Vrijdag hond onder het mes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Vrijdag hond onder het mes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 12:38

Gister verband verschoont, en het ziet er keurig uit. Dinsdag weer nieuw verband, donderdag de drain eruit, dus we blijven er wel lekker mee bezig zo ;)
Ze verwachten op zich niet dat ze donderdag gesedeert moet worden, maar voor de zekerheid toch nuchter komen.
1 "domper".
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat de nazorg bij het bedrag wat we vrijdag betaald hebben in zou zitten, maar dat is dus niet zo. Nu nog minimaal 3x terug (volgende week nog een keer hechtingen verwijderen), hoop niet dat ze voor elke keer een consult in rekening brengen zeg....

Oh, uitslag van de bult is een dag of 8/10

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:07

Fijn dat je hondje weeer een beetje de oude is. De drain is bij Wesley gewoon zo verwijdert. Hond goed vastgehouden in de houdgreep, poot met 2 handen vast gehad en de drain is eruit gerokken toen snel. Achteraf was het stevig vasthouden niet eens nodig omdat hij geen krimp gaf terwijl hij normaal een echte stresskip is. Zal bij je hondje denk ik ook wel zo gaan, ik zou zelf niet zo snel voor weer een verdoving kiezen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 21:30

nee, ik ook niet, maar je weet het nooit natuurlijk, daarom moet ze voor de zekerheid nuchter zijn. DA gad aan dat ze met de verbandwissel ook héél braaf was, dus hij verwacht niet dat ie moet verdoven

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 23:16

Vandaag weer naar de kliniek geweest voor een verbandwissel. Het zag er zo mooi en droog uit dat ze de drain er ook maar gelijk uit gehaald hebben :j
Nadeel is wel dat ze er nu aan begint te knagen (er zit een sok om het verband zodat ze niet bij het verband zelf kan komen) Dit heeft ze eerder nog niet gedaan, maar ik kan me zo voorstellen dat het misschien begint te jeuken?
Zouden ze bij de welkoop oid iets van een spulletje hebben wat vies smaakt wat ik op die sok kan smeren? Soort cribbox zeg maar? Ik weet wel dat ze een kap op kan, maar dat doe ik eigenlijk liever niet als ik niet thuis ben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:20

Fijn dat het goed gaat!! Ja, wanneer iets geneest gaat het jeuken.. :P Persoonlijk zou ik er niets op smeren, stel dat het door de sok/verband heen trekt!?!
Laatst was ik in een dierenwinkel en daar hadden ze een soort van zwembandjes voor om de nek, ter vervanging van zo'n lampenkap! Was niet heel goedkoop, maar vond het wel een uitvinding!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 23:22

zwembandjes om de nek? Hmmz, t zit onderaan dr voorpoot, dus ik kan me er niet echt een voorstelling van maken hoe ze er dan niet bij kan :? ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:29

Hoi,

Vaak is knagen/bijten een teken dat er iets niet lekker zit.

In hoeverre is er een wond? (groot of valt het wel mee).
Anders zou ik voorstellen: kap om, verband eraf.
Proberen het schoon te houden met wandelen.
En minimaal 3x daags het pootje spoelen met een douchekop om de wond te masseren en schoon te maken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 23:31

nee, verband mag er niet af, want ze hebben een stuk huid van het ene teentje gebruikt om het bij het andere teentje dicht te zetten (oid). Dat moet dus nog even tegen elkaar gedrukt blijven om te voorkomen dat het los "scheurt" (wat ik ervan begrepen heb hoor, dus als ik wartaal praat ;) ) Het zag er weer netjes uit, maar ging wel wat bloeden (niks ernstigs) toen die drain eruit ging.

Ik heb geen ervaring met zo''n kap, kan je die ook veilig omlaten als je er niet bent? (ik werk halve dagen)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:32

:D Ben helemaal eens dat het beter zal werken bij een wond verder naar achter op het lichaam, maar de bewegingsvrijheid van het koppie wordt aanzienlijk verminderd, dus het is heel misschien een idee om er naar te informeren of het wel of niet zou werken hiervoor?!
Onze Kazuo heeft glas in z'n pootje gehad. Was echt een ramp om hem van z'n pootje af te laten blijven...... Dan ging hij gauw z'n bench in, want dan konden wij er toch niet bij..... Zou zo gauw geen andere 'tip' weten.. :P

