagevraagt bij mijn oma. Zij had een tijdje geleden 2 kittens gevonden, en heeft daar ook het blauw kruis voor gebeld. Zij kreeg als antwoord dat als de dieren niet ernstig gewond zijn, ze er niet meer om kunnen komen omdat ze zoveel oproepen krijgen.
Aan een vogelopvang hadden we ook gedacht, maar de dichtste ligt op meer dan 50km van ons huis. Zover willen we niet gaan voor een dier dat niet van ons is. Dat klinkt misschien egoistisch, maar hoeveel mensen hadden het konijn gewoon laten doodmaken door hun katten, of hem bij de buren gezet om er maar vanaf te zijn. In mijn ogen zijn wij nog heel diervriendelijk geweest. We gaan gewoon aankijken hoe het ermee gaat straks, en dan gaat ie naar het bos waar mijn opa gaat jagen.
juval schreef:TS woont in België, ik weet niet of de regels voor de dierenambulance daar hetzelfde zijn als in NL.

hoop dat alles goed is