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:34

Stef: Ja dan is het andere koek met huidtransplantatie.
Het kan ook nog zijn dat het teveel aan het uitdrogen is en daardoor niet prettig voelt.
Cutinova Hydro kan helpen (soort gel-pleister) die de wond hydrateerd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 23:36

nouja, we zijn net geweest en hij vond het er mooi en schoon uit zien. Ik hou het wel even in de gaten, mocht ik twijfelen is een telefoontje zo gepleegt natuurlijk :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:38

Okay, succes! :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 23:38

iemand nog antwoord of zo''n kap eventueel op kan als je weg bent? :) (liever niet zo'n ding, maarja, als het niet anders is... )

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:40

Ja volgens mij kan dat gewoon :j

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:43

Je kan die plastic kap gewoon omdoen als je zelf niet in de buurt bent om het in de gaten te kunnen houden :)
Als je er wel bij bent dan kan deze gewoon af :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:04

Ik zou het zelf niet doen wanneer ik er niet ben.... :o Onze vorige hond had zo'n kap toen ze 'geholpen' was. Ze heeft echt op alle mogelijke manieren geprobeerd dat ding af te krijgen. Op een gegeven moment zat ze met d'r poot vast in de kap..... :P (ze liep er zelfs steeds mee tegen de muur om dat ding maar af te krijgen...)
Maar goed, dat is mijn ervaring.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:04

Maarja, je moet toch iets als je er niet bent......... wat moet je dan nog doen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 12:08

ze kluift niet meer

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:16

*\o/* Das nog het allerfijnst!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:53

:j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 22:53

Vanavond weer naar de DA geweest voor Rocky, moest weer verband wisselen. Inmiddels was de uitslag van het onderzoek ook binnen. De bult die weg gehaald is, is tóch een tumor, matig kwaadaardig :?. Omdat ie op zo'n rotplek zat hebben ze hem niet ruim weg kunnen halen, en ze kunnen dus niet garanderen dat alle zieke cellen weg zijn. Dit zou in kunnen houden dat het terug kan komen. Advies van de DA was om het gewoon op zijn beloop te laten gaan. Als de tumor nu heel kwaadaardig was en het was een jonge hond hadden we chemo of radio therapie kunnen overwegen, maar buiten de leeftijd en de kosten om is het ook nog "gevaarlijk" voor de omgeving, aangezien de urine en ontlasting gewoon radioactief is en potentieel gevaarlijk voor andere dieren en kleine kinderen kan zijn. Naja, er verandert niet zoveel, wij hadden bij voorbaat al besloten dat we zoiets niet zouden doen. Ik hou een beetje dubbel gevoel over nu....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:35

Verdorie! :(:) Dat valt tegen!! Heb er persoonlijk nog nooit van gehoord, 'matig' kwaadaardig.. :o Kunnen ze aangeven op wat voor 'n termijn hij er weer last van zou kunnen krijgen of is dat een kwestie van aankijken??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 00:03

nouja, dat kan gerust 2/3/4 jaar zijn.... wie zegt dat ze dan uberhaubt nog leeft....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:50

Dat is dan een klein pluspuntje, beter dan dat ze het hebben over een paar maanden. Nu maar hopen dat hij er de rest van zijn leven geen last meer van heeft!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:37

Fijn dat de wond goed geneest, minder fijn dat het nu toch kanker blijkt te zijn. Maar ik snap je keuze wel om het gewoon te laten nu. Hond is al aardig op leeftijd, het kan een flinke tijd duren voordat de tumor weer terugkomt. En als ze tot die tijd een goede kwaliteit van leven heeft kun je dan altijd nog kijken wat je gaat doen. In hoeveel tijd heeft de tumor zich de eerste keer ontwikkeld?

Wij zitten met Wesley met hetzelfde, alleen we wisten meteen al dat het niet volledig weg te halen was en dat het een agressieve tumor betrof. Ding kon dus meteen hard groeien, lang wegblijven of langzaam aan teruggroeien. Inmiddels zijn we ruim 6 maanden verder, hond is nu ook aleer ruim 13 en een oud baasje aan het worden en afgelopen weken merken we dat de bult heel langzaam weer groter wordt en het ding op zijn dij die zelf een jaar geleden eraf was gevallen is ook weer traag aan het groeien in hetzelfde tempo als de eerste keer. Alleen de vorige keren hebben de tumoren ruim 2 jaar nodig gehad om zo te groeien dat ze echt last gingen geven.

Voor ons is het nu de vraag wat eerder komt, Wesleys natuurlijke dood door ouderdom of te veel last van de bult.